20 вересня о 18:00Вебінар: Numicon (Нумікон): проста математика для всіх

Урок "Країна натуральних чисел"

Про матеріал

Розгорнутий план-конспект уроку - вікторини з математики для учнів 5 класу.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КРАЇНА НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ

 

 

 

 

УРОК З МАТЕМАТИКИ

в 5 класі

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                Підготувала вчитель математики

                                                                              Степаненко Катерина Василівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дата____________

Урок  математики в 5 класі

Тема.  Країна натуральних чисел

Мета. Узагальнення і систематизація знань учнів з теми, розвиток логічного мислення, ініціативи, вміння працювати у великих групах, парами, розвивати інтерес до математики, її історії, бажання читати додаткову літературу;

          виховувати прагнення здобувати нові знання, активності та                  самостійності;

          розвиток уваги та пам’яті, творчих здібностей учнів, культури            математичного мовлення.

Тип уроку. Узагальнення і систематизація знань.

Обладнання. Кросворди, картки-завдання, девіз, портрет Піфагора, бланки оцінювання, конверти з пелюстками, презенти кожному учню.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Виконання домашнього завдання.

2. Роздаються бланки оцінювання кожному учню, які будуть заповнюватись сусідом по парті.

3. Повідомлення теми, мети уроку, очікуваних результатів.

    Записуємо домашнє завдання:

    намалювати малюнок «Математика в моєму житті».

ІІ.  Актуалізація опорних знань учнів

4. Щоб ми змогли прочитати девіз уроку потрібно дружньо попрацювати в групах з кросвордами. Кожний кросворд має ключове слово. З них ми складемо девіз уроку.

  Математика – ключ до всіх наук

                                                             Гіппократ

Гіппократ Хіоський (в ІІ пол. V ст. до н.е.) давньогрецький геометр. Автор першого підручника з геометрії, який не дійшов до нас.

І група

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

7

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

10

 

 

  1. Назва першого числа при відніманні. (Зменшуване)
  2. Числа, які додаються. (Доданки)
  3. Результат дії множення. (Добуток)
  4. Назва першого числа при діленні. (Ділене)
  5. Числа, які перемножують. (Множники)
  6. Результат дії додавання. (Сума)
  7. Результат дії ділення. (Частка)
  8. Результат дії віднімання. (Різниця)
  9. Назва другого числа при відніманні. (Від’ємник)

10.Чому дорівнює значення виразу 364:а, якщо а=182? (Два)

 

ІІ група

1

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

  1. Частина прямої обмежена двома точками. (Відрізок)
  2. З відрізочків прямої я складаюсь

І через це ламаюсь… (Ламана)

  1. Знак дії додавання. (Плюс)
  2. Частка числа 180 та добутку чисел 5 і 9. (Чотири)

 

 

 

ІІІ група

1

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

33 3

 

 

4

 

 

 

 

5

 

 

6

 

 

 

  1. За формулою шляху S= υt знайдіть відстань, яку пройде пішохід зі швидкістю 5 км/год за 4 год. (Двадцять)
  2. Чому дорівнює значення виразу 918:у, якщо у=918. (Один)
  3. Обчисліть значення виразу 32:(в-31), якщо в=47. (Два)
  4. Знайдіть значення виразу (а-4283):в, якщо а=4315, в=4. (Вісім)
  5. Знайдіть значення виразу 120:30+45:15. (Сім)
  6. Продовжує життя людини, позитивно впливає на здоров’я. (Сміх)

 

IV група

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

  1. Закон додавання. (Переставний)
  2. Складіть числовий вираз і знайдіть його значення. Частка суми чисел 105 і 75 та числа 15. (Дванадцять)                                                            А
  3. Закон множення. (Сполучний)                 
  4. Фігура зображена на рисунку   (Кут)                   О               

                                                                                                          В

ІІІ. Розв’язування задач та вправ (в тому числі прикладного та творчого змісту)

  1. Гра «Подорож по маршруту в Країну Знань»
  1. Ми в аеропорту «Не зіб’юсь з дороги». Лічіть до 40, але замість чисел, які діляться на 4, говоріть «Не зіб’юсь». Отже, добре пригадайте таблицю множення на 4.
  2. Наш літак приземлився на аеродромі «Кмітливість». Яких чисел тут не вистачає? 345∙*+100∙*=345 (345∙1+100∙0=345)
  3. А тепер нас просять допомогти метеорологи, яким треба уточнити графік роботи літаків. Нас запитують: «Якщо о 12 год дня йде дощ, то чи можна сподіватися, що через 36 год буде сонячна погода?» (Ні, бо це буде ніч)
  4. Ми знову в дорозі – поспішаємо, щоб не запізнитися в Країну Знань. Але нас не випускають з літака просто так. Перепусткою до Країни Знань є відповідь на запитання: «Коли ми дивимося на цифру 2, а говоримо 10?» (Коли годинник показує 10 хвилин якоїсь години)

Вчитель. Ми всі отримали перепустку до Країни знань.

2. Шерлоку Холмсу (англійському детективу) принесли рахунок, який був зіпсований злочинцем. Через 2 хвилини всі числа, що були залиті фарбою, були знайдені. Чи зможете ви теж так швидко провести розслідування?

(Письменник Артур Конан Дойль створив образ Шерлока Холмса. Ви з ним познайомитесь на уроках зарубіжної літератури в 7 класі.)

                                             Рахунок

Назва

Кількість предметів

Ціна (фунтів стерлінгів)

Вартість (фунтів стерлінгів)

Стіл

1

53

 

Крісло

2

 

 

 

Стілець

 

 

 

            18

108

Всього

 

 

207

 Скласти числовий вираз.

Вартість всієї покупки переведемо в гривні, враховуючи курс валют Українського Національного банку: 1фунт стерлінг = 22 гривні.

207∙22= 4554 (грн.)

 

Фізкультхвилинка

Спина пряма, руки опущені, ноги разом, стопи притиснуті до підлоги.

Спокійно вдихни і плавно підніми руки, з’єднавши їх долонями. Дихай вільно. Уяви себе деревом, яке гілками (руками) тягнеться вгору, а корінням (ногами) вростає у землю.

Повільно рахуючи до 20, уявляй, як це дерево росте й міцніє.

Опусти руки, розслабся.

 

3. Лист від Поспішайки

                                             Привіт друзі!

Хочу Вам повідомити, що я дуже люблю математику й уже вмію виконувати дії.

  1. 425               2)  41                     3) 4+3∙5=7∙5=35

  +37                    ×13

       _________ _____

         795   123

                                + 41                                  

                                ________

                                 164

Я маю свій будинок. Нещодавно я постелив чудову підлогу, а для цього виміряв довжину і ширину: а=5м, в=40дм і їх перемножив. S=5∙40=200м. Осінь – чудова пора. Я з друзями ходив у похід до лісу, рухаючись зі швидкістю 5км/год за 120хв ми пройшли 600м.

Запрошую до себе в гості всіх, хто поставить мені 12 балів за глибокі знання з математики.

Бувайте.                                                                   Поспішайко.

Вчитель. Діти, уважно перегляньте лист Поспішайки в групах. Чи є там помилки? (Так) Знайдіть їх.

4. Конкурс «Підказка»

1. Математик, який переміг у кулачному бою на 58 Олімпійських іграх, що відбулися 548 р. до н.е.

2. Створив школу, учні якої дотримувалися здорового способу життя.

3. Інша назва таблиці множення.

П

і

ф

а

г

о

р

                                   1   2   3   4   5   6   7

                      Робота в парах

1 карточка

  1. Виконати дії: 84:7+18∙6.  (12+108=120)                             П
  2. Обчисліть значення виразу т+746, якщо т=628. (1374)

2 карточка

  1. Обчисліть значення виразу (43-в)∙15, якщо в=28. (225)    І
  2. Обчисліть . (25)                  

3 карточка

  1. Обчисліть  .  (32)                                                        Ф
  2. Знайдіть значення виразу 23060000:у, якщо у=1000. (23060)

 

4 карточку

  1. Спростіть вираз 34∙х∙10. (340∙х)                                                     А
  2. Обчисліть найзручнішим способом значення виразу

607∙76+607∙24. (60700)

5 карточка

  1. Обчисліть 5∙48∙4. (960)
  2. Спростіть вираз і обчисліть його значення                                   Г

81∙в+19∙в, якщо в=11. (1100)

6 карточка

  1.       Виконати ділення 3528:84. (42)                     О

                                                                С                     

             М             О

  1.       Скільки кутів на рисунку   (3)

 

                                                                       В

7 карточка

  1.       Виконати множення 704∙69. (48576)
  2.       Спростіть вираз 200∙х+140∙х+100.   (340х+100)                          Р

 

Біля дошки двоє учнів, на місцях теж за ними працюють.

1 пара

Виконати дії: 2025:(843-768)+(111-58)∙42

  1.                 75; 2) 27; 3) 53; 4) 2226; 5) 2253

2 пара

З одного пункту в одному напрямі вирушили одночасно велосипедист і легкова машина. Велосипедист їхав зі швидкістю 14 км/год, а машина – в 6 разів більшою. Яка відстань буде між ними через 3 год після початку руху?

  1.       14∙6=84 (км/год); 2) 84-14=70  (км/год); 3) 70∙3=210 (км);

Рубрика «Життя знаменитих людей»

(Давньогрецький математик Піфагор народився 580-500рр до н.е..

Він першим зробив припущення, що Земля має форму кулі.

На уроках математики ми більш детальніше познайомимось з цим математиком, який приніс у жертву богам 100 биків за відкриття теореми. Говорить легенда.)

  1. Фокус без фокуса

Задумайте число. Додайте до нього наступне за ним число. До суми додайте 9. Поділіть нову суму на 2. Відніміть задумане число. Ви отримали число 5.

Розв’язання. (а+(а+1)+9):2-а=а+5-а=5

IV.Оцінювання навчальних досягнень учнів

Візьміть свої бланки для оцінювання і підрахуйте кількість плюсів.

V. Підбиття підсумків

  1.       Мудрець сказав: «Дві людини, які обмінялись золотими монетами, не стали багатшими. Але якщо вони обмінялись думками, то кожний з них стає вдвоє багатшим. Адже обидва стали тепер розумнішими.»

Ця притча проста, але зміст її – глибокий. Обмінюючись думками, ідеями, досвідом, знаннями, люди нічого не втрачають, а багато чого набувають – нових знань.

  1.       У вас в конвертах лежать пелюстки. Зелений колір – я  працював добре, рожевий – добрий настрій на уроці, синій – важливість цього уроку, чорний – я не задоволений уроком.

     Складіть квітку з пелюстків тих кольорів, що відповідають вашій  

     роботі, настрою.

    Чи використав з вас хтось чорний колір?

  1.       Я бажаю вам успіху і дарую вам подаруночки. Давайте разом прочитаємо побажання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Література:

 

  1. Кухар В.М., Барничка Ю.Ю.. Цікава математика у 4 і 5 класах. Київ:  

   1975.

  1. Мерзляк А.Г., Полонський В.Б.. Збірник задач і завдань для

   тематичного  оцінювання з математики для 5 класу. Харків ъ

   «Гімназія»:2007.

  1. Математика. Учебник-собеседник для 5-6 классов средней школы.

    Москва «Просвещение»:1989.

  1. Глейзер Г.И.. История математики в школе. VII-VIII классы. Москва

    «Просвещение»:1982.

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
20 червня
Переглядів
64
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку