Тема. Класифікація голосних та приголосних звуків
Мета: Поглибити знання учнів про голосні та приголосні звуки, ознайомити з класифікацією звуків; вдосконалювати вміння у здобувачів освіти характеризувати голосні та приголосні звуки; розвивати пам'ять, увагу , логічне мислення; виховувати пізнавальний інтерес
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань
О, а, е, у, и та і – це все звуки…
Ну, а решту 32 будем звати
Пам’ятайте ви завжди:
Як за нами знак м'який
Або я, ю, є чи ї,
То нікуди нам не дітись,
Ми стаєм тоді… (м’які).
Якщо інший звук, тоді
Залишаємось… (тверді)
Ж, ч, ш і дж – шиплячі,
Б, п, в, м, ф – губні,
Г, к, х і ґ – ці звуки
В будь-якій позиції …(тверді).
Лише зрідка перед і
Вони (напівпом’якшені).
Ми тверді й м’які буваєм,
Часто парами гуляєм.
А звук й пари не має,
Твердим бути не бажає
І лише …(м’яким буває).
Звуки є тверді й м’які,
Ну, а ще …(глухі й дзвінкі).
Нудьгувати не бажають
І теж парами гуляють.
Дзвінкі непарні повтори:
…(В, л, н, м, й та р).
І ф бідненький такий
Не має пари, він …(глухий).
ІІІ. Засвоєння нового матеріалу
ІV. Підсумок уроку
"Ланцюжок вражень"
V. Домашнє завдання
Класифікація голосних та приголосних звуків