Тема. Відношення. Пропорції
Мета: підготувати учнів до виконання тематичної контрольної роботи.
Тип уроку: повторення, систематизація знань; застосування умінь та навичок.
Хід уроку
I. Перевірка домашнього завдання
Щоб заощадити час на цьому етапі уроку, вибірково перевірити зошити у «слабких» учнів, а фронтально на уроці тільки звірити відповіді. Щоб пожвавити цю роботу, можна запропонувати ігровий момент.
Відповіді до завдань (разом із неправильними) заздалегідь записані на картках і прикріплені на дошці. Вчитель повідомляє учням, що всі відповіді були правильними, але випадково хтось переплутав картки і вивісив їх в довільному порядку. Треба поновити правильний порядок і знайти серед запропонованих карток ті, що відповідають домашнім вправам.
II. Актуалізація опорних знань
Тестові запитання
а) 3 : 5 = 7 : 1; б) = ; в) 3 · 5 = 7 : 4; г) = .
а) ; б) ; в) ; г) .
Висновок. Основні питання, винесені на тематичну контрольну роботу:
III. Застосування вмінь
Відповідно до тематики контрольної роботи бажано розв'язати завдання 3-х типів.
1) Спростіть відношення: а) ; б) .
2) Чи є істинною пропорція:
а) 15,3 : 0,9 = 18,7 : 1,1; б) 3 : 3 = 1 : 1?
3) З чисел 0,02; 0,1; 0,8 і 4 складіть істинну пропорцію.
1) 8 : 7 = х : 56; 2) 6 : 1х = 0,48 : 1,2; 3) = .
1) Катер пройшов відстань 120 км за 6 год.
а) Знайдіть відстань, яку він пройде за 2,5 год, маючи ту саму швидкість;
б) За який час він пройде ту саму відстань, якщо збільшить швидкість на 5 км/год?
2) Знайдіть число, 12 % якого становить 3.
3) Число 2 300 збільшити на 10 %.
4) Для виготовлення металевого посуду використовують мельхіор —
сплав нікелю, цинку та міді, маси яких пропорційні числам 3, 4 і 13 відповідно. Скільки кілограмів кожного металу треба взяти, щоб дістати 150 кг мельхіору?
IV. Підсумки уроку
Розгадайте анаграми і вкажіть зайве слово:
ненявіднош; цопроряпі; квідсоти; дравкат (відношення; пропорція; відсотки; квадрат; квадрат — зайве слово, бо не має відношення до тематики контрольної роботи).
V. Домашнє завдання
Домашня контрольна робота