Урок "Розпорядок роботи школяра"

Про матеріал

вчити розуміти роль розпорядку дня для збереження і зміцнення свого здоров'я; розвивати мислення, мовлення; виховувати дисциплінованість і охайність, ознайомити із правилами, які допомагають підтримувати дисципліну в школі; вчити підтримувати порядок на робочому місці; виховувати дисциплінованість і охайність.

Перегляд файлу

Барна М.М., Волощенко О.В., Козак О.П

 

 Орієнтовне календарно-тематичне планування уроків математики, 2 клас

 (4 години на тиждень)

 

 

№ з/п

 

 

 

Дата проведення

 

Тема уроку

 

Державні вимоги щодо рівня загальноосвітньої підготовки учнів, конкретизовані очікуваними результатами (навчальними цілями)

 

(при складанні конспекту уроку державні вимоги доцільно конкретизовувати)

 

Тема  1. Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за 1 клас

  1.  

 

Нумерація  чисел першої сотні.

- розуміє, що числа в межах 100 можна утворити різними способами;

- називає числа від 11 до 20, від 21 до 100 у прямому і зворотному порядку від будь-якого числа до вказаного;

- читає і записує числа від 1 до 100;

- розрізняє одноцифрові і двоцифрові числа;

- має уявлення про розряд десятків і розряд одиниць;

- визначає кількість десятків і кількість одиниць у двоцифровому числі;

- записує двоцифрове число у вигляді суми розрядних доданків;

  1.  

 

Порівняння чисел.

- порівнює числа в межах 100;

- обґрунтовує результат порівняння;

- визначає істинність або хибність рівностей та нерівностей;

- записує числа від 1 до 100;

  1.  

 

Додавання і віднімання на основі нумерації.

- виконує арифметичні дії на основі десяткової нумерації;

  1.  

 

Арифметичні дії додавання і віднімання.

- розуміє сутність відношення між числами «більше на...», «менше на...»;

- знає назви компонентів і результатів дій додавання й віднімання;

- розуміє зміст арифметичних дій додавання і віднімання;

- виконує арифметичні дії на основі властивостей додавання і віднімання числа нуль;

- застосовує в обчисленнях правила знаходження невідомих компонентів дій додавання і віднімання;

- порівнює числа різними способами — за місцем чисел у числовому ряді, на основі складу чисел;

- записує результат порівняння за допомогою відповідних знаків;

- обґрунтовує вибір знаку при порівнянні чисел;

 

 

Додавання і віднімання у межах 10.

- виконує арифметичні дії на основі десяткової нумерації;

- застосовує в обчисленнях правила знаходження невідомих компонентів дій додавання і віднімання;

- порівнює числа різними способами — за місцем чисел у числовому ряді, на основі складу чисел;

- записує результат порівняння за допомогою відповідних знаків;

- обґрунтовує вибір знаку при порівнянні чисел;

  1.  

 

Задача.

- знає структурні елементи задачі — умова і запитання; числові дані та шукане;

- розуміє, що в умові задачі містяться числові дані, а запитання вказує на шукане;

- знає порядок роботи над задачею, зміст окремих її етапів;

- упорядковує під керівництвом учителя запис розв’язування задачі: числові дані, знак запитання; рівність; коротка відповідь;

- розв’язує прості задачі вивчених видів;

- виконує арифметичні дії на основі десяткової нумерації;

  1.  

 

Обернена задача.

- складає і розв’язує обернені задачі до простих;

- моделює під керівництвом учителя описану в задачі ситуацію у вигляді короткого запису

і/або за допомогою схематичних рисунків;

  1.  

 

Аналіз задачі.

- аналізує текст задачі;

- упорядковує запис задачі: короткий запис і / або схема; розв’язання арифметичними діями з поясненням або виразом; повна відповідь;

- розв’язує прості задачі вивчених видів;

- складає і розв’язує обернені задачі до простих;

- виконує арифметичні дії на основі десяткової нумерації;

- вимірює  відрізки за допомогою лінійки;

  1.  

 

Задача з двома запитаннями.

- аналізує текст задачі;

- упорядковує запис задачі: короткий запис і / або схема; розв’язання арифметичними діями з поясненням або виразом; повна відповідь;

- розв’язує прості задачі вивчених видів;

- складає задачі за рисунками;

- застосовує в обчисленнях правила знаходження невідомих компонентів дій додавання і віднімання;

- здійснює аналітичні міркування пошуку розв’язання складеної задачі, ілюструє їх схемою («деревом» міркувань);

- виділяє у складеній задачі прості, визначає порядок їх розв’язування;

- складає і розв’язує обернені задачі до простих;

  1.  

 

Математичні вирази. Рівності, нерівності.

- розрізняє рівності і нерівності;

- визначає істинність або хибність рівностей

та нерівностей;

- знаходить значення математичних виразів;

- порівнює математичні вирази на основі порівняння їх значень, встановлення залежності результату від зміни одного компонента;

- обґрунтовує результат порівняння;

- розв’язує прості задачі вивчених видів;

- складає і розв’язує обернені задачі до простих;

  1.  

 

Геометричні фігури. Величини та їх вимірювання.

- розрізняє пряму, промінь, відрізок;

- будує прямі лінії, промені, відрізки за допомогою лінійки;

- виділяє геометричні фігури на кресленні;

- моделює геометричні фігури із підручного матеріалу;

- конструює геометричну фігуру з інших фігур (трикутників, чотирикутників тощо);

-  порівнює математичні вирази на основі порівняння їх значень, встановлення залежності результату від зміни одного компонента;

- розв’язує прості задачі вивчених видів;

- складає і розв’язує обернені задачі до простих;

- знає одиниці вимірювання довжини (сантиметр, дециметр, метр) і співвідношення між

ними; одиниці вимірювання маси (кілограм, центнер), місткості (літр);

- записує результати вимірювання в сантиметрах, дециметрах, метрах (см, дм, м); кілограмах (кг); літрах (л);

- перетворює величини, виражені в одиницях двох найменувань;

- виконує дії додавання й віднімання з іменованими числами;

- порівнює іменовані числа, подані у одиницях довжини, маси, місткості;

  1.  

 

Додавання і віднімання чисел у межах 100.

- володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання чисел без переходу через десяток у межах 100;

- розв’язує прості задачі вивчених видів;

- складає і розв’язує обернені задачі до простих;

- будує відрізки за допомогою лінійки;

  1.  

 

Порозрядне додавання і віднімання чисел.

- розуміє сутність порозрядного додавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток;

- застосовує прийоми обчислення у межах 100 без переходу через розряд;

  1.  

 

Порозрядне додавання і віднімання чисел.

- розуміє сутність порозрядного додавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток;

-  застосовує прийоми обчислення у межах 100 без переходу через розряд

- складає задачі за схемами;

-  застосовує в обчисленнях правила знаходження невідомих компонентів дій додавання і віднімання;

-  виділяє геометричні фігури на кресленні;

  1.  

 

Додавання і віднімання чисел частинами.

- розуміє сутність  додавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток частинами;

-  застосовує прийоми обчислення у межах 100 без переходу через розряд

  1.  

 

Додавання і віднімання чисел двома способами.

-  застосовує прийоми обчислення у межах 100 без переходу через розряд

- порівнює іменовані числа, подані у одиницях довжини,

- розуміє сутність прийомів усного додавання й віднімання чисел частинами, порозрядного,

  1.  

 

Додавання і віднімання чисел двома способами.

- - розуміє сутність прийомів усного додавання й віднімання чисел частинами, порозрядного

- застосовує прийоми обчислення у межах 100 без переходу через розряд

- розуміє сутність сполучного закону додавання, застосовує його в обчисленнях;

-  застосовує в обчисленнях правила знаходження невідомих компонентів дій додавання

- порівнює іменовані числа, подані у одиницях довжини,

- розв’язує прості задачі вивчених видів;

- складає і розв’язує обернені задачі до простих;

  1.  

 

Доба. Тиждень. Місяць. Рік.

- знає одиниці часу (доба, тиждень, місяць, рік) та співвідношення між ними;

-  розв’язує прості задачі вивчених видів;

- складає і розв’язує обернені задачі до простих;

- застосовує прийоми обчислення у межах 100 без переходу через розряд

- будує відрізки за допомогою лінійки;

  1.  

 

Контрольна робота №1.

- знаходить значення математичних виразів;

- порівнює математичні вирази на основі порівняння їх значень, встановлення залежності результату від зміни одного компонента;

- обґрунтовує результат порівняння;

- розв’язує прості задачі вивчених видів;

- складає і розв’язує обернені задачі до простих;

- застосовує прийоми обчислення у межах 100 без переходу через розряд

- розуміє сутність сполучного закону додавання, застосовує його в обчисленнях;

-  застосовує в обчисленнях правила знаходження невідомих компонентів дій додавання

- порівнює іменовані числа, подані у одиницях довжини,

- - розрізняє пряму, промінь, відрізок;

- будує прямі лінії, промені, відрізки за допомогою лінійки;

- виділяє геометричні фігури на кресленні;

Тема 2. Додавання й віднімання з переходом через десяток у межах 20

  1.  

 

Дужки. Сполучний закон додавання.

- розуміє призначення дужок у числових виразах;

- читає і записує вирази з дужками;

- застосовує правило порядку виконання дій у виразах без дужок і з дужками;

- застосовує в обчисленнях сполучний закон додавання,

- розв’язує прості задачі вивчених видів;

- складає і розв’язує обернені задачі до простих;

  1.  

 

Порядок виконання дій у виразах.

- розуміє призначення дужок у числових виразах;

- читає і записує вирази з дужками;

- застосовує правило порядку виконання дій у виразах без дужок і з дужками;

- обчислює значення виразів (із дужками та без них) на 2–3 дії одного або різних ступенів

  1.  

 

Складання задач.

- складає задачі за схемами;

- виконує дії додавання й віднімання з іменованими числами;

- розуміє призначення дужок у числових виразах;

- читає і записує вирази з дужками;

- застосовує правило порядку виконання дій у виразах без дужок і з дужками;

- застосовує в обчисленнях сполучний закон додавання,

- складає задачі за виразом;

- розв’язує прості задачі вивчених видів;

- складає і розв’язує обернені задачі до простих;

  1.  

 

Додавання і віднімання чисел частинами.

- розуміє сутність прийомів додавання і віднімання одноцифрових чисел частинами;

- розв’язує прості задачі вивчених видів;

- складає і розв’язує обернені задачі до простих;

- застосовує правило порядку виконання дій у виразах без дужок і з дужками;

  1.  

 

Задачі на знаходження суми трьох доданків.

- застосовує правило порядку виконання дій у виразах без дужок і з дужками;

- розв’язує задачі  на знаходження суми трьох доданків

- моделює під керівництвом учителя описану в задачі ситуацію у вигляді короткого запису

і/або за допомогою схематичних рисунків;

  1.  

 

Задачі на знаходження числа за сумою двох даних чисел.

- розв’язує задачі  на знаходження третього числа за сумою двох інших

-- моделює під керівництвом учителя описану в задачі ситуацію у вигляді короткого запису

і/або за допомогою схематичних рисунків;

  1.  

 

Додавання суми до числа. Віднімання суми від числа.

- розуміє сутність властивостей додавання суми до числа, віднімання суми від числа;

- застосовує переставний і сполучний закони додавання, правила віднімання суми від числа;

- добирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку;

- розв’язує прості задачі вивчених видів;

- обчислює значення виразів (із дужками та без них) на 2–3 дії одного або різних ступенів

  1.  

 

Додавання на основі переставного закону

- застосовує переставний і сполучний закони додавання,

- добирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку;

- розв’язує прості задачі вивчених видів;

- складає задачі за коротким записом;

  1.  

 

Задачі із зайвими числовими даними.

- обирає числові дані, достатні для знаходження відповіді на запитання задачі;

- розв’язує прості задачі вивчених видів;

- застосовує правило порядку виконання дій у виразах без дужок і з дужками;

- застосовує в обчисленнях правила знаходження невідомих компонентів дій додавання

- порівнює іменовані числа, подані у одиницях довжини,

- добирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку;

  1.  

 

Таблиці додавання чисел у межах 20.

- володіє навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 20;

- обирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку;

- розуміє залежність результатів дій додавання і віднімання від зміни одного з компонентів;

  1.  

 

Віднімання чисел на основі взаємозв’язку додавання і віднімання.

- застосовує в обчисленнях взаємозв’язок між діями додавання і віднімання при відніманні з переходом через десяток;

-  складає  обернені задачі до простих;

 

  1.  

 

Периметр многокутника.

- розуміє поняття «периметр многокутника»;

- застосовує правило знаходження периметра прямокутника (квадрата);

- застосовує в обчисленнях правила знаходження невідомих компонентів дій додавання і віднімання;

- застосовує в обчисленнях взаємозв’язок між діями додавання і віднімання при відніманні з переходом через десяток;

- порівнює математичні вирази на основі порівняння їх значень, встановлення залежності результату від зміни одного компонента;

  1.  

 

Задачі з числовими даними, яких бракує.

- розуміє, що для відповіді на запитання задачі може бракувати числових даних;

- застосовує в обчисленнях правила знаходження невідомих компонентів дії додавання

 - застосовує правило знаходження периметра прямокутника (квадрата);

- застосовує правило порядку виконання дій у виразах без дужок і з дужками;

-  застосовує в обчисленнях взаємозв’язок між діями додавання і віднімання при відніманні з переходом через десяток;

  1.  

 

Дві послідовні задачі.

- розрізняє просту і складену задачу;

- розуміє, що не на кожне запитання задачі можна відповісти, виконавши одну арифметичну дію;

- застосовує в обчисленнях правила знаходження невідомих компонентів дій додавання і віднімання;

-  застосовує правило знаходження периметра прямокутника (квадрата);

- застосовує правило порядку виконання дій у виразах без дужок і з дужками;

- володіє навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 20;

- обирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку;

  1.  

 

Таблиці віднімання чисел у межах 20 з переходом через десяток.

- володіє навичками віднімання з переходом через десяток у межах 20;

- обирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку;

- розуміє залежність результатів дії віднімання від зміни одного з компонентів

- застосовує правило знаходження периметра прямокутника (квадрата);

  1.  

 

Контрольна робота №2 *

- застосовує правило знаходження периметра прямокутника (квадрата);

- застосовує в обчисленнях правила знаходження невідомих компонентів дій додавання і віднімання;

- застосовує в обчисленнях взаємозв’язок між діями додавання і віднімання при відніманні з переходом через десяток;

- порівнює математичні вирази на основі порівняння їх значень, встановлення залежності результату від зміни одного компонента;

- володіє навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 20;

- обирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку;

-  моделює під керівництвом учителя описану в задачі ситуацію у вигляді короткого запису

і/або за допомогою схематичних рисунків;

  1.  

 

Вираз із змінною.

- розуміє позначення змінної буквою;

- розуміє, що числове значення виразу зі змінною залежить від значень, яких набуває змінна;

- знаходить значення виразу при заданому числовому значенні змінної;

- розв’язує прості задачі вивчених видів;

- застосовує правило знаходження периметра прямокутника (квадрата);

  1.  

 

Задачі з двома запитаннями.

- виділяє у складеній задачі прості, визначає порядок їх розв’язування;

- здійснює аналітичні міркування пошуку розв’язання складеної задачі, ілюструє їх

схемою («деревом» міркувань);

-  знаходить значення виразу при заданому числовому значенні змінної;

-  володіє навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 20;

- обирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку;

- застосовує правило порядку виконання дій у виразах без дужок і з дужками;

-  моделює під керівництвом учителя описану в задачі ситуацію у вигляді короткого запису

і/або за допомогою схематичних рисунків;

  1.  

 

Залежність результатів арифметичних дій від зміни одного з компонентів  при сталому іншому компоненті.

- розуміє залежність результатів дій додавання і  віднімання від зміни одного з компонентів

- виділяє у складеній задачі прості, визначає порядок їх розв’язування;

- здійснює аналітичні міркування пошуку розв’язання складеної задачі, ілюструє їх

схемою («деревом» міркувань);

- володіє навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 20;

- обирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку;

  1.  

 

Залежність результатів арифметичних дій від зміни одного з компонентів  при сталому іншому компоненті.

- розуміє залежність результатів дій додавання і  віднімання від зміни одного з компонентів

-  виділяє у складеній задачі прості, визначає порядок їх розв’язування;

- здійснює аналітичні міркування пошуку розв’язання складеної задачі, ілюструє їх

схемою («деревом» міркувань);

- виконує дії додавання й віднімання з іменованими числами;

-  знаходить значення виразу при заданому числовому значенні змінної;

- володіє навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 20;

- обирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку;

  1.  

 

Порівняння математичних виразів.

- порівнює математичні вирази на основі порівняння їх значень, встановлення залежності результату від зміни одного компонента;

- розуміє залежність результатів дій додавання і  віднімання від зміни одного з компонентів

-  виділяє у складеній задачі прості, визначає порядок їх розв’язування;

- здійснює аналітичні міркування пошуку розв’язання складеної задачі, ілюструє їх

схемою («деревом» міркувань);

- володіє навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 20;

- обирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку;

- застосовує правило порядку виконання дій у виразах без дужок і з дужками;

  1.  

 

Прийом округлення.

- розуміє залежність результатів дій додавання і  віднімання від зміни одного з компонентів

- розуміє сутність прийомів усного додавання й віднімання чисел  способом округлення;

  1.  

 

Додавання і віднімання чисел різними способами.

- розуміє сутність прийомів усного додавання й віднімання чисел частинами, порозрядного, способом округлення;

- володіє навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 20;

- обирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку;

-  виділяє у складеній задачі прості, визначає порядок їх розв’язування;

- здійснює аналітичні міркування пошуку розв’язання складеної задачі, ілюструє їх

схемою («деревом» міркувань);

- порівнює математичні вирази на основі порівняння їх значень, встановлення залежності результату від зміни одного компонента;

  1.  

 

Віднімання на основі правила віднімання числа від суми.

- застосовує правило  віднімання числа від суми в обчисленнях у межах 100 з переходом через десяток;

- володіє обчислювальними навичками віднімання з переходом через десяток у межах 100;

- обирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку;

- порівнює математичні вирази на основі  встановлення залежності результату від зміни одного компонента;

- обирає числові дані, достатні для знаходження відповіді на запитання задачі;

- застосовує правило порядку виконання дій у виразах без дужок і з дужками;

  1.  

 

Віднімання різними способами.

- розуміє сутність прийомів усного  віднімання чисел частинами, порозрядного, способом округлення;

- застосовує правило віднімання числа від суми в обчисленнях у межах 100 з переходом через десяток;

- застосовує в обчисленнях  правило віднімання суми від числа;

- розв’язує задачі  на знаходження суми трьох доданків

- виділяє у складеній задачі прості, визначає порядок їх розв’язування;

- здійснює аналітичні міркування пошуку розв’язання складеної задачі, ілюструє їх

схемою («деревом» міркувань);

  1.  

 

Додавання і віднімання різними способами.

- розуміє сутність прийомів усного додавання й віднімання чисел частинами, порозрядного, способом округлення;

- застосовує правила додавання числа до суми, віднімання числа від суми в обчисленнях у межах 100 з переходом через десяток;

- застосовує в обчисленнях переставний і сполучний закони додавання, правила віднімання суми від числа;

- виділяє у складеній задачі прості, визначає порядок їх розв’язування;

- здійснює аналітичні міркування пошуку розв’язання складеної задачі, ілюструє їх

схемою («деревом» міркувань);

- застосовує правило знаходження периметра прямокутника (квадрата);

- записує результати вимірювання в сантиметрах, дециметра (см, дм);

  1.  

 

Контрольна робота №3.

- володіє навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 20;

- обирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку;

-  виділяє у складеній задачі прості, визначає порядок їх розв’язування;

- здійснює аналітичні міркування пошуку розв’язання складеної задачі, ілюструє їх

схемою («деревом» міркувань);

- порівнює математичні вирази на основі порівняння їх значень, встановлення залежності результату від зміни одного компонента;

- застосовує правило знаходження периметра прямокутника (квадрата);

- застосовує правило порядку виконання дій у виразах без дужок і з дужками;

-  розв’язує задачі  на знаходження суми трьох доданків

- моделює під керівництвом учителя описану в задачі ситуацію у вигляді короткого запису

і/або за допомогою схематичних рисунків;

 

 

Тема 3. Складена задача

  1.  

 

Складена задача.

- розрізняє просту і складену задачу;

- обирає числові дані, достатні для знаходження відповіді на запитання задачі;

- аналізує текст складеної задачі;

- знає порядок роботи над складеною задачею;

- розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів;

- виділяє у складеній задачі прості, визначає порядок їх розв’язування;

- здійснює аналітичні міркування пошуку розв’язання складеної задачі, ілюструє їх

схемою («деревом» міркувань);

- моделює під керівництвом учителя описану в задачі ситуацію у вигляді короткого запису

і/або за допомогою схематичних рисунків;

-  розуміє сутність прийомів усного додавання й віднімання чисел частинами, порозрядного, способом округлення;

  1.  

 

Пошук розв’язання складеної задачі.

- виділяє у складеній задачі прості, визначає порядок їх розв’язування;

- здійснює аналітичні міркування пошуку розв’язання складеної задачі, ілюструє їх

схемою («деревом» міркувань);

- аналізує текст складеної задачі;

- моделює під керівництвом учителя описану в задачі ситуацію у вигляді короткого запису

і/або за допомогою схематичних рисунків;

- розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів;

- розуміє залежність результатів дій додавання і  віднімання від зміни одного з компонентів

-  володіє навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 20;

- обирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку;

  1.  

 

Поділ складеної задачі на прості.

- розрізняє просту і складену задачу;

- аналізує текст складеної задачі;

- розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів;

- виділяє у складеній задачі прості, визначає порядок їх розв’язування;

- здійснює аналітичні міркування пошуку розв’язання складеної задачі, ілюструє їх

схемою («деревом» міркувань);

- моделює під керівництвом учителя описану в задачі ситуацію у вигляді короткого запису

і/або за допомогою схематичних рисунків;

- складає усно план розв’язування задачі;

- розуміє залежність результатів дій додавання і  віднімання від зміни одного з компонентів

- володіє навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 20;

- обирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку;

- розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів;

- порівнює математичні вирази на основі порівняння їх значень;

  1.  

 

Складені задачі на знаходження суми і різниці.

- складає задачі за рисунком, коротким записом;

- порівнює математичні вирази на основі встановлення залежності результату від зміни одного компонента;

- застосовує в обчисленнях правила знаходження невідомих компонентів дій додавання і віднімання;

- розуміє інформацію з таблиць;

- розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів;

- моделює під керівництвом учителя описану в задачі ситуацію у вигляді короткого запису

і/або за допомогою схематичних рисунків;

- обчислює значення виразів (із дужками та без них) на 2–3 дії одного або різних ступенів

- знаходить значення виразу при заданому числовому значенні змінної

  1.  

 

Запис розв’язання задачі виразом.

- використовує різні способи розв’язування задачі;

- моделює під керівництвом учителя описану в задачі ситуацію у вигляді короткого запису

і/або за допомогою схематичних рисунків;

- розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів;

- обчислює значення виразів (із дужками та без них) на 2–3 дії одного або різних ступенів

  1.  

 

Розв’язування задачі двома способами.

- використовує різні способи розв’язування задачі;

- розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів;

- перевіряє різними способами правильність розв’язання задачі;

- моделює під керівництвом учителя описану в задачі ситуацію у вигляді короткого запису

і/або за допомогою схематичних рисунків;

- порівнює математичні вирази на основі встановлення залежності результату від зміни одного компонента;

- застосовує правило знаходження периметра прямокутника (квадрата);

  1.  

 

Розв’язування задачі різними способами.

- використовує різні способи розв’язування задачі;

- розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів;

- моделює під керівництвом учителя описану в задачі ситуацію у вигляді короткого запису

і/або за допомогою схематичних рисунків;

- перевіряє різними способами правильність розв’язання задачі;

 

  1.  

 

Дії з величинами.

- перетворює величини, виражені в одиницях двох найменувань;

- виконує дії додавання й віднімання з іменованими числами;

- використовує різні способи розв’язування задачі;

- порівнює іменовані числа, подані у одиницях довжини;

- порівнює математичні вирази на основі порівняння їх значень, встановлення залежності результату від зміни одного компонента;

- застосовує в обчисленнях правила знаходження невідомих компонентів дій додавання і віднімання;

  1.  

 

Задачі на знаходження остачі.

- розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів;

- виділяє у складеній задачі прості, визначає порядок їх розв’язування;

- здійснює аналітичні міркування пошуку розв’язання складеної задачі, ілюструє їх

схемою («деревом» міркувань);

- складає усно план розв’язування задачі;

- моделює під керівництвом учителя описану в задачі ситуацію у вигляді короткого запису

і/або за допомогою схематичних рисунків;

- виділяє геометричні фігури на кресленні;

- володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання чисел без переходу через десяток у межах 100;

  1.  

 

Задачі, які містять чотири ключових слова.

- використовує різні способи розв’язування задачі;

- порівнює математичні вирази на основі порівняння їх значень, встановлення залежності результату від зміни одного компонента;

- застосовує в обчисленнях правила знаходження невідомих компонентів дії додавання

-  виконує дії додавання й віднімання з іменованими числами;

- розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів;

- моделює під керівництвом учителя описану в задачі ситуацію у вигляді короткого запису

і/або за допомогою схематичних рисунків;

  1.  

 

Перевірка додавання і віднімання.

- перевіряє правильність виконання додавання й віднімання відомими способами;

-  володіє навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 20;

- обирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку;

- використовує різні способи розв’язування задачі;

  1.  

 

Задачі, які містять відношення різницевого порівняння.

- розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів;

- моделює під керівництвом учителя описану в задачі ситуацію у вигляді короткого запису

і/або за допомогою схематичних рисунків;

- складає задачі за схемами;

- перевіряє правильність виконання додавання й віднімання відомими способами;

-  володіє навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 20;

- виконує дії додавання й віднімання з іменованими числами;

 - застосовує правило порядку виконання дій у виразах без дужок і з дужками;

- використовує різні способи розв’язування задачі;

- складає і розв’язує обернені задачі до простих;

  1.  

 

Розв’язування задач.

- застосовує в обчисленнях правила знаходження невідомих компонентів дії додавання і віднімання;

- перевіряє правильність виконання додавання й віднімання відомими способами;

-  володіє навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 20;

-  порівнює математичні вирази на основі порівняння їх значень, встановлення залежності результату від зміни одного компонента;

- розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів;

- моделює під керівництвом учителя описану в задачі ситуацію у вигляді короткого запису

і/або за допомогою схематичних рисунків;

  1.  

 

Контрольна робота № 4.

- розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів;

- складає задачі за схемами;

- моделює під керівництвом учителя описану в задачі ситуацію у вигляді короткого запису

і/або за допомогою схематичних рисунків;

- перевіряє правильність виконання додавання й віднімання відомими способами;

-  володіє навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 20;

- виконує дії додавання й віднімання з іменованими числами;

 - застосовує правило порядку виконання дій у виразах без дужок і з дужками;

- використовує різні способи розв’язування задачі;

- порівнює математичні вирази на основі порівняння їх значень, встановлення залежності результату від зміни одного компонента;

- застосовує в обчисленнях правила знаходження невідомих компонентів дії додавання

- складає і розв’язує обернені задачі до простих

- виділяє геометричні фігури на кресленні;

Тема 4. Додавання і віднімання з переходом через розряд в межах 100

  1.  

 

Додавання і віднімання чисел.

- подає число у вигляді суми розрядних доданків;

- застосовує правила віднімання числа від суми в обчисленнях у межах 100 з переходом через десяток;

- володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100;

- обирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку;

  1.  

 

Складені задачі на знаходження третього доданка.

- виділяє у складеній задачі прості, визначає порядок їх розв’язування;

- здійснює аналітичні міркування пошуку розв’язання складеної задачі, ілюструє їх

схемою («деревом» міркувань);

-  розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів;

-  володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100;

- використовує різні способи розв’язування задачі;

  1.  

 

Додавання і віднімання чисел з переходом через розряд.

- володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100;

- обирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку;

- розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів;

- використовує різні способи розв’язування задачі;

  1.  

 

Додавання і віднімання чисел з переходом через розряд.

-  володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100;

- обирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку;

- розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів;

- використовує різні способи розв’язування задачі;

  1.  

 

Задачі, які містять відношення різницевого порівняння.

- розрізняє просту і складену задачу;

- розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів;

- виділяє у складеній задачі прості, визначає порядок їх розв’язування;

- здійснює аналітичні міркування пошуку розв’язання складеної задачі, ілюструє їх

схемою («деревом» міркувань);

 -  володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100;

- застосовує правило порядку виконання дій у виразах без дужок і з дужками;

-  застосовує в обчисленнях правила знаходження невідомих компонентів дії додавання

  1.  

 

Додавання і віднімання чисел частинами.

- розуміє сутність прийомів усного додавання й віднімання чисел частинами,

-  володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100;

- розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів;

- визначає довжину ламаної;

  1.  

 

Задачі, які містять відношення різницевого порівняння.

- виділяє у складеній задачі прості, визначає порядок їх розв’язування;

- здійснює аналітичні міркування пошуку розв’язання складеної задачі, ілюструє їх

схемою («деревом» міркувань);

-  володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100;

- обирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку;

-  складає і розв’язує обернені задачі до простих;

- розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів;

- моделює під керівництвом учителя описану в задачі ситуацію у вигляді короткого запису

і/або за допомогою схематичних рисунків;

  1.  

 

Задачі, які містять відношення різницевого порівняння.

- складає і розв’язує обернені задачі до простих;

- розуміє залежність результатів дій додавання і  віднімання від зміни одного з компонентів

-  володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100;

- обирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку;

- розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів;

  1.  

 

Додавання і віднімання. Прийом округлення.

- розуміє сутність прийомів усного додавання й віднімання чисел способом округлення;

- володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100;

- обирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку;

- складає і розв’язує обернені задачі до простих;

  1.  

 

Додавання й віднімання різними способами. 

- розуміє сутність прийомів усного додавання й віднімання чисел частинами, порозрядного, способом округлення;

- володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100;

- обирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку;

- розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів;

- складає і розв’язує обернені задачі до простих;

- застосовує правило порядку виконання дій у виразах без дужок і з дужками;

-  застосовує в обчисленнях правила знаходження невідомих компонентів дії додавання і віднімання;

  1.  

 

Кут.

- позначає і називає геометричні фігури буквами латинського алфавіту;

- розуміє сутність прийомів усного додавання й віднімання чисел частинами, порозрядного, способом округлення;

- володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100;

- обирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку;

 - розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів;

 

  1.  

 

Прямий кут.

- розрізняє кути прямі та непрямі;

- будує прямий кут за допомогою косинця;

- володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100;

- обирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку;

- розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів;

 

  1.  

 

Прямокутник.

- знає визначення прямокутника;

- знає властивість протилежних сторін прямокутника;

- вимірює довжини сторін прямокутника

- будує прямокутник на аркуші в клітинку;

-  володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100;

- обирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку;

- розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів;

- складає і розв’язує обернені задачі до простих;

- будує прямий кут за допомогою косинця;

  1.  

 

Прямокутник.

- знає визначення прямокутника;

- знає властивість протилежних сторін прямокутника;

- вимірює довжини сторін прямокутника

- будує прямокутник на аркуші в клітинку;

-  володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100;

- обирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку;

- розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів;

- знаходить значення виразу при заданому числовому значенні змінної

  1.  

 

Квадрат.

- знає визначення квадрата;

-  розуміє, що квадрат — це прямокутник, у якого всі сторони рівні;

- вимірює довжини сторін квадрата;

- будує квадрат на аркуші в клітинку;

-   володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100;

- обирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку;

- розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів;

- застосовує правило знаходження периметра квадрата

 

  1.  

 

Периметр многокутника.

- визначає довжину ламаної;

- застосовує правило знаходження периметра (прямокутника) квадрата

-  володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100;

- обирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку;

- розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів;

- застосовує в обчисленнях правила знаходження невідомих компонентів дії додавання і віднімання;

  1.  

 

Задачі на знаходження невідомого доданка.

- застосовує в обчисленнях правила знаходження невідомих компонентів дії додавання і віднімання;

- застосовує правило знаходження периметра (прямокутника) квадрата

- вимірює довжини сторін (прямокутника) квадрата;

- розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів;

- володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100;

- обирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку;

- застосовує правило порядку виконання дій у виразах без дужок і з дужками;

  1.  

 

Задачі на знаходження невідомого зменшуваного або від’ємника.

- застосовує в обчисленнях правила знаходження невідомих компонентів дії  віднімання;

- розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів;

- володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100;

- обирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку;

- застосовує правило порядку виконання дій у виразах без дужок і з дужками;

- складає і розв’язує обернені задачі до простих;

- моделює під керівництвом учителя описану в задачі ситуацію у вигляді короткого запису

і/або за допомогою схематичних рисунків;

  1.  

 

Круг. Коло.

- розрізняє коло і круг за істотними ознаками;

- розуміє, що коло — це замкнена крива;

- розуміє, що круг — це частина площини, обмежена колом;

- визначає за рисунком елементи кола (круга)

- розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів;

- володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100;

- обирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку;

- застосовує правило порядку виконання дій у виразах без дужок і з дужками;

- перетворює величини, виражені в одиницях двох найменувань;

  1.  

 

Коло. Круг.

- розрізняє коло і круг за істотними ознаками;

- розуміє, що коло — це замкнена крива;

- розуміє, що круг — це частина площини, обмежена колом;

- визначає за рисунком елементи кола (круга)

- знаходить значення виразу при заданому числовому значенні змінної

- розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів;

- володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100;

- обирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку;

- застосовує правило порядку виконання дій у виразах без дужок і з дужками;

- порівнює іменовані числа, подані у одиницях довжини

  1.  

 

Контрольна робота № 5.

розрізняє коло і круг за істотними ознаками;

- розуміє, що коло — це замкнена крива;

- розуміє, що круг — це частина площини, обмежена колом;

- визначає за рисунком елементи кола (круга)

- знаходить значення виразу при заданому числовому значенні змінної

- розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів;

- володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100;

- обирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку;

- застосовує правило порядку виконання дій у виразах без дужок і з дужками;

- порівнює іменовані числа, подані у одиницях довжини

- будує прямокутник на аркуші в клітинку;

- застосовує правило знаходження периметра (прямокутника) квадрата

- виділяє геометричні фігури на кресленні;

- моделює під керівництвом учителя описану в задачі ситуацію у вигляді короткого запису

і/або за допомогою схематичних рисунків;

  1.  

 

Пошук розв’язування задачі. Синтез.

- виконує аналіз змісту задачі — виділяє умову й запитання, числові дані й шукане,об’єкти, описані в умові задачі, ситуацію,  яка описується; визначає слова — ознаки окремих відношень;

- здійснює аналітичні міркування пошуку розв’язання складеної задачі, ілюструє їх

схемою («деревом» міркувань);

- володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100;

- обирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку;

- застосовує правило порядку виконання дій у виразах без дужок і з дужками;

- розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів;

- застосовує правило знаходження периметра (прямокутника) квадрата

- складає і розв’язує обернені задачі до простих;

  1.  

 

Додавання і віднімання чисел частинами.

- розуміє сутність прийомів усного додавання й віднімання чисел частинами,

-  володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100;

- розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів;

  1.  

 

Додавання і віднімання чисел частинами.

- - розуміє сутність прийомів усного додавання й віднімання чисел частинами,

-  володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100;

- розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів;

- застосовує правило порядку виконання дій у виразах без дужок і з дужками;

- виділяє у складеній задачі прості, визначає порядок їх розв’язування;

- здійснює аналітичні міркування пошуку розв’язання складеної задачі, ілюструє їх

схемою («деревом» міркувань);

  1.  

 

Розвязування задач. Аналіз і синтез у розв’язуванні задачі.

- виконує аналіз змісту задачі — виділяє умову й запитання, числові дані й шукане,об’єкти, описані в умові задачі, ситуацію, яка описується; визначає слова — ознаки окремих відношень;

- розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів;

- записує повну відповідь на запитання задачі;

- виділяє у складеній задачі прості, визначає порядок їх розв’язування;

- здійснює аналітичні міркування пошуку розв’язання складеної задачі, ілюструє їх

схемою («деревом» міркувань);

-  застосовує правило порядку виконання дій у виразах без дужок і з дужками;

- моделює під керівництвом учителя описану в задачі ситуацію у вигляді короткого запису

і/або за допомогою схематичних рисунків;

-  володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100;

- визначає час за годинником;

  1.  

 

Додавання і віднімання чисел частинами.

- знаходить значення виразу при заданому числовому значенні змінної

-   застосовує правило порядку виконання дій у виразах без дужок і з дужками;

- використовує різні способи розв’язування задачі;

- складає усно план розв’язування задачі;

- складає і розв’язує обернені задачі до простих;

-  володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100;

- застосовує правило знаходження периметра (прямокутника) квадрата

  1.  

 

Додавання і віднімання чисел частинами.

-  розуміє сутність прийомів усного додавання й віднімання чисел частинами,

- подає число у вигляді суми розрядних доданків;

-  володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100;

  1.  

 

Задачі на знаходження суми.

- складає задачі за рисунком

- складає усно план розв’язування задачі;

-  здійснює аналітичні міркування пошуку розв’язання складеної задачі, ілюструє їх

схемою («деревом» міркувань);

- володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100;

- застосовує правило порядку виконання дій у виразах без дужок і з дужками;

-  розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів;

- моделює геометричні фігури із підручного матеріалу;

- моделює під керівництвом учителя описану в задачі ситуацію у вигляді короткого запису

і/або за допомогою схематичних рисунків;

  1.  

 

Задачі на знаходження третього числа по сумі двох чисел.

- розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів;

- складає усно план розв’язування задачі;

-  здійснює аналітичні міркування пошуку розв’язання складеної задачі, ілюструє їх

схемою («деревом» міркувань);

- володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100;

- перетворює величини, виражені в одиницях двох найменувань;

- знаходить значення виразу при заданому числовому значенні змінної

  1.  

 

Задачі на знаходження суми.

- розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів;

-  здійснює аналітичні міркування пошуку розв’язання складеної задачі, ілюструє їх

схемою («деревом» міркувань);

- володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100;

- знаходить значення виразу при заданому числовому значенні змінної

-  перетворює величини, виражені в одиницях двох найменувань;

  1.  

 

Задачі на збільшення або зменшення числа на кілька одиниць, сформульовані у непрямій формі.

- розв’язує задачі на збільшення та зменшення числа на кілька одиниць, сформульованих у непрямій формі;

- володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100;

- застосовує в обчисленнях переставний і сполучний закони додавання,

  1.  

 

Порозрядне додавання і віднімання чисел.

- подає число у вигляді суми розрядних доданків;

- застосовує в обчисленнях переставний і сполучний закони додавання

- розуміє сутність прийомів усного порозрядного додавання й віднімання чисел

-  розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів;

- виділяє геометричні фігури на кресленні;

  1.  

 

Додавання і віднімання різними способами.

-  розуміє сутність прийомів усного додавання й віднімання чисел частинами, порозрядно;

-  розв’язує задачі на збільшення та зменшення числа на кілька одиниць, сформульованих у непрямій формі

  1.  

 

Задачі на збільшення або зменшення числа на кілька одиниць, сформульовані у непрямій формі.

- розв’язує задачі на збільшення та зменшення числа на кілька одиниць, сформульованих у непрямій формі

- знаходить значення виразу при заданому числовому значенні змінної

- розуміє залежність результатів дій додавання і віднімання від зміни одного з компонентів;

-  володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100;

  1.  

 

Повторення вивченого. Розв’язування задач.

- здійснює аналітичні міркування пошуку розв’язання складеної задачі, ілюструє їх

схемою («деревом» міркувань);

- виділяє у складеній задачі прості, визначає порядок їх розв’язування;

- складає усно план розв’язування задачі;

-  розв’язує задачі на збільшення та зменшення числа на кілька одиниць, сформульованих у непрямій формі

- розуміє залежність результатів дій додавання і віднімання від зміни одного з компонентів

- знаходить значення виразу при заданому числовому значенні змінної

  1.  

 

Порівняння математичних виразів.

- розуміє залежність результатів дій додавання і віднімання від зміни одного з компонентів

- порівнює математичні вирази на основі порівняння їх значень, встановлення залежності результату від зміни одного компонента;

-  володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100;

- розв’язує задачі на збільшення та зменшення числа на кілька одиниць, сформульованих у непрямій формі

-  застосовує правило знаходження периметр квадрата

  1.  

 

Додавання і віднімання. Прийом округлення.

- розуміє сутність прийомів усного додавання й віднімання чисел  способом округлення;

- володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100;

- розуміє залежність результатів дій додавання і віднімання від зміни одного з компонентів

- визначає час за годинником;

- моделює геометричні фігури із підручного матеріалу;

- розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів;

  1.  

 

Додавання і віднімання різними способами.

- розуміє сутність прийомів усного додавання й віднімання чисел частинами, порозрядного, способом округлення;

- володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100;

- обирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку;

- порівнює математичні вирази на основі порівняння їх значень, встановлення залежності результату від зміни одного компонента;

- виділяє у складеній задачі прості, визначає порядок їх розв’язування;

- складає усно план розв’язування задачі;

- застосовує правило знаходження периметра прямокутника (квадрата)

 

 

Величини.

- знає одиниці вимірювання довжини (сантиметр, дециметр, метр) і співвідношення між ними; одиниці вимірювання маси (кілограм, центнер), місткості (літр);

- розуміє, які одиниці вимірювання величини доцільно використовувати в конкретному

випадку;

- порівнює іменовані числа, подані у одиницях довжини, маси, місткості;

- здійснює аналітичні міркування пошуку розв’язання складеної задачі, ілюструє їх

схемою («деревом» міркувань);

- виділяє у складеній задачі прості, визначає порядок їх розв’язування;

- складає усно план розв’язування задачі;

- розв’язує задачі на збільшення та зменшення числа на кілька одиниць, сформульованих у непрямій формі

  1.  

 

Додавання і віднімання двоцифрових чисел.

- розуміє сутність прийомів усного додавання й віднімання чисел частинами, порозрядного, способом округлення;

- володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100;

 - обирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку;

- порівнює математичні вирази на основі порівняння їх значень, встановлення залежності результату від зміни одного компонента;

- застосовує в обчисленнях правила знаходження невідомих компонентів дії додавання і віднімання;

- складає усно план розв’язування задачі;

- застосовує правило порядку виконання дій у виразах без дужок і з дужками;

  1.  

 

Перевірка додавання і віднімання.

- застосовує в обчисленнях взаємозв’язок між діями додавання і віднімання при відніманні з переходом через десяток;

- перевіряє додавання відніманням, а віднімання — додаванням;

- виділяє у складеній задачі прості, визначає порядок їх розв’язування;

- розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів;

- складає усно план розв’язування задачі;

- порівнює математичні вирази на основі порівняння їх значень, встановлення залежності результату від зміни одного компонента;

- розуміє інформацію з таблиць

  1.             

 

Контрольна робота № 6.

- розуміє залежність результатів дій додавання і віднімання від зміни одного з компонентів

- порівнює математичні вирази на основі порівняння їх значень, встановлення залежності результату від зміни одного компонента;

-  володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100;

- розв’язує задачі на збільшення та зменшення числа на кілька одиниць, сформульованих у непрямій формі

-  застосовує правило знаходження периметр квадрата

- здійснює аналітичні міркування пошуку розв’язання складеної задачі, ілюструє їх

схемою («деревом» міркувань);

- виділяє у складеній задачі прості, визначає порядок їх розв’язування;

- складає усно план розв’язування задачі;

- перевіряє додавання відніманням, а віднімання — додаванням;

-  знаходить значення виразу при заданому числовому значенні змінної

Тема 5. Арифметичні дії множення і ділення. Табличне множення та ділення.

  1.             

 

Сума однакових доданків.

- складає задачі за рисунком, виразом

- знаходить значення математичних виразів;

- перевіряє додавання відніманням, а віднімання — додаванням;

- порівнює математичні вирази на основі порівняння їх значень, встановлення залежності результату від зміни одного компонента;

- розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів

- розуміє інформацію з таблиць

  1.             

 

Віднімання однакових чисел.

- знаходить значення математичних виразів;

- володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100;

- перевіряє додавання відніманням, а віднімання — додаванням;

- розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів

  1.             

 

Додавання і віднімання однакових чисел.

- складає задачі за рисунком, виразом

- володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100;

- перевіряє додавання відніманням, а віднімання — додаванням;

- порівнює іменовані числа, подані у одиницях довжини;

- розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів

  1.             

 

Розв’язування задач.

- складає задачі за рисунком,

- розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів

- застосовує правило знаходження периметр квадрата

- володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100;

- застосовує правило порядку виконання дій у виразах без дужок і з дужками;

- застосовує в обчисленнях правила знаходження невідомих компонентів дії додавання і віднімання;

- моделює під керівництвом учителя описану в задачі ситуацію у вигляді короткого запису

і/або за допомогою схематичних рисунків;

  1.             

 

Арифметична дія множення.

- розуміє сутність дії множення як операцію об’єднання множин, які не перетинаються і

містять однакову кількість елементів;

- розуміє, що суму однакових доданків можна замінити множенням;

- знаходить значення математичних виразів;

- розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів

- володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100;

  1.             

 

Арифметична дія ділення.

-  розуміє сутність дії ділення як операцію розбиття множини на кілька рівночисельних множин, що не перетинаються;

- знаходить значення математичних виразів;

- розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів

  1.             

 

Математичні вирази: добуток і частка.

- читає і записує числові вирази, які містять знак дії множення, ділення;

-  розуміє, що знак арифметичної дії вказує на операцію, яку потрібно виконати з числами; - знаходить значення математичних виразів;

- розв’язує задачі на знаходження на розкриття суті множення, ділення

- читає і записує числові вирази, які містять знак дії множення, ділення;

  1.             

 

Назви компонентів та результатів дій множення й ділення.

- знає назви компонентів та результатів дії множення і ділення;

- читає і записує числові вирази, які містять знак дії множення, ділення;

-  розуміє, що знак арифметичної дії вказує на операцію, яку потрібно виконати з числами; - знаходить значення математичних виразів;

- розв’язує задачі на знаходження на розкриття суті множення, ділення

- складає і розв’язує обернені задачі до простих;

- володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100;

  1.             

 

Переставний закон множення. Множення з нулем та одиницею.

- знає властивості дій множення  на 1, множення на нуль, нуля на число,

- розуміє, що ділення на 0 неможливе;

- застосовує в обчисленнях переставний закон множення;

- розв’язує задачі на знаходження на розкриття суті множення, ділення

- записує числові вирази, які містять знак дії множення, ділення;

- знаходить значення математичних виразів;

  1.             

 

Взаємозв’язок множення та ділення.

- застосовує взаємозв’язок між діями множення і ділення в обчисленнях;

- перевіряє правильність виконання дії множення діленням, а ділення — множенням;

- знає властивості дій множення  на 1, множення на нуль, нуля на число

- знаходить значення математичних виразів;

-  володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100;

-  розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів

  1.             

 

Ділення з нулем та одиницею.

- знає властивості дії ділення на 1, ділення нуля на число, ділення рівних чисел;

- розуміє, що ділення на 0 неможливе;

- записує числові вирази, які містять знак дії множення, ділення;

- знаходить значення математичних виразів;

- розв’язує задачі на знаходження на розкриття суті множення, ділення

- застосовує взаємозв’язок між діями множення і ділення в обчисленнях;

- перевіряє правильність виконання дії множення діленням, а ділення — множенням;

  1.             

 

Множення та ділення на 10.

- застосовує взаємозв’язок між діями множення і ділення в обчисленнях;

- перевіряє правильність виконання дії множення діленням, а ділення — множенням;

- знає властивості дій множення і ділення на 10

- розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів;

- складає і розв’язує обернені задачі до простих;

- виділяє геометричні фігури на кресленні;

- знаходить значення математичних виразів;

  1.             

 

Ділення на рівні частини.

- розрізняє ділення на вміщення і ділення на рівні частини;

- розв’язує задачі на ділення на вміщення та ділення на рівні частини

-  складає і розв’язує обернені задачі до простих;

- знаходить значення математичних виразів;

  1.             

 

Правила порядку виконання дій у виразах.

- розуміє призначення дужок у числових виразах;

-  записує вирази з дужками;

- застосовує правило порядку виконання дій у виразах без дужок і з дужками;

- обчислює значення виразів (із дужками та без них) на 2–3 дії одного або різних ступенів;

  1.             

 

Контрольна робота № 7.

-  знає назви компонентів та результатів дії множення і ділення;

- розуміє призначення дужок у числових виразах;

-  записує вирази з дужками;

- застосовує правило порядку виконання дій у виразах без дужок і з дужками;

- обчислює значення виразів (із дужками та без них) на 2–3 дії одного або різних ступенів

- - застосовує взаємозв’язок між діями множення і ділення в обчисленнях;

- перевіряє правильність виконання дії множення діленням, а ділення — множенням;

- знає властивості дій множення і ділення на 10

- розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів;

- складає і розв’язує обернені задачі до простих;

- виділяє геометричні фігури на кресленні;

- знаходить значення математичних виразів

- складає задачі за рисунком, виразом

- моделює під керівництвом учителя описану в задачі ситуацію у вигляді короткого запису

і/або за допомогою схематичних рисунків;

  1.             

 

Таблиця множення числа 2. Таблиця ділення на 2.

- розуміє способи складання таблиць множення і ділення;

- розуміє залежність значення добутку від зміни одного із множників;

- розуміє залежність значення частки від зміни діленого або дільника;

- знаходить значення математичних виразів

- розв’язує задачі на ділення на вміщення та ділення на рівні частини

- складає і розв’язує обернені задачі до простих;

- застосовує в обчисленнях переставний закон множення;

- застосовує взаємозв’язок між діями множення і ділення в обчисленнях;

- перевіряє правильність виконання дії множення діленням, а ділення — множенням;

- обчислює значення виразів (із дужками та без них) на 2–3 дії одного або різних ступенів

  1.             

 

Складені задачі на знаходження остачі, що містять просту задачу на конкретний зміст добутку.

- порівнює математичні вирази різними способами, в тому числі на основі перетворення суми однакових доданків у добуток, переставного закону множення;

- обчислює значення виразів (із дужками та без них) на 2–3 дії одного або різних ступенів

- складає усно план розв’язування задачі;

- розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів;

 - складає і розв’язує обернені задачі до простих;

- виділяє у складеній задачі прості, визначає порядок їх розв’язування;

- здійснює аналітичні міркування пошуку розв’язання складеної задачі, ілюструє їх

схемою («деревом» міркувань);

- моделює під керівництвом учителя описану в задачі ситуацію у вигляді короткого запису

і/або за допомогою схематичних рисунків;

- записує повну відповідь на запитання задачі;

  1.             

 

Задачі на знаходження суми, що містять просту задачу на конкретний зміст добутку.

- розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів;

- порівнює математичні вирази різними способами, в тому числі на основі перетворення суми однакових доданків у добуток, переставного закону множення;

- обчислює значення виразів (із дужками та без них) на 2–3 дії одного або різних ступенів

  1.             

 

Знаходження невідомого множника. Знаходження невідомого діленого або дільника.

- застосовує в обчисленнях правила знаходження невідомих множника, діленого, дільника

- застосовує взаємозв’язок між діями множення і ділення в обчисленнях;

- перевіряє правильність виконання дії множення діленням, а ділення — множенням;

- обчислює значення виразів (із дужками та без них) на 2–3 дії одного або різних ступенів

- розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів;

  1.             

 

Таблиця множення числа 3. Таблиця ділення на 3.

- розуміє способи складання таблиць множення і ділення;

- розуміє залежність значення добутку від зміни одного із множників;

- розуміє залежність значення частки від зміни діленого або дільника;

- знаходить значення математичних виразів

- обчислює значення виразів (із дужками та без них) на 2–3 дії одного або різних ступенів

- застосовує в обчисленнях переставний закон множення;

- застосовує взаємозв’язок між діями множення і ділення в обчисленнях;

- перевіряє правильність виконання дії множення діленням, а ділення — множенням;

- застосовує в обчисленнях правила знаходження невідомих множника, діленого, дільника

  1.             

 

Задачі на знаходження різниці, що містять просту задачу на конкретний зміст частки.

- розуміє залежність значення добутку від зміни одного із множників;

- розуміє залежність значення частки від зміни діленого або дільника;

- виділяє у складеній задачі прості, визначає порядок їх розв’язування;

- здійснює аналітичні міркування пошуку розв’язання складеної задачі, ілюструє їх

схемою («деревом» міркувань);

- порівнює математичні вирази різними способами, в тому числі на основі перетворення суми однакових доданків у добуток, переставного закону множення;

-  застосовує правило знаходження периметр квадрата

- застосовує в обчисленнях правила знаходження невідомого множника, діленого, дільника

- застосовує взаємозв’язок між діями множення і ділення в обчисленнях;

- перевіряє правильність виконання дії множення діленням, а ділення — множенням;

- розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів;

- моделює під керівництвом учителя описану в задачі ситуацію у вигляді короткого запису

і/або за допомогою схематичних рисунків;

  1.             

 

Задачі на різницеве порівняння.

- розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів;

- виділяє у складеній задачі прості, визначає порядок їх розв’язування;

- здійснює аналітичні міркування пошуку розв’язання складеної задачі, ілюструє їх

схемою («деревом» міркувань);

- застосовує в обчисленнях правила знаходження невідомого множника, діленого, дільника

-обчислює значення виразів (із дужками та без них) на 2–3 дії одного або різних ступенів

- моделює під керівництвом учителя описану в задачі ситуацію у вигляді короткого запису

і/або за допомогою схематичних рисунків;

- записує повну відповідь на запитання задачі;

  1.             

 

Таблиця множення числа 4. Таблиця ділення на 4.

- розуміє способи складання таблиць множення і ділення;

- розуміє залежність значення добутку від зміни одного із множників;

- розуміє залежність значення частки від зміни діленого або дільника;

- обчислює значення виразів (із дужками та без них) на 2–3 дії одного або різних ступенів

- розв’язує задачі на знаходження на розкриття суті множення

- складає і розв’язує обернені задачі до простих;

- застосовує в обчисленнях переставний закон множення;

- застосовує взаємозв’язок між діями множення і ділення в обчисленнях;

- перевіряє правильність виконання дії множення діленням, а ділення — множенням;

  1.             

 

Задачі на збільшення або зменшення числа на кілька одиниць.

- використовує таблиці множення і ділення під час обчислень

- розуміє залежність значення добутку від зміни одного із множників;

- розуміє залежність значення частки від зміни діленого або дільника;

- складає і розв’язує обернені задачі до простих;

- знаходить значення виразу при заданому числовому значенні змінної

- порівнює математичні вирази різними способами, в тому числі на основі перетворення суми однакових доданків у добуток, переставного закону множення;

- розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів;

  1.             

 

Збільшення або зменшення числа у кілька разів.

- розуміє сутність відношення «більше в...», «менше в...»;

- використовує таблиці множення і ділення під час обчислень

- застосовує в обчисленнях правила знаходження невідомого множника, діленого, дільника

- розв’язує задачі на знаходження на збільшення або зменшення числа в кілька разів

  1.             

 

Таблиця множення числа 5. Таблиця ділення на 5.

- розуміє способи складання таблиць множення і ділення;

- розуміє залежність значення добутку від зміни одного із множників;

- розуміє залежність значення частки від зміни діленого або дільника;

- записує числові вирази, які містять знак дії множення, ділення;

- використовує таблиці множення і ділення під час обчислень

- застосовує в обчисленнях переставний закон множення;

- застосовує взаємозв’язок між діями множення і ділення в обчисленнях;

- перевіряє правильність виконання дії множення діленням, а ділення — множенням;

  1.             

 

Розвязування задач. Задачі, що містять просту задачу на збільшення або зменшення числа у кілька разів.

- розв’язує задачі на знаходження на збільшення або зменшення числа в кілька разів

- складає усно план розв’язування задачі;

- використовує таблиці множення і ділення під час обчислень

- знаходить значення виразу при заданому числовому значенні змінної

-  застосовує в обчисленнях правила знаходження невідомого діленого, дільника

- моделює під керівництвом учителя описану в задачі ситуацію у вигляді короткого запису

і/або за допомогою схематичних рисунків;

  1.             

 

Кратне порівняння.

- знає слова-ознаки відношення кратного порівняння;

- розуміє сутність відношення «більше в...», «менше в...»;

- моделює відношення кратного порівняння чисел;

- розв’язує задачі на кратне порівняння чисел;

- складає і розв’язує обернені задачі до простих;

- обчислює значення виразів (із дужками та без них) на 2–3 дії одного або різних ступенів

  1.             

 

Таблиця множення числа 6. Таблиця ділення на 6.

- розуміє способи складання таблиць множення і ділення;

- розуміє залежність значення добутку від зміни одного із множників;

- розуміє залежність значення частки від зміни діленого або дільника;

- порівнює математичні вирази різними способами, в тому числі на основі перетворення суми однакових доданків у добуток, переставного закону множення;

- знаходить значення виразу при заданому числовому значенні змінної

- застосовує в обчисленнях переставний закон множення;

- застосовує взаємозв’язок між діями множення і ділення в обчисленнях;

- перевіряє правильність виконання дії множення діленням, а ділення — множенням;

- розв’язує задачі на знаходження на збільшення або зменшення числа в кілька разів

130

 

Складені задачі на кратне порівняння.

- розуміє залежність значення добутку від зміни одного із множників;

- використовує таблиці множення і ділення під час обчислень

-  обчислює значення виразів (із дужками та без них) на 2–3 дії одного або різних ступенів

- розв’язує задачі на збільшення або зменшення числа в кілька разів, на кратне порівняння чисел;

- моделює під керівництвом учителя описану в задачі ситуацію у вигляді короткого запису

і/або за допомогою схематичних рисунків;

- записує повну відповідь на запитання задачі;

131

 

Таблиця множення числа 7. Таблиця ділення на 7.

- розуміє способи складання таблиць множення і ділення;

- розуміє залежність значення добутку від зміни одного із множників;

- розуміє залежність значення частки від зміни діленого або дільника;

- порівнює математичні вирази різними способами, в тому числі на основі перетворення суми однакових доданків у добуток, переставного закону множення;

 -  обчислює значення виразів (із дужками та без них) на 2–3 дії одного або різних ступенів

- складає і розв’язує обернені задачі до простих;

- застосовує взаємозв’язок між діями множення і ділення в обчисленнях;

- перевіряє правильність виконання дії множення діленням, а ділення — множенням;

- застосовує в обчисленнях правила знаходження невідомого діленого, дільника

- знаходить значення виразу при заданому числовому значенні змінної

132

 

Перевірка множення та ділення.

- застосовує взаємозв’язок між діями множення і ділення в обчисленнях;

- перевіряє правильність виконання дії множення діленням, а ділення — множенням;

- здійснює аналітичні міркування пошуку розв’язання складеної задачі, ілюструє їх

схемою («деревом» міркувань);

- розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів;

 

133

 

Таблиця множення числа 8 та числа 9. Таблиця ділення на 8, на 9.

- розуміє способи складання таблиць множення і ділення;

- розуміє залежність значення добутку від зміни одного із множників;

- розуміє залежність значення частки від зміни діленого або дільника;

-  обчислює значення виразів (із дужками та без них) на 2–3 дії одного або різних ступенів

- застосовує взаємозв’язок між діями множення і ділення в обчисленнях;

- перевіряє правильність виконання дії множення діленням, а ділення — множенням;

- знаходить значення виразу при заданому числовому значенні змінної

- складає і розв’язує обернені задачі до простих;

- розв’язує задачі вивчених видів

134

 

Контрольна робота № 8.

- розуміє залежність значення добутку від зміни одного із множників;

- розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів;

- розуміє залежність значення частки від зміни діленого або дільника;

- порівнює математичні вирази різними способами, в тому числі на основі перетворення суми однакових доданків у добуток, переставного закону множення;

- знаходить значення виразу при заданому числовому значенні змінної

- застосовує в обчисленнях переставний закон множення;

- застосовує взаємозв’язок між діями множення і ділення в обчисленнях;

- перевіряє правильність виконання дії множення діленням, а ділення — множенням;

- розв’язує задачі на знаходження на збільшення або зменшення числа в кілька разів

-  застосовує в обчисленнях правила знаходження невідомого діленого, дільника

- моделює під керівництвом учителя описану в задачі ситуацію у вигляді короткого запису

і/або за допомогою схематичних рисунків;

135

 

Повторення вивченого.

- розуміє залежність результатів дій додавання і віднімання від зміни одного з компонентів

- порівнює математичні вирази на основі порівняння їх значень, встановлення залежності результату від зміни одного компонента;

-  володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100;

- розв’язує задачі на збільшення та зменшення числа на кілька одиниць, сформульованих у непрямій формі

-  застосовує правило знаходження периметр квадрата

- здійснює аналітичні міркування пошуку розв’язання складеної задачі, ілюструє їх

схемою («деревом» міркувань);

- виділяє у складеній задачі прості, визначає порядок їх розв’язування;

- складає усно план розв’язування задачі;

- перевіряє додавання відніманням, а віднімання — додаванням;

-  знаходить значення виразу при заданому числовому значенні змінної

- моделює під керівництвом учителя описану в задачі ситуацію у вигляді короткого запису

і/або за допомогою схематичних рисунків;

136

 

Повторення вивченого.

- розуміє залежність значення добутку від зміни одного із множників;

- розуміє залежність значення частки від зміни діленого або дільника;

- виділяє у складеній задачі прості, визначає порядок їх розв’язування;

- здійснює аналітичні міркування пошуку розв’язання складеної задачі, ілюструє їх

схемою («деревом» міркувань);

- порівнює математичні вирази різними способами, в тому числі на основі перетворення суми однакових доданків у добуток, переставного закону множення;

-  застосовує правило знаходження периметр квадрата

- застосовує в обчисленнях правила знаходження невідомого множника, діленого, дільника

- застосовує взаємозв’язок між діями множення і ділення в обчисленнях;

- перевіряє правильність виконання дії множення діленням, а ділення — множенням;

- моделює під керівництвом учителя описану в задачі ситуацію у вигляді короткого запису

і/або за допомогою схематичних рисунків;

 - розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів;

- записує повну відповідь на запитання задачі;

 

doc
Додано
20 лютого 2020
Переглядів
1007
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку