УРОК МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА 2 КЛАС за підручником Л. Масол, О. Гайдамака, О. Колотило
Урок № 18 «КАРНАВАЛ ПТАХІВ»
Мета: показати можливості мистецтва у розкритті розмаїття світу тварин. Вчити учнів уважно слухати музичні твори, характеризувати їх, відрізняти музичні інструменти по тембру та по вигляду, відтворювати ритмічний рисунок, формувати вокально-хорові навички, культуру співу. Розвивати зорову, слухову пам’ять, почуття ритму, емоційне сприйняття та виконання музичних творів. Виховувати бережливе ставлення до світу тварин.
Очікувані результати: учні характеризують характер, настрій, темп, штрих, динаміку музичного твору, визначають музичний інструмент,що виконує твір; співають мелодію поспівки у відповідному характері, штриху, динаміці; виконують ритмічні вправи соло та в ансамблі, виконують пісню
Тип уроку: комбінований,заглиблення в тему.
Музичний матеріал: сюїта К. Сен-Санса «Карнавал тварин»: «Півень та кури», «Зозуля в хащі лісу», «Лебідь»; пісня «Левеня» (музика В. Гребенюка, вірші Н. Іванюка).
Хід уроку:
І. Організаційний етап:
- Музичне привітання.
ІІ. Хоровий спів:
ІІІ. Актуалізація опорних знань:
Учитель: У вас на партах є пазли. Складіть із них світлини. Хто на них зображений? (відповіді дітей) Так, птахи. А зараз давайте відгадаємо, що то за птахи. Один учень з групи утворює звуконаслідування, характерне для того чи іншого птаха, що зображений на світлині, а інші повинні відгадати. (відповіді учнів)
|
|
|
|
Учитель: І сьогодні ми продовжимо розмову про «Карнавал …» (відповіді учнів) А хто автор цього твору, хто композитор? (відповіді учнів) Тільки сьогодні ми присвятимо урок птахам, і буде у нас «Карнавал птахів».
ІV. Сприймання та інтерпретація музичного твору:
Учитель: Послухайте і подивиться твір. Але кому він присвячується, якому птаху? Послухайте підказки: - «Ходить птаха по подвір’ю: гребінець, бородка, пір’я. А якщо сідає в гніздечко – нам несе вона яєчко» (курка); - «Двійчаста борода, розгониста хода. Йде, як цар до трону, на голові корона» (півень)
Учитель: Дійсно, це півень і кури. Визначте: який характер твору, яким штрихом, регістром, інструментом музика зображує півня та курей. https://www.youtube.com/watch?v=wVoimPgNN5g ; https://www.youtube.com/watch?v=w3csUxOgy08 (відповіді учнів, підручник, стор. 63)
V. Хоровий спів:
Учитель: А ось хто буде наступним птахом. Нам допоможе гра. (Учні співають поспівку «Ку-ку» з різними динамічними відтінками: f, p; «Сіла пташка на дубку, завела своє «Ку-ку»: руками зображують штрих staccato», підручник, стор. 63) (відповіді учнів)
VІ. Сприймання та інтерпретація музичного твору:
Учитель: Послухайте і подивиться твір «Зозуля в хащі лісу». Визначте: яким штрихом зображувала музика зозулю, а яким- хащі лісу, які інструменти використовує композитор К.Сен-Санс для зображення твору «Зозуля в хащі лісу»? https://www.youtube.com/watch?v=ck93SrAiFLI (відповіді учнів, підручник, стор. 63)
VІІ. Хоровий спів:
Учитель: А про кого це:
«Ця птаха тендітна та сильна, пливе вона в річці повільно. Шия довга, наче спиця, а постава, як в цариці» (лебідь)
Як ви вважаєте, у якому темпі буде рухатися лебідь, який штрих краще підійде до зображення лебедя: staccato чи legato? Який у нього характер? (відповіді учнів)
Учитель: Заспіваймо поспівку про лебедя у відповідному характері, темпі, зображуючи руками штрих legato: «Білосніжна гарна птиця, горда, ніжна, як цариця» (підручник, стор. 63)
VІІІ. Сприймання та інтерпретація музичного твору:
Учитель: Послухайте твір К. Сен-Санса «Лебідь» і порівняйте свій опис лебідя з композиторським. Визначіть, які інструменти вживає композитор для створення образу лебедя. https://www.youtube.com/watch?v=JkjD1AiavcU; https://www.youtube.com/watch?v=dX3s9cgSM1c (відповіді учнів, підручник, стор. 63)
ІХ. Музична грамота:
Учитель: А давайте згадаємо птахів, у назвах яких є ноти: зозу …, чап …, … зан, о …л. (відповіді показати на пальцях рук). А яким штрихом можливо відобразити політ ластівки та підстрибування горобчика: staccato чи legato (. . . , ).
Х. Хоровий спів:
Учитель: Але які б дивовижні птахи не існували у світі і не були присутні на «Карнавалі тварин» ми не можемо не згадати про царя тварин. І це … . Давайте заспіваємо пісню «Левеня». (діти співають пісню з рухами, що створюють образ лева, а приспів з ритмічним супроводом І Z П Z П Z І Z).
VIII. Рефлексія: