Розгорнутий план-конспект уроку - вікторини з математики для учнів 5 класу.
КРАЇНА НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ
УРОК З МАТЕМАТИКИ
в 5 класі
Підготувала вчитель математики
Степаненко Катерина Василівна
Дата____________
Урок математики в 5 класі
Тема. Країна натуральних чисел
Мета. Узагальнення і систематизація знань учнів з теми, розвиток логічного мислення, ініціативи, вміння працювати у великих групах, парами, розвивати інтерес до математики, її історії, бажання читати додаткову літературу;
виховувати прагнення здобувати нові знання, активності та самостійності;
розвиток уваги та пам’яті, творчих здібностей учнів, культури математичного мовлення.
Тип уроку. Узагальнення і систематизація знань.
Обладнання. Кросворди, картки-завдання, девіз, портрет Піфагора, бланки оцінювання, конверти з пелюстками, презенти кожному учню.
Хід уроку
І. Організаційний момент
1. Виконання домашнього завдання.
2. Роздаються бланки оцінювання кожному учню, які будуть заповнюватись сусідом по парті.
3. Повідомлення теми, мети уроку, очікуваних результатів.
Записуємо домашнє завдання:
намалювати малюнок «Математика в моєму житті».
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
4. Щоб ми змогли прочитати девіз уроку потрібно дружньо попрацювати в групах з кросвордами. Кожний кросворд має ключове слово. З них ми складемо девіз уроку.
Математика – ключ до всіх наук
Гіппократ
Гіппократ Хіоський (в ІІ пол. V ст. до н.е.) давньогрецький геометр. Автор першого підручника з геометрії, який не дійшов до нас.
І група
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
2 |
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||
3 |
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||
4 |
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||
6 |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||
7 |
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||
8 |
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||
10 |
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||
10.Чому дорівнює значення виразу 364:а, якщо а=182? (Два)
ІІ група
1 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
2 |
|
|
|
|
|
||||||||||||||
3 |
|
|
|
||||||||||||||||
4 |
|
|
|
|
|
||||||||||||||
І через це ламаюсь… (Ламана)
ІІІ група
1 |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
||||
33 3 |
|
|
||||
4 |
|
|
|
|
||
5 |
|
|
||||
6 |
|
|
|
|||
IV група
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||
4 |
|
|
||||||||||||||||
В
ІІІ. Розв’язування задач та вправ (в тому числі прикладного та творчого змісту)
Вчитель. Ми всі отримали перепустку до Країни знань.
2. Шерлоку Холмсу (англійському детективу) принесли рахунок, який був зіпсований злочинцем. Через 2 хвилини всі числа, що були залиті фарбою, були знайдені. Чи зможете ви теж так швидко провести розслідування?
(Письменник Артур Конан Дойль створив образ Шерлока Холмса. Ви з ним познайомитесь на уроках зарубіжної літератури в 7 класі.)
Рахунок
Назва |
Кількість предметів |
Ціна (фунтів стерлінгів) |
Вартість (фунтів стерлінгів) |
Стіл |
1 |
53 |
|
Крісло |
2 |
|
|
Стілець |
|
18 |
108 |
Всього |
|
|
207 |
Скласти числовий вираз.
Вартість всієї покупки переведемо в гривні, враховуючи курс валют Українського Національного банку: 1фунт стерлінг = 22 гривні.
207∙22= 4554 (грн.)
Фізкультхвилинка
Спина пряма, руки опущені, ноги разом, стопи притиснуті до підлоги.
Спокійно вдихни і плавно підніми руки, з’єднавши їх долонями. Дихай вільно. Уяви себе деревом, яке гілками (руками) тягнеться вгору, а корінням (ногами) вростає у землю.
Повільно рахуючи до 20, уявляй, як це дерево росте й міцніє.
Опусти руки, розслабся.
3. Лист від Поспішайки
Привіт друзі!
Хочу Вам повідомити, що я дуже люблю математику й уже вмію виконувати дії.
+37 ×13
_________ _____
795 123
+ 41
________
164
Я маю свій будинок. Нещодавно я постелив чудову підлогу, а для цього виміряв довжину і ширину: а=5м, в=40дм і їх перемножив. S=5∙40=200м. Осінь – чудова пора. Я з друзями ходив у похід до лісу, рухаючись зі швидкістю 5км/год за 120хв ми пройшли 600м.
Запрошую до себе в гості всіх, хто поставить мені 12 балів за глибокі знання з математики.
Бувайте. Поспішайко.
Вчитель. Діти, уважно перегляньте лист Поспішайки в групах. Чи є там помилки? (Так) Знайдіть їх.
4. Конкурс «Підказка»
1. Математик, який переміг у кулачному бою на 58 Олімпійських іграх, що відбулися 548 р. до н.е.
2. Створив школу, учні якої дотримувалися здорового способу життя.
3. Інша назва таблиці множення.
П |
і |
ф |
а |
г |
о |
р |
1 2 3 4 5 6 7
Робота в парах
1 карточка
2 карточка
3 карточка
4 карточку
607∙76+607∙24. (60700)
5 карточка
81∙в+19∙в, якщо в=11. (1100)
6 карточка
С
М О
В
7 карточка
Біля дошки двоє учнів, на місцях теж за ними працюють.
1 пара
Виконати дії: 2025:(843-768)+(111-58)∙42
2 пара
З одного пункту в одному напрямі вирушили одночасно велосипедист і легкова машина. Велосипедист їхав зі швидкістю 14 км/год, а машина – в 6 разів більшою. Яка відстань буде між ними через 3 год після початку руху?
Рубрика «Життя знаменитих людей»
(Давньогрецький математик Піфагор народився 580-500рр до н.е..
Він першим зробив припущення, що Земля має форму кулі.
На уроках математики ми більш детальніше познайомимось з цим математиком, який приніс у жертву богам 100 биків за відкриття теореми. Говорить легенда.)
Задумайте число. Додайте до нього наступне за ним число. До суми додайте 9. Поділіть нову суму на 2. Відніміть задумане число. Ви отримали число 5.
Розв’язання. (а+(а+1)+9):2-а=а+5-а=5
IV.Оцінювання навчальних досягнень учнів
Візьміть свої бланки для оцінювання і підрахуйте кількість плюсів.
V. Підбиття підсумків
Ця притча проста, але зміст її – глибокий. Обмінюючись думками, ідеями, досвідом, знаннями, люди нічого не втрачають, а багато чого набувають – нових знань.
Складіть квітку з пелюстків тих кольорів, що відповідають вашій
роботі, настрою.
Чи використав з вас хтось чорний колір?
Література:
1975.
тематичного оцінювання з математики для 5 класу. Харків ъ
«Гімназія»:2007.
Москва «Просвещение»:1989.
«Просвещение»:1982.