4 грудня о 18:00Вебінар: Новий курс мистецтва в школі: теорія і практика

Виховний захід "Громадянин та його права"

Про матеріал

Право, закони супроводжують людину все її життя. Щоб уміло і правильно користуватась своїми правами і добре виконувати свої обов'язки, не порушуючи прав і законних інтересів інших, треба знати закони. Саме це є основною метою данного виховного заходу.

Перегляд файлу

Департамент освіти і науки, молоді та спорту України

Зеленодольський професійний ліцей

 

 

 

 

 

 

ВИХОВНИЙ ЗАХІД: «ГРОМАДЯНИН ТА ЙОГО ПРАВА»

 

 

 

 

Підготувала:

практичний психолог

ЗПЛ

Доломан Т. М.

 

 

 

м. Зеленодольськ - 2018

   Право, закони супроводжують людину все її життя. Щоб уміло і правильно користуватась своїми правами і добре виконувати свої обов’язки, не порушуючи прав і законних інтересів інших, треба знати закони. Звичайно, у вашому віці неможливо знати детально всі закони. Але основне, що стосується вас, ви повинні знати.

     Конституційні права і свободи поділяються на громадські (особисті), політичні, соціально-економічні, культурні та інші (наприклад, екологічні).

     До громадських прав і свобод людини належить: права людини на життя та його захист, на повагу до її гідності, на свободу та особисту недоторканність, на невтручання в особисте життя та таємницю листування, на недоторканність житла, на свободу думки і слова, світогляду і віросповідання, пересування.

     До найголовніших політичних прав і свобод належать: право на участь в управлінні державними справами, на об’єднання, на мирні збори та демонстрації, на свободу друку та інформації, виборчі права та інші.

     До головних соціально-економічних прав, насамперед варто віднести право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю, право на підприємницьку діяльність.

     До культурних прав належать: право на освіту, на свободу літературної, художньої, наукової і технічної творчості та інші.

Вірш «Я маю право»

Учень: Я маю право жити на Землі.

Творити дихати учитись

Примножувать багатства всі її.

Своєю Україною гордитись.

Боротися за неї і за честь стоять.

Безкрайнії поля її любити.

І щовесни журавликів із вірою зустріти.

На золотаве сонце в небесах.

Що щедро Україну зігріває.

На соловейка спів в гаях.

І на любов батьків безмежну і безкраю.

Гра «Хто перший»

     Учитель роздає картки на яких перелічені певні права й обов’язки і пропонує учням відповідно з’єднати їх стрілками. Виграє той хто перший виконає завдання.

Права:

На життя та охорону здоров׳я.

На ігри, розваги, відпочинок.

На користування бібліотеками, відвідування пам’яток культури

На свободу об’єднань і мирних зібрань.

На захист від роботи, яка шкодить здоров׳ю і розвитку.

Обов׳язки:

Дотримуватись правил дорожнього руху.

Берегти природу, пам’ятки культури.

Старанно вчитися.

Дотримуватись правил особистої гігієни.

Дотримуватись моральних норм поведінки.

Виконувати посильну хатню роботу за дорученням батьків.

Дотримуватись розкладу дня ї ощадливо використовувати час.

Гра «Не зашкодь собі»

     У місті «Н» з׳явився злочинець, який нападає на підлітків з метою грабежу та насильства. Нам з вами необхідно виробити рекомендації, які давали б можливість дітям уникнути небезпечних ситуацій і звести ризик нападу до мінімуму. Для цього необхідно нам розділитися на три групи, які будуть розробляти рекомендації від імені: батьків, правоохоронних органів та заобів масової інформації.

Батьки:

  1. Куплять мобільний телефон.
  2. Зустрічатимуть із школи
  3. Не пустять пізно гулять.
  4. Постійний контроль.
  5. Бесіди.
  6. Віддадуть дитину в спортивну секцію.

Правоохоронні органи:

  1. Встановлення комендантної години.
  2. Проводитимуть чергування.
  3. Проведення роз’яснювальної роботи.
  4. Розроблення рекомендацій вчителям і батькам.
  5. Не носити провокуючий одяг.
  6. Скласти фоторобот.

Засоби масової інформації:

  1. Надрукувати в газетах фоторобот злочинця.
  2. Виготовлення на телебаченні ролика.
  3. Постійно його показувати по телебаченню.

Отже, при користуванні цими порадами, кожен підліток буде фактично убережений від небезпечної ситуації.

     Ведуча. Команди «Помаранчеві» та «Я – громадянин» прошу зайняти місце за столами (на столах лежать ручки, папір, Конституція України).

Оголошую склад журі.

Ведуча: Користуючись Конституцією України та одержаними раніше знаннями команди будуть відповідати на питання по черзі. На обміркування 1-3 хв.

     Питання команди до запропонованих правових ситуацій.

  1. Настя К. розносила пошту з матір’ю. Вона цікавилась життям своїх друзів, а тому інколи перечитувала листи, адресовані іншим. Яке право вона порушила?
  2. Особа, яка надає юридичну допомогу, правовий захист називається?
  3. Назвати кількість депутатів у Верховній Раді.
  4. Напередодні огляду шкільної художньої самодіяльності директор школи примусив працювати вчителів без вихідних. Яке конституційне право порушено?
  5. Чи може жінка стати Президентом України?

 

Розгляньте ситуації:

Ситуація.

За столом сидять троє дівчат: Катя, Таня, Кароля. Вони обідають у кафе. Їм сподобалися гарні чарчини. Дівчата вирішили вкрасти, двоє підійшли до офіціанта, щоб розрахуватися, а одна тим часом поклала їх у сумку.

Катя. Все вийшло так непомітно.

Таня. Підемо завтра у інше кафе. Дістанемо ще щось.

Кароля. Згода.

Запитання. Який злочин вчинили дівчата?

Відповідь. Цей злочин передбачає ст..82 КК. Розкрадання державного або колективного майна карається позбавленням волі на термін до 4 років або виправними роботами на термін від 1 до 2 років.

     Зробіть висновки.

 

 

 

doc
Додано
11 квітня 2018
Переглядів
402
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку