вчити розуміти роль розпорядку дня для збереження і зміцнення свого здоров'я; розвивати мислення, мовлення; виховувати дисциплінованість і охайність, ознайомити із правилами, які допомагають підтримувати дисципліну в школі; вчити підтримувати порядок на робочому місці; виховувати дисциплінованість і охайність.
Барна М.М., Волощенко О.В., Козак О.П
Орієнтовне календарно-тематичне планування уроків математики, 2 клас
(4 години на тиждень)
№ з/п
|
Дата проведення |
Тема уроку |
Державні вимоги щодо рівня загальноосвітньої підготовки учнів, конкретизовані очікуваними результатами (навчальними цілями)
(при складанні конспекту уроку державні вимоги доцільно конкретизовувати)
|
||
Тема 1. Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за 1 клас |
|||||
|
|
Нумерація чисел першої сотні. |
- розуміє, що числа в межах 100 можна утворити різними способами; - називає числа від 11 до 20, від 21 до 100 у прямому і зворотному порядку від будь-якого числа до вказаного; - читає і записує числа від 1 до 100; - розрізняє одноцифрові і двоцифрові числа; - має уявлення про розряд десятків і розряд одиниць; - визначає кількість десятків і кількість одиниць у двоцифровому числі; - записує двоцифрове число у вигляді суми розрядних доданків; |
||
|
|
Порівняння чисел. |
- порівнює числа в межах 100; - обґрунтовує результат порівняння; - визначає істинність або хибність рівностей та нерівностей; - записує числа від 1 до 100; |
||
|
|
Додавання і віднімання на основі нумерації. |
- виконує арифметичні дії на основі десяткової нумерації; |
||
|
|
Арифметичні дії додавання і віднімання. |
- розуміє сутність відношення між числами «більше на...», «менше на...»; - знає назви компонентів і результатів дій додавання й віднімання; - розуміє зміст арифметичних дій додавання і віднімання; - виконує арифметичні дії на основі властивостей додавання і віднімання числа нуль; - застосовує в обчисленнях правила знаходження невідомих компонентів дій додавання і віднімання; - порівнює числа різними способами — за місцем чисел у числовому ряді, на основі складу чисел; - записує результат порівняння за допомогою відповідних знаків; - обґрунтовує вибір знаку при порівнянні чисел; |
||
|
|
Додавання і віднімання у межах 10. |
- виконує арифметичні дії на основі десяткової нумерації; - застосовує в обчисленнях правила знаходження невідомих компонентів дій додавання і віднімання; - порівнює числа різними способами — за місцем чисел у числовому ряді, на основі складу чисел; - записує результат порівняння за допомогою відповідних знаків; - обґрунтовує вибір знаку при порівнянні чисел; |
||
|
|
Задача. |
- знає структурні елементи задачі — умова і запитання; числові дані та шукане; - розуміє, що в умові задачі містяться числові дані, а запитання вказує на шукане; - знає порядок роботи над задачею, зміст окремих її етапів; - упорядковує під керівництвом учителя запис розв’язування задачі: числові дані, знак запитання; рівність; коротка відповідь; - розв’язує прості задачі вивчених видів; - виконує арифметичні дії на основі десяткової нумерації; |
||
|
|
Обернена задача. |
- складає і розв’язує обернені задачі до простих; - моделює під керівництвом учителя описану в задачі ситуацію у вигляді короткого запису і/або за допомогою схематичних рисунків; |
||
|
|
Аналіз задачі. |
- аналізує текст задачі; - упорядковує запис задачі: короткий запис і / або схема; розв’язання арифметичними діями з поясненням або виразом; повна відповідь; - розв’язує прості задачі вивчених видів; - складає і розв’язує обернені задачі до простих; - виконує арифметичні дії на основі десяткової нумерації; - вимірює відрізки за допомогою лінійки; |
||
|
|
Задача з двома запитаннями. |
- аналізує текст задачі; - упорядковує запис задачі: короткий запис і / або схема; розв’язання арифметичними діями з поясненням або виразом; повна відповідь; - розв’язує прості задачі вивчених видів; - складає задачі за рисунками; - застосовує в обчисленнях правила знаходження невідомих компонентів дій додавання і віднімання; - здійснює аналітичні міркування пошуку розв’язання складеної задачі, ілюструє їх схемою («деревом» міркувань); - виділяє у складеній задачі прості, визначає порядок їх розв’язування; - складає і розв’язує обернені задачі до простих; |
||
|
|
Математичні вирази. Рівності, нерівності. |
- розрізняє рівності і нерівності; - визначає істинність або хибність рівностей та нерівностей; - знаходить значення математичних виразів; - порівнює математичні вирази на основі порівняння їх значень, встановлення залежності результату від зміни одного компонента; - обґрунтовує результат порівняння; - розв’язує прості задачі вивчених видів; - складає і розв’язує обернені задачі до простих; |
||
|
|
Геометричні фігури. Величини та їх вимірювання. |
- розрізняє пряму, промінь, відрізок; - будує прямі лінії, промені, відрізки за допомогою лінійки; - виділяє геометричні фігури на кресленні; - моделює геометричні фігури із підручного матеріалу; - конструює геометричну фігуру з інших фігур (трикутників, чотирикутників тощо); - порівнює математичні вирази на основі порівняння їх значень, встановлення залежності результату від зміни одного компонента; - розв’язує прості задачі вивчених видів; - складає і розв’язує обернені задачі до простих; - знає одиниці вимірювання довжини (сантиметр, дециметр, метр) і співвідношення між ними; одиниці вимірювання маси (кілограм, центнер), місткості (літр); - записує результати вимірювання в сантиметрах, дециметрах, метрах (см, дм, м); кілограмах (кг); літрах (л); - перетворює величини, виражені в одиницях двох найменувань; - виконує дії додавання й віднімання з іменованими числами; - порівнює іменовані числа, подані у одиницях довжини, маси, місткості; |
||
|
|
Додавання і віднімання чисел у межах 100. |
- володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання чисел без переходу через десяток у межах 100; - розв’язує прості задачі вивчених видів; - складає і розв’язує обернені задачі до простих; - будує відрізки за допомогою лінійки; |
||
|
|
Порозрядне додавання і віднімання чисел. |
- розуміє сутність порозрядного додавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток; - застосовує прийоми обчислення у межах 100 без переходу через розряд; |
||
|
|
Порозрядне додавання і віднімання чисел. |
- розуміє сутність порозрядного додавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток; - застосовує прийоми обчислення у межах 100 без переходу через розряд - складає задачі за схемами; - застосовує в обчисленнях правила знаходження невідомих компонентів дій додавання і віднімання; - виділяє геометричні фігури на кресленні; |
||
|
|
Додавання і віднімання чисел частинами. |
- розуміє сутність додавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток частинами; - застосовує прийоми обчислення у межах 100 без переходу через розряд |
||
|
|
Додавання і віднімання чисел двома способами. |
- застосовує прийоми обчислення у межах 100 без переходу через розряд - порівнює іменовані числа, подані у одиницях довжини, - розуміє сутність прийомів усного додавання й віднімання чисел частинами, порозрядного, |
||
|
|
Додавання і віднімання чисел двома способами. |
- - розуміє сутність прийомів усного додавання й віднімання чисел частинами, порозрядного - застосовує прийоми обчислення у межах 100 без переходу через розряд - розуміє сутність сполучного закону додавання, застосовує його в обчисленнях; - застосовує в обчисленнях правила знаходження невідомих компонентів дій додавання - порівнює іменовані числа, подані у одиницях довжини, - розв’язує прості задачі вивчених видів; - складає і розв’язує обернені задачі до простих; |
||
|
|
Доба. Тиждень. Місяць. Рік. |
- знає одиниці часу (доба, тиждень, місяць, рік) та співвідношення між ними; - розв’язує прості задачі вивчених видів; - складає і розв’язує обернені задачі до простих; - застосовує прийоми обчислення у межах 100 без переходу через розряд - будує відрізки за допомогою лінійки; |
||
|
|
Контрольна робота №1. |
- знаходить значення математичних виразів; - порівнює математичні вирази на основі порівняння їх значень, встановлення залежності результату від зміни одного компонента; - обґрунтовує результат порівняння; - розв’язує прості задачі вивчених видів; - складає і розв’язує обернені задачі до простих; - застосовує прийоми обчислення у межах 100 без переходу через розряд - розуміє сутність сполучного закону додавання, застосовує його в обчисленнях; - застосовує в обчисленнях правила знаходження невідомих компонентів дій додавання - порівнює іменовані числа, подані у одиницях довжини, - - розрізняє пряму, промінь, відрізок; - будує прямі лінії, промені, відрізки за допомогою лінійки; - виділяє геометричні фігури на кресленні; |
||
Тема 2. Додавання й віднімання з переходом через десяток у межах 20 |
|||||
|
|
Дужки. Сполучний закон додавання. |
- розуміє призначення дужок у числових виразах; - читає і записує вирази з дужками; - застосовує правило порядку виконання дій у виразах без дужок і з дужками; - застосовує в обчисленнях сполучний закон додавання, - розв’язує прості задачі вивчених видів; - складає і розв’язує обернені задачі до простих; |
||
|
|
Порядок виконання дій у виразах. |
- розуміє призначення дужок у числових виразах; - читає і записує вирази з дужками; - застосовує правило порядку виконання дій у виразах без дужок і з дужками; - обчислює значення виразів (із дужками та без них) на 2–3 дії одного або різних ступенів |
||
|
|
Складання задач. |
- складає задачі за схемами; - виконує дії додавання й віднімання з іменованими числами; - розуміє призначення дужок у числових виразах; - читає і записує вирази з дужками; - застосовує правило порядку виконання дій у виразах без дужок і з дужками; - застосовує в обчисленнях сполучний закон додавання, - складає задачі за виразом; - розв’язує прості задачі вивчених видів; - складає і розв’язує обернені задачі до простих; |
||
|
|
Додавання і віднімання чисел частинами. |
- розуміє сутність прийомів додавання і віднімання одноцифрових чисел частинами; - розв’язує прості задачі вивчених видів; - складає і розв’язує обернені задачі до простих; - застосовує правило порядку виконання дій у виразах без дужок і з дужками; |
||
|
|
Задачі на знаходження суми трьох доданків. |
- застосовує правило порядку виконання дій у виразах без дужок і з дужками; - розв’язує задачі на знаходження суми трьох доданків - моделює під керівництвом учителя описану в задачі ситуацію у вигляді короткого запису і/або за допомогою схематичних рисунків; |
||
|
|
Задачі на знаходження числа за сумою двох даних чисел. |
- розв’язує задачі на знаходження третього числа за сумою двох інших -- моделює під керівництвом учителя описану в задачі ситуацію у вигляді короткого запису і/або за допомогою схематичних рисунків; |
||
|
|
Додавання суми до числа. Віднімання суми від числа. |
- розуміє сутність властивостей додавання суми до числа, віднімання суми від числа; - застосовує переставний і сполучний закони додавання, правила віднімання суми від числа; - добирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку; - розв’язує прості задачі вивчених видів; - обчислює значення виразів (із дужками та без них) на 2–3 дії одного або різних ступенів |
||
|
|
Додавання на основі переставного закону |
- застосовує переставний і сполучний закони додавання, - добирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку; - розв’язує прості задачі вивчених видів; - складає задачі за коротким записом; |
||
|
|
Задачі із зайвими числовими даними. |
- обирає числові дані, достатні для знаходження відповіді на запитання задачі; - розв’язує прості задачі вивчених видів; - застосовує правило порядку виконання дій у виразах без дужок і з дужками; - застосовує в обчисленнях правила знаходження невідомих компонентів дій додавання - порівнює іменовані числа, подані у одиницях довжини, - добирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку; |
||
|
|
Таблиці додавання чисел у межах 20. |
- володіє навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 20; - обирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку; - розуміє залежність результатів дій додавання і віднімання від зміни одного з компонентів; |
||
|
|
Віднімання чисел на основі взаємозв’язку додавання і віднімання. |
- застосовує в обчисленнях взаємозв’язок між діями додавання і віднімання при відніманні з переходом через десяток; - складає обернені задачі до простих;
|
||
|
|
Периметр многокутника. |
- розуміє поняття «периметр многокутника»; - застосовує правило знаходження периметра прямокутника (квадрата); - застосовує в обчисленнях правила знаходження невідомих компонентів дій додавання і віднімання; - застосовує в обчисленнях взаємозв’язок між діями додавання і віднімання при відніманні з переходом через десяток; - порівнює математичні вирази на основі порівняння їх значень, встановлення залежності результату від зміни одного компонента; |
||
|
|
Задачі з числовими даними, яких бракує. |
- розуміє, що для відповіді на запитання задачі може бракувати числових даних; - застосовує в обчисленнях правила знаходження невідомих компонентів дії додавання - застосовує правило знаходження периметра прямокутника (квадрата); - застосовує правило порядку виконання дій у виразах без дужок і з дужками; - застосовує в обчисленнях взаємозв’язок між діями додавання і віднімання при відніманні з переходом через десяток; |
||
|
|
Дві послідовні задачі. |
- розрізняє просту і складену задачу; - розуміє, що не на кожне запитання задачі можна відповісти, виконавши одну арифметичну дію; - застосовує в обчисленнях правила знаходження невідомих компонентів дій додавання і віднімання; - застосовує правило знаходження периметра прямокутника (квадрата); - застосовує правило порядку виконання дій у виразах без дужок і з дужками; - володіє навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 20; - обирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку; |
||
|
|
Таблиці віднімання чисел у межах 20 з переходом через десяток. |
- володіє навичками віднімання з переходом через десяток у межах 20; - обирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку; - розуміє залежність результатів дії віднімання від зміни одного з компонентів - застосовує правило знаходження периметра прямокутника (квадрата); |
||
|
|
Контрольна робота №2 * |
- застосовує правило знаходження периметра прямокутника (квадрата); - застосовує в обчисленнях правила знаходження невідомих компонентів дій додавання і віднімання; - застосовує в обчисленнях взаємозв’язок між діями додавання і віднімання при відніманні з переходом через десяток; - порівнює математичні вирази на основі порівняння їх значень, встановлення залежності результату від зміни одного компонента; - володіє навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 20; - обирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку; - моделює під керівництвом учителя описану в задачі ситуацію у вигляді короткого запису і/або за допомогою схематичних рисунків; |
||
|
|
Вираз із змінною. |
- розуміє позначення змінної буквою; - розуміє, що числове значення виразу зі змінною залежить від значень, яких набуває змінна; - знаходить значення виразу при заданому числовому значенні змінної; - розв’язує прості задачі вивчених видів; - застосовує правило знаходження периметра прямокутника (квадрата); |
||
|
|
Задачі з двома запитаннями. |
- виділяє у складеній задачі прості, визначає порядок їх розв’язування; - здійснює аналітичні міркування пошуку розв’язання складеної задачі, ілюструє їх схемою («деревом» міркувань); - знаходить значення виразу при заданому числовому значенні змінної; - володіє навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 20; - обирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку; - застосовує правило порядку виконання дій у виразах без дужок і з дужками; - моделює під керівництвом учителя описану в задачі ситуацію у вигляді короткого запису і/або за допомогою схематичних рисунків; |
||
|
|
Залежність результатів арифметичних дій від зміни одного з компонентів при сталому іншому компоненті. |
- розуміє залежність результатів дій додавання і віднімання від зміни одного з компонентів - виділяє у складеній задачі прості, визначає порядок їх розв’язування; - здійснює аналітичні міркування пошуку розв’язання складеної задачі, ілюструє їх схемою («деревом» міркувань); - володіє навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 20; - обирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку; |
||
|
|
Залежність результатів арифметичних дій від зміни одного з компонентів при сталому іншому компоненті. |
- розуміє залежність результатів дій додавання і віднімання від зміни одного з компонентів - виділяє у складеній задачі прості, визначає порядок їх розв’язування; - здійснює аналітичні міркування пошуку розв’язання складеної задачі, ілюструє їх схемою («деревом» міркувань); - виконує дії додавання й віднімання з іменованими числами; - знаходить значення виразу при заданому числовому значенні змінної; - володіє навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 20; - обирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку; |
||
|
|
Порівняння математичних виразів. |
- порівнює математичні вирази на основі порівняння їх значень, встановлення залежності результату від зміни одного компонента; - розуміє залежність результатів дій додавання і віднімання від зміни одного з компонентів - виділяє у складеній задачі прості, визначає порядок їх розв’язування; - здійснює аналітичні міркування пошуку розв’язання складеної задачі, ілюструє їх схемою («деревом» міркувань); - володіє навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 20; - обирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку; - застосовує правило порядку виконання дій у виразах без дужок і з дужками; |
||
|
|
Прийом округлення. |
- розуміє залежність результатів дій додавання і віднімання від зміни одного з компонентів - розуміє сутність прийомів усного додавання й віднімання чисел способом округлення; |
||
|
|
Додавання і віднімання чисел різними способами. |
- розуміє сутність прийомів усного додавання й віднімання чисел частинами, порозрядного, способом округлення; - володіє навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 20; - обирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку; - виділяє у складеній задачі прості, визначає порядок їх розв’язування; - здійснює аналітичні міркування пошуку розв’язання складеної задачі, ілюструє їх схемою («деревом» міркувань); - порівнює математичні вирази на основі порівняння їх значень, встановлення залежності результату від зміни одного компонента; |
||
|
|
Віднімання на основі правила віднімання числа від суми. |
- застосовує правило віднімання числа від суми в обчисленнях у межах 100 з переходом через десяток; - володіє обчислювальними навичками віднімання з переходом через десяток у межах 100; - обирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку; - порівнює математичні вирази на основі встановлення залежності результату від зміни одного компонента; - обирає числові дані, достатні для знаходження відповіді на запитання задачі; - застосовує правило порядку виконання дій у виразах без дужок і з дужками; |
||
|
|
Віднімання різними способами. |
- розуміє сутність прийомів усного віднімання чисел частинами, порозрядного, способом округлення; - застосовує правило віднімання числа від суми в обчисленнях у межах 100 з переходом через десяток; - застосовує в обчисленнях правило віднімання суми від числа; - розв’язує задачі на знаходження суми трьох доданків - виділяє у складеній задачі прості, визначає порядок їх розв’язування; - здійснює аналітичні міркування пошуку розв’язання складеної задачі, ілюструє їх схемою («деревом» міркувань); |
||
|
|
Додавання і віднімання різними способами. |
- розуміє сутність прийомів усного додавання й віднімання чисел частинами, порозрядного, способом округлення; - застосовує правила додавання числа до суми, віднімання числа від суми в обчисленнях у межах 100 з переходом через десяток; - застосовує в обчисленнях переставний і сполучний закони додавання, правила віднімання суми від числа; - виділяє у складеній задачі прості, визначає порядок їх розв’язування; - здійснює аналітичні міркування пошуку розв’язання складеної задачі, ілюструє їх схемою («деревом» міркувань); - застосовує правило знаходження периметра прямокутника (квадрата); - записує результати вимірювання в сантиметрах, дециметра (см, дм); |
||
|
|
Контрольна робота №3. |
- володіє навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 20; - обирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку; - виділяє у складеній задачі прості, визначає порядок їх розв’язування; - здійснює аналітичні міркування пошуку розв’язання складеної задачі, ілюструє їх схемою («деревом» міркувань); - порівнює математичні вирази на основі порівняння їх значень, встановлення залежності результату від зміни одного компонента; - застосовує правило знаходження периметра прямокутника (квадрата); - застосовує правило порядку виконання дій у виразах без дужок і з дужками; - розв’язує задачі на знаходження суми трьох доданків - моделює під керівництвом учителя описану в задачі ситуацію у вигляді короткого запису і/або за допомогою схематичних рисунків; |
||
Тема 3. Складена задача |
|||||
|
|
Складена задача. |
- розрізняє просту і складену задачу; - обирає числові дані, достатні для знаходження відповіді на запитання задачі; - аналізує текст складеної задачі; - знає порядок роботи над складеною задачею; - розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів; - виділяє у складеній задачі прості, визначає порядок їх розв’язування; - здійснює аналітичні міркування пошуку розв’язання складеної задачі, ілюструє їх схемою («деревом» міркувань); - моделює під керівництвом учителя описану в задачі ситуацію у вигляді короткого запису і/або за допомогою схематичних рисунків; - розуміє сутність прийомів усного додавання й віднімання чисел частинами, порозрядного, способом округлення; |
||
|
|
Пошук розв’язання складеної задачі. |
- виділяє у складеній задачі прості, визначає порядок їх розв’язування; - здійснює аналітичні міркування пошуку розв’язання складеної задачі, ілюструє їх схемою («деревом» міркувань); - аналізує текст складеної задачі; - моделює під керівництвом учителя описану в задачі ситуацію у вигляді короткого запису і/або за допомогою схематичних рисунків; - розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів; - розуміє залежність результатів дій додавання і віднімання від зміни одного з компонентів - володіє навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 20; - обирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку; |
||
|
|
Поділ складеної задачі на прості. |
- розрізняє просту і складену задачу; - аналізує текст складеної задачі; - розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів; - виділяє у складеній задачі прості, визначає порядок їх розв’язування; - здійснює аналітичні міркування пошуку розв’язання складеної задачі, ілюструє їх схемою («деревом» міркувань); - моделює під керівництвом учителя описану в задачі ситуацію у вигляді короткого запису і/або за допомогою схематичних рисунків; - складає усно план розв’язування задачі; - розуміє залежність результатів дій додавання і віднімання від зміни одного з компонентів - володіє навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 20; - обирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку; - розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів; - порівнює математичні вирази на основі порівняння їх значень; |
||
|
|
Складені задачі на знаходження суми і різниці. |
- складає задачі за рисунком, коротким записом; - порівнює математичні вирази на основі встановлення залежності результату від зміни одного компонента; - застосовує в обчисленнях правила знаходження невідомих компонентів дій додавання і віднімання; - розуміє інформацію з таблиць; - розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів; - моделює під керівництвом учителя описану в задачі ситуацію у вигляді короткого запису і/або за допомогою схематичних рисунків; - обчислює значення виразів (із дужками та без них) на 2–3 дії одного або різних ступенів - знаходить значення виразу при заданому числовому значенні змінної |
||
|
|
Запис розв’язання задачі виразом. |
- використовує різні способи розв’язування задачі; - моделює під керівництвом учителя описану в задачі ситуацію у вигляді короткого запису і/або за допомогою схематичних рисунків; - розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів; - обчислює значення виразів (із дужками та без них) на 2–3 дії одного або різних ступенів |
||
|
|
Розв’язування задачі двома способами. |
- використовує різні способи розв’язування задачі; - розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів; - перевіряє різними способами правильність розв’язання задачі; - моделює під керівництвом учителя описану в задачі ситуацію у вигляді короткого запису і/або за допомогою схематичних рисунків; - порівнює математичні вирази на основі встановлення залежності результату від зміни одного компонента; - застосовує правило знаходження периметра прямокутника (квадрата); |
||
|
|
Розв’язування задачі різними способами. |
- використовує різні способи розв’язування задачі; - розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів; - моделює під керівництвом учителя описану в задачі ситуацію у вигляді короткого запису і/або за допомогою схематичних рисунків; - перевіряє різними способами правильність розв’язання задачі;
|
||
|
|
Дії з величинами. |
- перетворює величини, виражені в одиницях двох найменувань; - виконує дії додавання й віднімання з іменованими числами; - використовує різні способи розв’язування задачі; - порівнює іменовані числа, подані у одиницях довжини; - порівнює математичні вирази на основі порівняння їх значень, встановлення залежності результату від зміни одного компонента; - застосовує в обчисленнях правила знаходження невідомих компонентів дій додавання і віднімання; |
||
|
|
Задачі на знаходження остачі. |
- розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів; - виділяє у складеній задачі прості, визначає порядок їх розв’язування; - здійснює аналітичні міркування пошуку розв’язання складеної задачі, ілюструє їх схемою («деревом» міркувань); - складає усно план розв’язування задачі; - моделює під керівництвом учителя описану в задачі ситуацію у вигляді короткого запису і/або за допомогою схематичних рисунків; - виділяє геометричні фігури на кресленні; - володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання чисел без переходу через десяток у межах 100; |
||
|
|
Задачі, які містять чотири ключових слова. |
- використовує різні способи розв’язування задачі; - порівнює математичні вирази на основі порівняння їх значень, встановлення залежності результату від зміни одного компонента; - застосовує в обчисленнях правила знаходження невідомих компонентів дії додавання - виконує дії додавання й віднімання з іменованими числами; - розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів; - моделює під керівництвом учителя описану в задачі ситуацію у вигляді короткого запису і/або за допомогою схематичних рисунків; |
||
|
|
Перевірка додавання і віднімання. |
- перевіряє правильність виконання додавання й віднімання відомими способами; - володіє навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 20; - обирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку; - використовує різні способи розв’язування задачі; |
||
|
|
Задачі, які містять відношення різницевого порівняння. |
- розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів; - моделює під керівництвом учителя описану в задачі ситуацію у вигляді короткого запису і/або за допомогою схематичних рисунків; - складає задачі за схемами; - перевіряє правильність виконання додавання й віднімання відомими способами; - володіє навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 20; - виконує дії додавання й віднімання з іменованими числами; - застосовує правило порядку виконання дій у виразах без дужок і з дужками; - використовує різні способи розв’язування задачі; - складає і розв’язує обернені задачі до простих; |
||
|
|
Розв’язування задач. |
- застосовує в обчисленнях правила знаходження невідомих компонентів дії додавання і віднімання; - перевіряє правильність виконання додавання й віднімання відомими способами; - володіє навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 20; - порівнює математичні вирази на основі порівняння їх значень, встановлення залежності результату від зміни одного компонента; - розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів; - моделює під керівництвом учителя описану в задачі ситуацію у вигляді короткого запису і/або за допомогою схематичних рисунків; |
||
|
|
Контрольна робота № 4. |
- розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів; - складає задачі за схемами; - моделює під керівництвом учителя описану в задачі ситуацію у вигляді короткого запису і/або за допомогою схематичних рисунків; - перевіряє правильність виконання додавання й віднімання відомими способами; - володіє навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 20; - виконує дії додавання й віднімання з іменованими числами; - застосовує правило порядку виконання дій у виразах без дужок і з дужками; - використовує різні способи розв’язування задачі; - порівнює математичні вирази на основі порівняння їх значень, встановлення залежності результату від зміни одного компонента; - застосовує в обчисленнях правила знаходження невідомих компонентів дії додавання - складає і розв’язує обернені задачі до простих - виділяє геометричні фігури на кресленні; |
||
Тема 4. Додавання і віднімання з переходом через розряд в межах 100 |
|||||
|
|
Додавання і віднімання чисел. |
- подає число у вигляді суми розрядних доданків; - застосовує правила віднімання числа від суми в обчисленнях у межах 100 з переходом через десяток; - володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100; - обирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку; |
||
|
|
Складені задачі на знаходження третього доданка. |
- виділяє у складеній задачі прості, визначає порядок їх розв’язування; - здійснює аналітичні міркування пошуку розв’язання складеної задачі, ілюструє їх схемою («деревом» міркувань); - розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів; - володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100; - використовує різні способи розв’язування задачі; |
||
|
|
Додавання і віднімання чисел з переходом через розряд. |
- володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100; - обирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку; - розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів; - використовує різні способи розв’язування задачі; |
||
|
|
Додавання і віднімання чисел з переходом через розряд. |
- володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100; - обирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку; - розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів; - використовує різні способи розв’язування задачі; |
||
|
|
Задачі, які містять відношення різницевого порівняння. |
- розрізняє просту і складену задачу; - розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів; - виділяє у складеній задачі прості, визначає порядок їх розв’язування; - здійснює аналітичні міркування пошуку розв’язання складеної задачі, ілюструє їх схемою («деревом» міркувань); - володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100; - застосовує правило порядку виконання дій у виразах без дужок і з дужками; - застосовує в обчисленнях правила знаходження невідомих компонентів дії додавання |
||
|
|
Додавання і віднімання чисел частинами. |
- розуміє сутність прийомів усного додавання й віднімання чисел частинами, - володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100; - розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів; - визначає довжину ламаної; |
||
|
|
Задачі, які містять відношення різницевого порівняння. |
- виділяє у складеній задачі прості, визначає порядок їх розв’язування; - здійснює аналітичні міркування пошуку розв’язання складеної задачі, ілюструє їх схемою («деревом» міркувань); - володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100; - обирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку; - складає і розв’язує обернені задачі до простих; - розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів; - моделює під керівництвом учителя описану в задачі ситуацію у вигляді короткого запису і/або за допомогою схематичних рисунків; |
||
|
|
Задачі, які містять відношення різницевого порівняння. |
- складає і розв’язує обернені задачі до простих; - розуміє залежність результатів дій додавання і віднімання від зміни одного з компонентів - володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100; - обирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку; - розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів; |
||
|
|
Додавання і віднімання. Прийом округлення. |
- розуміє сутність прийомів усного додавання й віднімання чисел способом округлення; - володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100; - обирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку; - складає і розв’язує обернені задачі до простих; |
||
|
|
Додавання й віднімання різними способами. |
- розуміє сутність прийомів усного додавання й віднімання чисел частинами, порозрядного, способом округлення; - володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100; - обирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку; - розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів; - складає і розв’язує обернені задачі до простих; - застосовує правило порядку виконання дій у виразах без дужок і з дужками; - застосовує в обчисленнях правила знаходження невідомих компонентів дії додавання і віднімання; |
||
|
|
Кут. |
- позначає і називає геометричні фігури буквами латинського алфавіту; - розуміє сутність прийомів усного додавання й віднімання чисел частинами, порозрядного, способом округлення; - володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100; - обирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку; - розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів;
|
||
|
|
Прямий кут. |
- розрізняє кути прямі та непрямі; - будує прямий кут за допомогою косинця; - володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100; - обирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку; - розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів;
|
||
|
|
Прямокутник. |
- знає визначення прямокутника; - знає властивість протилежних сторін прямокутника; - вимірює довжини сторін прямокутника - будує прямокутник на аркуші в клітинку; - володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100; - обирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку; - розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів; - складає і розв’язує обернені задачі до простих; - будує прямий кут за допомогою косинця; |
||
|
|
Прямокутник. |
- знає визначення прямокутника; - знає властивість протилежних сторін прямокутника; - вимірює довжини сторін прямокутника - будує прямокутник на аркуші в клітинку; - володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100; - обирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку; - розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів; - знаходить значення виразу при заданому числовому значенні змінної |
||
|
|
Квадрат. |
- знає визначення квадрата; - розуміє, що квадрат — це прямокутник, у якого всі сторони рівні; - вимірює довжини сторін квадрата; - будує квадрат на аркуші в клітинку; - володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100; - обирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку; - розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів; - застосовує правило знаходження периметра квадрата
|
||
|
|
Периметр многокутника. |
- визначає довжину ламаної; - застосовує правило знаходження периметра (прямокутника) квадрата - володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100; - обирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку; - розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів; - застосовує в обчисленнях правила знаходження невідомих компонентів дії додавання і віднімання; |
||
|
|
Задачі на знаходження невідомого доданка. |
- застосовує в обчисленнях правила знаходження невідомих компонентів дії додавання і віднімання; - застосовує правило знаходження периметра (прямокутника) квадрата - вимірює довжини сторін (прямокутника) квадрата; - розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів; - володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100; - обирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку; - застосовує правило порядку виконання дій у виразах без дужок і з дужками; |
||
|
|
Задачі на знаходження невідомого зменшуваного або від’ємника. |
- застосовує в обчисленнях правила знаходження невідомих компонентів дії віднімання; - розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів; - володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100; - обирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку; - застосовує правило порядку виконання дій у виразах без дужок і з дужками; - складає і розв’язує обернені задачі до простих; - моделює під керівництвом учителя описану в задачі ситуацію у вигляді короткого запису і/або за допомогою схематичних рисунків; |
||
|
|
Круг. Коло. |
- розрізняє коло і круг за істотними ознаками; - розуміє, що коло — це замкнена крива; - розуміє, що круг — це частина площини, обмежена колом; - визначає за рисунком елементи кола (круга) - розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів; - володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100; - обирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку; - застосовує правило порядку виконання дій у виразах без дужок і з дужками; - перетворює величини, виражені в одиницях двох найменувань; |
||
|
|
Коло. Круг. |
- розрізняє коло і круг за істотними ознаками; - розуміє, що коло — це замкнена крива; - розуміє, що круг — це частина площини, обмежена колом; - визначає за рисунком елементи кола (круга) - знаходить значення виразу при заданому числовому значенні змінної - розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів; - володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100; - обирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку; - застосовує правило порядку виконання дій у виразах без дужок і з дужками; - порівнює іменовані числа, подані у одиницях довжини |
||
|
|
Контрольна робота № 5. |
розрізняє коло і круг за істотними ознаками; - розуміє, що коло — це замкнена крива; - розуміє, що круг — це частина площини, обмежена колом; - визначає за рисунком елементи кола (круга) - знаходить значення виразу при заданому числовому значенні змінної - розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів; - володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100; - обирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку; - застосовує правило порядку виконання дій у виразах без дужок і з дужками; - порівнює іменовані числа, подані у одиницях довжини - будує прямокутник на аркуші в клітинку; - застосовує правило знаходження периметра (прямокутника) квадрата - виділяє геометричні фігури на кресленні; - моделює під керівництвом учителя описану в задачі ситуацію у вигляді короткого запису і/або за допомогою схематичних рисунків; |
||
|
|
Пошук розв’язування задачі. Синтез. |
- виконує аналіз змісту задачі — виділяє умову й запитання, числові дані й шукане,об’єкти, описані в умові задачі, ситуацію, яка описується; визначає слова — ознаки окремих відношень; - здійснює аналітичні міркування пошуку розв’язання складеної задачі, ілюструє їх схемою («деревом» міркувань); - володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100; - обирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку; - застосовує правило порядку виконання дій у виразах без дужок і з дужками; - розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів; - застосовує правило знаходження периметра (прямокутника) квадрата - складає і розв’язує обернені задачі до простих; |
||
|
|
Додавання і віднімання чисел частинами. |
- розуміє сутність прийомів усного додавання й віднімання чисел частинами, - володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100; - розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів; |
||
|
|
Додавання і віднімання чисел частинами. |
- - розуміє сутність прийомів усного додавання й віднімання чисел частинами, - володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100; - розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів; - застосовує правило порядку виконання дій у виразах без дужок і з дужками; - виділяє у складеній задачі прості, визначає порядок їх розв’язування; - здійснює аналітичні міркування пошуку розв’язання складеної задачі, ілюструє їх схемою («деревом» міркувань); |
||
|
|
Розв’язування задач. Аналіз і синтез у розв’язуванні задачі. |
- виконує аналіз змісту задачі — виділяє умову й запитання, числові дані й шукане,об’єкти, описані в умові задачі, ситуацію, яка описується; визначає слова — ознаки окремих відношень; - розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів; - записує повну відповідь на запитання задачі; - виділяє у складеній задачі прості, визначає порядок їх розв’язування; - здійснює аналітичні міркування пошуку розв’язання складеної задачі, ілюструє їх схемою («деревом» міркувань); - застосовує правило порядку виконання дій у виразах без дужок і з дужками; - моделює під керівництвом учителя описану в задачі ситуацію у вигляді короткого запису і/або за допомогою схематичних рисунків; - володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100; - визначає час за годинником; |
||
|
|
Додавання і віднімання чисел частинами. |
- знаходить значення виразу при заданому числовому значенні змінної - застосовує правило порядку виконання дій у виразах без дужок і з дужками; - використовує різні способи розв’язування задачі; - складає усно план розв’язування задачі; - складає і розв’язує обернені задачі до простих; - володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100; - застосовує правило знаходження периметра (прямокутника) квадрата |
||
|
|
Додавання і віднімання чисел частинами. |
- розуміє сутність прийомів усного додавання й віднімання чисел частинами, - подає число у вигляді суми розрядних доданків; - володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100; |
||
|
|
Задачі на знаходження суми. |
- складає задачі за рисунком - складає усно план розв’язування задачі; - здійснює аналітичні міркування пошуку розв’язання складеної задачі, ілюструє їх схемою («деревом» міркувань); - володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100; - застосовує правило порядку виконання дій у виразах без дужок і з дужками; - розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів; - моделює геометричні фігури із підручного матеріалу; - моделює під керівництвом учителя описану в задачі ситуацію у вигляді короткого запису і/або за допомогою схематичних рисунків; |
||
|
|
Задачі на знаходження третього числа по сумі двох чисел. |
- розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів; - складає усно план розв’язування задачі; - здійснює аналітичні міркування пошуку розв’язання складеної задачі, ілюструє їх схемою («деревом» міркувань); - володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100; - перетворює величини, виражені в одиницях двох найменувань; - знаходить значення виразу при заданому числовому значенні змінної |
||
|
|
Задачі на знаходження суми. |
- розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів; - здійснює аналітичні міркування пошуку розв’язання складеної задачі, ілюструє їх схемою («деревом» міркувань); - володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100; - знаходить значення виразу при заданому числовому значенні змінної - перетворює величини, виражені в одиницях двох найменувань; |
||
|
|
Задачі на збільшення або зменшення числа на кілька одиниць, сформульовані у непрямій формі. |
- розв’язує задачі на збільшення та зменшення числа на кілька одиниць, сформульованих у непрямій формі; - володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100; - застосовує в обчисленнях переставний і сполучний закони додавання, |
||
|
|
Порозрядне додавання і віднімання чисел. |
- подає число у вигляді суми розрядних доданків; - застосовує в обчисленнях переставний і сполучний закони додавання - розуміє сутність прийомів усного порозрядного додавання й віднімання чисел - розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів; - виділяє геометричні фігури на кресленні; |
||
|
|
Додавання і віднімання різними способами. |
- розуміє сутність прийомів усного додавання й віднімання чисел частинами, порозрядно; - розв’язує задачі на збільшення та зменшення числа на кілька одиниць, сформульованих у непрямій формі |
||
|
|
Задачі на збільшення або зменшення числа на кілька одиниць, сформульовані у непрямій формі. |
- розв’язує задачі на збільшення та зменшення числа на кілька одиниць, сформульованих у непрямій формі - знаходить значення виразу при заданому числовому значенні змінної - розуміє залежність результатів дій додавання і віднімання від зміни одного з компонентів; - володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100; |
||
|
|
Повторення вивченого. Розв’язування задач. |
- здійснює аналітичні міркування пошуку розв’язання складеної задачі, ілюструє їх схемою («деревом» міркувань); - виділяє у складеній задачі прості, визначає порядок їх розв’язування; - складає усно план розв’язування задачі; - розв’язує задачі на збільшення та зменшення числа на кілька одиниць, сформульованих у непрямій формі - розуміє залежність результатів дій додавання і віднімання від зміни одного з компонентів - знаходить значення виразу при заданому числовому значенні змінної |
||
|
|
Порівняння математичних виразів. |
- розуміє залежність результатів дій додавання і віднімання від зміни одного з компонентів - порівнює математичні вирази на основі порівняння їх значень, встановлення залежності результату від зміни одного компонента; - володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100; - розв’язує задачі на збільшення та зменшення числа на кілька одиниць, сформульованих у непрямій формі - застосовує правило знаходження периметр квадрата |
||
|
|
Додавання і віднімання. Прийом округлення. |
- розуміє сутність прийомів усного додавання й віднімання чисел способом округлення; - володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100; - розуміє залежність результатів дій додавання і віднімання від зміни одного з компонентів - визначає час за годинником; - моделює геометричні фігури із підручного матеріалу; - розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів; |
||
|
|
Додавання і віднімання різними способами. |
- розуміє сутність прийомів усного додавання й віднімання чисел частинами, порозрядного, способом округлення; - володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100; - обирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку; - порівнює математичні вирази на основі порівняння їх значень, встановлення залежності результату від зміни одного компонента; - виділяє у складеній задачі прості, визначає порядок їх розв’язування; - складає усно план розв’язування задачі; - застосовує правило знаходження периметра прямокутника (квадрата) |
||
|
|
Величини. |
- знає одиниці вимірювання довжини (сантиметр, дециметр, метр) і співвідношення між ними; одиниці вимірювання маси (кілограм, центнер), місткості (літр); - розуміє, які одиниці вимірювання величини доцільно використовувати в конкретному випадку; - порівнює іменовані числа, подані у одиницях довжини, маси, місткості; - здійснює аналітичні міркування пошуку розв’язання складеної задачі, ілюструє їх схемою («деревом» міркувань); - виділяє у складеній задачі прості, визначає порядок їх розв’язування; - складає усно план розв’язування задачі; - розв’язує задачі на збільшення та зменшення числа на кілька одиниць, сформульованих у непрямій формі |
||
|
|
Додавання і віднімання двоцифрових чисел. |
- розуміє сутність прийомів усного додавання й віднімання чисел частинами, порозрядного, способом округлення; - володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100; - обирає доцільний спосіб обчислення для конкретного випадку; - порівнює математичні вирази на основі порівняння їх значень, встановлення залежності результату від зміни одного компонента; - застосовує в обчисленнях правила знаходження невідомих компонентів дії додавання і віднімання; - складає усно план розв’язування задачі; - застосовує правило порядку виконання дій у виразах без дужок і з дужками; |
||
|
|
Перевірка додавання і віднімання. |
- застосовує в обчисленнях взаємозв’язок між діями додавання і віднімання при відніманні з переходом через десяток; - перевіряє додавання відніманням, а віднімання — додаванням; - виділяє у складеній задачі прості, визначає порядок їх розв’язування; - розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів; - складає усно план розв’язування задачі; - порівнює математичні вирази на основі порівняння їх значень, встановлення залежності результату від зміни одного компонента; - розуміє інформацію з таблиць |
||
|
|
Контрольна робота № 6. |
- розуміє залежність результатів дій додавання і віднімання від зміни одного з компонентів - порівнює математичні вирази на основі порівняння їх значень, встановлення залежності результату від зміни одного компонента; - володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100; - розв’язує задачі на збільшення та зменшення числа на кілька одиниць, сформульованих у непрямій формі - застосовує правило знаходження периметр квадрата - здійснює аналітичні міркування пошуку розв’язання складеної задачі, ілюструє їх схемою («деревом» міркувань); - виділяє у складеній задачі прості, визначає порядок їх розв’язування; - складає усно план розв’язування задачі; - перевіряє додавання відніманням, а віднімання — додаванням; - знаходить значення виразу при заданому числовому значенні змінної |
||
Тема 5. Арифметичні дії множення і ділення. Табличне множення та ділення. |
|||||
|
|
Сума однакових доданків. |
- складає задачі за рисунком, виразом - знаходить значення математичних виразів; - перевіряє додавання відніманням, а віднімання — додаванням; - порівнює математичні вирази на основі порівняння їх значень, встановлення залежності результату від зміни одного компонента; - розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів - розуміє інформацію з таблиць |
||
|
|
Віднімання однакових чисел. |
- знаходить значення математичних виразів; - володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100; - перевіряє додавання відніманням, а віднімання — додаванням; - розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів |
||
|
|
Додавання і віднімання однакових чисел. |
- складає задачі за рисунком, виразом - володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100; - перевіряє додавання відніманням, а віднімання — додаванням; - порівнює іменовані числа, подані у одиницях довжини; - розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів |
||
|
|
Розв’язування задач. |
- складає задачі за рисунком, - розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів - застосовує правило знаходження периметр квадрата - володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100; - застосовує правило порядку виконання дій у виразах без дужок і з дужками; - застосовує в обчисленнях правила знаходження невідомих компонентів дії додавання і віднімання; - моделює під керівництвом учителя описану в задачі ситуацію у вигляді короткого запису і/або за допомогою схематичних рисунків; |
||
|
|
Арифметична дія множення. |
- розуміє сутність дії множення як операцію об’єднання множин, які не перетинаються і містять однакову кількість елементів; - розуміє, що суму однакових доданків можна замінити множенням; - знаходить значення математичних виразів; - розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів - володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100; |
||
|
|
Арифметична дія ділення. |
- розуміє сутність дії ділення як операцію розбиття множини на кілька рівночисельних множин, що не перетинаються; - знаходить значення математичних виразів; - розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів |
||
|
|
Математичні вирази: добуток і частка. |
- читає і записує числові вирази, які містять знак дії множення, ділення; - розуміє, що знак арифметичної дії вказує на операцію, яку потрібно виконати з числами; - знаходить значення математичних виразів; - розв’язує задачі на знаходження на розкриття суті множення, ділення - читає і записує числові вирази, які містять знак дії множення, ділення; |
||
|
|
Назви компонентів та результатів дій множення й ділення. |
- знає назви компонентів та результатів дії множення і ділення; - читає і записує числові вирази, які містять знак дії множення, ділення; - розуміє, що знак арифметичної дії вказує на операцію, яку потрібно виконати з числами; - знаходить значення математичних виразів; - розв’язує задачі на знаходження на розкриття суті множення, ділення - складає і розв’язує обернені задачі до простих; - володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100; |
||
|
|
Переставний закон множення. Множення з нулем та одиницею. |
- знає властивості дій множення на 1, множення на нуль, нуля на число, - розуміє, що ділення на 0 неможливе; - застосовує в обчисленнях переставний закон множення; - розв’язує задачі на знаходження на розкриття суті множення, ділення - записує числові вирази, які містять знак дії множення, ділення; - знаходить значення математичних виразів; |
||
|
|
Взаємозв’язок множення та ділення. |
- застосовує взаємозв’язок між діями множення і ділення в обчисленнях; - перевіряє правильність виконання дії множення діленням, а ділення — множенням; - знає властивості дій множення на 1, множення на нуль, нуля на число - знаходить значення математичних виразів; - володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100; - розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів |
||
|
|
Ділення з нулем та одиницею. |
- знає властивості дії ділення на 1, ділення нуля на число, ділення рівних чисел; - розуміє, що ділення на 0 неможливе; - записує числові вирази, які містять знак дії множення, ділення; - знаходить значення математичних виразів; - розв’язує задачі на знаходження на розкриття суті множення, ділення - застосовує взаємозв’язок між діями множення і ділення в обчисленнях; - перевіряє правильність виконання дії множення діленням, а ділення — множенням; |
||
|
|
Множення та ділення на 10. |
- застосовує взаємозв’язок між діями множення і ділення в обчисленнях; - перевіряє правильність виконання дії множення діленням, а ділення — множенням; - знає властивості дій множення і ділення на 10 - розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів; - складає і розв’язує обернені задачі до простих; - виділяє геометричні фігури на кресленні; - знаходить значення математичних виразів; |
||
|
|
Ділення на рівні частини. |
- розрізняє ділення на вміщення і ділення на рівні частини; - розв’язує задачі на ділення на вміщення та ділення на рівні частини - складає і розв’язує обернені задачі до простих; - знаходить значення математичних виразів; |
||
|
|
Правила порядку виконання дій у виразах. |
- розуміє призначення дужок у числових виразах; - записує вирази з дужками; - застосовує правило порядку виконання дій у виразах без дужок і з дужками; - обчислює значення виразів (із дужками та без них) на 2–3 дії одного або різних ступенів; |
||
|
|
Контрольна робота № 7. |
- знає назви компонентів та результатів дії множення і ділення; - розуміє призначення дужок у числових виразах; - записує вирази з дужками; - застосовує правило порядку виконання дій у виразах без дужок і з дужками; - обчислює значення виразів (із дужками та без них) на 2–3 дії одного або різних ступенів - - застосовує взаємозв’язок між діями множення і ділення в обчисленнях; - перевіряє правильність виконання дії множення діленням, а ділення — множенням; - знає властивості дій множення і ділення на 10 - розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів; - складає і розв’язує обернені задачі до простих; - виділяє геометричні фігури на кресленні; - знаходить значення математичних виразів - складає задачі за рисунком, виразом - моделює під керівництвом учителя описану в задачі ситуацію у вигляді короткого запису і/або за допомогою схематичних рисунків; |
||
|
|
Таблиця множення числа 2. Таблиця ділення на 2. |
- розуміє способи складання таблиць множення і ділення; - розуміє залежність значення добутку від зміни одного із множників; - розуміє залежність значення частки від зміни діленого або дільника; - знаходить значення математичних виразів - розв’язує задачі на ділення на вміщення та ділення на рівні частини - складає і розв’язує обернені задачі до простих; - застосовує в обчисленнях переставний закон множення; - застосовує взаємозв’язок між діями множення і ділення в обчисленнях; - перевіряє правильність виконання дії множення діленням, а ділення — множенням; - обчислює значення виразів (із дужками та без них) на 2–3 дії одного або різних ступенів |
||
|
|
Складені задачі на знаходження остачі, що містять просту задачу на конкретний зміст добутку. |
- порівнює математичні вирази різними способами, в тому числі на основі перетворення суми однакових доданків у добуток, переставного закону множення; - обчислює значення виразів (із дужками та без них) на 2–3 дії одного або різних ступенів - складає усно план розв’язування задачі; - розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів; - складає і розв’язує обернені задачі до простих; - виділяє у складеній задачі прості, визначає порядок їх розв’язування; - здійснює аналітичні міркування пошуку розв’язання складеної задачі, ілюструє їх схемою («деревом» міркувань); - моделює під керівництвом учителя описану в задачі ситуацію у вигляді короткого запису і/або за допомогою схематичних рисунків; - записує повну відповідь на запитання задачі; |
||
|
|
Задачі на знаходження суми, що містять просту задачу на конкретний зміст добутку. |
- розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів; - порівнює математичні вирази різними способами, в тому числі на основі перетворення суми однакових доданків у добуток, переставного закону множення; - обчислює значення виразів (із дужками та без них) на 2–3 дії одного або різних ступенів |
||
|
|
Знаходження невідомого множника. Знаходження невідомого діленого або дільника. |
- застосовує в обчисленнях правила знаходження невідомих множника, діленого, дільника - застосовує взаємозв’язок між діями множення і ділення в обчисленнях; - перевіряє правильність виконання дії множення діленням, а ділення — множенням; - обчислює значення виразів (із дужками та без них) на 2–3 дії одного або різних ступенів - розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів; |
||
|
|
Таблиця множення числа 3. Таблиця ділення на 3. |
- розуміє способи складання таблиць множення і ділення; - розуміє залежність значення добутку від зміни одного із множників; - розуміє залежність значення частки від зміни діленого або дільника; - знаходить значення математичних виразів - обчислює значення виразів (із дужками та без них) на 2–3 дії одного або різних ступенів - застосовує в обчисленнях переставний закон множення; - застосовує взаємозв’язок між діями множення і ділення в обчисленнях; - перевіряє правильність виконання дії множення діленням, а ділення — множенням; - застосовує в обчисленнях правила знаходження невідомих множника, діленого, дільника |
||
|
|
Задачі на знаходження різниці, що містять просту задачу на конкретний зміст частки. |
- розуміє залежність значення добутку від зміни одного із множників; - розуміє залежність значення частки від зміни діленого або дільника; - виділяє у складеній задачі прості, визначає порядок їх розв’язування; - здійснює аналітичні міркування пошуку розв’язання складеної задачі, ілюструє їх схемою («деревом» міркувань); - порівнює математичні вирази різними способами, в тому числі на основі перетворення суми однакових доданків у добуток, переставного закону множення; - застосовує правило знаходження периметр квадрата - застосовує в обчисленнях правила знаходження невідомого множника, діленого, дільника - застосовує взаємозв’язок між діями множення і ділення в обчисленнях; - перевіряє правильність виконання дії множення діленням, а ділення — множенням; - розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів; - моделює під керівництвом учителя описану в задачі ситуацію у вигляді короткого запису і/або за допомогою схематичних рисунків; |
||
|
|
Задачі на різницеве порівняння. |
- розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів; - виділяє у складеній задачі прості, визначає порядок їх розв’язування; - здійснює аналітичні міркування пошуку розв’язання складеної задачі, ілюструє їх схемою («деревом» міркувань); - застосовує в обчисленнях правила знаходження невідомого множника, діленого, дільника -обчислює значення виразів (із дужками та без них) на 2–3 дії одного або різних ступенів - моделює під керівництвом учителя описану в задачі ситуацію у вигляді короткого запису і/або за допомогою схематичних рисунків; - записує повну відповідь на запитання задачі; |
||
|
|
Таблиця множення числа 4. Таблиця ділення на 4. |
- розуміє способи складання таблиць множення і ділення; - розуміє залежність значення добутку від зміни одного із множників; - розуміє залежність значення частки від зміни діленого або дільника; - обчислює значення виразів (із дужками та без них) на 2–3 дії одного або різних ступенів - розв’язує задачі на знаходження на розкриття суті множення - складає і розв’язує обернені задачі до простих; - застосовує в обчисленнях переставний закон множення; - застосовує взаємозв’язок між діями множення і ділення в обчисленнях; - перевіряє правильність виконання дії множення діленням, а ділення — множенням; |
||
|
|
Задачі на збільшення або зменшення числа на кілька одиниць. |
- використовує таблиці множення і ділення під час обчислень - розуміє залежність значення добутку від зміни одного із множників; - розуміє залежність значення частки від зміни діленого або дільника; - складає і розв’язує обернені задачі до простих; - знаходить значення виразу при заданому числовому значенні змінної - порівнює математичні вирази різними способами, в тому числі на основі перетворення суми однакових доданків у добуток, переставного закону множення; - розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів; |
||
|
|
Збільшення або зменшення числа у кілька разів. |
- розуміє сутність відношення «більше в...», «менше в...»; - використовує таблиці множення і ділення під час обчислень - застосовує в обчисленнях правила знаходження невідомого множника, діленого, дільника - розв’язує задачі на знаходження на збільшення або зменшення числа в кілька разів |
||
|
|
Таблиця множення числа 5. Таблиця ділення на 5. |
- розуміє способи складання таблиць множення і ділення; - розуміє залежність значення добутку від зміни одного із множників; - розуміє залежність значення частки від зміни діленого або дільника; - записує числові вирази, які містять знак дії множення, ділення; - використовує таблиці множення і ділення під час обчислень - застосовує в обчисленнях переставний закон множення; - застосовує взаємозв’язок між діями множення і ділення в обчисленнях; - перевіряє правильність виконання дії множення діленням, а ділення — множенням; |
||
|
|
Розв’язування задач. Задачі, що містять просту задачу на збільшення або зменшення числа у кілька разів. |
- розв’язує задачі на знаходження на збільшення або зменшення числа в кілька разів - складає усно план розв’язування задачі; - використовує таблиці множення і ділення під час обчислень - знаходить значення виразу при заданому числовому значенні змінної - застосовує в обчисленнях правила знаходження невідомого діленого, дільника - моделює під керівництвом учителя описану в задачі ситуацію у вигляді короткого запису і/або за допомогою схематичних рисунків; |
||
|
|
Кратне порівняння. |
- знає слова-ознаки відношення кратного порівняння; - розуміє сутність відношення «більше в...», «менше в...»; - моделює відношення кратного порівняння чисел; - розв’язує задачі на кратне порівняння чисел; - складає і розв’язує обернені задачі до простих; - обчислює значення виразів (із дужками та без них) на 2–3 дії одного або різних ступенів |
||
|
|
Таблиця множення числа 6. Таблиця ділення на 6. |
- розуміє способи складання таблиць множення і ділення; - розуміє залежність значення добутку від зміни одного із множників; - розуміє залежність значення частки від зміни діленого або дільника; - порівнює математичні вирази різними способами, в тому числі на основі перетворення суми однакових доданків у добуток, переставного закону множення; - знаходить значення виразу при заданому числовому значенні змінної - застосовує в обчисленнях переставний закон множення; - застосовує взаємозв’язок між діями множення і ділення в обчисленнях; - перевіряє правильність виконання дії множення діленням, а ділення — множенням; - розв’язує задачі на знаходження на збільшення або зменшення числа в кілька разів |
||
130 |
|
Складені задачі на кратне порівняння. |
- розуміє залежність значення добутку від зміни одного із множників; - використовує таблиці множення і ділення під час обчислень - обчислює значення виразів (із дужками та без них) на 2–3 дії одного або різних ступенів - розв’язує задачі на збільшення або зменшення числа в кілька разів, на кратне порівняння чисел; - моделює під керівництвом учителя описану в задачі ситуацію у вигляді короткого запису і/або за допомогою схематичних рисунків; - записує повну відповідь на запитання задачі; |
||
131 |
|
Таблиця множення числа 7. Таблиця ділення на 7. |
- розуміє способи складання таблиць множення і ділення; - розуміє залежність значення добутку від зміни одного із множників; - розуміє залежність значення частки від зміни діленого або дільника; - порівнює математичні вирази різними способами, в тому числі на основі перетворення суми однакових доданків у добуток, переставного закону множення; - обчислює значення виразів (із дужками та без них) на 2–3 дії одного або різних ступенів - складає і розв’язує обернені задачі до простих; - застосовує взаємозв’язок між діями множення і ділення в обчисленнях; - перевіряє правильність виконання дії множення діленням, а ділення — множенням; - застосовує в обчисленнях правила знаходження невідомого діленого, дільника - знаходить значення виразу при заданому числовому значенні змінної |
||
132 |
|
Перевірка множення та ділення. |
- застосовує взаємозв’язок між діями множення і ділення в обчисленнях; - перевіряє правильність виконання дії множення діленням, а ділення — множенням; - здійснює аналітичні міркування пошуку розв’язання складеної задачі, ілюструє їх схемою («деревом» міркувань); - розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів;
|
||
133 |
|
Таблиця множення числа 8 та числа 9. Таблиця ділення на 8, на 9. |
- розуміє способи складання таблиць множення і ділення; - розуміє залежність значення добутку від зміни одного із множників; - розуміє залежність значення частки від зміни діленого або дільника; - обчислює значення виразів (із дужками та без них) на 2–3 дії одного або різних ступенів - застосовує взаємозв’язок між діями множення і ділення в обчисленнях; - перевіряє правильність виконання дії множення діленням, а ділення — множенням; - знаходить значення виразу при заданому числовому значенні змінної - складає і розв’язує обернені задачі до простих; - розв’язує задачі вивчених видів |
||
134 |
|
Контрольна робота № 8. |
- розуміє залежність значення добутку від зміни одного із множників; - розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів; - розуміє залежність значення частки від зміни діленого або дільника; - порівнює математичні вирази різними способами, в тому числі на основі перетворення суми однакових доданків у добуток, переставного закону множення; - знаходить значення виразу при заданому числовому значенні змінної - застосовує в обчисленнях переставний закон множення; - застосовує взаємозв’язок між діями множення і ділення в обчисленнях; - перевіряє правильність виконання дії множення діленням, а ділення — множенням; - розв’язує задачі на знаходження на збільшення або зменшення числа в кілька разів - застосовує в обчисленнях правила знаходження невідомого діленого, дільника - моделює під керівництвом учителя описану в задачі ситуацію у вигляді короткого запису і/або за допомогою схематичних рисунків; |
||
135 |
|
Повторення вивченого. |
- розуміє залежність результатів дій додавання і віднімання від зміни одного з компонентів - порівнює математичні вирази на основі порівняння їх значень, встановлення залежності результату від зміни одного компонента; - володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання з переходом через десяток у межах 100; - розв’язує задачі на збільшення та зменшення числа на кілька одиниць, сформульованих у непрямій формі - застосовує правило знаходження периметр квадрата - здійснює аналітичні міркування пошуку розв’язання складеної задачі, ілюструє їх схемою («деревом» міркувань); - виділяє у складеній задачі прості, визначає порядок їх розв’язування; - складає усно план розв’язування задачі; - перевіряє додавання відніманням, а віднімання — додаванням; - знаходить значення виразу при заданому числовому значенні змінної - моделює під керівництвом учителя описану в задачі ситуацію у вигляді короткого запису і/або за допомогою схематичних рисунків; |
||
136 |
|
Повторення вивченого. |
- розуміє залежність значення добутку від зміни одного із множників; - розуміє залежність значення частки від зміни діленого або дільника; - виділяє у складеній задачі прості, визначає порядок їх розв’язування; - здійснює аналітичні міркування пошуку розв’язання складеної задачі, ілюструє їх схемою («деревом» міркувань); - порівнює математичні вирази різними способами, в тому числі на основі перетворення суми однакових доданків у добуток, переставного закону множення; - застосовує правило знаходження периметр квадрата - застосовує в обчисленнях правила знаходження невідомого множника, діленого, дільника - застосовує взаємозв’язок між діями множення і ділення в обчисленнях; - перевіряє правильність виконання дії множення діленням, а ділення — множенням; - моделює під керівництвом учителя описану в задачі ситуацію у вигляді короткого запису і/або за допомогою схематичних рисунків; - розв’язує складені задачі на 2–3 дії, які є комбінаціями простих задач вивчених видів; - записує повну відповідь на запитання задачі; |
||