Урок «КАРНАВАЛ ПТАХІВ»

Про матеріал
Вчити учнів уважно слухати музичні твори, характеризувати їх, відрізняти музичні інструменти по тембру та по вигляду, відтворювати ритмічний рисунок, формувати вокально-хорові навички, культуру співу. Розвивати зорову, слухову пам’ять, почуття ритму, емоційне сприйняття та виконання музичних творів. Виховувати бережливе ставлення до світу тварин.
Перегляд файлу

УРОК МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА 2 КЛАС                                                  за підручником Л. Масол, О. Гайдамака, О. Колотило

Урок № 18 «КАРНАВАЛ  ПТАХІВ»

Мета: показати можливості мистецтва у розкритті розмаїття світу тварин. Вчити учнів уважно слухати музичні твори, характеризувати їх, відрізняти музичні інструменти по тембру та по вигляду, відтворювати ритмічний рисунок, формувати вокально-хорові навички, культуру співу. Розвивати зорову, слухову пам’ять, почуття ритму, емоційне сприйняття та виконання музичних творів. Виховувати бережливе ставлення до світу тварин. 

Очікувані результати: учні характеризують характер, настрій, темп, штрих, динаміку музичного твору, визначають музичний інструмент,що виконує твір; співають мелодію поспівки у відповідному характері, штриху, динаміці; виконують ритмічні вправи соло та в ансамблі, виконують пісню

Тип уроку: комбінований,заглиблення в тему.

Музичний матеріал: сюїта К. Сен-Санса «Карнавал тварин»: «Півень та кури», «Зозуля в хащі лісу», «Лебідь»; пісня «Левеня» (музика В. Гребенюка, вірші Н. Іванюка).

Хід уроку:

І. Організаційний етап:

 - Музичне привітання.

ІІ. Хоровий спів:

  •  Виконання вправ на розвиток діапазону, легато, чистоти інтонування;
  • Спів поспівки «Різні голоси» (сольфеджування, спів із різним штрихом: легато, нон легато, спів з різними динамічними відтінками:форте            і піано, спів  зі словами).

ІІІ. Актуалізація опорних знань:

    Учитель: У вас на партах є пазли. Складіть із них світлини. Хто на них зображений? (відповіді дітей) Так, птахи. А зараз давайте відгадаємо, що то за птахи. Один учень з групи утворює звуконаслідування, характерне для того чи іншого птаха, що зображений на світлині, а інші повинні відгадати. (відповіді учнів)

 

 

C:\Users\Acer\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\журавель.jpgзозуля

C:\Users\Acer\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\ворона.jpgжуравель

C:\Users\Acer\Desktop\горобець.jpg

solovey

     Учитель: І сьогодні ми продовжимо розмову про «Карнавал …» (відповіді учнів) А хто автор цього твору, хто композитор? (відповіді учнів) Тільки сьогодні ми присвятимо урок птахам, і буде у нас «Карнавал птахів».

ІV. Сприймання та інтерпретація музичного твору:

    Учитель: Послухайте і подивиться твір. Але кому він присвячується, якому птаху? Послухайте підказки:                                                                                                - «Ходить птаха по подвір’ю: гребінець, бородка, пір’я.                                                               А якщо сідає в гніздечко – нам несе вона яєчко» (курка);                                                                  - «Двійчаста борода, розгониста хода.                                                                                       Йде, як цар до трону, на голові корона» (півень)

     Учитель: Дійсно, це півень і кури. Визначте: який характер твору, яким штрихом, регістром, інструментом музика зображує півня та курей. https://www.youtube.com/watch?v=wVoimPgNN5g ; https://www.youtube.com/watch?v=w3csUxOgy08  (відповіді учнів, підручник, стор. 63)

V. Хоровий спів:

      Учитель: А ось хто буде наступним птахом. Нам допоможе гра. (Учні співають поспівку «Ку-ку» з різними динамічними відтінками: f, p; «Сіла пташка на дубку, завела своє «Ку-ку»: руками зображують штрих staccato», підручник, стор. 63) (відповіді учнів)

VІ. Сприймання та інтерпретація музичного твору:

     Учитель: Послухайте і подивиться твір «Зозуля в хащі лісу». Визначте: яким штрихом зображувала музика зозулю, а яким- хащі лісу, які інструменти використовує композитор К.Сен-Санс для зображення твору «Зозуля в хащі лісу»? https://www.youtube.com/watch?v=ck93SrAiFLI  (відповіді учнів, підручник, стор. 63)

VІІ. Хоровий спів:

     Учитель: А про кого це:

«Ця птаха тендітна та сильна, пливе вона в річці повільно.                                          Шия довга, наче спиця, а постава, як в цариці» (лебідь)

 Як ви вважаєте, у якому темпі буде рухатися лебідь, який штрих краще підійде до зображення лебедя: staccato чи legato? Який у нього характер? (відповіді учнів)

      Учитель: Заспіваймо поспівку про лебедя у відповідному характері, темпі, зображуючи руками штрих  legato: «Білосніжна гарна птиця, горда, ніжна, як цариця» (підручник, стор. 63)

VІІІ. Сприймання та інтерпретація музичного твору:

     Учитель: Послухайте твір К. Сен-Санса «Лебідь» і порівняйте свій опис лебідя з композиторським. Визначіть, які інструменти вживає композитор для створення образу лебедя. https://www.youtube.com/watch?v=JkjD1AiavcU;  https://www.youtube.com/watch?v=dX3s9cgSM1c (відповіді учнів, підручник, стор. 63)

ІХ. Музична грамота:

      Учитель: А давайте згадаємо птахів, у назвах яких є ноти:  зозу …, чап …, … зан, о …л. (відповіді показати на пальцях рук). А яким штрихом можливо відобразити політ ластівки та підстрибування горобчика: staccato чи legato      (. . . ,                   ). 

Х. Хоровий спів:

     Учитель: Але які б дивовижні птахи не існували у світі і не були присутні на «Карнавалі тварин» ми не можемо не згадати про царя тварин. І це … . Давайте заспіваємо пісню «Левеня». (діти співають пісню з рухами, що створюють образ лева, а приспів з ритмічним супроводом І Z П Z П Z І Z). 

VIII. Рефлексія:

  1. Яких птахів зображувала музика на уроці?
  2. Хто композитор цього твору?
  3. Як називається цей твір?
  4. Музика до якого птаха вам більше сподобалась? Чому?
  5. Намалюйте свого «героя».
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Зезекало Алла
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
16 березня 2020
Переглядів
5340
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку