Урок – казка. «Подорожуємо з колобком»

Про матеріал
Тип уроку. Урок – казка. «Подорожуємо з колобком» Тема уроку. Закріплення таблиць додавання і віднімання у межах 10. Мета уроку. Закріпити вміння учнів додавати і віднімати в межах 10; розв’язувати задачі на збільшення і зменшення числа на декілька одиниць; на різницеве порівняння; розвивати навички логічного мислення, пам'ять, обчислювальні навички; виховувати уважність, охайність і старанність у роботі, інтерес до української казки, почуття взаємодопомоги. Обладнання: казкова карта подорожі з казковими героями, зірки для усного рахунку, замки і ключики зі складом числа, опорні схеми і таблиці для розв’язування задач, призи-подарунки від Колобка, ребуси, корона королеви Математики, маски казкових персонажів.
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Чорнобаївська ЗОШ І-ІІІ ст. №1

Урок математики в І класі

 

 

 

Тема: «Закріплення таблиць  додавання і віднімання у межах 10»

 

 

 

                                                   Підготувала

                                                                                         вчитель початкових класів

                                                                                         Головня А.М.

 

 

 

Чорнобай 2017

Тип уроку. Урок – казка. «Подорожуємо з колобком»

Тема уроку. Закріплення таблиць додавання і віднімання у межах 10.

Мета уроку. Закріпити вміння учнів додавати і віднімати в межах 10;

розв’язувати задачі на збільшення і зменшення числа на декілька одиниць; на різницеве порівняння; розвивати навички логічного мислення, пам'ять, обчислювальні навички; виховувати  уважність, охайність і старанність у роботі, інтерес до української казки, почуття взаємодопомоги.

Обладнання: казкова карта подорожі з казковими героями, зірки для усного рахунку, замки і ключики зі складом числа, опорні схеми і таблиці для розв’язування задач, призи-подарунки від Колобка, ребуси, корона королеви Математики, маски казкових персонажів.

Хід уроку

І. Організація класу.

1. Дзвінок пролунав веселий

   Дружно всіх вас кличе в клас.

   Станьте діти всі рівненько

   Посміхнулися гарненько  

   Настрій на урок взяли

   Працювати почали.

2. Всі ви сіли діти тихо

  Домовляйтесь не шуміти

Руку гарно піднімати

Дружно й плідно працювати

А сьогодні у нас незвичайний урок

У казку ми зробимо ще один крок.

ІІ. Мотивація і актуалізація навчання.

Діти, коли я сьогодні ішла до школи, то зустріла листоношу. Він вручив мені посилку. (Розкриваю, а там лист і ключ).

                                                    

Лист

Добрий день діти, любі першокласники!

Пишу вам із чарівної країни Математики. В нашому королівстві нещастя злий чаклун усе тут зачарував. Коли наступає ніч, жителі країни не можуть рухатися, бо не світить корона королеви математики.

Розчаклувати математичну країну можуть лише ті діти, які виконають всі завдання чаклуна. Тож будьте уважними, щоб не робити помилок, бо інакше ви не зможете нас розчаклувати. Допоможіть нам, будь ласка. Я посилаю вам ключ – ключ знань, щоб ви могли відімкнути двері в нашу країну.

До зустрічі, королева Математики.

Ну, що ж, діти, допоможемо жителям математичної країни?

Тоді вирушаємо в путь. А дорога в нас важка й небезпечна, тому ми всі повинні бути якими? Відповіді учнів: (дружніми, дисциплінованими, уважними, добрими, чуйними, милосердними).

Девіз нашої подорожі:

Міркуємо – разом

Відповідаємо – точно

Пишемо – гарно!

Візьмемо лише тих хто вміє добре рахувати. Давайте покажемо як ми вміємо рахувати.

а) Гра «Лічи вперед, лічи назад».

б) Лічба парними числами.

 в)Лічба непарними числами.

Г) Лічба десятками.

Молодці, вирушаємо в подорож всі разом. Але що це?


Стоїть красень теремок

А на дверях бач замок

Все це приказка.

А казка теж коротка.

Ось, будь ласка,

Вам ключів велика в’язка

Ключ потрібний віднайдіть

Швидко двері відімкніть.


Діти, ось перед вами ряд замочків. А на замочках склад чисел. Вам потрібно обрахувати під яким номером кожен замок і підібрати до них ключики.

 

5 і 2            1 і 6              3 і 4              3 і 3            2 і 5           6 і 1           4 і 3

 

Отже, ми підібрали ключики до замків і замочки відкрилися. Під яким номером нам знадобився ключик? А який виявився зайвий?

Отже, число 7 буде сьогодні у нас на уроці провідною зорею.

а) Хвилина каліграфії числа 7.

б) Вірш про 7.

в) Що ми знаємо про число 7 у математиці.

До 6+1=7.

Від 8-1=7

Сусіди 6 і 8.

7 це 1 і 6, 2 і 5, 3 і 4.

7 більше за 5.

7 менше за 9.

г) Що ми знаємо про число 7 у народі.

7 кольорів веселки.

7 днів тижня.

7 чудес світу.

Білосніжка і 7 гномів.

Вовк і 7 козенят.

7 п’ятниць на тиждень.

7 раз відмір, а 1 раз відріж.

7 одного не ждуть.

За 1 битого 7 небитих дають.

7   7  відчинися.

Усім по 7, а мені аж 8.

Але що це в терему? Скринька і вона теж зачарована, щоб її розчаклувати потрібно виконати завдання чаклуна.

А пропонує він нам веселі задачі.


  1.          У білки 10 білченят

А горішків в неї 5

Хто ж із вас малята знає

Скільки ще не вистачає.

  1. Вовченята сіроманці

Чистять зуби рано вранці

Тато мама троє діток

Скільки їм потрібно щіток.

  1. Зайченят у зайця 7

Треба їсти дати всім

10 яблук заєць мав

По одному дітям дав

Скільки залишилось в нього

Хто прийде на допомогу

  1. З грибочки на горбочку

Стільки ж видно з під листочка

Відповісти хто зумів

Скільки разом всіх грибів.

  1.     Ішов їжачок знайшов бурячок

Знайшов ще 6 з сім’єю з’їсть

Скільки буряків усього у їжаків.


Ви розчаклували скриньку, а в ній маршрут за яким нам рухатися. Ось парашутики  незвичні, а математичні. Розв’язавши приклади, які нам принесли парашутики і співставивши їх з буквами, дізнаємося у яку казку зробимо крок та які казкові герої будуть нам зустрічатися нам на шляху до країни математики.

4+5 -  К

8-3 -   О

3+7 – Л

5-0 –  О

2+5 – Б

7-2 –  О

6+3 –  К

Отож, рухаємося стежиною якою рухався колобок.

У казку ми зробимо крок, де живе чарівний добрий рум’яний КОЛОБОК. Якщо ми допоможемо колобкові упоратися із завданнями казкових героїв, то чаклун відімкне двері в країну математики.

Були собі дід та баба

Сиділи вони якось увечері сумували

І каже дід до баби:

  • А спечи-но стара колобок!

Спекла баба колобка

Поклала на віконечко

Щоб охолов

Колобок вдався на диво чудовий

Він був не тільки гарний

А ще й дуже допитливий

Усе йому було цікаво

А розумний який

От лежить він на віконечку

Дивиться на небо і зірки рахує

Усний рахунок

1                3                5             2               7                9

Скільки зірочок на небі?

Назвати зорі у порядку зростання. У порядку спадання.

Яких зірочок не видно на небі?

Яких більше яких менше?

Велика зоря – кругові приклади.

 

2+5       7-3

4+2       6-1

10-8      5+5


 

 

 

 

 

 


Молодці,діти,допомогли колобкові.


Слухаймо казку далі.

Мріяв колобок, мріяв

І не помітив, що прийшов ранок.

Скочив він із віконечка

І покотився стежиною

А на зустріч йому зайчик (Учень у масці)

Зайчик каже:

Колобок, колобок, я тебе з’їм

А колобок розумним був.

Подумав і каже:

З’їсти встигнеш, не спіши

Знаю добре спритний ти

А ще я чую від сороки

В школі гарно вчиш уроки

А я в школу не ходжу

Приклади не розв’яжу

Поможи мені сіренький

А тоді вже їж рідненький


Погодився зайчик допомогти колобкові приклади розв’язати, хотів похвалитися, який він розумний, а ми діти давайте допоможемо зайчику, може, він тоді пожаліє його і відпустить.

3+5-2=              9-1-2=

6-4+8=              7-0+3=

8+2-7=              4-4+7=

Розв’язування прикладів

Коментоване письмо. Гра «Ти молодець, ти помилився».

Поки зайчик приклади розв’язував, колобок утік і покотився далі. Котиться, котиться, а на зустріч вовк голодний сердитий на сніданок нікого не спіймав,а тут і до школи пора йти, А вовчик і задачі не розв’язав побачив колобка і каже:

  • Колобок, колобок,  я тебе з’їм!

І вже хотів накинутись на нього аж тут у нього задачі повилітали не порозв’язувані (Падають на підлогу аркуші паперу) колобок миттю здогадався в чому тут справа і каже:


  • Їж вовчиську раз такий

Я на тебе не сердитий

Я ж тобі не хліб пшеничний

Я колобок математичний

Так задачі добре знаю

Що собі й не уявляєш

Навіть вчителька твоя

На весь ліс про це співа

Вовк подумав і каже:

  • Що ж мені допоможи

Ці задачі розв’яжи

Може я й не з’їм тебе

Раз розумне ти таке


Діти, а ми давайте допоможемо колобку, щоб вовк не з’їв його.

Задача 1  Білочка знайшла 9 горішків, а грибочків на 3 менше. Скільки грибочків знайшла білочка?

  • Аналіз задачі у парах                          
  • Розв’язування задачі
  • Запис у зошит
  • Тип задачі.

Задача 2  На одній галявині росло 10 підсніжників і 6 пролісків. На скільки більше росло підсніжників ніж пролісків?

  • Складові задачі
  • Правило на знаходження різницевого порівняння
  • Самостійний запис у зошит.

Розв’язав колобок задачі, вовк із радості і побіг,  забувши про колобка. А колобок котиться, котиться, а на зустріч йому ведмедик. Стурбований такий мудра сова дала йому завдання приклади розв’язати та ще й різної складності. З деякими він упорався, але поки він відпочивав, то мишка як на зло цифри погризла і біда ведмедикові: до школи спізнюється, а прикладів нема. Побачив він колобка і каже:

  • Щастя котиться до мене

Вовчик правду говорив

В нього ж тільки голова

А розумна, ой яка

Колобочку,  поможи

Приклади ці розв’яжи

Їсти я тебе не стану

Може, ще й в пригоді стану

Діти давайте допоможемо колобкові зарадити біді ведмедика, приклади ці розв’яжемо.

Гра «Вибір»                                  

 7+=10        235=0

+4=6           243=3  

+3=7           1075=8

Учні роблять вибір, потім по 1 виходять до дошки записують відповіді, а учні-вчителі перевіряють. Учні називають правило знаходження невідомого доданка.

Дотримався ведмедик свого слова, відпустив колобка, а сам поспішив до школи. Котиться, котиться, а на зустріч йому лисичка і каже:

  • Колобок математичний

Ой, ой, ой і не пшеничний

Приклади у голові

Ой розказуйте мені

Зараз приклади оці

Похрумтять у животі

Але перш ніж тебе з’їсти

Покажи свої знання

Так смачніше буде їсти

Вирази ці ти порівняй (диференціація )

☺  7 5       ☻  7+3  4        ☼  8-2  8+2

               10  0          8  10-2            7-6  8-6

               9  9            4+3  5             5+4 7-2

Друзі, допоможемо колобкові виконати завдання лисички? Бачить лисичка, що колобок упорався з завданням і каже йому:

  • Щось не вірю я тобі

Колобки такі розумні

Не стрічались ще мені

Дам тобі іще завдання

Як розв’яжеш і його

Відпущу тебе кохання

І всім в лісі розкажу

Що у тебе в голові

Тільки прилади одні

А вони зовсім не смачні

 

 

 

І запропонувала лисичка йому попрацювати з лінійкою.

  1. Виміряти, яку відстань проповзла 1 мураха, а яку 2.
  2. Накреслити у зошиті відрізок коротший – І варіант, а ІІ варіант – довший.
  3. Порівняти довжини цих відрізків.

 

 

 

Розв’язав колобок і це завдання, відпустила лисичка колобка повірила, що він і справді математичний, а це все діти завдяки вам, вашим знанням з математики, адже якби не ви і ваша допомога колобкові, то з’їла б його лисичка.

Закінчилася наша казкова подорож, ми подолали маршрут чаклуна, виконали всі його завдання, колобок врятований. А ось і замок королеви Математики, ми можемо сміливо ввійти в нього. Погляньте, ось і корона королеви Математики. Які геометричні фігури зображені на ній?

 

Підсумок уроку

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підсумок уроку

Корона знайдена, яка освічує своїми діамантами шляхи доріжки усіх жителів математичної країни. Тепер давайте тепер розповімо королеві Математиці:

  1. Хто нам допоміг знайти корону?
  2. Скільки звірів нам допомагало?
  3. А кого зустріли першим, другим і так далі?
  4. Хто допоміг колобкові подолати всі перешкоди?

Наполегливість, вміння працювати дружно, згуртованість, велике бажання допомогти йому, виручити з біди і безумовно математичні знання. Тож допомагайте, діти, один одному, так як це ви робили на уроці і тоді у вас буде багато друзів, які прийдуть на допомогу.

Гра «Ми одна сім’я»

Діти стають у коло беруться за руки:

Я, ти, він, вона

Ми одна сім’я

Він, вона, ти і я

Наш клас - одна сім’я.

Посміхнись, тому хто зліва

Посміхнись, тому хто справа

Ми - одна сім’я

Допоможи в біді, тому хто зліва

Допоможи, тому хто справа

Разом дружна ми сім’я.      

    Колобок роздає кожному учневі приз – «Корону королеви Математики» за активну роботу на уроці.

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
8 січня 2022
Переглядів
561
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку