Урок, конспект уроку для учнів 10 - х класів на тему "Адміністративні стягнення"

Про матеріал

Даний конспект уроку допоможе вчителю провести урок з теми "Адміністративне право", де розкриваються важливі та основні поняття, використовуючи різні види робіт. Важливим чинником даного конспекту є практичні завдання та робота учнів самостійно в групах. Задачі та практичні ситуації дають учням можливість закріпити теоретичні знання у формі гри.

Перегляд файлу

Урок правознавства

10 клас

Тема: Адміністративні стягнення.

Мета: - формувати уявлення про адміністративні стягнення, про порядок їх  накладання та зняття;

  • розвивати уміння працювати з підручником, давати юридичну оцінку практичним ситуаціям, розв’язувати задачі, аналізувати поняття, робити висновки;
  • виховувати правову освіту.

 

Завдання уроку: - перевірити знання здобуті на попередніх уроках з теми «Адміністративне право України» ( Гра «Назви число, вибери запитання»);

  • самостійно опрацювати  текст та заповнити таблицю;
  • розв’язати задачі;
  • дати юридичну оцінку практичним ситуаціям;
  • провести на закріплення Гру «Ярмарок знань»

 

Основні поняття : «адміністративне стягнення», «адміністративний арешт», «адміністративне затримання», «виправні роботи», «конфіскація».

 

Девіз уроку: «Свобода дає право робити те, що не зашкоджує іншим».

                                          Німецький письменник Е.Клаудіс (ХХ ст.)

 

План уроку

І. Організаційний момент.

- Відмітити відсутніх учнів на уроці.

- Перевірити готовність учнів до уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань                                      - 3-5 хвилин

Девіз уроку: «Свобода дає право робити те, що не зашкоджує іншим».

                            Німецький письменник Е.Клаудіс (ХХ ст.)

(обговорення девізу, його значення та актуальність сьогодення).

ІІІ. Перевірка вивченого матеріалу.

  1. Гра «Назви число, вибери запитання». (15 запитань)

                                                                                       – 8-10 хвилин

  1. Підсумок гри.

ІV. Вивчення теми уроку.

 

  1. Оголошення теми та завдання уроку.

 

- Самостійна робота учнів.                                          -12-15 хвилин

 

  1. Робота з підручником  параграф 5 Т.10. (Заповнити таблицю 1 та знайти відповідь на запитання)
  2. Розв’язування задач (робота в парі).
  3. Дати юридичну оцінку практичним ситуаціям (робота в парах).

(Вчитель  надає допомогу учням у процесі самостійної роботи).

 

- Гра «Ярмарок знань».                                                   – 10 хвилин

(Перевірка самостійної роботи учнів)

 

V. Закріплення вивченого матеріалу.

- Гра «Я знаю більше, можу поділитися»                        - 7 хвилин

(На уроці сьогодні я дізнався (лась) про ..)

 

VI. Підсумок уроку.

  • виставлення оцінок
  • Домашнє завдання

Опрацювати п. 20, вик. Завдання на с.249 -251

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                         Таб.1

 

Ознаки

Адміністративна відповідальність

(примусовий засіб)

Адміністративне стягнення

(засіб адміністративної відповідальності)

Протиправність

(порушення загальнообов’язкових правил, установлених державою)

Суспільна шкідливість (заподіяння шкоди суспільним відносинам, що охороняються)

Винність (навмисна чи необережна дія чи бездіяльність)

Адміністративна караність (у випадках, передбачених Кодексом України про адміністративні правопорушення)

Настає по досягненні 16-річного віку (до осіб від 16 до 18 років застосовуються заходи впливу, передбачені Законом України «Про органи і служби у справах неповнолітніх і спеціальних установах для неповнолітніх»)

Від інших видів юридичної відповідальності відрізняється:

- позасудовим порядком реалізації;

- особливим характером правових наслідків;

- застосуванням до організаційно непідпорядкованих суб’єктів;

- Настає, якщо правопорушення за своїм характером не тягнуть за собою відповідно до закону кримінальної відповідальності

 

Адміністративний арешт -

 

 

Адміністративне затримання -

 

 

Адміністративне стягнення –

 

Адміністративне правопорушення (проступок) –

 

 

 

 

 

Запитання до гри «Назви число, вибери запитання».

 

  1. Адміністративний примус.
  2. Адміністративний процес.
  3. Державне управління.
  4. Ознаки державного управління.
  5. Державна служба.
  6. Державна служба грунтується на принципах
  7. Адміністративне право.
  8. Джерела адміністративного права.
  9. Адміністративна правосуб’єктність.
  10. Головне управління державної служби.
  11. Не можуть бути державними службовцями.
  12. Ознаки адміністративного примусу.
  13. Способи переконання.
  14. Заходи адміністративного примусу.
  15. Адміністративне провадження.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ситуації: «Адміністративне правопорушення. Адміністративна відповідальність. Адміністративні стягнення».

 

  1. Порушення правила дорожнього руху водієм автомобіля. (Об’єкт, суб’єкт, об’єктивна сторона, суб’тивна сторона, стягнення) .

 

  1. Юнаки 14-ти та 16 – ти років на центральній вулиці міста Городище перекинули всі мусорні бачки та висловлювалися в сторону перехожих нецензурними словами. Дайте юридичну оцінку.

 

  1. Спеціаліст І категорії Пантелеймонівського селищного комітету Волощук Л.М., яка не склала акт про незаконне користування земельною ділянкою приватним підприємством "Орел" притягнули до відповідальності.

(Дайте юридичну оцінку.Хто має право притягнути до відповідальності? Який вид стягнення її чекає?).

 

  1. Головний держподатковий інспектор ДПІ у м. Макіївці Батлук О.Т. у декларації надала неповні дані про доходи. (Це порушення чи ні? Якщо винна то що її чекає?).

 

  1. Водія автобусу АТП1114 Бугая М.П. було зупинено працівниками ДАЇ і покарано зате, що він був нетверезому стані. Водій автобусу Бугай М.П. прийшов на роботу у нетверезому стані і під час роботи спав у автобусі на території АТП 1114. Яке із наведених ситуацій є адміністративним правопорушенням? Пояснити чому?

 

  1. Директор школи невчасно подав інформації  до бухгалтерії відділу освіти. За це його покарали (Відділ освіти). Директор школи не виконав припису санепідемстанції щодо дотримання правил гігієни у закладі. За це покарали директора (Головний санітарний лікар). Дайте юридичну оцінку. Де тут адміністративне правопорушення? Поясніть чому?

 

  1. Будинок обвалився. Жителі даного будинку неодноразово звертались до ЖЕКУ та органів місцевої влади з вимогою провести капітальний ремонт, звертали увагу на аварійність даної будівлі. (Хто винен? Дайте юридичну оцінку). 

 

  1.  Вклик пожежників, повідомлення про замінування будівлі, стрілянина з рушниці у населеному пункті. (Наведіть приклади і стягнення.)

 

  1. Адміністративний арешт. (Що це? Наведіть приклади).

 

 

Розв’язати задачі.

(Знайди помилки та дай правильну відповідь)

 

 

  1. Арештували на 15 діб юнака 16 – ти років, арештували юнака 19 років та інваліда ІІІ групи?
  2. Механіка Петра направили на виправні роботи і забирають 25% заробітної плати.
  3. Арештували  на 15 діб жінку у якої двоє дітей віком до17 років.
  4. Адміністративне стягнення на водія Максима наклали на 3 місяць, як він вчинив правопорушення.
  5. Учня ЗОШ №3 (15 років) затримали на 15 діб і наклали штраф у розмірі 300 грн..
  6. Чи правда те, що коли особа, яка була піддана адміністративному стягненню, протягом 8 місяців з дня закінчення його виконання не вчинила нового адміністративного правопорушення, то її стягнення погашається, і вона вважається такою, що не була піддана адміністративному стягненню?

 

doc
До підручника
Правознавство (профільний рівень) 10 клас (Наровлянський О.Д.)
Додано
11 квітня 2018
Переглядів
966
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку