Урок "Науковий стиль, сфери використання і призначення. Основні ознаки. Підстилі. Основні жанри"

Про матеріал
Мета: забезпечити засвоєння учнями поняття наукового стилю, його підстилів, призначення i використання; зосередити увагу на особливостях наукового стилю; формувати вміння встановлювати належнiсть тексту до наукового стилю; виховувати уважного мовця
Перегляд файлу

ТЕМА: Науковий стиль, сфери використання і призначення. Основні ознаки. Підстилі. Основні жанри

Мета: забезпечити засвоєння учнями поняття наукового стилю, його підстилі, призначення i використання; зосередити увагу на особливостях наукового стилю; формувати вміння встановлювати належнiсть тексту до наукового стилю; виховувати уважного мовця

Тип уроку: урок мовленнєвого розвитку.

 

Хід уроку

 

І. Ознайомлення учнiв з темою, метою i завданнями уроку

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Сьогодні вранці я прокинулася рано. Увiмкнула радiоприймач. Диктор читав прогноз погоди:«Антициклон, що сформувався на пiвднi Європи, принiс в Україну теплу погоду з опадами. Вiтер помiрний, 3–7 метрiв за секунду. Температура прогрiється до шістнадцяти градусiв вище нуля».

 

 Бесiда: Яка мета цього тексту? (Повiдомити прогноз погоди, надати достовiрну iнформацiю.) Чого необхідно дотримуватися в таких повiдомленнях? (Точностi, конкретностi.) Якi слова в текстi характернi для такої науки, як метеорологiя?(Антициклон,опади, помiрний i т.д.) Такi слова називаються термiнами. Яку роль вiдiграють у текстi числiвники? (Указують на точнiсть iнформацiї.)

 

ІІІ. Повторення і поглиблення знань про науковий стиль

 

Науковий стиль. Сфера використання наукового стилю — наукова діяльність, науково-технічний прогрес, освіта. Основне призначення — викладення наслідків досліджень про людину, суспільство, явища природи, обгрунтування гіпотез, доведення істинності теорій, класифікація й систематизація знань, роз'яснення явищ, активізації інтелекту читача для їх осмислення.

 

Перегляд презентації

 

 Основні ознаки

 

·              ясність (понятійність) і предметність тлумачень;

 

·              логічна послідовність і доказовість викладу;

 

·              узагальненість понять і явищ;

 

·              об’єктивний аналіз;

 

·              точність і лаконічність висловлювань;

 

·              аргументація та переконливість тверджень;

 

·              однозначне пояснення причино-наслідкових відношень;

 

·              докладні висновки.

 

ІV. Виконання завдань на закріплення знань, умінь, навичок

 

1.Запишіть текст. Визначте його стиль (підстиль) . Свою думку доведіть . Поясніть орфограми і пунктограми.

Мовна конвергенція – тактичний вияв комунікативної стратегії урівноваження статусу співрозмовників як пристосування адресанта до адресата, що передбачає уподібнення мовлення одно­го до мовлення другого з метою досягнення комунікативної коопе­рації. Наприклад, спілкування з дитиною на підставі коду дитячого мовлення, перехід на сленг чи жаргон, спілкуючись з людиною, що використовує їх.

(Селіванова О. Сучас­на лінгвістика: Термінологічна енциклопедія).

 

V. Підсумок уроку (відповіді на запитання учнів)

VI. Домашнє завдання

docx
Додано
1 листопада 2021
Переглядів
5125
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку