Урок з літературного читання в 3 класі

Про матеріал
Розробка плану- конспекту підсумкового уроку з літературного читання в 3 класі за темою " Із скарбниці казкарів світу"
Перегляд файлу

ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ

Клас: 3

Дата: 12.04.2019

Тема. Узагальнюючий урок за темою «Із скарбниці казкарів світу»

Мета: перевірити й узагальнити вивчене про казкарів світу та їхні чарівні казки; систе­матизувати знання змісту найпопулярніших казок із світової скарбниці; вдоскона­лювати вміння визначати моральні проблеми, які розв'язуються у цих творах; вихо­вувати прагнення творити добро, долати зло.

Обладнання: картки, портрети письменників, чарівна скринька, аудіозапис пісні, предмети з казок, Незнайко, листи бабусі.

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань.

Хід уроку

І. Організація класу

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

  1. Слухання пісні «А ми любимо читати» (учні стоять в колі)
  • Куди поринули діти на уроках читання?
  • Хто дає їм уроки?
  • Що ви уявляєте, або кого, коли чуєте слово «казка»? (відповіді дітей)
  1. Читання учнями вірша про казку

Чому вчить казка?

  • Казка вчить, як треба жити,
    І любов у серці мати.

- Доброту завжди творити,
На чуже не зазіхати.

  • Чесним і хоробрим бути,
    Шлях пройти, усе здолати.
  • І про слабших не забути,
    Та в біді допомагати.
  • Мудрість в казочці — основа,
    Всіх вона навчає жити.
    - Казка просто пречудова,
    Вчить людей добро творити.

-  Тому ви казки читайте,
І всьому навчайтесь сміло.
- Розум, мудрість набувайте,
Бо в казках — велика сила!

3.Визначення теми уроку

  • Про що піде мова на уроці, як ви думаєте?
  • Який розділ ми закінчили з вами читати?

ІІІ. Узагальнення і систематизація знань

  1. Гра «Побудуйте вежі»
  1. Впізнати казкарів світу за портретами
  2. В якій країні вони жили?
  3. Які казки написали?
  4. Допомогти Незнайкові розібрати «весняний венегрет»: розселити казкових героїв до їхніх «будиночків» - казок (діти читають з картки назву героя і селять його у свою казку- будинок):

Брати  Грімм                         Карло Коллоді                               Астрід Ліндгрен

Німеччина                               Італія                                                Швеція

«Шипшинка»              «Пригоди Піноккіо» «Про Карлсона, що живе на  даху»              

Король                                   Піноккіо                                                Карлсон

Королева                            столяр Вишня                                      Малий

Чарівниці                                Джеппето                                             тато

Королевич                               Арлекін                                                брат Боссе

Челядь                                      Полішинель                                          мама

                                                 Синьйора Розаура

                                                  Жеривогонь

  1. Дидактична гра «Відгадай героя» (робота в парах)

Старенький, добрий, турботливий, працьовитий                  Жеривогонь                                                              

Розумна, красива, добра, мила                                                   Піноккіо

Товстий, хвалькуватий, пустун, веселий                                 Джеппето

Дерев᾽яний, довгоносий, безтурботний, невихований          Королівна

Злий, страшний, рот у нього, як  піч                                            Карлсон

  1. Гра «Чарівна скринька»

Діти із скриньки по черзі дістають предмети і говорять , з якої казки ці речі чи герої(жаба, клубочок ниток та спиця, пропелер, ґудзик, монета, гуска, цвяшок)

  1. Фізкультхвилинка

 

  1. Дидактична гра «Лист бабусі» (робота в групах)

Усі бабусі завжди цікавляться життям своїх онуків, тому вони просять їх розповісти про своє навчання у школі. Незнайко теж написав своїй листа. Ваше завдання прочитати цього листа і виправити помилки.

Шановна бабусю!

Хочу розповісти вам про своє навчання у школі. Нещодавно ми вивчали  на  уроках літературного читання оповідання Карло Коллоді «Пригоди Піноккіо». Цей вірш  став найвідомішим  твором дитячої  літератури в Швеції. У казці Піноккіо – це залізна  лялька, дівчинка із кирпатеньким  носом. Батько Джеппето заради неї продав свої чоботи, щоб купити їй  морозива.  На цих словах я свій лист закінчую. До побачення.

6.  Тестування «Чи уважний ти читач?»

Варіант 1

1. Як називають письменників, які складають казки?

а) Кобзарями; б) казкарями;   в) піснярами.

2. Хто автор казки "Шипшинка"?

а) Брати Грімм;  б) Карло Коллоді;   в) Астрід Ліндгрен.

3. Хто напророчив королеві народження дівчинки?

а) Чаклунка;  б) жаба;  в) король.                                                        

4. Герой якої казки називав себе найкращим літуном, машиністом і мотористом?

а) "Шипшинка";     б) "Пригоди Піноккіо";     в) "Карлсона, що живе на даху".

5. Що означає слово "рожен" у казці Карло Коллоді "Пригоди Піноккіо"?

а) молочний продукт; б) міра довжини;  в) металевий прут.

6. Про що мріяв дерев'яний хлопчик із казки Карло Коллоді "Пригоди Піноккіо", ідучи до школи?

а) Про їжу;  б) про театр;  в) про навчання.

7. Скільки треба було платити за вхід, щоб потрапити на виставу у ляльковий театр у казці "Пригоди Піноккіо"?

а) Чотири гривні; б) чотири сольдо;  в) чотири долара.

8. Як ставився Карлсон до себе?

а) Він себе недолюблював;

б) він себе постійно вихваляв;

в) ніколи нікому про себе не розповідав.

 

 

Варіант 2

1. Які казки ти прочитав у розділі "Із скарбниці казкарів світу"?

а) Чарівні;  б) літературні;  в) народні.

2. Кого побачив у себе за вікном Малюк із казки Астрід Ліндгрен?

а) Великого папугу;        б) маленького товстого чоловічка;      в) бабусю на мітлі.

3. Хто автор казки " Пригоди Піноккіо "?

а) Брати Грімм;  б) Карло Коллоді;   в) Астрід Ліндгрен.

4. Від чого зла чаклунка напророчила королівні смерть?

а) Від веретена; б) від колючки;  в) від укусу комахи.

     5. Скільки років Малюку?

а) Сім;   б) три;    в) дев'ять.

    6. Куди поспішив Піноккіо замість того, щоб піти до школи?

а) На роботу;  б) в ляльковий театр; в) до магазину.

7. Що означає слово "челядь" у казці братів Грімм "Шипшинка"?

а) Слуги;  б) гончий собака;  в) металевий прут.

      8. Хто зняв чари з королівни?

а) Чаклунка;  б) королевич;   в) король.

7. Самоперевірка

(І в. : 1- б, 2- а, 3- б, 4- в, 5- в, 6- в, 7- б, 8- б

ІІ в.: 1- б, 2- б, 3 – б, 4- а, 5 – а, 6 – б, 7 -  а, 8- б.)

ІV. Підсумок уроку

1) Бесіда

- Чого навчає казка?

- Який вид роботи на уроці вам найбільше сподобався?

- Де виникли труднощі?

2) Читання вірш

Казка — вигадка, всяк знає,
Але казка — дивина.
В ній усе не так буває
І потрібна нам вона!
Нас вона навчає жити
І поради нам дає.
Все в ній вміє говорити
І у казці — правда є.
До роботи нас привчає
І гостинності нас вчить.
Той, хто казочки читає,
Потім буде добре жить.
Бо умітиме радіти
І сміятись в добрий час.
Вмітиме добро творити.
Казка мудрим робить нас.

 

V. Домашнє завдання

Відповідати на запитання в кінці розділу (с. 158).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Шипшинка»                                                       Італія

«Пригоди Піноккіо»                                            Швеція

«Про Карлсона, що живе на даху»                    Німеччина

2.    Гра «Відгадай героя, назви казку та його автора»

   А що це у вас у руках так весело крутиться? (Королівна. Брати Грімм «Шипшинка»)

   Сьогодні я послухаю музику, а завтра піду до школи. Школа ніде не ді­неться. (Піноккіо. Карло Коллоді «Пригоди Піноккіо»)

   Ні, спочатку мені треба їх трошки оглянути, перевірити запобіжні клапани тощо. Спокійно, тільки спокійно! Днями ти її матимеш. (Карлсон. Астрід Ліндгрен «Про Карлсона, що живе на даху»)

3.  Фізкультхвилинка

4.    Гра «Шифрувальники»

  Прочитайте деформований текст. Відгадайте загадку.

ХТО ЦЕ?

Маньлекий тийвсто чоквічоло з миленьпухки румаки. На житові призлибно тропи папу — кдзиґу. На снипі — мочиктор. (Карлсон)

3.    Фізкультхвилинка   

4.    Робота в парах

  Відновіть букви, які розкидав вітер. Відгадайте загадку.

   До шк_ли з букв_рем крок_є

Хлоп_ д_рев'яний,

Потрапляє заміс_ ш_ли

У те_тр ля_ковий.

Як на_вається ця кни_ка?

Як зо_ть цьо_ хлоп_ська? (Піноккіо)

5. Фізкультхвилинка

6.  Гра «Чи уважний ти читач?»

Варіант 1

1. Як називають письменників, які складають казки?

а) Кобзарями; б) казкарями;   в) піснярами.

2. Хто автор казки "Шипшинка"?

а) Брати Грімм;  б) Карло Коллоді;   в) Астрід Ліндгрен.

3. Хто напророчив королеві народження дівчинки?

а) Чаклунка;  б) жаба;  в) король.                                                        

4. Герой якої казки називав себе найкращим літуном, машиністом і мотористом?

а) "Шипшинка";     б) "Пригоди Піноккіо";     в) "Карлсона, що живе на даху".

5. Що означає слово "рожен" у казці Карло Коллоді "Пригоди Піноккіо"?

а) молочний продукт; б) міра довжини;  в) металевий прут.

6. Про що мріяв дерев'яний хлопчик із казки Карло Коллоді "Пригоди Піноккіо", ідучи до школи?

а) Про їжу;  б) про театр;  в) про навчання.

7. Скільки треба було платити за вхід, щоб потрапити на виставу у ляльковий театр у казці "Пригоди Піноккіо"?

а) Чотири гривні; б) чотири сольдо;  в) чотири долара.

8. Як ставився Карлсон до себе?

а) Він себе недолюблював;

б) він себе постійно вихваляв;

в) ніколи нікому про себе не розповідав.

Варіант 2

1. Які казки ти прочитав у розділі "Із скарбниці казкарів світу"?

а) Чарівні;  б) літературні;  в) народні.

2. Кого побачив у себе за вікном Малюк із казки Астрід Ліндгрен?

а) Великого папугу;        б) маленького товстого чоловічка;      в) бабусю на мітлі.

3. Хто автор казки " Пригоди Піноккіо "?

а) Брати Грімм;  б) Карло Коллоді;   в) Астрід Ліндгрен.

4. Від чого зла чаклунка напророчила королівні смерть?

а) Від веретена; б) від колючки;  в) від укусу комахи.

     5. Скільки років Малюку?

а) Сім;   б) три;    в) дев'ять.

    6. Куди поспішив Піноккіо замість того, щоб піти до школи?

а) На роботу;  б) в ляльковий театр; в) до магазину.

7. Що означає слово "челядь" у казці Карло Коллоді "Пригоди Піноккіо"?

а) Слуги;  б) гончий собака;  в) металевий прут.

      8. Хто зняв чари з королівни?

а) Чаклунка;  б) королевич;   в) король.

ІV. Підсумок уроку

V. Домашнє завдання

Відповідати на запитання в кінці розділу (с. 158).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

З'єднай назву казки та країну її народження»

«Шипшинка»                                                       Італія

«Пригоди Піноккіо»                                             Швеція

«Про Карлсона, що живе на даху»                    Німеччина

 

 

Ми завзяті  діти,

Сили в нас нікуди діти.

Кажемо правду, не жартуємо:

В край казок ми помандруємо.

Казки маленькі,  та розуму в них багато.

Казка вигадка, та в ній щось повчальне зрозумій.

 

Надія  Красоткіна

А казка, діти, справжнє диво,
Там подвиги й пригоди є.
Вона кінчається щасливо,
Там місце кожному своє.
І мудрість в ній перемагає,
І щедрість, і любов свята.
Хай кожен з вас запам’ятає,
Що править світом — доброта.

 

 

Вірте в казку

Кожну казку придумують люди
Й вірять в неї з дитячих літ…
А яким світ без казки буде?
Ну, яким стане білий світ?
Зникнуть чари, погаснуть мрії,
Що вели у ясні світи.
Без фантазії й без надії
Будуть люди по світу йти.
Згине видумка й добра ласка,
Що до радості всіх веде.
Вас не стріне у лузі казка,
Бо її вже не буде ніде.
В лісі папороть не цвістиме,
Не співатиме сон-трава.
У саду вітерець не густиме,
Пропадуть чарівні слова…
Не забавите вже дитинку
Дивом казкою. Ось в чім річ.
Дід Мороз не прийде під ялинку
В чарівну Новорічну ніч.
Непривітно у світі стане,
Чарівник вам не вкаже путь…
Добротою ніхто не гляне,
А дива всі повз вас пройдуть.
То ж повірте у казку, люди,
Хай вона оживе в серцях.
Жити ж вам цікавіше буде,
І мине вас зневіра й страх.
А в душі спалахне надія,
Що покинула якось враз.
Прилетить світла-світла мрія
В добру пору і в добрий час.

Казка — це велике диво

Казка — це велике диво —
В ній добро перемагає.
Все кінчається щасливо
І про це людина знає.

Казка вчить, як в світі жити,
Що робити, що казати,
Як потрібно поступити,
Щоб велику мудрість мати.

Казка розуму навчає,
Вчить добро в житті творити.
І до чесності привчає…
Тобто вчить, як в світі жити.

Людям вчить допомагати,
Щирим, щедрим, світлим бути,
Завжди труднощі долати,
А про зло навік забути.

Ну, а хто казки читає —
Мудрість добре розуміє.
Він в житті перемагає,
Бо знайти свій шлях уміє.

Казка

Казка — вигадка, всяк знає,
Але казка — дивина.
В ній усе не так буває
І потрібна нам вона!
Нас вона навчає жити
І поради нам дає.
Все в ній вміє говорити
І у казці — правда є.
До роботи нас привчає
І гостинності нас вчить.
Той, хто казочки читає,
Потім буде добре жить.
Бо умітиме радіти
І сміятись в добрий час.
Вмітиме добро творити.
Казка мудрим робить нас.

 

 

Казка вчить, як треба жити,
І любов у серці мати.
Доброту завжди творити,
На чуже не зазіхати.

Чесним і хоробрим бути,
Шлях пройти, усе здолати.
І про слабших не забути,
Та в біді допомагати.

Мудрість в казочці — основа,
Всіх вона навчає жити.
Казка просто пречудова,
Вчить людей добро творити.

Тому ви казки читайте,
І всьому навчайтесь сміло.
Розум, мудрість набувайте,
Бо в казках — велика сила!

 

docx
Додано
14 жовтня
Переглядів
47
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку