За допомогою використання лялькового театру на уроці позакласного читання підвищується активність учнів на уроці, розвиваються творчі здібності, мовлення. Діти із великим задоволенням беруть участь в інсценізації казки.
Урок позакласного читання. У світі літературної казки. «Інсценування казки «Вередливий Мишко» Л. Шалімової за допомогою лялькового театру»
Мета: вчитися виразно читати за особами, взаємодіяти у команді; розвивати зв’язне мовлення учнів, артистичні здібності, артикуляційний апарат, силу голосу, логічне мислення, фантазію, цікавість до читання; виховувати через метод казкотерапії шанобливе ставлення до батьків, доброзичливе ставлення один до одного
Хід уроку
І Організація класу
Складіть привітання серед тваринок вашої групи та побажання на сьогоднішній урок
ІІ Актуалізація опорних знань
Гра «Шифрувальщик»
Ааккз
ІІІ Оголошення теми і мети уроку
ІV Мотивація навчальної діяльності
Артикуляційні вправи
Дихальні вправи
Скоромовка
А чи знаєте ви що у дикторів телебачення як і у акторів повинна бути чітка дикція. Саме вимовляння скоромовок є обов’язковим тренінгом для них.
V Узагальнення і систематизація знань учнів
Слухання аудіовіршика
Вправа розставити паузи у тексті
Самостійне читання учнями (розібрати де чиї слова та підкреслити кольоровими олівцями (зелений – автор, червоний – мама, синій – Мишко), розставити паузи, логічний наголос, темп читання
VІ Фізхвилинка «Веселі ведмежата» Посилання: https://drive.google.com/open?id=1wR2KiMxrfJPAIJ6AibT_b3Afm_RAdkKg
Читання казки вчителем
Ведучий. Закінчилась ніч. Мама- ведмедиця почала будити своїх малят.
Ведмедиця. Синочки! Час прокидатися. Вставайте!
1-ше ведмежа. Доброго ранку!
2-ге ведмежа. Доброго ранку, мамо!
Мишко. Я вставати не буду! Я не виспався!
Ведмідь. Умивайтеся і гайда до лісової школи!
1-ше ведмежа. Так, треба вмиватись.
2-ге ведмежа. Я вмиваюсь першим!
Мишко. Не бу-у-у-ду вмиватись! Вода холодна!
Ведучий. Старші ведмежата з татом ведмедем вирушили до школи, а Мишко все ще лежав під ковдрою. Та раптом як заволав…
Мишко. Хочу їсти!
Ведмедиця. То сідай до столу, синку.
Мишко. Не хочу до столу! Хочу в ліжку їсти!
Ведучий. Зіскочив Мишко з постелі, тупотить ногами. Та раптом побачив у вікно, як білочки на дереві граються іграшками. Він достав пірамідку, розкидав кільця.
Ведмедиця. Навіщо ти пірамідку розкидав? Поскладай, будь ласка.
Мишко Ще чого! Не буду!
Ведмедиця. Годі капризувати! Який ти неслухняний, Мишку!
Мишко (рюмсає) Ти мене не любиш… У-у-у! Купи нові іграшки! Годуй мене! Одягай мене! У-у-у!
Ведучий. Зітхнула мама-ведмедиця та й вийшла з хати надвір.
Обговорення казки
Читання казки за особами та інсценування
Гра «Ми автори» Складання продовження казки по групах
Читання закінчення казки автора
Вийшла мама ведмедиця з хатки, а за нею вибіг і Мишко та й побіг у ліс на галявину. Там він побачив «У-у-у!...» з обдертим бочком.
Ось Мишко запитує:
Солом’яний бичок відповідає, плачучи:
І тут раптом Мишкові стало шкода бичка. Він узяв його за мотузку та й завів до діда з бабою. Ті дуже зраділи, похвалили Мишка і на знак подяки пригостили смачними пиріжками. Мишкові стало дуже радісно, він також подякував за пиріжки і пішов додому, щоб пригостити свою родину. А тим часом зі школи вже повернулись його братики. І дуже здивувались і зраділи, що їхній вередливий Мишко так змінився на краще. Уся ведмежа родина почала танцювати у веселім хорі.
VІІ Підсумок
Вправа «Незакінчене речення»
Підводяться підсумки аркушів самооцінювання
Оцінювання вчителя
VІІІ Домашнє завдання
Посилання на презентацію: https://drive.google.com/open?id=1sEiQUFnmGAf-Lgme-xiq72-zZyd9ge6m