Урок "Контрольна робота. Практична риторика"

Про матеріал
Конспект уроку на тему "Контрольна робота. Практична риторика" для учнів 10 класу (рівень стандарту)
Перегляд файлу

Контрольна робота

Практична риторика

1. Еристика – це


А мистецтво красномовства

Б мистецтво ведення суперечки

В мистецтво комунікації

Г мистецтво декламації.


2. Як можна визначити поняття «суперечка»:

A Комунікативна ситуація, де наявне активне ставлення одного з учасників до позиції іншого, що виражається в її критичному оцінюванні.

Б Процес пошуку істини, аргументоване відстоювання свого погляду на ту чи іншу проблему й спростовування протилежних думок.

В Комунікативний процес, у якому одна сторона переконує іншу; у процесі немає досягнення спільної мети.

Г Комунікативна ситуація, метою якої не є досягнення згоди, а перемога над супротивником, утвердження власного погляду.

3. Хто є учасниками суперечки?


А пропонент, опонент, аудиторія

Б пропонент, опонент

В промовець, слухачі

Г опоненти, аудиторія.


4. Установіть відповідність між різновидами суперечок та їхніми визначеннями:


А дискусія 

Б полеміка

В диспут

 

 

 

 

 

 

1.Різновид суперечки, метою якої є не досягнення згоди, а перемога над супротивником, утвердження власного погляду.

2.Обговорення різними людьми певного сперечливого чи складного питання з метою спільного пошуку істини, вирішення проблеми, досягнення згоди між учасниками суперечки.

3.Вид публічної суперечки, предметом якої є наукове або суспільно важливе питання. 


5. Установіть відповідність між способами доведення та їхніми визначеннями:


А теза

Б аргументи

В демонстрація

1.Форма логічного зв’язку між тезою й аргументами.

2.Думка, істинність якої треба довести.

3.Думки, істинність яких уже доведена чи перевірена.


6. Скільки існує правил ведення суперечки?


А 15

Б 10

В 5

Г 13


7. Установіть відповідність між полемічними прийомами та їхніми поясненнями:


А «заковтування гачка»

Б бумеранг

В гумор, іронія, сарказм

Г атака запитанням.

 

 

 

 

 

 

1.Ці засоби підсилюють полемічний тон мови, її емоційний вплив на слухачів чи опонента; допомагають розрядити напружену атмосферу;

2.Мета прийому – змусити опонента захищатися, поставити його в скрутне становище;

3.Полягає в тому, що теза чи аргумент повертається проти тих, хто її висловив;

4.Суть прийому полягає в наведенні доказів на користь противника (з яким він згоден), а потім несподівана демонстрація їхньої непереконливості.


8. Установіть відповідність між видами запитань та їхніми поясненнями:


А закриті

Б складні

В провокаційні

Г некоректні

 

 

 

 

  1. Які запитання вимагають не менше двох відповідей?
  2. У яких запитаннях за основу взято некоректні судження?
  3. Які запитання передбачають два варіанти відповіді: «так» і «ні»?
  4. Відповідаючи на які запитання, треба викрити позицію опонента й дати відкритий бій?

9. Напишіть есе.

Вибір майбутньої професії має велике значення, адже від нього значною мірою залежить усе подальше життя людини. Одні вибирають фах за престижем, інші – за покликанням, а хтось погоджується реалізувати мрію батьків, хоча душа до неї не лежить. За яким із цих принципів треба вибирати справу свого майбутнього життя?

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
2.5
Оригінальність викладу
2.5
Відповідність темі
3.0
Загальна:
2.7
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Fylypyuk Nataliya
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Саныч Андрей
    немає відповідів
    Загальна:
    1.0
    Структурованість
    1.0
    Оригінальність викладу
    1.0
    Відповідність темі
    1.0
docx
Додано
20 травня 2020
Переглядів
5649
Оцінка розробки
2.7 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку