Урок "Хараппська цивілізація"

Про матеріал
Тема. Хараппська цивілізація Мета: охарактеризувати природні умови, суспільство та повсякденне життя Хараппської цивілізації; визначити на карті її місце розташування та головні міста-центри; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження, удосконалювати навички роботи з історичними картами та текстом підручника; формувати інтерес до вивчення минулого людства. Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:  називати дати, пов’язані з темою уроку;  застосовувати та пояснювати на прикладах терміни та поняття;  характеризувати природні умови, суспільство та повсякденне життя Хараппської цивілізації;  показувати на карті межі Хараппської цивілізації та її міста-центри;  позначати на контурній карті територію Хараппської цивілізації.  висловлювати власні судження про розвиток Харапської цивілізації. Тип уроку: комбінований Обладнання: підручник, атлас, історична карта, роздатковий матеріал, ілюстративний ряд, мультимедійна презентація.
Перегляд файлу

Конспект уроку

з всесвітньої історії

для 6-го класу

Підготувала учитель історії

Вистороп Тетяна Василівна

Тема. Хараппська цивілізація

Мета: охарактеризувати природні умови, суспільство та повсякденне життя Хараппської цивілізації; визначити на карті її місце розташування та головні міста-центри; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження, удосконалювати навички роботи з історичними картами та текстом підручника; формувати інтерес до вивчення минулого людства.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  •           називати дати, пов’язані з темою уроку;
  •           застосовувати та пояснювати на прикладах терміни та поняття;
  •           характеризувати природні умови, суспільство та повсякденне життя Хараппської цивілізації;
  •           показувати на карті межі Хараппської цивілізації та її міста-центри;
  •           позначати на контурній карті територію Хараппської цивілізації.
  •           висловлювати власні судження про розвиток Харапської цивілізації.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: підручник, атлас, історична карта, роздатковий матеріал, ілюстративний ряд, мультимедійна презентація.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
  1. Онлайн-тестування.
  • Перейдіть за посиланням та виконайте завдання.

E:\Работа\Підготовка до уроків\6 клас\Історія\3. Стародавні цивілізації Азії та Африки\Нова програма\2. Стародавні цивілізації Азії та Африки\11. Хараппська цивілізація\qr-code.png

  1. Історія єврейського народу викладена в Біблії. +
  2. Єврейське населення поділялося на 10 «ліктів». –
  3. Вважалося, що жерці були далекими від Бога, тому їх зневажали. –
  4. Племена євреїв очолював суддя та первосвященик. +
  5. Євреї поклонялися Богу Тоту. –
  6. На землях Палестини євреї з’явилися у ІІІ тис. до н.е. –
  7. Територією Ханаану протикало три великі річки. –
  8. Головним заняттям євреїв було сільське господарство. –
  9. Єрейське населення трималося разом та проживало у великих поселеннях. –
  10.                      Єврейські жінки користувалися косметикою. +
  11.                      Першим єврейським царем став Соломон. –
  12.                      Ізраїльсько-Юдейське царство розпалося на два та остаточно зникло у 588 р. до н.е. +
  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.

1. Вправа «Снігопад».

  • Зберіть сніжинки та складіть з них слово.

E:\Работа\Підготовка до уроків\6 клас\Історія\3. Стародавні цивілізації Азії та Африки\Нова програма\2. Стародавні цивілізації Азії та Африки\11. Хараппська цивілізація\Рисунок2.png

  • Яке слово отримали? (Цивілізація)
  • Що таке цивілізація?
  • З якими цивілізаціями ви вже познайомилися?
  • Чим вони вам запам’яталися?
  • Сьогодні ми познайомимося ще з однією цивілізацією. Охарактеризуємо її географічне розташування, природні умови та з’ясуємо основні заняття її мешканців.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Робота з історичною картою (с. 82 підручника).
  • Розгляньте історичну карту.

E:\Работа\Підготовка до уроків\6 клас\Історія\3. Стародавні цивілізації Азії та Африки\Нова програма\2. Стародавні цивілізації Азії та Африки\11. Хараппська цивілізація\6.jpg

  • Що можна сказати про розташування Хараппської цивілізації?
  • Знайдіть на карті дві головні річки Індії.
  • У долині якої річки розвинулася Хараппська цивілізація?
  • Знайдіть міста-центри Хараппської цивілізації.
  1. Робота в парах.
  • Опрацюйте матеріал підручника на с. 83 та виконайте завдання.
  • Створіть інформаційну картку «Заняття Хараппської цивілізації», зобразивши основні слова малюнками та представте її перед класом.
  • Складіть одне запитання до тексту.
  • Як змінився клімат Хараппської цивілізації? Як це вплинуло на життя її мешканців?
  1. Вправа «Правда чи брехня».
  • Опрацюйте матеріал підручника на с. 83 – 84.
  • Сформулюйте одне правдиве чи хибне твердження.
  • Запропонуйте однокласникам відгадати правда це чи брехня.

Наприклад:

Вулицями міста не могли проїхати вершники – їм бракувало місця.

Місто могли легко завоювати, адже воно було не захищеним.

  1. Аналіз ілюстрації (с. 84 підручника).
  • Уважно розглядайте ілюстрацію на с. 84 протягом 1 хвилини.
  • Скільки волів запряжено у візок? (2)
  • Скільки дорослих зображено? (17)
  • Скільки дітей? (1)
  • Чому дахи були плоскими? (Для відпочинку та господарських потреб)
  • Жителі якої цивілізації мали такі ж дахи? (Месопотамії)
  • Скільки поверхів налічували будинки? (Два, дах – третій)
  • Чи були будинки оснащені комунікаціями? Якими саме?
  • Чи можна за цією ілюстрацією зробити висновок про розвиток Хараппської цивілізації?
  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Хвилинка-цікавинка.
  • Розгадайте кросворд.
  1. Одна із головних річок Індії. (Ганг)
  2. Нею був оснащений кожен будинок Хараппської цивілізації. (Криниця)
  3. Чим були вимощені вулиці Мохенджо-Даро? (Бруківка)
  4. Матеріал, з яким працювали жителі царства. (Сердолік)
  5. Місто Хараппської цивілізації. (Лотхал)

E:\Работа\Підготовка до уроків\6 клас\Історія\3. Стародавні цивілізації Азії та Африки\Нова програма\2. Стародавні цивілізації Азії та Африки\11. Хараппська цивілізація\Рисунок1.png

  • Яке слово отримали? (акула)
  • А чи водяться в річках Індії акули?
  • Мало хто знає, що в річці Ганг живуть акули. Причому прісноводна Гангзька акула – вкрай небезпечний хижак, що славиться любов'ю до людського м'яса. Цілком можливо, що ця звичка з'явилася в акули завдяки численним недоспаленим трупам, які плавали в річці.
  1. Робота з контурною картою.

E:\Работа\Підготовка до уроків\6 клас\Історія\3. Стародавні цивілізації Азії та Африки\Нова програма\2. Стародавні цивілізації Азії та Африки\11. Хараппська цивілізація\11560915.jpg

  1. Підсумки уроку.
  1. Вправа «Три слова».
  • Охарактеризуйте урок трьома прикметниками.
  1. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Опрацювати § 26 підручника.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Прус Оксана
    Чудовий конспект
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Sydoruk Olga
    Дякую)) Ви МОЛОДЕЦЬ!))
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Гладка Світлана Миколаївна
    Дякую за креативні уроки
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Савченко Міра Матвіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
docx
Додано
9 січня 2020
Переглядів
3994
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку