Урок " Лисиця в народній творчості та в математиці"

Про матеріал

Урок з математики на інтегрованій основі з використанням усної народної творчості у 2 класі

Лисиця в народній творчості та в математиці

Тема. ПОВТОРЕННЯ ТАБЛИЦЬ МНОЖЕННЯ ЧИСЛА 2 І ДІЛЕННЯ НА 2. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ. ПОРІВНЯННЯ ВИРАЗІВ

Мета. Повторити таблиці множення числа 2 і ділення на 2; формувати вміння розв'язувати задачі, порівнювати вирази; розвивати логічне мислення; виховувати інтерес до математики.

Перегляд файлу

Урок з математики на інтегрованій основі  з використанням усної народної творчості  у 2 класі

Лисиця в народній творчості та в математиці

Тема. ПОВТОРЕННЯ ТАБЛИЦЬ МНОЖЕННЯ ЧИСЛА 2 І ДІЛЕННЯ НА 2. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ. ПОРІВНЯННЯ ВИРАЗІВ

Мета.  Повторити таблиці множення числа 2 і ділення на 2; формувати вміння розв’язувати задачі, порівнювати вирази; розвивати логічне мислення; виховувати інтерес до математики.

Обладнання.  Підручник  «Математика : підручник для 2 класу загальноосвітніх навчальних закладів / М.В.Богданович, Г.П.Лишенко. – К: Генеза,2012.- 160с.:іл.», індивідуальні картки, ілюстрації до казок, відеопрезентація «Життя лисиці», фізкультхвилинка від лисички (Інтернет джерело).

Хід уроку

І. Організація класу. Створення відповідної емоційної атмосфери уроку. Перевірка готовності учнів до уроку.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми, мети уроку.

А) Гра «Шифрувальники»                                                                   Метод «Робота в парах»

- Сьогодні ми проведемо незвичайний урок. А гостювати в нас буде ... Хто гостюватиме на нашому уроці ви дізнаєтесь розшифрувавши слово.

(Учні розв’язують приклади, відповіді співвідносять із буквою на індивідуальній картці)

640: 40 = 16 (л) 13200:600=22 (с)                 21600:800 =27 (ц)

110:10= 11 (и) 1100:100= 11 (и)                 640:20= 32 (я)

-Чия пара справилась найшвидше ? Яке слово ви розшифрували?  

  •     C:\Users\User\Desktop\Дидактичні матеріали літо\14801982.jpgПеревіримо, правильність розв’язку за допомогою загадки

Я руда, низького зросту,

Хитра я і довгохвоста,

На курей я вельми ласа —

В них таке смачненьке м'ясо,

Вовку-брату я — сестричка,

А зовуть мене... (лисичка).

  •              Сьогодні ми з вами, згадаємо в яких казках лисичка є головним героєм, чи читали ви ці казки, чи бажаєте ви їх заново прочитати. Повторимо таблицю множення числа 2 та ділення на 2, повправляємось у розв’язуванні  задач та прикладів. 

Пов’язане зображення- Але перед цим ми зазирнемо у «Бюро природолюба» і прослухаймо повідомлення про цю тварину. (Учні читають повідомлення та переглядають  відеопрезентацію про життя лисиці)

1 учень. Зовні лисиця нагадує невеликого собаку проте в її поведінці є багато спільного з кішками. Подібно до кішок, вона підкрадається до здобичі на невелику віддаль, а потім кидається на неї раптовим стрибком. Для охоплення здобичі лисиці служить довга і вузька паща з гострими іклами. Якщо здобич не вдалося схопити зненацька, лисиця її не переслідує, а біжить шукати чогось іншого. Лисиця добре бігає, стрибає та плаває. Живе лисиця в норах, куди ховається від негоди та ворогів.

Основна їжа лисиці — гризуни (миші, полівки). Проте, при нагоді, вона може вполювати молодого зайця, пташок, їсть ягоди, насіння. Добувати їжу лисиці допомагають дуже добрі нюх і слух, про що свідчать її довга мордочка з рухомим і вологим кінчиком носа та великі настовбурчені вуха.

 

2 учень . Якщо запитати, хто зі звірів найхитріший, усі назвуть лисицю. І це правда. Про її розумові здібності складено багато казок і приказок. Найбільше хитрощів проявляє лисиця тоді, коли їй загрожує небезпека, та під час добування їжі.

Один раз на рік (у березні — квітні) лисиця народжує в норі 3—7 сліпих попелясто-сірих лисенят. Лисенята дуже подібні на вовченят, але їх легко розрізнити через білий кінчик хвоста. Більше місяця мати-лисиця годує малят молоком. З—4 місяці лисенята ще живуть з матір'ю. Батьки турбуються про малят, годують і захищають їх. Восени молодь розходиться хто куди. А наступної весни вже в них з'являються малята. Живуть лисиці 15—20 років.

 - Так як полюбляє Лисичка ласувати курятинкою. Ваше завдання врятувати півників від гострих зубів Лисички.

1. Індивідуальна робота біля дошки та на картках у вигляді півників ( обчислення значень виразів)

120x340= 40800                      15x900=13500                    210x15=3150

68х 200 =13600                      274x40=10960                    80x80=6400

24x40= 960                                30x210=6300                    27x300=194400

 

Результат пошуку зображень за запитом "казка лисиця та колобок"- А зараз вас запрошує казка.

Уривок 1. «Колобок. Колобок ! Я тебе з’їм. Не їж мене лисичко -сестричко. Я тобі пісеньку заспіваю...» з якої казки цей уривок ? (Казка « Колобок») Подивіться уважно на ілюстрації і скажіть під яким номером малюнок з даної казки ?

- Допоможіть втекти колобкові від Лисички, виконавши, вірно завдання математичного диктанту.

2. Математичний диктант

  1.  У виводку лисиці нараховується 7 лисенят. Скільки виводків потрібно взяти,

щоб було всіх разом 56 лисенят ?                                                   56: 7 = 8 (виводків)

2).    Близько 4 місяців лисенята живуть з матір’ю. Скільки це днів (врахувавши, що

  1. місяці мають по 30 днів і 2 місяці по 31 дню) ?                                         122 дні
  1. Довжина тіла лисиці 90 см. Якої довжини буде відрізок, якщо поставити 6 лисиць одна за одною ? Запиши отриманий результат у м .

                                                                                                        90x6=540 (см) - 5 м 40 см.

  1. Тривалість життя лисиці 12 років, а максимальний вік життя  цієї тваринки   удвічі більший.     Який максимальний вік життя лисиці                                   12x2=24 (р)?

Пов’язане зображення

ІІІ. Робота над матеріалом уроку.

  •                   З якої казки цей уривок?

Уривок №2. «...От лисичка до глечика — голова не влазить! Вона сюди, туди, вона й боком, і лапкою, і навстоячки, і зазирати, й нюшити...

Нічого не вдієш!..»

(Казка «Лисиця та журавель»). Подивіться уважно на ілюстрації і скажіть під яким номером малюнок з даної казки ?

  •                   Чи вдалося поласувати лисичці на гостинах у журавля ?

Допоможіть поласувати Лисичці смачною їжею.

  1. Робота за підручником (с. 79–80) Завдання 499 (с.79). Усне виконання завдання Учні «ланцюжком» складають і розв’язують приклади. 

 

Знову уривок із казки. Уривок № 3.

Результат пошуку зображень за запитом "казка лисиця та їжак"«... Повертається стара лисиця з невдалого полювання. У животі бурчить від голоду. Іде, солодкими очима позирає. Назустріч їй їжак...». (Казка «Лисиця та їжак») Подивіться уважно на ілюстрації і скажіть під яким номером малюнок з даної казки ?

  •                   Допоможіть їжачкові не потрапити на зуби до Лисички.

Завдання 500. (с. 80) Приклади . Самостійне виконання завдання

                                            Взаємоперевірка : 90, 10, 15, 6

                           Фізкультхвилинка від лисички  (під  музичний супровід та відео).

Результат пошуку зображень за запитом "фізкультхвилинка про лисичку"

 

 

 

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "казка півник і двоє мишенят"ІV. Узагальнення та систематизація набутих знань

-   Наступна казочка. Уривок 4. «От замісив півник тісто, приніс дрова та й розпалив у печі. А як у печі нагоріло, посадив пиріжки. Мишенята й собі діло мають: пісень співають, танцюють. Аж ось і спеклися пиріжки, повиймав їх півник, виклав на столі. А мишенята вже й тут. І гукати їх не треба»

 

  •     Подивіться уважно на ілюстрації і скажіть під яким номером малюнок з даної казки ?

       В казочці  мишенята лише гралися та хитрували. Чи хочете ви бути такими як мишенята ?  Тоді будемо трудитися як півник . Для цього об’єднаємось у групи  та розв’яжемо задачу №501 (с. 80)

                                                                                                          Метод « Робота в групах»

(Ознайомившись з умовою задачі, учні складають її короткий запис та самостійно розв’язують в групах).

 

  •                   Результат пошуку зображень за запитом "казка лисичка та вовк"Послухайте уривок і відгадайте з якої вона казки. Уривок № 5« Ти, кумасю, йди на річку, опусти хвіст в ополонку, сиди і промовляй: «Ловись, рибко, і мала, і велика.» Більше посидиш - більше й наловиш»

(Казка «Лисичка - сестричка і вовчик - братик»). Подивіться уважно на ілюстрації і скажіть під яким номером малюнок з даної казки ?

  •                   Допоможіть витягнути хвоста вовкові з ополонки, наловивши риби в такий спосіб. І зробити так, щоб не глузувала з нього лисичка»

 

  •                   Розв’язування задач № 502 (с. 80) самостійно (сильніші учні) та            № 503 (с. 80) фронтально (учні, що потребують допомоги).

 

V. Підсумок уроку. Рефлексія.

Пов’язане зображення- Лисичка перевірила, що ви добре знаєте казки. А я впевнилася у ваших математичних знаннях.

 1. Вправа « Заплічник»

-   Чого навчалися на уроці ? -  Що найбільше запам’яталося? – Що ви можете  з цього уроку  використати на наступних уроках?

Усім дякую!

Ось і уроку кінець, а хто працював, той — молодець!

 

VІ.  Інформація про домашнє завдання та інструктаж з його виконання.

(с. 80) № 507 , № 508

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
12 липня 2018
Переглядів
1374
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку