Урок критичного мислення. 3 клас. Тема: "Нічия квітка. В.О.Сухомлинський"

Про матеріал
Урок критичного мислення. 3 клас. Тема: "Нічия квітка. В.О.Сухомлинський". На уроці використані технології критичного мислення, які вчать доводити і аргументувати правильність власної думки, формують навички навчального співробітництва, розвивають критичне мислення учнів, усне мовлення.
Перегляд файлу

● формувати вміння узагальнювати і доводити, удосконалювати навички свідомого читання; вчити працювати в групах;

●розвивати критичне мислення, усне мовлення, пам'ять;

●виховувати доброту;

●формувати комунікативну компетентність.

 

Портрет В.О. Сухомлинського , ілюстрації квітів.

 

«Кероване читання – мислення з передбаченням», «Асоціативний кущ», «Сенкан», «Мозкова атака», «Дискусійна сітка».

 

 

Тексти В.О. Сухомлинського «Нічия квітка»

 

 

 

  1. Розминка «Чарівна скринька»

(об’єднання учнів у групи за кольоровими квітами)

Читання девізу групової навчальної діяльності: «Ми – одна команда!»

  1. Мотивація навчання. Повідомлення теми, мети

Загадка: Стоять красуні у траві,

Вінки в них різнокольорові.      (квіти)

  • Сьогодні на уроці ми прочитаємо оповідання В.О. Сухомлинського «Нічия квітка».
  • Чому вчать читачів оповідання В.О. Сухомлинського? (відповіді дітей).
  • Опрацювавши оповідання «Нічия квітка», ми з’ясуємо його виховну мету.
  1. Мозкова атака
  • Для чого людина садить квіти? Які назви квітів ви знаєте?
  • Як треба поводитися в природі з квітами?
  1. Асоціативний кущ

КВІТКА

flower

  1. Передбачення за заголовком і ключовими словами:

Школа; Горщики з квітами; Шкода квітки.

 

Кероване читання – мислення з передбаченням

  1. Словникова робота

КВОЛА – слабенька

  1. Читання І частини. Робота в групах

Бесіда:

  • Про що ви дізналися з першої частини?
  • Скільки горщиків стояло біля колодязя?
  • Чому 10 горщиків?
  • Що це стояло біля колодязя?
  • Яка квітка росла в цьому горняткові?

Динамічна пауза

  1. Читання ІІ частини тексту. Передбачення
  • Що, на вашу думку, буде далі?

(обговорення в групах)

  • Відповіді не повторювати.
  1. Міркування. Бесіда:
  • Чи справдилися ваші передбачення?
  • Що зробили школярі?
  • Як стало в класах?
  • Що сталося з горнятком з кволою квіткою?
  • Чому ніхто не взяв його?
  1. Читання ІІІ частини тексту. Передбачення
  • Що, на вашу думку, станеться далі?

(обговорення в групах)

Бесіда:

  • Кому стало шкода квітку?
  • Що зробила Віра?
  • Що відповіли учні на запитання вчительки?
  • Що сказала Віра? Чому дівчинка так відповіла?

 

1. Сенкан

1) Віра

2)

3)

4)

5)

2. Заповнення дискусійної сітки

Чи могла Віра вчинити інакше?

                             Так                                             Ні

1)                                                                       1)  

2)                                                                       2)

3)                                                                       3)

3. Думайте. Відповідайте

  • Чи сподобалась вам Віра?
  • Якою була дівчина?
  • Яка головна думка оповідання?
  • Яка виховна мета оповідання? Чому вчить воно читачів?
  • Які побажання ви можете скласти читачам?

4. Самооцінювання

5. Підсумок уроку

  • Що найбільше вас вразило в оповіданні?
  • Який висновок ви зробили для себе?

Творче домашнє завдання: Намалювати квітку – семицвітну, записати на пелюстках найзаповітніші бажання.

 

 

 

 Сьогодні в школі святковий день. Зібралися всі школярі, щоб приготувати свої класні кімнати до занять, бо завтра починається навчальний рік.

 Біля колодязя – десять нових горщиків. У кожному – квітка! Це для класів. Десять класів – десять квіток. Поруч з десятьма новими горщиками стоїть ще й маленьке горнятко – старе, вилиняле. І в гор-няткові тому посаджена маленька, квола квітка.

 Школярі рознесли нові горщики з квітами по класах. Поставили на вчительських столах. Стало в класах затишно – немов у домівці, поруч з матір’ю.

 А маленьке горнятко з кволою квіткою залишилось біля колодязя. Кому потрібна маленька, слабенька рослинка – кілька листочків.

 Шкода стало Вірі – першокласниці маленької квітки. Й горнятка старенького жалко. Взяла Віра горнятко з кволою квіткою, понесла до свого класу, поставила на вікні в куточку, полила.

 Вчителька запитала дітей:

  • Чия це квітка? Якого класу?
  • Нічия, відповіли діти, вона залишилась біля колодязя, а й Віра взяла її і принесла…
  • Це моя квітка, - сказала Віра. – Хіба може бути квітка нічиєю?

                                                                 В. О. Сухомлинський

docx
Додано
23 березня 2020
Переглядів
965
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку