Метою цього уроку є формувати знання про причини виникнення підліткових проблем із шкірою. Сприяти розвитку навичок запобігання цим проблемам та способів їх вирішення. Виховувати здоров'язбережувальну компетентність.
Тема. Косметичні проблеми підлітків
Мета. Сформувати знання про ознаки хвороб шкіри, косметичні проблеми підлітків. Розвивати навички запобігання хворобам шкіри, косметичним проблемам. Виховувати охайність, бережливе ставлення до власного здоров'я
Тип уроку. Урок розвитку компетентностей.
Хід уроку
1.Організація роботи класу
2. Мотивація навчальної діяльності
Рольова гра
Стук у двері. Заходить учениця з дуже яскравим макіяжем на обличчі, товстий шар тонального крему.
Учениця. Здрастуйте, можна ввійти?
Учитель. Доброго ранку. Чому ти спізнилась?
Учениця. Вибачте мене. Я вранці побачила на обличчі невеличку „проблемку”, почала маскувати її і не помітила, як пролетів час.
Учитель. Ти вирішила, що твою „проблемку” можна сховати саме таким макіяжем?
Учениця. А що? У маминій косметичці дуже багато цікавого. А красу нічим не зашкодиш! Я вважаю, що підлітки теж мають право бути красивими.
Учитель. Ну що ж, сідай. Уважно слухай. Може, наш сьогоднішній урок сприятиме тому, що ти зміниш свою думку. Ми як раз про це будемо говорити.
І так, мета нашого уроку (назва мети).
2.1 Чи можна уникнути підліткових проблем? Обговорення інформації поданої в підручнику.
Сидять на капусті дві гусениці. Раптом чують якийсь шурхіт
Піднімають голови і бачать, як над ними пролітає чарівний метелик.
Одна гусениця дивиться на іншу, хитає головою і каже:
«Ніхто й ніколи не втягне мене в таку авантюру.
Мозкова атака:чи можна уникнути проблем підліткового віку? Можливо вирости минаючи підлітковий вік? Мабуть що ні. З проблемами підліткової шкіри зустрічались усі без винятку, але вирішували їх різними шляхами.
2.2 Складання асоціативної павутинки. Один учень записує на дошці відповіді однокласників:
Які найбільш поширені проблеми підліткової шкіри?
- вугрі
- комедони
- бородавки
- лупа
3. Повідомлення теми та мети уроку.
Вивчення нового матеріалу.
Слово вчителя.
Шкіра відповідає за найважливіші функції організму: підтримує нормальну температуру тіла, захищає тіло від впливу зовнішнього середовища та інфекцій, виводить з організму шлаки, заліковує пошкодження, які появляються на її поверхні. Шкіра це дзеркало здоров’я та самопочуття.
Тому вивчення цієї теми ми почнемо з пригадування будови нашої шкіри.
Робота з класом. Ведення аналітичної бесіди.
Які типи шкіри вам відомі?
Чому хворіє наша шкіра?
Підсумок бесіди вчителем.
Раніше думали, що висипання на шкірі - вугрі - пов'язана з вживанням певних видів продуктів харчування або з забрудненням шкіри. Сьогодні це відносять на рахунок жирної шкіри та психологічних факторів, наприклад, таких як стрес.
В деяких випадках висипка на шкірі пов'язана із спадковістю.
Гормональний фон. В підлітковому віці швидко підвищується вміст гормонів у крові, що заставляє жирові залози працювати активніше, виділяючи велику кількість шкірного жиру. Підвищений рівень гормонів може привести до надмірного вмісту кератину, який закупорює фолікулярні виходи, що виражається в типовому ураженні шкіри – вуграх. У дорослих людей вугрі появляються за тих самих причин.
Використання косметичної продукції, в основі якої є жири і яка закупорює пори (комедогенічної). Обезжирена продукція, яка не закупорює пори - найкращий засіб для шкіри, схильної до висипки.
Вологість збільшує вірогідність появи подразнення на шкірі, що частіше появляється в літній період. Правда, трішки сонця в деяких випадках підліковує шкіру.
Вугрі можуть виникати через дисбаланс у кишечнику.
Тому, ведучи боротьбу з вуграми, перш за все, слід скорегувати свій харчовий раціон:
- солодке і жирнее потребно обмежити. Надавати перевагу зеленому чаю та натуральном (свіжовіджатим!) сокам.
- дисбаланс в кишечнику можна ліквідувати за допомогою кисломолочних продуктів - півсклянки кефіру вранці змусять кишечник працювати як треба.
- обовязково вживайте продукти які містять велику кількість клітковини - фрукти (свіжі та сушені), овочі, каші.
Робота з класом. Ведення аналітичної бесіди.
Чи можна видушувати вугрі та чого це може призвести?
Обговорення наочного матеріалу. Зруйновані клітини залишаються на нашій шкірі. Вони провокують запальний процес, що супроводжується утворенням гнійних мішечків.
Медичні засоби розроблені для підліткової шкіри.
Користуватися ними можна тільки після відвідування лікаря – косметолога. В більшості випадків достатньо обмежити вживання солодощів та не їсти перед сном.
Інша поширена проблема підліткової шкіри, яка надмірно може турбувати не тільки підлітків, але й дорослих – це бородавки.
У більшості випадків бородавки( папіломи ) з'являються на пальцяхрук або безпосередньо на ногаг, в результаті контакту із вірусом папіломи людини,що передається.
Бородавки можуть поширюватися від людини до людини через контакт з особою, яка є носієм даного віруса. Бородавки безпечні, безболісні, і по завершенню підліткового віку зникають самі по собі.
Якщо вони збережуться, то потрібно відвідати лікаря – косметолога. Саме він призначить вам потрібне лікування. Лікування включають заморожування, хірургія, лазери і хімічні речовини.
Фізкультхвилинка.
Щось не хочеться сидіти,
Треба трохи відпочити.
Руки вгору, руки вниз,
Руки в боки, руки так,
Руки вгору, як вітряк.
Вище руки підніміть
І спокійно опустіть.
Плесніть, діти, кілька раз.
За роботу, все гаразд!
Коли послаблюється наш імунітет, шкіра яскраво про це нам сигналізує. Так виникає герпес.
Робота з класом. Ведення аналітичної бесіди.
Які відомі вам препарати допомагають в боротьбі з герпесрм?
Наступна проблема, про яку ми будемо розмовляти – це лупа.
Вона не є результатом стресу або поганих кліматичних умов. Чинником що сприяє її виникненню можуть бути гормональні зміни або дієти. Лупа з'являється в результаті патологічного прискорення природного процесу відновлення клітин шкіри голови. Старі клітини, що не встигли втратити воду, склеюються і злущуються у вигляді помітних жовтувато-білих пластівців, які й називають лупою.
Лупа, як скупчення лусок білого або сірого кольору на поверхні скальпа, іноді може трансформуватися в більш важку форму себорейного дерматиту. Луски можуть бути дуже крихкими і віддалятися досить легко, стаючи явно видимими на темному одязі. Однак при посиленій роботі сальних залоз лупа може накопичуватися у вигляді сальних лусочок-корок і не обсипатися з голови.
Лупа може виникнути внаслідок хронічного порушення обміну речовин, що викликає неправильну роботу сальних залоз (себорея) або інфекційне ураження грибком, а частіше вони відбуваються одночасно. Важливим чинником є спадкова схильність (особливості будови шкіри та її секреції).
У більшості випадків допоможуть прості народні рецепти. А може комусь з вас вони відомі?
Якщо лупа не зникає, необхідно звернутися до фахівця. При зловживанні феном та іншими гарячими інструментами для укладання волосся звичайно січеться. Посічене волосся необхідно підстригати.
Робота в дослідницьких групах. Завдання підібрати засіб для боротьби з лупою.
Об’єднюєм клас в кілька груп. Кожна група отримує інструкцію та кілька баночок різних типів засобів для миття голови. Завдання підібрати засіб для боротьби з лупою.
Лікувальні засоби.
До складу шампунів для лікування лупи обов'язково повинен входити один або декілька активних компонентів, які діють на основні механізми утворення лупи:
3. Узагальнення набутих знань.
Кожному з нас потрібно пам’ятати, що людині треба дбати не тільки про зовнішність, а ще й про красу душі.
Ти щодня миєш тіло,
Щоб чистим було,
Бо від бруду – неспокій,
Хвороби і зло.
Ну а як же душа?
Для її чистоти –
Треба гідності душ
І рушник доброти.
Запис домашнього завдання.
Роздатковий матеріал
До складу шампунів для лікування лупи обов'язково повинен входити один або декілька активних компонентів, які діють на основні механізми утворення лупи:
Роздатковий матеріал
До складу шампунів для лікування лупи обов'язково повинен входити один або декілька активних компонентів, які діють на основні механізми утворення лупи:
Роздатковий матеріал
До складу шампунів для лікування лупи обов'язково повинен входити один або декілька активних компонентів, які діють на основні механізми утворення лупи: