Підсумковий урок з теми «Казки українських письменників»

Про матеріал
Урок літературного читання в 3 класі на тему:" Казки українських письменників». На уроці використовуються сучасні, різноманітні вправи, зокрема, ігри «Незнайко», «Плітка»,«Пантоміма»,вправи «Рольова гра», «Повідомлення на електронку »,деформовані тексти. Учні залюбки перетворюються на акторів і розігрують казку, яку самі склали.
Перегляд файлу

Урок -телепередача

Тема: підсумковий урок з теми «Казки українських письменників»

Мета: узагальнити та систематизувати  знання учнів, отримані при вивченні теми «Казки українських письменників»; формувати уміння і навички аналізувати, робити висновки з прочитаного; створити в уяві дітей художні образи казкових героїв; виховувати вільне володіння державною мовою.

Обладнання: мікрофон, картки з деформованим текстом, картки з різними видами завдань, «чарівні предмети» із казок, ілюстрації казкових героїв, костюми казкових героїв, читацькі щоденники.

Хід уроку

Мотивація навчальної діяльності учнів

Вчитель. В ефірі – дитяча телепередача «В гостях у казки». З вами постійна ведуча – Марічка Володимирівна. Я рада вітати всіх присутніх у нашій студії.

Доброго ранку! Доброго дня!
Доброго  вчора, сьогодні, щодня…
Хай не псується  годинник на вежі.
Хай буде все на землі, як належить:
Сонце – як сонце, літо – як літо,
Дощик – як дощик, діти – як діти.
Кожному дому щастя бажаю.
Доброго ранку! Доброго дня!

Вчитель. Дозвольте представити вам команду, з якою я працюю: Васелина Премудра і Мудра Сова. У листах, які надходять до нас, глядачі часто задають запитання «Чому ми ведемо передачу саме про казки»?
А ось чому:

Васелина Премудра.
Існує книг багато на землі,
Вони цікаві, мудрі та повчальні,
Та кожен з нас, дорослий чи малий,
Казки читає – дуже вони гарні.

Мудра Сова.
Казка – це світ, чарівний та незвичний,
Казка – це диво, сповнене краси.
Поринуть у казку – це ж бо так цікаво,
Це справді свято, радість для душі.

Васелина Премудра.
У казці звірі свою мову мають,
Дерева розмовляють, мов живі,
Добро і правда завжди зло долають,
Тому і люблять казку діти всі.

Мудра Сова.
Мудра казко, казко – чарівнице,
Ти даруєш ласку,
Вчиш  ростить пшеницю.
Поведи нас за собою в світ
Прекрасний і чудовий.

  • Дякую мої помічники. Помічники спішать відвідати інші міста, країни, що зібрати інформацію про казки.

Вчитель

Хто був уважний той пригадав і легко дасть відповідь на запитання

Вправа «Мікрофон»

Що таке казка?

-фантастичні історії

-чарівні події

-твір у якому багато фантастичного

-у ній добро перемагає зло

-у ній розмовляють тварини і рослини

Які бувають казки?

-літературні та народні

Що таке літературна казка?

Що таке народна казка?

Вчитель. Сьогодні у нашій передачі беруть участь діти, які хочуть в майбутньому стати постійними ведучими цієї програми. І ми спостерігатимемо за їхньою роботою в різних студіях і визначимо переможців.

Вчитель.. Наша передача монтуватиметься з різних телестудій. Отож, сьогодні у передачі:

-розвиток навичок правильного і виразного читання із студії «Юних дикторів»,

- інформація про прочитані казки із  «Інформаційної» студії,

 -робота в студії «Акторської майстерності» .

 

 1. Робота в студії «Юних дикторів»

Вчитель. Якщо ви хочете бути справжніми акторами, працювати будемо за всіма акторськими правилами. Актори, ведучі повинні багато читати, швидко орієнтуватися у запропонованих  текстах, чітко і виразно промовляти слова. Адже по телебаченню вас не тільки бачать, але і чують.   Тому ми зараз потрапимо  в студію «Юних дикторів»

1.Орфоепічні вправи

Всі диктори перед початком ефіру роблять вправи для ротика, язичка і ми теж зробимо.

  • Рот закритий, кінчиком язика торкаємся то вліву то вправу щоку.
  • Язик піднімаєм до піднебіння клацаєм голосно і сильно.
  • Називаємо голосні звуки без голосу.

2.Гра «Незнайко»

(Один учень читає, а інший — виправляє допущені помилки.)

3. Деформовані тексти (за Едігеєм).(робота в групах)

(Учні  читають  правильно  текст і згадують, з якої казки уривок, хто її автор.)

C:\Users\packard\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\DSCN0362.jpg

Реклама

 

 2.Робота в «Інформаційній» студії.

1.Вправа «Мозковий штурм».

- Як називають художній твір, у якому обов’язково є щось чарівне, незвичайне, фантастичне, нереальне? (Казка)
- Які існують дві окремі групи казок? (Народні і авторські)
-Чим вони відрізняються одна від одної?

2.Вправа «Повідомлення на електронку ».

Вчитель. В нашу телепередачу надходить багато повідомлень. Але ж всі - без підпису. Допоможіть, впізнайте, хто не зміг потрапити до нас своєчасно.

Читання і відгадування уривків з казок на проекторі.
3.Гра «Плітка» (розказати про письменників, ніби розповідаєш плітки)

Діти, ви дізнаєтеся що наших українських письменників люблять, читають і знають за межами нашої країни.

Хвилинка відпочинку.  Гра «Пантоміма»

C:\Users\packard\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\DSCN0376.jpg

3.Робота в студії «Акторської майстерності».

1.Робота в групах

Діти підготували проєкти.

І група – творчість письменника Всеволода Нестайка

ІІ група – творчість письменника Івана Франка

2. Вправа «Рольова гра»

Учні розіграли казку на новий лад « Коза на базарі»

Підсумок уроку

 Заключне слово вчителя

Вчитель. Дорогі діти! Я вам дуже вдячна за любов до рідної мови, за уважне читання казок, за те, що ви любите і шануєте рідне слово. Бажаю вам подальших успіхів у навчанні.

Швидко спливають хвилинки,
От і прощатись пора.
Я на прощання вам зичу
Щастя, здоров’я, добра.

Виставка читацьких щоденників

docx
Додано
29 жовтня 2020
Переглядів
503
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку