Урок з математики на інтегрованій основі з використанням усної народної творчості у 2 класі
Лисиця в народній творчості та в математиці
Тема. ПОВТОРЕННЯ ТАБЛИЦЬ МНОЖЕННЯ ЧИСЛА 2 І ДІЛЕННЯ НА 2. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ. ПОРІВНЯННЯ ВИРАЗІВ
Мета. Повторити таблиці множення числа 2 і ділення на 2; формувати вміння розв'язувати задачі, порівнювати вирази; розвивати логічне мислення; виховувати інтерес до математики.
Урок з математики на інтегрованій основі з використанням усної народної творчості у 2 класі
Лисиця в народній творчості та в математиці
Тема. ПОВТОРЕННЯ ТАБЛИЦЬ МНОЖЕННЯ ЧИСЛА 2 І ДІЛЕННЯ НА 2. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ. ПОРІВНЯННЯ ВИРАЗІВ
Мета. Повторити таблиці множення числа 2 і ділення на 2; формувати вміння розв’язувати задачі, порівнювати вирази; розвивати логічне мислення; виховувати інтерес до математики.
Обладнання. Підручник «Математика : підручник для 2 класу загальноосвітніх навчальних закладів / М.В.Богданович, Г.П.Лишенко. – К: Генеза,2012.- 160с.:іл.», індивідуальні картки, ілюстрації до казок, відеопрезентація «Життя лисиці», фізкультхвилинка від лисички (Інтернет джерело).
Хід уроку
І. Організація класу. Створення відповідної емоційної атмосфери уроку. Перевірка готовності учнів до уроку.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми, мети уроку.
А) Гра «Шифрувальники» Метод «Робота в парах»
- Сьогодні ми проведемо незвичайний урок. А гостювати в нас буде ... Хто гостюватиме на нашому уроці ви дізнаєтесь розшифрувавши слово.
(Учні розв’язують приклади, відповіді співвідносять із буквою на індивідуальній картці)
640: 40 = 16 (л) 13200:600=22 (с) 21600:800 =27 (ц)
110:10= 11 (и) 1100:100= 11 (и) 640:20= 32 (я)
-Чия пара справилась найшвидше ? Яке слово ви розшифрували?
Я руда, низького зросту,
Хитра я і довгохвоста,
На курей я вельми ласа —
В них таке смачненьке м'ясо,
Вовку-брату я — сестричка,
А зовуть мене... (лисичка).
- Але перед цим ми зазирнемо у «Бюро природолюба» і прослухаймо повідомлення про цю тварину. (Учні читають повідомлення та переглядають відеопрезентацію про життя лисиці)
1 учень. Зовні лисиця нагадує невеликого собаку проте в її поведінці є багато спільного з кішками. Подібно до кішок, вона підкрадається до здобичі на невелику віддаль, а потім кидається на неї раптовим стрибком. Для охоплення здобичі лисиці служить довга і вузька паща з гострими іклами. Якщо здобич не вдалося схопити зненацька, лисиця її не переслідує, а біжить шукати чогось іншого. Лисиця добре бігає, стрибає та плаває. Живе лисиця в норах, куди ховається від негоди та ворогів.
Основна їжа лисиці — гризуни (миші, полівки). Проте, при нагоді, вона може вполювати молодого зайця, пташок, їсть ягоди, насіння. Добувати їжу лисиці допомагають дуже добрі нюх і слух, про що свідчать її довга мордочка з рухомим і вологим кінчиком носа та великі настовбурчені вуха.
2 учень . Якщо запитати, хто зі звірів найхитріший, усі назвуть лисицю. І це правда. Про її розумові здібності складено багато казок і приказок. Найбільше хитрощів проявляє лисиця тоді, коли їй загрожує небезпека, та під час добування їжі.
Один раз на рік (у березні — квітні) лисиця народжує в норі 3—7 сліпих попелясто-сірих лисенят. Лисенята дуже подібні на вовченят, але їх легко розрізнити через білий кінчик хвоста. Більше місяця мати-лисиця годує малят молоком. З—4 місяці лисенята ще живуть з матір'ю. Батьки турбуються про малят, годують і захищають їх. Восени молодь розходиться хто куди. А наступної весни вже в них з'являються малята. Живуть лисиці 15—20 років.
- Так як полюбляє Лисичка ласувати курятинкою. Ваше завдання врятувати півників від гострих зубів Лисички.
1. Індивідуальна робота біля дошки та на картках у вигляді півників ( обчислення значень виразів)
120x340= 40800 15x900=13500 210x15=3150
68х 200 =13600 274x40=10960 80x80=6400
24x40= 960 30x210=6300 27x300=194400
- А зараз вас запрошує казка.
Уривок 1. «Колобок. Колобок ! Я тебе з’їм. Не їж мене лисичко -сестричко. Я тобі пісеньку заспіваю...» з якої казки цей уривок ? (Казка « Колобок») Подивіться уважно на ілюстрації і скажіть під яким номером малюнок з даної казки ?
- Допоможіть втекти колобкові від Лисички, виконавши, вірно завдання математичного диктанту.
2. Математичний диктант
щоб було всіх разом 56 лисенят ? 56: 7 = 8 (виводків)
2). Близько 4 місяців лисенята живуть з матір’ю. Скільки це днів (врахувавши, що
90x6=540 (см) - 5 м 40 см.
ІІІ. Робота над матеріалом уроку.
Уривок №2. «...От лисичка до глечика — голова не влазить! Вона сюди, туди, вона й боком, і лапкою, і навстоячки, і зазирати, й нюшити...
Нічого не вдієш!..»
(Казка «Лисиця та журавель»). Подивіться уважно на ілюстрації і скажіть під яким номером малюнок з даної казки ?
Допоможіть поласувати Лисичці смачною їжею.
Знову уривок із казки. Уривок № 3.
«... Повертається стара лисиця з невдалого полювання. У животі бурчить від голоду. Іде, солодкими очима позирає. Назустріч їй їжак...». (Казка «Лисиця та їжак») Подивіться уважно на ілюстрації і скажіть під яким номером малюнок з даної казки ?
Завдання 500. (с. 80) Приклади . Самостійне виконання завдання
Взаємоперевірка : 90, 10, 15, 6
Фізкультхвилинка від лисички (під музичний супровід та відео).
ІV. Узагальнення та систематизація набутих знань
- Наступна казочка. Уривок № 4. «От замісив півник тісто, приніс дрова та й розпалив у печі. А як у печі нагоріло, посадив пиріжки. Мишенята й собі діло мають: пісень співають, танцюють. Аж ось і спеклися пиріжки, повиймав їх півник, виклав на столі. А мишенята вже й тут. І гукати їх не треба»
В казочці мишенята лише гралися та хитрували. Чи хочете ви бути такими як мишенята ? Тоді будемо трудитися як півник . Для цього об’єднаємось у групи та розв’яжемо задачу №501 (с. 80)
Метод « Робота в групах»
(Ознайомившись з умовою задачі, учні складають її короткий запис та самостійно розв’язують в групах).
(Казка «Лисичка - сестричка і вовчик - братик»). Подивіться уважно на ілюстрації і скажіть під яким номером малюнок з даної казки ?
V. Підсумок уроку. Рефлексія.
- Лисичка перевірила, що ви добре знаєте казки. А я впевнилася у ваших математичних знаннях.
1. Вправа « Заплічник»
- Чого навчалися на уроці ? - Що найбільше запам’яталося? – Що ви можете з цього уроку використати на наступних уроках?
Усім дякую!
Ось і уроку кінець, а хто працював, той — молодець!
VІ. Інформація про домашнє завдання та інструктаж з його виконання.
(с. 80) № 507 , № 508