Урок "Кома між частинами складного речення"

Про матеріал

Урок узагальнення вивченого "Кома між частинами складного речення" допоможе учням 5 класу закріпити знання про будову складного речення, його інтонацію, навчити учнів відрізняти складне речення від простого, обґрунтовувати розділові знаки за допомогою вивчених правил; розвивати творчі вміння працювати з текстом, складати продовження тексту, використовуючи складні речення.

Перегляд файлу

Тема: Кома між частинами складного речення.

Мета: закріпити знання п’ятикласників про будову складного речення, його інтонацію, навчити учнів відрізняти складне речення від простого, обґрунтовувати розділові знаки за допомогою вивчених правил; розвивати творчі вміння працювати з текстом, складати продовження тексту, використовуючи складні речення; на основі дидактичного матеріалу виховувати шанобливе ставлення до природи та оточуючого світу.

Тип уроку: закріплення вивченого.

Обладнання: підручник, мультимедійна презентація, кольорові картки.

Перебіг уроку

  1. Організаційний момент.
  2. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок.
  1. Прийом «Незакінчене речення»
  1. За метою висловлювання речення бувають…
  2. За емоційним забарвленням речення поділяють на…
  3. За будовою речення бувають…
  4. Одну граматичну основу має…
  5. Речення можуть ускладнюватись…
  6. Речення, яке складається з двох або кількох простих речень, кожне з яких має свою граматичну основу, називається…
  7. Прості речення в складному об’єднані між собою…
  8. Між простими реченнями в складному при вимові робиться…
  9. У кінці кожного простого речення, крім останнього, інтонація…
  10. Наприкінці складного речення інтонація…
  11. На письмі між простими реченнями в складному ставлять…
  12. Частини складного речення можуть поєднуватись…
  1. Перевірка домашнього завдання (Вправа 204, с. 114)

Ми йдемо, і темніє над нами небо. Дзвенить земля, а я слухаю. Слухаю небо, слухаю землю, слухаю дідові слова. У серце моє вливається якась незрима сила, що на віки вічні прив’яже вона мене до цієї землі, до співучої тихої мови.

Чим більше дід любив мене, тим більше і щедріше розкривав він свою душевну скарбницю.

  1. Визначення теми, мети й завдань уроку.
  2. Мотивація навчальної діяльності.
  3. Формування умінь і навичок у процесі практичної роботи.
  1. Пунктуаційний практикум
  • Прочитати текст, розставити розділові знаки.

1.Вирушаймо в путь!

2. Сонячне безмежжя вабить і кличе до себе.

3. Голуба далечінь розгортає перед тобою дивну красу барв різних відтінків.

4. Замерехтить золотиста нива, розстелиться килимами буйнота трав.

5. Вогнисто спалахує небокрай на сході, день зводить над Дніпром свої вітрила.

6. Заграв вітерець на хвилях річки, і рожева смуга пролягла на воді.

7. Озеро, ліс і степ – усе радіє сонцю.

  1. Синтаксичний розбір
  • Зробити синтаксичний розбір 5 та 6 речень (за варіантами).
  1. Творча робота (додатково)
  • Доповніть текст складним реченням, у якому опишіть, як радіють сонцю тварини.
  1. Закріплення й систематизація здобутих знань.
  1. Прийом «Вірю – не вірю»
  1. Перше речення тексту неокличне.
  2. Друге речення ускладнене однорідними присудками.
  3. Третє речення складне.
  4. Четверте речення просте.
  5. У сьомому реченні узагальнююче слово стоїть після однорідних членів речення.
  6. Складне речення має одну граматичну основу.
  7. Кожне з простих речень, які входять до складу складного, має свою граматичну основу.
  8. Прості речення у складному об’єднані між собою за змістом та за інтонацією.
  9. У кінці кожного простого речення, крім останнього, інтонація знижується.

Наприкінці складного речення інтонація підвищується.

  1. Частини складного речення поєднуються лише за допомогою сполучників.
  2. На письмі між простими реченнями в складному ставлять лише кому.
  3. Складним реченням називають речення, яке складається з двох або кількох простих речень, кожне з яких має свою граматичну основу
  1. Підбиття підсумків уроку.
  1. Рефлексія
  1. Домашнє завдання.

Повторити § 17.

Виконати вправу 205, с. 115 (зробити синтаксичний розбір трьох речень на вибір).

 

 

 

docx
Додано
24 липня 2018
Переглядів
1771
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку