Тема. Колір як засіб створення образів в живописі. Створення засобами кольору певного за характером образу.
Творче завдання: композиція «Мелодія осені» .
Мета (формувати компетентності) :
предметні: продовжувати ознайомлювати учнів із живописом, засобами виразності живопису, удосконалювати вміння дітей працювати живописними матеріалами; формувати вміння сприймати та аналізувати твори мистецтва живопису, формувати художньо-практичні вміння, навички та вміння використовувати набуті знання у самостійній художній діяльності; формувати образне, логічне та просторове мислення; особистісно-позитивне, художньо-естетичне сприйняття дійсності на основі емоційно-чуттєвого досвіду, здатності до художнього мислення та творчої активності; розвивати просторову уяву, увагу, зорову пам'ять, спостережливість; сприяти опануванню учнями елементарними знаннями про специфіку художньо-образної мови живопису;
ключові: спілкування державною мовою (уміння висловлювати власну думку, тлумачити поняття та ін.); уміння навчатися впродовж життя (уміння сприймати й аналізувати інформацію, визначати головне, формулювати, складати алгоритм навчальної діяльності та дотримувати його, організовувати робоче місце, оцінювати результати роботи;
виховувати любов до навколишнього світу, естетичне сприйняття дійсності, формувати ціннісне ставлення до мистецтва,
Оснащення: зоровий ряд: слайд-презентація за темою уроку ( «Художні образи у живописі»).
Музичний ряд: аудіо запис В. Моцарт «Осінній вальс»
Обладнання: альбом для малювання, графітовий олівець, гумка, ємність для води, живописні матеріали (акварель, гуаш) пензлі № 4,6, палітра, серветка для витирання рук та пензлів.
Тип: комбінований урок
Хід уроку
І. Організаційний момент
Вчитель
Вас вітаю в день чудовий!
До уроку всі готові?
Пензлі, олівець і фарби
Вже лежать на ваших партах?
То ж всім успіхів бажаю
І урок наш починаю!
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Розгадайте ребус (колір)
,, ,
Бесіда
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Отже, ми з вами сьогодні будемо працювати у ролі художників-живописців і спробуємо за допомогою кольору створити художній образ. А зараз я пропоную пограти в гру.
Гра «Палітра»
Діти ставлять перед собою фарби та палітру (або листок паперу).
Вчитель: я хочу намалювати зелену травичку, але в мене закінчилась зелена фарба Як її можна утворити? (діти називають, які кольори можна змішати та змішують їх).
ІV. Повідомлення теми та завдань уроку.
Перед нами сьогодні стоїть дуже цікаве завдання: створити образ осені використовуючи емоційні можливості кольору у композиції «Мелодія осені»
V. Вивчення нового матеріалу.
Слово вчителя
Отже, нам відомо, що головним засобом виразності у живописі є колір. Багатство
Кольорів, що існує у природі, кожен художник сприймає по своєму, узагальнює, розкриває їх відповідно до творчого задуму.
Використовуючи знання з колористики та відомості про емоційні можливості кольору, живописці можуть створювати певні за характером образи у будь-якому жанрі мистецтва. Художньо-образна характеристика твору залежить від колірної гами та живописного прийому роботи.
Показ презентації «Художні образи у живописі»
І. Айвазовський І Айвазовський І. Айвазовський І Айвазовський
«Шторм» «Захід в Неаполі» «Ранок» «Місячна ніч»
А. Куїнджі А. Куїнджі А. Куїнджі
«Осінь» «Нічне» «Сонячні плями на інеї»
Ви вже знаєте, що сприйняття кольору залежить від багатьох факторів, але головним чином – від освітлення. Різноманітні розжарені тіла (сонце, електрична лампочка, розпечений метал, багаття тощо) випромінює пряме світло, а всі навколишні предмети, на які воно потрапляє, стають джерелами відображення світла. Пряме світло – яскраве, інтенсивне, а відображене – м’яке, розсіяне.
Робота з підручником ст. 20, 21
Фізкультхвилинка
VІ. Художньо-творча діяльність
Підготовка до творчої роботи
Втілити творчий задум хай вам допоможе вірш Д. Павличка
Зажурилась квітка
Небеса прозорі,
Як глибінь ріки.
Падають додолу
З явора листки.
А над полем нитка
Дзвонить, як струна.
Зажурилась квітка –
Чує сніг вона…
Творча робота
Композиція матиме назву «Мелодія осені». Працюватимемо на папері фарбами і пензликами великого чи середнього розміру. Почнемо з кольору. Уявіть колір, який повністю відображає ваш настрій. Покладіть посередині аркуша пляму цього кольору. Візьміть колір, що передає настання осені в природі. Поєднайте його з кольором вашого настрою. Утворіть відтінки кольорів для вираження вашої думки і доповніть композицію з кольорових плям. До композиції можна додати конкретні зображення: осіннє листя, квіти, парасольку, дощову хмару, крапельки дощу тощо. Успіх роботи залежить від прояву вашої фантазії, застосування в роботі знань про колір і бажання створити художній образ.
Самостійна робота учнів за творчим завданням.
(роботу учні виконують під аудіо запис Ф Шопена «Осінній вальс»)
Учні виконують роботу самостійно. Вчитель надає індивідуальну допомогу.
VІ. Закріплення матеріалу.
Питання
VІІ. Підсумок уроку.
Учні із закінчених робіт організовують виставку «Осінній настрій».
Обговорення учнівських робіт.
Рефлексія: на дошці «Дерево натхнення». Учням потрібно вибрати з трьох різнокольорових листочків одного, який відповідає їх враженню від уроку і розташувати його на дереві: