Урок . Літературне читання. "Що таке байка, і хто такий байкар? Л.Глібов "Лебідь, Щука і Рак"

Про матеріал

Пропоную Вашій увазі розробку уроку з предмету Літературне читання для 3 класу за підручником О. Савченко.

Матеріал підібраний відповідно до програми та вимог.


Перегляд файлу

Літературне читання

3 клас

Вчитель: Околіта Г.-Х. М.

Розділ. Байка.

Тема. Вступ до теми. Що таке байка, і хто такий байкар? Л.Глібов «Лебідь,Щука і Рак»

Мета. Ознайомити з поняттями «байка», «байкар», розкрити їх зміст.

Вчити виділяти в байках головне.

Розвивати в учнів вміння визначати мораль байки і розуміти його.

Продемонструвати звязок між сюжетом поданого твору і реальним життям людей.

           Продовжити вивчення життя і творчості відомого байкаря Леоніда Глібова.

Розвивати інтелект учнів, вміння аналізувати,порівнювати, робити висновки.

Сприяти розвитку умінь переборювати життєві труднощі та перепони.

           Виховувати інтерес до вивчення творчості Л. Глібова, а також загальнолюдські цінності, такі як наполегливість, сила волі та повага до інших.

Обладнання та матеріали: підручник, робочий зошит, ілюстрації, відео.

Тип уроку. Урок засвоєння нового навчального матеріалу.

 

Хід уроку

І. Організація учнів. Перевірка готовності до уроку.

Працюймо так, щоб кожен з нас

Зумів сьогодні показати «клас».

Старанно, наполегливо, уміло,

Відповідати на уроці сміло.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  • Діти, скажіть мені, будь ласка, твори якого жанру ми читали на попередніх уроках ? (Казки)
  • Чи любите ви казки ?
  • Що саме подобається вам в казках ? (Цікава форма розповіді, фантастичні вигадані події, перемога добра над зло тощо.)
  • Пригадайте, які казки ми читали. («Кривенька качечка», «Кирило Кожумяка», «Для чого людині серце» Д.Дімаров, «Чому в морі вода солона?» В. Скомаровський тощо.)
  • А сьогодні ми познайомимось із ще одним цікавим літературним жанром. Але для цього вам потрібно розшифрувати колограму. Відповідь шукайте читаючи за годинниковою стрілкою через одну літеру від виділеної. (Байка)

 

15.03.2015-1-1ббб

 

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

 

  • Сьогодні ми з вами познайомимося з жанром байки, дізнаємося хто такі байкарі, що таке мораль байки і як її відшукати. Читаючи запропоновану байку ми зможемо проаналізувати її, порівняти події твору з нашими реальними життєвими ситуаціями та навчитись виходити з різних перепетій та перешкод мудро і розсудливо.

 

ІV. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.

 

  1. Розкриття поняття «байка», «байкар».

 

  • Байка – це невелике, переважно віршоване оповідання повчального змісту. Повчання є обов’язковим для творів цього жанру, і називають його «мораллю» байки. Героями цих творів виступають тварини, люди, рослини та предмети.

Байки є надзвичайно простими за будовою, але ховають у собі зашифровані спостереження за повсякденним життям людей, за явищами та подіями навколишнього світу.

 

  • Хто може сказати мені хто такий «байкар» ?(Людина, котра пише байки.)
  • Легко здогадатися, що слово «байкар» походить від «байка», тобто це той, хто займається написанням байок.

 

  1. Поглиблення знань про життя і творчість Леоніда Глібова.

 

• Перегляд відео.

 

  1. Опрацювання байки «Лебідь, Щука і Рак»

 

Читання байки вчителем.

 

• Словникова робота.

Товариство – це обєднання кількох осіб для спільної справи.

Лад – порядок.

Усяк – кожен.

Безладдя – безпорядок.

Приставить хуру – доставити у певне місце віз.

Катма ходу – немає руху.

Морока – клопіт, турбота, проблема.

 

• Перевірка розуміння прочитаного.

 

  • Про кого ідеться у байці? (Про Лебедя,Щуку і Рака)
  • Яка пригода з ними трапилась? (Вони хотіли разом потягнути фуру)
  • Вдалось їм здійснити задумане? (Ні)
  • Чому ? (Кожна з цих тварин живе в іншому середовищі(повітря, земля,вода), тому їм не вдалось потягнути фуру)
  • Чого вчить нас ця байка? (В кожній справі потрібно попередньо розбиратись і обговорювати те, що збираєтесь робити, а не робити все на свій лад)

 

• Читання ланцюжком.

 

• Вибіркове читання.

 (Вчитель зачитує початок речення, а учні продовжують)

 

V. Робота в зошиті.

 

• Фізкульхвилинка.

 

VI. Узагальнення і систематизація знань.

 

  1. Асоціативний кущ.

 

 • Робота в групах

1 група -  Доберіть до слова «байка» слова з якими вам воно асоціюється. (Байкар, мораль, Л.Глібов, повчання, герої, тварини тощо).

2 група – Добрати до слова Глібов асоціації (Байкар, байка, 5 березня, Полтавщина, збірки байок тощо).

 

VII.  Підсумок уроку.

  Бесіда.

- Що таке байка?

- Хто такий байкар?

- Що є обов’язковим для байки?

- Яку байку ми прочитали? Сподобалась?

VII. Домашнє завдання.

• Вивчити напам’ять байку «Лебідь, Щука і Рак» Л.Глібова.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додатки до уроку

  1. Портрет Леоніда Глібова

https://ukrtvoru.info/wp-content/uploads/2011/09/9.jpg

  1. Ілюстрації до сюжету байки.

Байка Івана Крилова українською, Лебіль, Щука і Рак, Переклад  М. Рильського

Байка Івана Крилова українською, Лебіль, Щука і Рак, Переклад  М. Рильського

Байка Івана Крилова українською, Лебіль, Щука і Рак, Переклад  М. Рильського

 

https://kampot.org.ua/ua_kazku/uploads/posts/2013-11/1385403494_rak.jpg

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Орешко Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
2 січня 2019
Переглядів
4207
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку