Урок критичного мислення. 3 клас. Тема: "Ґавеня і Соловей. В.О.Сухомлинський"

Про матеріал
Урок критичного мислення. 3 клас. Тема: "Ґавеня і Соловей. В.О.Сухомлинський". На уроці використані технології критичного мислення, які вчать аргументувати правильність власної думки, формують навички навчального співробітництва, розвивають критичне мислення учнів, усне мовлення.
Перегляд файлу

  • вчити аргументувати правильність власної думки, удосконалювати навички свідомого читання формувати в учнів навички навчального співробітництва;
  • розвивати критичне мислення, усне мовлення дітей;
  • виховувати повагу і любов до матері; до батьків;
  • формувати комунікативну компетентність.

 

Портрет В.О. Сухомлинського , малюнок солов’я, ґави.

«Кубування», «Передбачення», «Кероване читання – мислення з передбаченням», «Незакінчене речення», «Порушена послідовність», «Метод Прес», «Сенкан»

 

Тексти В.О. Сухомлинського «Ґавеня і Соловей».

 

  1. Розминка. «Чотири кути»

Учитель розташовує в чотирьох кутах таблички з написами: «Зима», «Весна», «Літо», «Осінь».

  • Підійдіть до таблички з назвою тієї пори року, коли ви народились. (Утворення груп);
  • Назвіть слово, яке об’єднує всі пори року (рік). Назвіть слово, яке об’єднує всі групи учнів (клас).
  1. Мотивація навчальної діяльності. Активізація мислення.
  • Сьогодні ми працюватимемо над оповіданням В.О.Сухомлинського про двох пташок. Відгадайте загадки – і ви зрозумієте, про яких саме пташок йде мова.

1. Маленький, сіренький                         2. Чорненький кожух

    по гаях літає,                                            повсюди літає,

    гарно співає.                                             черв’ячків збирає

  • Правильно, сьогодні ми працюватимемо над оповіданням «Ґавеня і соловей» В.О. Сухомлинського.
  1. «Кубування».
  • Згадайте все, що знаєте про солов’я. А допоможе нам в роботі куб.

1. Опиши це.

  • Як виглядає соловей?

2. Порівняй.

  • На що схожий?
  • Чим відрізняється

3. Установіть асоціації

соловей

 

4. Займіть певну позицію.

  • Яким є ваше ставлення до солов’я? До птахів взагалі?

5. Застосування

  • Як би ви це використали?
  • Яку користь приносить соловей людям?

6. Екологічна стежинка цікавинки

 

  1. «Передбачення» за заголовком.
  • Про що, на вашу думку, розповідатиметься в оповіданні?

 

 

  1. «Кероване читання – мислення з передбаченням»
  • Словникова робота: панькала.
  • Читання І частини тексту.
  • Бесіда.
  • Скільки ґавенят вивела Ґава?
  • Чи любила вона своє дитя?
  • Як вона проявляла свою любов?
  1. Технологія «Незакінчене речення»
  • Продовжити речення «Та ось полетіла ґава…»
  • Що, на вашу думку, буде далі?
  • Обговорення в групах. (Передбачення)
  • Читання ІІ частини тексту (експертами груп)
  • Бесіда. Міркування.
  • Чи справдилися ваші передбачення?
  • Куди полетіла Ґава?
  • Як себе поводило Ґавеня?
  • Що зробили пташки, які почули плач Ґавеняти.

Фізхвилинка

  1. Передбачення. Технологія «Незакінчене речення»
  • Продовжити речення «Почув соловей…»
  • Зробіть передбачення до наступної частини.
  • Читання ІІІ частини (самостійно)
  • Бесіда.
  • Що зробив Соловей, коли почув плач Ґавеняти?
  • Яка була пісня Солов’я?
  • Чи почуло цю пісню Ґавеня?  Чому?
  • Що воно зробило?
  1. Передбачення до ІV частини
  • Читання ІV частини.
  • Міркування. Бесіда.
  • Що зробило Ґавеня, коли почуло пісню матері?
  • Що воно сказало Солов’ю?
  • Яка була пісня у Ґави?
  • Чому задумався Соловей?
  • Чому ліс не чув того вечора солов’їного співу?

 

1. Сенкан

1) Ґавеня

2)

3)

4)

5)

2. Метод «Прес»

  1. Висловлюємо свою думку: «Я вважаю…».
  2. Пояснюємо причину такої точки зору: «Тому що…».
  3. Наводимо приклад додаткових аргументів на підтримку своєї позиції: «Наприклад…»
  4. Узагальнюємо, формуємо висновки: «Отже…», «Таким чином…».
  1. Самооцінювання
  2. «Думайте. Відповідайте»
  • Як ви гадаєте, чи образився Соловей на Ґавеня?
  • Якою є головна думка оповідання?
  1. Підсумок уроку
  • Який слід залишило у ваших думках оповідання?
  • Які висновки ви зробили для себе.

Творче домашнє завдання: підібрати 2 – 3 прислів’я про матусю.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Вивела Ґава одне – єдине пташеня Ґавеня. Вона любила своє дитя, панькала його смачними черв’яками.

 Та ось полетіла Ґава по їжу й пропала. Уже й сонечко піднялося вище за дерево, на якому вони жили, а матері все немає. Заплакало Ґавеня. Плаче, сльози струмками ллються додолу. Чимало пташок притихло, жаль їм бідолашного малого.

 Почув соловей плач Ґавеняти. Затремтіло із жалощів Солов’їне серце. Залишив своє гніздо Соловей, прилетів до Ґавиного, сів поруч із пташеням і заспівав свою чудову пісню. Аж вітер притих, заслухався.

 А Ґавеня мов і не чує солов’їного співу, реве, плачем заливається.

 Та ось почуло Ґавеня – десь у далині пролунав материн голос: кра, кра… Умить перестало воно плакати й каже:

  • Чуєш, це моя мама співає! Замовкни будь ласка, не пищи!
  • Кра, кра – кра… - залунало поблизу, і Соловей замовк. Він перелетів на сусіднє дерево й задумався…

Того вечора ліс не чув солов’їного співу.

 

В.О. Сухомлинський

 

docx
Додано
14 жовтня
Переглядів
63
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку