Коли твір відкриває свої таємниці.О.Іваненко "Синичка".

Про матеріал

У розробці уроку подані інтерактивні вправи "Криголам","Ти мені- я тобі","Незакінчене речення",які виконуються індивідуально та в групах.Практичні вправи,які виконуються на протязі уроку,допомагають учням скласти сенкан,який підсумовує характеристику синички головної героїні оповідання.

Перегляд файлу

Тема: Коли твір відкриває свої таємниці.

О.Іваненко «Синичка»

Мета: ознайомити учнів із творчістю О.Іваненко; вчити правильно, свідомо та виразно читати прозові твори, аналізувати прочитане; розвивати зв’язне мовлення, фонематичний слух, образне мислення; виховувати турботливе ставлення до природи, до птахів, бажання їм допомогти взимку.

Обладнання: портрет О.Іваненко; картки для розчитування, підручник для 3 класу В.Науменко «Літературне читання».

Хід уроку

І. Організаційний

Вправа «Криголам»

  • Діти, які ми будемо сьогодні на уроці?

На дошці запис УРОК

  • Уважні, розумні, організовані, кмітливі.

ІІ. Мовна розминка

  1. Розчитування.

Читання слів із карток – «блискавок»

синичка   родичі

журавлі   взимку

граки    гусінь

мороз   черв’ячок

яблуня   пташка

дуб    соловейко

  1. Робота над скоромовкою

Гра «Дощик» (читати повільно, швидко, дуже швидко).

За вказівкою вчителя (дощик, дощ, злива) учні читають у відповідному (вищевказаному темпі)

Приснивсь сьогодні сон синиці.

Приніс сусіда сік з суниці.

ІІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів.

  1. Відгадування загадки:

Пташечка невеличка,

У неї білі щічки,

Сірі лапки, чорна шапка,

Фартушок жовтенький.

Голосок тоненький.

Та це пташка невеличка

Називається …(синичка)

(Малюнок синички)

  1. Народна мудрість говорить.

Групи отримують прислів’я, пояснюють як їх треба розуміти.

  • Де багато синичок – там нема комашок.
  • Краще синиця в руках, ніж журавель у небі.
  • Синиця пищить – зиму вищить.
  • Де синичка крилом змахне, там ліс зросте.

IV. Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми уроку.

  • Більше дізнатися про синичку допоможе українська письменниця О.Іваненко.

Тема сьогоднішнього уроку: див.тема.

  • За правильно виконані завдання групи будуть отримувати «листи-нагороди», які в кінці уроку допоможуть нам підсумувати, що ми дізналися про синичку.

V.  Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.

  1. Опрацювання біографічної довідки у підручнику.

Учні читають текст гра «Рибки»

Гра «Ти - мені, я - тобі». (Групи групам ставлять запитання за прочитаним)

  • Скільки книжок написала О.Іваненко? (50)
  • У скільки років почала працювати? (16)
  • Де працювала? (у дитячому будинку)
  • Яка збірка стала найулюбленішою серед читачів? (збірка «Лісова казки»)
  • Чим живуть герої її творів? (у власному світі, у фантазіях, які схожі на реальність)
  1. Опрацювання казки

Читання комбінованим способом

а) Учитель читає до слів «…. і на гілках  сніг – скрізь сніг.»

  •         Назвіть  персонажів казки? (солов’ї, журавлі, граки, яблунька, синичка)
  •         Хто з них хвилюється за синичку?
  •         Чи знала синичка, які труднощі чекали на неї взимку?

б) Дочитування казки учнями. Гра «Бджілки» (читання напівголосне) до слів «… прилетів соловей»

  • Розкажіть про розмову сонечка з хмарами.
  • Що відбулося від співу синички?

в) Завершення читання казки. Гра «Рибки» (читання мовчки)

  • Хто найкраще співав?
  • Про що була перша пісня солов’я?
  • Про що була друга його пісня?

Фізкультхвилинка

Ось синичка прилетіла

На вишневу гілку сіла

Стала в сторони дивитись:

Чим би пташці поживитись.

Раптом бачить: кусик сала!

Дуже радісно їй стало.

Пташка – стриб і ну дзьобати

Ой, спасибі вам, малята!

  1. Словникова робота.

Встановити відповідність

  • Чепурушка переміщення далеко за межі постійного місця перебування, подорож.
  • Кордон та, яка звикла до чистоти та акуратності в усьому.
  • Мандрівка межа, що розділяє території держав.
  1. Аналіз змісту казки

І група  Встановити послідовність подій у казці.

  • Зустріч синички із солов’ями, журавлями, граками.
  • Розмова яблуньки із синичкою.
  • Роздуми сонечка і хмаринки.
  • Зустріч птахів із синичкою навесні.
  • Спів синички.

ІІ група Добери прикметники з тексту до мови синичка

Синичка (яка?)… .

ІІІ група  Прочитай опис зимового лісу.

Доведи, що авторка наділили зиму людськими рисами

ІV група Прочитай опис весни.

                  Віднови послідовність прильоту птахів.

  • соловейко
  • журавлі
  • гуси
  1. Складання характеристики синички

мила пташка              маленька          чепурушка

   птичка-невеличка                    дружелюбна

перша заспівала        весела

про весну                                          у неї ніжний спів

санітарка лісу   

зиму прогнала           жовтопуза співачка  не боїться труднощів 

                                    не боїться зими сніжнолютої

 

 

  1. Складання сенкану в групах.

Зачитування виконаних робіт.

Синичка

Мила чепурушка.

Зиму прогнала.

Жовтопуза співачка.

  1. Розшифруй вислів.
  • Розмістити числа на годівничках в порядку зростання і розшифрувати вислів.

(Діти, підгодовуйте птахів узимку!)

Отже, птахи – друзі людини і заслуговують на дбайливе та уважне ставлення до себе, особливо у важкий для них зимовий час. Бо пташкам страшний не холод, а голод.

  • Хто цього року повісив годівниці?
  • Чим ви підгодовуєте птахів?

VI.  Рефлексія

  1. Підсумуємо нашу роботу.
  • Яку казку читали?
  • Вона авторська чи народна? Хто автор?
  • Які почуття викликала у вас казка?
  • Коли з теплих країв прилітає соловей, ранньої  чи пізньої весни?
  • Чого вас навчила синичка?
  1. Вправа «Незакінчене речення»
  2. Словесна характеристика відповідей учнів.

VII. Домашнє завдання.

Диференційоване.

  • Виразно читати і переказувати
  • Скласти есе «Синичка»
  • Скласти діалог який би міг відбутися між синичкою і зимою.
docx
Додано
3 січня 2019
Переглядів
1626
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку