Урок -телепередача
Тема: підсумковий урок з теми «Казки українських письменників»
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів, отримані при вивченні теми «Казки українських письменників»; формувати уміння і навички аналізувати, робити висновки з прочитаного; створити в уяві дітей художні образи казкових героїв; виховувати вільне володіння державною мовою.
Обладнання: мікрофон, картки з деформованим текстом, картки з різними видами завдань, «чарівні предмети» із казок, ілюстрації казкових героїв, костюми казкових героїв, читацькі щоденники.
Вчитель. В ефірі – дитяча телепередача «В гостях у казки». З вами постійна ведуча – Марічка Володимирівна. Я рада вітати всіх присутніх у нашій студії.
Доброго ранку! Доброго дня!
Доброго вчора, сьогодні, щодня…
Хай не псується годинник на вежі.
Хай буде все на землі, як належить:
Сонце – як сонце, літо – як літо,
Дощик – як дощик, діти – як діти.
Кожному дому щастя бажаю.
Доброго ранку! Доброго дня!
Вчитель. Дозвольте представити вам команду, з якою я працюю: Васелина Премудра і Мудра Сова. У листах, які надходять до нас, глядачі часто задають запитання «Чому ми ведемо передачу саме про казки»?
А ось чому:
Васелина Премудра.
Існує книг багато на землі,
Вони цікаві, мудрі та повчальні,
Та кожен з нас, дорослий чи малий,
Казки читає – дуже вони гарні.
Мудра Сова.
Казка – це світ, чарівний та незвичний,
Казка – це диво, сповнене краси.
Поринуть у казку – це ж бо так цікаво,
Це справді свято, радість для душі.
Васелина Премудра.
У казці звірі свою мову мають,
Дерева розмовляють, мов живі,
Добро і правда завжди зло долають,
Тому і люблять казку діти всі.
Мудра Сова.
Мудра казко, казко – чарівнице,
Ти даруєш ласку,
Вчиш ростить пшеницю.
Поведи нас за собою в світ
Прекрасний і чудовий.
Вчитель
Хто був уважний той пригадав і легко дасть відповідь на запитання
Вправа «Мікрофон»
Що таке казка?
-фантастичні історії
-чарівні події
-твір у якому багато фантастичного
-у ній добро перемагає зло
-у ній розмовляють тварини і рослини
Які бувають казки?
-літературні та народні
Що таке літературна казка?
Що таке народна казка?
Вчитель. Сьогодні у нашій передачі беруть участь діти, які хочуть в майбутньому стати постійними ведучими цієї програми. І ми спостерігатимемо за їхньою роботою в різних студіях і визначимо переможців.
Вчитель.. Наша передача монтуватиметься з різних телестудій. Отож, сьогодні у передачі:
-розвиток навичок правильного і виразного читання із студії «Юних дикторів»,
- інформація про прочитані казки із «Інформаційної» студії,
-робота в студії «Акторської майстерності» .
1. Робота в студії «Юних дикторів»
Вчитель. Якщо ви хочете бути справжніми акторами, працювати будемо за всіма акторськими правилами. Актори, ведучі повинні багато читати, швидко орієнтуватися у запропонованих текстах, чітко і виразно промовляти слова. Адже по телебаченню вас не тільки бачать, але і чують. Тому ми зараз потрапимо в студію «Юних дикторів»
1.Орфоепічні вправи
Всі диктори перед початком ефіру роблять вправи для ротика, язичка і ми теж зробимо.
2.Гра «Незнайко»
(Один учень читає, а інший — виправляє допущені помилки.)
3. Деформовані тексти (за Едігеєм).(робота в групах)
(Учні читають правильно текст і згадують, з якої казки уривок, хто її автор.)
Реклама
2.Робота в «Інформаційній» студії.
1.Вправа «Мозковий штурм».
- Як називають художній твір, у якому обов’язково є щось чарівне, незвичайне, фантастичне, нереальне? (Казка)
- Які існують дві окремі групи казок? (Народні і авторські)
-Чим вони відрізняються одна від одної?
2.Вправа «Повідомлення на електронку ».
Вчитель. В нашу телепередачу надходить багато повідомлень. Але ж всі - без підпису. Допоможіть, впізнайте, хто не зміг потрапити до нас своєчасно.
Читання і відгадування уривків з казок на проекторі.
3.Гра «Плітка» (розказати про письменників, ніби розповідаєш плітки)
Діти, ви дізнаєтеся що наших українських письменників люблять, читають і знають за межами нашої країни.
Хвилинка відпочинку. Гра «Пантоміма»
3.Робота в студії «Акторської майстерності».
1.Робота в групах
Діти підготували проєкти.
І група – творчість письменника Всеволода Нестайка
ІІ група – творчість письменника Івана Франка
2. Вправа «Рольова гра»
Учні розіграли казку на новий лад « Коза на базарі»
Заключне слово вчителя
Вчитель. Дорогі діти! Я вам дуже вдячна за любов до рідної мови, за уважне читання казок, за те, що ви любите і шануєте рідне слово. Бажаю вам подальших успіхів у навчанні.
Швидко спливають хвилинки,
От і прощатись пора.
Я на прощання вам зичу
Щастя, здоров’я, добра.
Виставка читацьких щоденників