Конспект уроку маєна меті : розширювати знання учнів про жанри усної народної творчості – легенду; вдосконалювати техніку свідомого виразного читання легенди та її аналіз; сприяти збагаченню словникового запасу учнів; уміння будувати речення за ілюстраціями, добирати слова рими; поглибити знання учнів про культурні рослини, їхнє походження, про значення вжитті людини, зокрема калини; вчити правильно висловлювати власну думку, узагальнювати, робити висновки;
1
Тема уроку «Україна – символ України».
Мета уроку :
Формування предментних компетентностей: розширювати знання учнів про жанри усної народної творчості – легенду; вдосконалювати техніку свідомого виразного читання легенди та її аналіз; сприяти збагаченню словникового запасу учнів; уміння будувати речення за ілюстраціями, добирати слова рими; поглибити знання учнів про культурні рослини, їхнє походження, про значення вжитті людини, зокрема калини; вчити правильно висловлювати власну думку, узагальнювати, робити висновки;
формування ключових компетентностей:
уміння вчитися : розвивати уміння визначати мету роботи, її виконання; презентувати свою роботу, оцінювати власну діяльність та діяльність однокласників;
інформаційно – комунікативної : працювати в парі, групі, удосконалювати уміння визначати в матеріалі важливі за змістом слова, нове, незрозуміле;
громадянської : формувати здатність екологічно мислити, виховувати дбайливе ставлення до природи, до рідної мови, до Батьківщини, до її символів.
Обладнання : мультимедійна презентація, текст легенди «Калина», сюжетні малюнки, відео «Ой, є в лісі калина», тексти поезій про калину, картки з деформованим текстом.
Тип уроку : інтерактивний - природознавство, позакласне читання, розвиток мовлення
Хід уроку
Ι. Організація класу.
1. Привітання ( слайд 2)
Доброго ранку ліси і поля,
Доброго ранку рідна земля.
Доброго ранку гості усі,
Щастя бажаємо вам і собі.
2.Побажання вчителя ( слайд 3)
Бажаю усім, щоб до кожного з вас
Завітало натхнення сьогодні у клас,
І збудило бажання здобути знання,
Щоб потім життям ви не йшли навмання,
Щоб вам захотілось новеньке пізнати,
Самим вам навчитись та інших навчати.
3. Формула успіху ( слайд 4)
( у + о) (в + с) р = з
ΙΙ. Актуалізація опорних знань учнів.
Любі діти, сьогодні до нас у гості завітала чудова рослина, яку здавна люблять, цінують на нашій землі, яка символізує нашу країну. А що це за гостя – ви здогадаєтесь, відгадавши зашифровану назву, до якої є ключ.
Калина
Упізнай пташок і скажи, що у них спільного?
( Снігур, омелюх, сойка – живляться ягодами, калиною і горобиною).
ΙΙΙ. Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми та мети уроку.
( слайд 8)
Діти, щоб справитися із цим завданням слід на уроці бути якими: (слайд 9)
ΙṾ. Засвоєння матеріалу ( слайд 10)
4.Товсте запитання « Що це за рослини і чим вони відрізняються?» (слайд 13)
Подивіться, яка вона гарна взимку! Полум’яніє, красується на білому сніжку. ( слайд16).
Отже ми, діти, довели, що калина – корисна рослина, що вона є ліками, красою, їжею для птахів, а зараз ми спробуємо довести що це символ, символ нашої Батьківщини.
(слайд 17)
Кущ калини – це не тільки краса, це глибокий символ, наша спадщина. Калина – це символ красивої української дівчини, символ дитини, символ України. Калина на подвір’ї – дівчина заміж зібралася. Калина на рушнику – символ сімейного щастя. Калина на весіллі – на щастя, на долю, на любов. Калина на сорочці – захист.
( слайд 18)
Немає, мабуть, такого села в Україні, де б за тином чи біля криниці , у лузі чи на березі водойми не росла, не цвіла вона рясним білим цвітом навесні та не рум’яніла червоними ягодами аж до зими.
7. Робота в групах ( слайд 19, 20, 21, 22, 23)
А зараз спробуємо бути лінгвістами – мовознавцями і підтвердимо це все реченнями, з яких ми складемо текст про калину. А який? Ви визначите. Щоб справитися із завданням, потрібно бути уважними і кмітливими, добре знати українську мову.
Тож працюємо в групах.
(Слайд 24) Текст - перевірка
Діти, які ми знаємо тексти? ( текст – розповідь, текст – опис, текст – міркування).
А який це текст? Чому?
Калина - красива, пишна, зеленоока, чудова, щедра, розкішна, ніжна, чарівна, рясна, прекрасна…
Калина ( що робить?)- стоїть, пишається, вабить, шелестить, красується, милується, чарує, приваблює, лікує, надихає….
Які синоніми можна підібрати до слова ґрона - к…т…г.., к…т…ц…, п…чк… . Словникова робота (ґрона, кетяги).
Ṿ. Закріплення матеріалу.
1.Тестова перевірка ( слайд 30).
« А ми тую червону калину підіймемо.
А ми нашу славну Україну розвеселимо…»… (Слайд 31)
ṾΙ. Рефлексія. ( слайд 35)
ṾΙΙ. Домашнє завдання ( слайд 36)