Урок узагальнення вивченого "Кома між частинами складного речення" допоможе учням 5 класу закріпити знання про будову складного речення, його інтонацію, навчити учнів відрізняти складне речення від простого, обґрунтовувати розділові знаки за допомогою вивчених правил; розвивати творчі вміння працювати з текстом, складати продовження тексту, використовуючи складні речення.
Тема: Кома між частинами складного речення.
Мета: закріпити знання п’ятикласників про будову складного речення, його інтонацію, навчити учнів відрізняти складне речення від простого, обґрунтовувати розділові знаки за допомогою вивчених правил; розвивати творчі вміння працювати з текстом, складати продовження тексту, використовуючи складні речення; на основі дидактичного матеріалу виховувати шанобливе ставлення до природи та оточуючого світу.
Тип уроку: закріплення вивченого.
Обладнання: підручник, мультимедійна презентація, кольорові картки.
Перебіг уроку
Ми йдемо, і темніє над нами небо. Дзвенить земля, а я слухаю. Слухаю небо, слухаю землю, слухаю дідові слова. У серце моє вливається якась незрима сила, що на віки вічні прив’яже вона мене до цієї землі, до співучої тихої мови.
Чим більше дід любив мене, тим більше і щедріше розкривав він свою душевну скарбницю.
1.Вирушаймо в путь!
2. Сонячне безмежжя вабить і кличе до себе.
3. Голуба далечінь розгортає перед тобою дивну красу барв різних відтінків.
4. Замерехтить золотиста нива, розстелиться килимами буйнота трав.
5. Вогнисто спалахує небокрай на сході, день зводить над Дніпром свої вітрила.
6. Заграв вітерець на хвилях річки, і рожева смуга пролягла на воді.
7. Озеро, ліс і степ – усе радіє сонцю.
Наприкінці складного речення інтонація підвищується.
Повторити § 17.
Виконати вправу 205, с. 115 (зробити синтаксичний розбір трьох речень на вибір).