Запропоновані завдання контрольної роботи дають можливість вчителю визначити рівень свідомого розуміння літературного твору під час читання мовчки. Тексти укладено відповдно щодо критеріїв письмових перевірних робіт з літературного читання у 3 класі.
Контрольна робота
Читання мовчки
3 клас
1. Кого принесли з лісу мисливці?
А) сіре пухнасте зайченя;
Б) худе головасте зайченя;
В) руду моторну білочку.
2. Де стало жити лисеня?
А) курнику;
Б) у старій собачій будці;
В) у норі.
3. За ким ганявся молодий півник на першому полюванні?
А) за лакованою синьою мухою;
Б) за великим черв'яком;
В) за молодим курчам.
4. Який жанр твору?
А) легенда;
Б) оповідання;
В) казка.
5. Доповни речення за змістом твору.
Лисеня крадькома підповзло до курей, бо ______________________________
__________________________________________________________________
Бабуся Галя не погоджувалася , щоб лисеня жило в неї, тому що___________
__________________________________________________________________
6. Поміркуй і запиши, чому перше полювання лисеня закінчилося дуже невдало.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Контрольна робота
Читання мовчки
3 клас
Грізний півень
Мисливці принесли з лісу маленьке лисеня. Таке було худе, головасте, з білою краваткою і в панчішках. Подивишся й скажеш: жило напівголодне.
Господарка, бабуся Поля, як побачила, – відразу заперечила:
– Не пущу! Несіть назад. Воно всіх курей передушить.
Якось все-таки умовили її. Стало лисеня жити у дворі, у старій собачій будці.
Перші дні сиділо тишком, носа не показувало. Бабуся Поля, коли давала йому їсти , суворо наставляла:
Але лисеня скоро посміливішало . Звикло, почало з будки виглядати та все далі й далі. А в дворі у бабусі Полі – пташник. Живе стара небагато, працювати вже не в силах, і щоб якось жити, розводить курей на продаж.
І от трапилося так, що в маленькому худому лисеняті все ж таки прокинувся лісовий хижак і покликав на полювання.
У полудень розжарені птахи купалися у піску. Лисеня поглядало з темної будки на них зеленим оком, а потім – шусть на двір і поповзло.
Воно повзло, як справжня доросла лисиця, – стелилося по землі, перекочувалося, і тільки лопатки ходили під шерстю.
І вже зовсім наблизилося до птахів.
І вже підібрало під себе лапки, щоб ось зараз, от-от вистрілитися в близьку курку. Воно вже очима взяло її, охопило. І тут перешкодила муха.
Синя,немов лакована, муха задзижчала над землею. І один молодий півник не встиг клюнути її на льоту, скочив і помчав за нею.
Муха злетіла, півник підскочив, знову промахнувся – і раптом став ніс у ніс із лисенятком.
Перед здивованим півнем горіло два зелених очка й тремтіла, утягуючи курячий дух, мокра, чорна тюпка лисячого носа.
Півник узяв і клюнув по цій тремтячій тюпці.
Немов вибухнув пісок, півня кинуло вбік, а лисеня понеслося геть.
Воно верещало на бігу, а потім було чутно, як воно вдарилося з розгону об задню стінку будки й замовкло – мабуть, зовсім лишилося голосу. Дуже невдало закінчилося для нього перше полювання.