Урок "Конструкційні матеріали. Деревина."

Про матеріал

Поурочний план-конспект з технології. Для вчителів, які викладають трудове навчання у 5-х класах.

Перегляд файлу

 

Урок  . Види конструкційних матеріалів. Деревина (2 год.)

 

Мета уроку. Засвоєння знань про види та способи вибору конструкційних матеріалів; формування практичних вмінь визначати види конструкційних матеріалів за їх властивостями; сприяти розвитку пам’яті. Виховувати інтерес до роботи з різними матеріалами.

Об'єкт навчальної праці: проект виробу з деревини (контурна іграшка, кухонна дошка)

Обладнання: приклади різних конструкційних матеріалів; набори з різними видами деревини.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

 

Орієнтовний план проведення уроку

І.Організаційна частина (3 хв)

II. Повторення раніше вивченого матеріалу (5 хв)

ІІІ. Мотивація навчально-трудової діяльності (5 хв)

ІV. Повідомлення теми, мети, завдань уроку (2 хв)

V. Вивчення нового матеріалу (5 хв)

VІ. Практична робота (20 хв)

VІІ. Підсумок уроку (5 хв)

 

Хід уроку

І.Організаційна частина.

               Перевірка присутніх

               Призначення чергових

II.   Повторення раніше вивченого матеріалу (методом бесіди з'ясовують питання):

1.Що називають кресленням?

2.Які ви знаєте види ліній на кресленні?

З.Як та де їх використовують?

4.Чи достатньо мати креслення для того, аби виготовити спроектований виріб?

5.Назвіть показники якості виробу (функціональні, ергономічні, естетичні, технологічні).

ІІІ. Мотивація навчально-трудової діяльності. Для того щоб створити виріб (іграшку, кухонну дошку, поличку тощо) необхідно мати не лише креслення цього виробу, але й відповідні знання про матеріали, з яких буде виготовлятися виріб. Такий матеріал називають конструкційним. Для різних об’єктів добирають конструкційні матеріали з різними властивостями, які відповідають функціональним, технологічним або ергономічним вимогам майбутніх виробів. Отже нам сьогодні необхідно з’ясувати, який матеріал буде найбільш придатним для виготовлення нашого виробу.

ІV. Повідомлення теми, мети, завдань уроку:

-         засвоєння понять про види конструкційних матеріалів;

-         показники якості конструкційних матеріалів (деревини);

V. Вивчення нового матеріалу за планом:

Конструкційні матеріали – це матеріали, які застосовують у виробництві для виготовлення різного роду виробів. Розрізняють такі конструкційні матеріали: дерево, залізо, пластмаса, скло, каучук та ін.

Кожен із конструкційних матеріалів має свої властивості, деревина наприклад м’яка та легка вона є діелектриком, тобто не проводить електричний струм. Її широко використовують у будівництві, виготовленні меблів тощо. Залізо є твердим, пластичним та важким воно є провідником (проводить електричний струм), його широко використовують у машинобудуванні, електротехніці, будівництві.

Пластмаса – це є синтетичний матеріал, діелектрик, саме пластмасу дуже часто використовують для ізоляції електричних пристроїв та проводів, які знаходяться під струмом, порівняно з залізом пластмаса є легка. Скло – твердий, важкий та крихкий матеріал, проте його позитивною властивістю є прозорість, саме через це його використовують у будівництві, у машинобудуванні та інших видах виробництва. Скло також не провидить електричний струм, тому його часто використовують у електротехніці для ізоляції небезпечних поверхонь. Часто із скла виготовляють різного роду прикраси.

VI. Практична робота.

6.1 Вступний інструктаж.

Завдання 1. Вивчення та аналіз конструкційних матеріалів за зразками.

Таблиця 9

Види матеріалів

Властивості

Колір

Використання

1.

2.

3.

4.

Пластмаса

Скло

Деревина

Метал

 

 

 

Завдання 2. В інтерактивних групах учні обговорюють відповідь на запитання: «Які конструкційні матеріали можна використати під час роботи над проектом»?

6.2 Поточний інструктаж

- нагадати учням, що деревина має не лише колір але й текстуру, запах (для активізації знань поставити запитання: які матеріали не мають запаху на відміну від деревини?);

- звернути увагу дітей на те, що із склом необхідно поводитись обережно – воно має більш загострені кромки ніж деревина або метал.

6.3 Заключний інструктаж.

Аналіз виконаних робіт, відзначення кращих.

 

VП. Підсумок уроку.

7.1 Усвідомлення досягнутих результатів.

1.Що нового він дізнався на уроці?

2. Як він зможе використати знання про конструкційні матеріали (і чи зможе взагалі) під час виготовлення свого виробу?

7.2 Заключна частина:

- виставлення оцінок за роботу на уроці;

- домашнє завдання: знайти необхідний матеріал для виготовлення, запланованого виробу.

 

doc
Пов’язані теми
Технології, Розробки уроків
Додано
25 березня
Переглядів
30
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку