Урок-КВК "Степенева функція"

Про матеріал
Уроки в ігровій формі є досить цікавими і ефективними. На данному уроці через гру формуємо в учнів уміння та навички розв’язувати вправи на перетворення коренів, виконання дій з радикалами, розв’язування ірраціональних рівнянь, узагальнення поняття степінь; готуємо учнів до контрольної роботи; розвиваємо логічне мислення, комунікабельність, відповідальність за роботу в команді при виконанні вправ.
Перегляд файлу

1

 

Тема уроку.   Степенева функція.

Мета уроку. Через гру формувати в учнів уміння та навички розв’язувати вправи на перетворення коренів, виконання дій з радикалами, розв’язування ірраціональних рівнянь, узагальнення поняття степінь; підготувати учнів до контрольної роботи; розвивати логічне мислення, комунікабельність, відповідальність за роботу в команді при виконанні вправ.

Тип уроку.   Урок узагальнення та систематизації знань.

Вид уроку.    Урок-КВК.

Форма організації Робота в двох рівносильних групах.

 навчальної роботи. 

 

Методи і прийоми  Вікторина, дебрифінг

навчання.

Система оцінювання. Загальна оцінка на малу групу за результатами конкурсу, кожен учень одержує оцінку групи.

Обладнання.  Картки-завдання, кодоскоп.

 

ХІД УРОКУ

 

І.  Організаційний момент.

 

  1. Об’єднання учнів групи в дві команди.
  2. Вибір членів журі.
  3. Представлення команд: назва, девіз.
  4. Повідомлення про правила гри й оцінювання конкурсів.
  5. Оголошення теми і завдань уроку.

ІІ.  Хід гри.

“Розминка”

Кожна команда по черзі відповідає усно на запитання. Час на обговорення – 20 сек.

За правильну відповідь команді присуджують 1 бал.

Якщо команда дала не вірну відповідь, на запитання може дати відповідь інша команда, за що одержує додатковий один бал, якщо відповідь вірна.

Запитання командам:

  1. Сформулювати означення кореня n-го степеня.
  2. Сформулювати означення арифметичного кореня n-го степеня.
  3. Які числа називаються ірраціональними?
  4. Які числа належать множинні дійсних чисел.
  5. Скільки коренів має рівняння х2 = а?
  6. Скільки коренів має рівняння х3 = а?
  7. Яка область визначення функції  у = ?
  8. Яка область визначення функції у = ?

 

Конкурс “Хто краще лічить усно?”

Викладач проектує через кодоскоп на екран завдання.

  1. Обчислити:

а) ;

б) ;

в) ;

г) .

  1. Розв’язати рівняння:

а) 0,3 х2 – 0,027 = 0 ;

б) ;

в) ;

г) .

Учні відповідають за бажанням. Команді, що виявила бажання відповідати першою, присуджують 2 бали за кожну правильну відповідь.

 

Конкурс “Домашнє завдання”

Зошити з домашнім завданням зібрані до уроку. Журі перевіряє їх під час “Розминки” та конкурсу “Хто краще лічить усно”, відкладаючи зошити з невиконаними завданнями і помилками.

Конкурс капітанів

Капітани одержують картки із завданнями. Поки вони готуються біля дошки, команди виконують завдання на окремих листках.

Розкласти на множники:

а) , а 0;

б) ;

в) а2 – 3;

г) ;

Виконавши завдання, капітани пояснюють його і задають питання одне одному.

Максимальна оцінка – 4 бали.

 

Конкурс “Чудові вправи”

Кожна команда одержує конверт, в якому знаходяться приклади. На їх розв'язання відводиться 8 хв.

  1. Обчислити:

а)

б)

в)

Максимальна оцінка – 3 бали.

  1. Спростити вираз:

а) ;

б) ;

в) .

Максимальна оцінка – 3 бали.

  1. Позбутися ірраціональності в знаменнику:

а) ;

б) ;

в) .

Максимальна оцінка – 3 бали.

  1. Розв’язати рівняння:

а)

б)

в)

Учасники команд здають розв’язки членам журі на перевірку.

Максимальна оцінка – 6 балів.

 

Конкурс “Логічна вправа”

Кожній команді видається картка з завданнями.

Знайти закономірність і заповнити пропущені місця:

а) б) 

 

 

 

 

 

 

в)                                                            

 

 

 

 

 

 

Максимальна оцінка – 3 бали.

ІІІ. Підбиття підсумків, заключне слово викладача...

Викладач пропонує учням картки для коментарів із питаннями: “Що мені сподобалося в грі?”, “Що мені не сподобалося в грі?”, “Що пройшло добре?”, “Що пройшло погано?”, “Що необхідно змінити?”, “Ваша оцінка проведеної гри”.

У ході гри журі, виконуючи роль спостерігача, заповнює перевірочні аркуші, визначаючи найбільш активних учнів.

 Підраховується загальна кількість набраних кожною командою балів, оголошується команда – переможниця, називаються найактивніші гравці.

Викладач оцінює учнів.

Перевірочний аркуш
Прізвище учня

Назва команди

Ділові якості

Цілеспря-мованість

Співпраця  в команді

Ініціа-тивність

Компетент-ність

Прагнення до успіху

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
28 квітня 2020
Переглядів
613
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку