Урок "Л.Керолл "Аліса в країні Див"

Про матеріал
Матеріал допоможе розкрити особливості поведінки героїні, показати чудовий період в житті людини-дитинство, вчити аналізувати внутрішній світ персонажу; розвивати навички зв’язного усного мовлення, уміння аргументувати свою точку зору, підтверджувати її цитатами з тексту; розвивати образне та асоціативне мислення, формувати позитивне світосприйняття. У розробці використано літературний диктант.
Перегляд файлу

Образ Аліси, світ її уяви і захопливі пригоди

 

Мета: розкрити особливості поведінки героїні, показати чудовий період в житті людини-дитинство, вчити аналізувати внутрішній світ персонажу; розвивати навички зв’язного усного мовлення, уміння аргументувати свою точку зору, підтверджувати її цитатами з тексту; розвивати образне та асоціативне мислення, формувати позитивне світосприйняття.

 

Тип уроку : комбінований.

-         Усе дивасніше й дивасніше! –

вигукнула Аліса (з великого зачудування

вона раптом забула, як правильно говорити).

Льюїс Керролл

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань

1.Перевірка домашнього завдання.

2. Тестові завдання

1.Аліса сиділа на бережку ріки з:

а) братом; ,

б) сестрою;

в) подружкою;

2. Повз Алicy промчав, щось бурмочучи:

а) березневий заєць з блакитними очима;

б) рудий собака з рожевим бантиком на шиї;

в) білий кролик з рожевими очима.

3. Кролик втік ...

а) у велику нору під смородиною

б) в маленьку нірку під живоплотом

в) у велику нору під шипшиною

4 . Кролик витягнув з кишені жилета ...

а) годинник 

б) ключ

в) записну книжку

5.Пролітаючи в норі, Аліса прихопила з собою:

а)красиву картину;

б)різнобарвну паросольку;

в)баночку із джемом.

6. На скляному столику нічого не було, крім крихітного ...

а) срібного ключика 

б) золотого ключика 

в) мідного ключика

7. Що побачила Аліса за маленькими дверцятами , величиною не ширше мишачої нори ?

а) Прекрасний сад

б) Чудовий замок

в) Квіткове поле

8. У скляній коробочці Аліса знайшла пиріжок зі словами « З'їж мене » , які ...

а) були виведені масляним кремом 

б) шоколадною глазур'ю 

в) викладені смородинками

9. З яким предметом порівняла Аліса своє раптове зменшення ?

а) з підзорної трубою

б) з пірамідою

в) з пісочним  будиночком

10. У тій же калюжі , де плавала Аліса, виявилася ...

а) жаба 

б) миша

в) кішка

11.Як Аліса вирішила бути добрішою до своїх ніг?

а)надсилати їм подарунки до кожного Різдва;

б)ніколи не забувати ретельно зав'язувати шнурочки на черевиках;

в)не бігати прудко, щоб не впасти й не забитися.

12.Білий кролик, злякавшись питання Аліси, випустив:

а) краватку й носову хустинку;

б) рукавички та віяло;

в) окуляри й телефон.

 

ІІ. Оголошення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

1. Вікторина «Чарівна скринька»

Яку роль ці предмети відіграють у творі?

Результат пошуку зображень за запитом "білі рукавички" Результат пошуку зображень за запитом "золотий ключик"

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "озеро сліз аліса в країні див"  Результат пошуку зображень за запитом "гусінь аліса в країні див"

 

 

Як відокремити сіль від перцю

 

 

ІІІ. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу

1. Читання та аналіз ключових уривків твору

Розділ І. «Униз і вглиб кролячою норою» (слайд)

  • Знайдіть в тексті уривок який підтверджує, що Аліса була допитливою та багато знала на свій вік (- Цікаво скільки миль я вже пролетіла?)
  • Що героїня є дуже обережною. (-Ні, я це пити не буду, а спершу роздивлюся…)
  • Що дівчинка є досить розважливою та займається самовихованням (Ну ж бо не має сидіти й отак собі рюмсати, -озвалася Аліса до себе суворо….)

Розділ ІІ. «Озеро сліз» (слайд)

- Знайдіть уривок в тексті, який підтверджує, що дівчинка завжди намагалася говорити грамотно і правильно. (Усе дивасніше і дивасніше!...)

- Що Аліса має багато друзів. (Я, напевно, не Ада…)

- Уривок, який підтверджує, що героїня знає декілька мов та має досить добрі знання з вітчизняної історії, хоч ще маленька. (Може, вона не розуміє англійської,…)

Розділ ІІІ. «Гасай-Коло та Довгий Хвіст» (Слайд)

2. Виразне читання рубрики «Краса слова» (с. 235-236 підручника — «Гра словами й смислами»).

Коментарі вчителя до розділу 3 «Аліси в Країні Див».

  •                   У розділі 3 «Гасай-Коло та довгий хвіст» розвиваються казкові події. Аліса потрапляє в товариство дивних птахів і звірів, які вибралися разом із нею на берег з озера сліз. Постало питання, як їм обсохнути, і після тривалих «дебатів» розумний Додо запропонував цікавий спосіб — Гасай-Коло. Це сполучення виникло не випадково.

У повісті «Аліса в Країні Див» знайшли відображення деякі особливості суспільного життя Великої Британії того часу. Назва розділу в перекладі означає вид змагання (кожен бере в ньому участь, коли хоче і як хоче). Так Льюїс Керролл порівнює політичну ситуацію того часу з грою, у якій немає ніяких правил і норм. В українському перекладі В. Корнієнка хоча й немає відповідника виразу, але сутність самої гри відображена адекватно: «...всі пускалися бігти самі й спинялися, коли заманеть­ся, тому визначити, коли Гасай-Колу кінець, було не так вже й просто».

3. Робота з текстом розділу 3 книжки.

  •                Які запитання обговорювало товариство на березі озера?
  •                Назвіть учасників зібрання. Хто головував на ньому?
  •                Доведіть, що в описі дивного зібрання Льюїс Керролл висмі­ює вади суспільного життя й людські вади.
  •                Розкажіть про сутність гри «Гасай-Коло». Як вона пов'язана з реальним життям Великої Британії того часу?
  •                Про що йшлося в історії Миші? (Про те чому миші, собаки та коти ненавидять одне одного)

4. Виразне читання рубрики «Краса слова» (с. 236 підручника — «Фігурні вірші»).

 

Виразне читання «фігурного вірша» (с. 237 підручника).

Коментар учителя.

  •                «Фігурні вірші» писали ще в Стародавній Греції. В Україні цю традицію започаткував Іван Величковський. Відмова від пра­вильних форм (коло, пряма лінія) і надання переваги неправильним формам (як наприклад), «хвостик» або «неправильне коло» є одним із важливих художніх засобів створення казкового світ в повісті Льюїса Керролла

5. Робота зі словником літературознавчих термінів

 -  3 чим ми зустрілися під час нашої подорожі? (З дивами, нереальним)

Фантастика (від грецьк. — здатність уявляти) — це:

  1. образи, уявлення, створені думкою людини, її домислом;
  2.      літературні твори, у яких описуються події або явища нереаль­ні, що не існують насправді;
  3. щось нереальне, нездійсненне.

6. Завдання пошуково-дослідницького характеру

Заповніть табличку «Реальне та фантастичне у творі Л. Кер­ролла "Аліса в Країні Див"».

Реальне

Фантастичне

Прогулянка дітей біля річки

Тварина, які розмовляють

Навчання у школі, знання, там отриманні

Перетворення Аліси

Характер Аліси

Країна див

ІV. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

 Продовжте речення:

Якби я потрапив (-ла) до Країни Див, то...

«Сьогодні на уроці мені цікавим було те, як Аліса...»

V. Домашнє завдання

Навчитися виразно читати, переказувати розділи 4-6 повісті-казки Л. Керролла «Аліса в Країні Див», уміти виділяти головні епізоди й деталі, коментувати їх, характеризувати героїв. Намалювати ілюстрації до епізоду, який запам’ятався найбільше.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК

 

Результат пошуку зображень за запитом "білі рукавички" Результат пошуку зображень за запитом "золотий ключик"

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "озеро сліз аліса в країні див"  Результат пошуку зображень за запитом "гусінь аліса в країні див"

 

 

Як відокремити сіль від перцю

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
21 листопада 2019
Переглядів
9529
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку