Урок "Коли і як розпочалася історія людства"

Про матеріал
Пояснити учням про місце історії стародавнього світу у всесвітній історії; ознайомитися із періодизацією історії та періодизацією людства; охарактеризувати основні види джерел.
Перегляд файлу

Тема: Коли і як розпочалася історія людства

Мета: пояснити учням про місце історії стародавнього світу у всесвітній історії; ознайомитися із періодизацією історії та періодизацією людства; охарактеризувати основні види джерел.

Очікувані результати: учні повинні знати і називати хронологічні межі історії стародавнього світу; пояснювати поняття «стародавній світ», «історичне джерело», «історія»; називати основні види історичних джерел і наводити приклади; розуміти теорії походження людини.

Хід уроку

Епіграф

Не знати історії – означає завжди бути дитиною.
                                                      Цицерон

І. Організаційний момент класу

Дорогі діти, рада вітати вас у 6 класі. Протягом цього навчального року ви будете вивчати історію стародавнього світу, шлях який ви пройдете за цей час—це лише складова частина всесвітньої історії.

Повідомлення теми та мети уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Як ви розумієте слова епіграфу?

Скажіть, для чого нам потрібна історія і звідки люди дізнаються про минуле?

Історія—це шлях, пройдений людством чи окремим народом, від минулого до сучасності.

Історія Стародавнього світу—перший і найбільший тривалий період всесвітньої історії. Пізнавати нове завжди цікаво, а поринути в історію—найцікавіше заняття у світі. Ця наука захопить вас подіями минулого, розповість про пригоди людей, навчить краще розуміти сьогоднішній світ. Адже, знання історії робить людей освіченими й мудрими.

Що ж приховується за цією чарівною, загадковою й цікавою назвою?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Історія стародавнього світу є частиною всесвітньої історії. Вона досліджує історію людства від його появи на нашій планеті і до падіння Західної римської імперії. Це— найтриваліший період історії, який охоплює кілька мільйонів років.

Стародавній світ—це частина всесвітньої історії, яка вивчає найдавніший період в минулому людства.

Питання

  • Чи можуть учені відтворити картини минулого, коли свідків подій уже немає? Що їм для цього потрібно?
  • Що таке історичні джерела?

Історичні джерела—це письмові документи, предмети, будівлі та інші пам’ятки, які зображають історичні події та явища і дають можливість досліджувати життя людей у минулому.

Так, саме величезну цінність становлять для істориків речові та писемні пам’ятки (знаряддя побуту, рештки поселень, стародавні рукописи та книги, документи, а також міфи, казки, народні перекази та інше).

Отже, історія - це наука про минуле людського суспільства та про його сучасність. Це також наука про закономірності розвитку суспільного життя в конкретних формах, в просторово-часових вимірах. Минуле є активним фактором змін, які відбуваються сьогодні. Змістом історії взагалі є історичний процес, який розкривається в подіях життя людини, дані про які збереглися в історичних пам'ятках і джерелах. Події ці надзвичайно різноманітні. Вони стосуються розвитку господарства, внутрішньої і зовнішньої політики держави, міжнародних стосунків, діяльності історичних осіб.

Важливим для вивчення історії стародавнього світу є визначення давності подій, з якими ми познайомимося.

Стрічка часу показує періоди історії Стародавнього світу, Середніх віків та Нового і Новітнього часу. Саме історію  Стародавнього часу ми будемо вивчати у 6 класі.

Історія Стародавнього світу

Історія Середньовіччя

Всесвітня історія.

Новий час

Новітня історія

Від появи людини до розпаду Римської імперії (476р.)

476-1492рр. (до відкриття Х. Колумбом Америки)

І період.

Кінець XV—друга половина XVIII ст.

ІІ період.

Кінець XVIIIXІX ст.

І період 1900-1939 рр.

ІІ період з 1939- до наших днів.

Історія Стародавнього світу вивчає найдавніший період минулого людства, часи від появи життя на Землі, виникнення найдавніших людей. Цей шлях, яким ми будемо подорожувати протягом цього року, має певні повороти (розділи).

І—історія первісного суспільства—найдавніші предки людей, утворення об’єднань перших людей, оформлення суспільства.

ІІ—Стародавній Схід—де ми побачимо утворення найдавніших держав, спорудження пірамід, які збереглись і до нашого часу на землях Єгипту. Розглянемо будівництво Великої Китайської стіни, відвідаємо площі Вавилону.

ІІІ розділ—Стародавня Греція—країни дивовижної краси, де ви познайомитеся із чудовою культурою і героїчним народом.

IV—Стародавній Рим, який спочатку був невеличким, а згодом перетворився на могутню державу, яка захопила майже весь світ.

А падіння Західної Римської імперії—кінцевий пункт нашої подорожі країнами Стародавнього світу, стародавніх цивілізацій.

Цивілізація—стародавні греки так називали суспільство, яке захищало людину від небезпек навколишнього світу. Це період розвитку суспільства, який настав після часів дикунства, коли серед первісних людей була відсутня організована спільність, та варварства—часів, коли почали утворюватись держави.

Бесіда

  • Що таке стародавній світ?
  • Що таке історичні джерела?
  • Наведіть приклади історичних джерел (речових, писемних, усних).

Учені вважають, що предками наших людей були мавпи, які під впливом зовнішніх причин—клімату, боротьби за виживання, праці—поступово набули людських рис. Перші предки людини жили в теплих краях. Наприклад, у Східній Африці вони з’явилися більше 2 млн років тому.

Основні теорії походження людини

Божественна теорія—людина була створена Богом, згідно з текстами Святих Писань—Біблії, Корану, Танаху та ін. Ця теорія належить до царини богослов’я.

Тотемічна теорія стверджує, що людина походить від спільного предка—тотему (тварини, рослини, чи навіть явища природи). ЇЇ дотримується значна кількість первісних народів. Ця версія також не є науковою.

Теорія еволюції—це єдина наукова теорія, вперше запропонована англійським вченим Чарльзом Дарвіним (1809-1882) у роботі «Походження видів». Теорія еволюції стверджує, що людина є далеким нащадком людиноподібних мавп, які в процесі еволюції розвинулися в сучасну людину.

Теорія позаземного втручання свідчить, що людство—це або нащадки інопланетян, що прилетіли дуже давно на Землю, або люди це продукт інопланетної генної інженерії тощо. Цю теорію відносять до паранаукових концепцій.

ІV. Закріплення вивченого матеріалу

Бесіда

  • Дайте визначення поняття «всесвітня історія».
  • Який період охоплює історія Стародавнього світу?
  • З якої події починається історія Стародавнього світу і якою закінчується?
  • Чому, на вашу думку, найдавніший період в історії України вивчають у курсі історії Стародавнього світу?
  • Розкажіть, з чим у вас асоціюється період історії Стародавнього світу.

V. Домашнє завдання

Опрацювати параграф 1 підручника.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Осипенко Oльга Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Пометун О.І., Мороз П.В., Малієнко Ю.Б.)
Додано
18 серпня 2019
Переглядів
5547
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку