Урок "Колір як засіб створення образів в живописі. Створення засобами кольору певного за характером образу". Творче завдання: композиція «Мелодія осені»

Про матеріал
Матеріал даного уроку дасть можливість ознайомити учнів із живописом, засобами виразності живопису, удосконалювати вміння дітей працювати живописними матеріалами; формувати вміння сприймати та аналізувати твори мистецтва живопису, формувати ху-дожньо-практичні вміння та навички, використовувати набуті знання у самостійній художній діяльності
Перегляд файлу

 

Тема. Колір як засіб створення образів в живописі. Створення засобами кольору певного за характером образу.

Творче завдання:  композиція «Мелодія осені» .

Мета (формувати компетентності) : 

предметні: продовжувати ознайомлювати учнів із живописом, засобами виразності живопису,  удосконалювати вміння дітей працювати живописними матеріалами; формувати вміння сприймати та аналізувати твори мистецтва живопису, формувати художньо-практичні вміння, навички та вміння використовувати набуті знання у самостійній художній діяльності; формувати образне, логічне та просторове мислення; особистісно-позитивне, художньо-естетичне сприйняття дійсності на основі емоційно-чуттєвого досвіду, здатності до  художнього  мислення  та  творчої  активності;  розвивати просторову уяву, увагу, зорову пам'ять, спостережливість; сприяти опануванню учнями  елементарними знаннями про специфіку художньо-образної мови живопису;

ключові: спілкування державною мовою (уміння висловлювати власну думку, тлумачити  поняття та ін.); уміння навчатися впродовж життя (уміння сприймати й аналізувати інформацію, визначати головне, формулювати, складати алгоритм навчальної діяльності та  дотримувати його, організовувати робоче місце, оцінювати  результати роботи;

виховувати любов до навколишнього світу, естетичне сприйняття дійсності, формувати ціннісне ставлення до мистецтва,

Оснащення: зоровий ряд: слайд-презентація за темою уроку ( «Художні образи у живописі»).

Музичний ряд: аудіо запис В. Моцарт «Осінній вальс»

Обладнання: альбом для малювання, графітовий олівець, гумка, ємність для води,  живописні матеріали (акварель, гуаш) пензлі № 4,6, палітра, серветка для витирання рук та пензлів.

Тип:  комбінований урок

Хід уроку

І. Організаційний момент

Вчитель

Вас вітаю в день чудовий!

До уроку всі готові?

Пензлі, олівець і фарби

Вже лежать на ваших партах?

То ж всім успіхів бажаю

І урок наш починаю!

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Розгадайте ребус  (колір)

,, ,

Бесіда

  •                   Що таке колір?
  •                   В якому виді мистецтва він відіграє найважливішу роль?
  •                   Чи можна кольором передати настрій?
  •                   Якими матеріалами та інструментами користуються художники-живописці?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Отже, ми з вами сьогодні будемо працювати у ролі художників-живописців і спробуємо за допомогою кольору  створити художній образ. А зараз я пропоную пограти в гру.

Гра «Палітра»

Діти ставлять перед собою фарби та палітру (або листок паперу).

Вчитель: я хочу намалювати зелену травичку, але в мене закінчилась зелена фарба Як її можна утворити? (діти називають, які кольори можна змішати та змішують їх).

  •             Мені потрібно зробити рожевий колір неба, але в мене немає такого кольору… (діти називають та утворюють потрібний колір).
  •             Як намалювати апельсин, коли немає оранжевої фарби? (діти називають та утворюють потрібний колір).
  •             Як намалювати сірий похмурий день, коли в наборі фарб немає сірої фарби? (діти називають та утворюють потрібний колір)
  •             Коли відсутня фіолетова фарба? (діти називають та утворюють потрібний колір) тощо.

ІV. Повідомлення теми та завдань уроку.

Перед нами сьогодні стоїть дуже цікаве завдання: створити  образ осені  використовуючи емоційні можливості кольору у композиції «Мелодія осені»

 V. Вивчення нового матеріалу.

Слово вчителя

Отже, нам відомо, що головним засобом виразності у живописі є колір. Багатство

Кольорів, що існує у природі, кожен художник сприймає по своєму, узагальнює, розкриває їх відповідно до творчого задуму.

Використовуючи знання з колористики та відомості про емоційні можливості кольору, живописці можуть створювати певні за характером образи у будь-якому жанрі мистецтва. Художньо-образна характеристика твору залежить від колірної гами та живописного прийому роботи.

Показ презентації  «Художні образи у живописі»

  • Які художні образи втілені у цих творах?
  • Які виражальні засоби використали живописці?

      

 І. Айвазовський       І Айвазовський               І. Айвазовський       І Айвазовський

«Шторм»                «Захід в Неаполі»          «Ранок»                        «Місячна ніч»

  

А. Куїнджі   А. Куїнджі   А. Куїнджі

«Осінь»   «Нічне»   «Сонячні плями на інеї»

Ви вже знаєте, що сприйняття кольору залежить від багатьох факторів, але головним чином – від освітлення. Різноманітні розжарені тіла (сонце, електрична лампочка, розпечений метал, багаття тощо) випромінює пряме світло, а всі навколишні предмети, на які воно потрапляє, стають джерелами відображення світла. Пряме світло – яскраве, інтенсивне, а відображене – м’яке, розсіяне.

Робота з підручником ст. 20, 21

Фізкультхвилинка

VІ. Художньо-творча діяльність

Підготовка до творчої роботи

Втілити творчий задум хай вам допоможе вірш Д. Павличка

Зажурилась квітка

Небеса прозорі,

Як глибінь ріки.

Падають додолу

З явора листки.

А над полем нитка

Дзвонить, як струна.

Зажурилась квітка –

Чує сніг вона…

Творча робота

Композиція матиме назву «Мелодія осені». Працюватимемо на папері фарбами і пензликами великого чи середнього розміру. Почнемо з кольору. Уявіть колір, який повністю відображає ваш настрій. Покладіть посередині аркуша пляму цього кольору. Візьміть колір, що передає настання осені в природі. Поєднайте його з кольором вашого настрою. Утворіть відтінки кольорів для вираження вашої думки і доповніть композицію з кольорових плям. До композиції можна додати конкретні зображення: осіннє листя, квіти, парасольку, дощову хмару, крапельки дощу тощо. Успіх роботи залежить від прояву вашої фантазії, застосування в роботі знань про колір і бажання створити художній образ.

Самостійна робота учнів за творчим завданням.

(роботу учні виконують під аудіо запис Ф Шопена «Осінній вальс»)

Учні виконують роботу самостійно. Вчитель надає індивідуальну допомогу.

VІ. Закріплення матеріалу.

Питання

  • Що є головним зображальним засобом живопису?
  • Чи можна кольором передати настрій?

VІІ. Підсумок уроку.

Учні із закінчених робіт організовують виставку  «Осінній настрій».

Обговорення учнівських робіт.

Рефлексія: на дошці «Дерево натхнення». Учням потрібно вибрати з трьох різнокольорових листочків одного, який  відповідає їх враженню від уроку і розташувати його  на дереві:

  1.               оранжевий  листок –мені дещо вдалося, я дещо знаю, вмію, розумію;
  2.               зелений листок – мені багато вдалося, але ще треба попрацювати;
  3.               жовтий листок –мені все вдалося, я задоволений (а) своєю роботою.


 

docx
До підручника
Образотворче мистецтво 4 клас (Резніченко М.І., Трач С.К)
Додано
14 березня 2020
Переглядів
1994
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку