Тест №3 (Історія України 9 клас)
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із розділу:
«Повсякденне життя та культура України кінця ХVІІІ – першої половини ХІХ ст.»
Дата _______________________ Прізвище, ім'я _______________________
ІІ ВАРІАНТ
І рівень (0,5 бала)
Тест №3 (Історія України 9 клас)
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із розділу:
«Повсякденне життя та культура України кінця ХVІІІ – першої половини ХІХ ст.»
Дата _______________________ Прізвище, ім’я _______________________
ІІ ВАРІАНТ
І рівень (0,5 бала)
1. Укажіть, коли був відкритий Київський університет?
а) 1798р.; б) 1805р.;
в) 1834р.; г) 1840р.
2 . В якому місті Правобережжя знаходиться пейзажний парк
«Олександрія»?
а) Полтава; б) Біла Церква;
в) Умань; г) Житомир.
3. Український скульптор, який створив пам’ятник
градоначальникові та генерал-губернаторові Арману Рішельє
в Одесі та пам’ятник Володимиру у Києві ?
а) Василь Тропінін; б) Вікентій Беретті;
в) Петро Клодт; г) Іван Мартос.
4. Розвиткові якої науки сприяла діяльність Михайла
Остроградського?
а) математики; б) біології;
в) історії; г) хімії.
5. У якому рядку всі слова характеризують Пантелеймона
Куліша:
а) батько перекладу, історичний роман «Чорна рада», «Літопис Самовидця»;
б) літературний критик, український буквар «Граматка», байка «Пан та собака»;
в) балада «Рибалка», перша опера, майстер літературного перекладу;
г) український правопис, «Тарас Бульба», підручник для навчання письма й читання.
6. У якому з варіантів названо діячів культури першої половини
19ст., творили в царині живопису?
а) Антон Лянге, Іван Мартос, Тимофій Осиповський;
б) Дмитро Левицький, Михайло Остроградський, Іван Сошенко;
в) Володимир Боровиковський, Микола Маркевич, Євген Гребінка;
г) Тарас Шевченко, Василь Тропінін, Василь Штенберг.
ІІ рівень (1 бал)
7. Дайте визначення термінів:
«РЕАЛІЗМ» — це _______________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Дайте відповіді на запитання до джерела
«Заснування університету найтіснішим чином пов’язане з особистістю…… Він є справжнім винуватцем його існування: …. Він спонукав харківське дворянство на пожертвування, він мав перебороти силу ускладнень, аби добитися височайшого соізволєнія на заснування університету в Харкові, він же, зрештою разом з іншими особами…. Немало попрацював і у нелегкій справі початкового його облаштування» (Д.Багалій)
А Коли відбулися події, про які йдеться у фрагменті джерела?
Б Ім’ям якого діяча пропущено в тексті?
9. У яких твердженнях ідеться про Тараса Шевченко?
А)діяч, якому судилося стати символом українського національного руху;
Б)основоположник художньої прози в українській літературі;
В)першу збірку його поезій було надруковано в Петербурзі в 1840р.;
Г)автор програмових документів Кирило-Мефодіївського товариства;
Д)творець «Енеїди» - першого твору нової української літератури;
Е)автор понад тисячі творів образотворчого мистецтва.
ІІІ рівень (1,5 бала)
10. Прочитайте і дайте відповідь на запитання.
Розвиток українського мистецтва (архітектури) наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст. Та зробіть висновок.
11. Доберіть до імен історичних постатей їхні стислі характеристики
1. Григорій Квітка-Основ’яненко |
А) основоположник художньої прози в новій українській літературі, один із засновників жанру соціально-побутової комедії; прозові твори складали дві збірки «Малоросійських повістей». |
2. Михайло Максимович |
Б) учений-енциклопедист, визнаний фахівець у царині історії, філології, етнографії, ботаніки; впорядкував і видав три збірки народних пісень (1827, 1834, 1849) |
3. Дмитро Бантиш-Кам’янський |
В) відомий актор тих часів. Своє життя він присвятив служінню саме українському театру, відмовившись виступати на російській імператорській сцені. |
4. Карпо Соленик
|
Г) український поет, автор перших віршованих байок у новій українській літературі, творець перших в Україні романтичних балад |
5. Петро Гулак-Артемовський |
|
|
|
А.____ Б.____ В.____ Г.____
IV рівень (3 бала)
12. Заповніть порівняльну таблицю «Розвиток освіти на українських землях наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст.»
Українські землі у складі |
Початкова освіта |
Середня освіта |
Вища освіта |
РОСІЙСЬКА ІМПЕРІЯ |
|
|
|
АВСТІЙСЬКА ІМПЕРІЯ |
|
|
|
ВИСНОВОК:
Оцінка____________