Урок літературного читання.3 клас. Будь допитливим і спостережливим. І.Сенченко"Пастіх рогатий".

Про матеріал

Мета уроку: формувати уміння добирати епізоди твору для підтвердження власних думок, розвивати уяву, образне мислення, спостережливість, фантазію, виховувати бережливе ставлення до природи.

Перегляд файлу

 

                                                                                    Урок читання

                                                                                         3  клас

Тема . І.Сенченко «Пастух рогатий».

Мета: удосконалювати навички учнів виразно читати оповідання, знаходити в тексті описи, роздуми, формувати уміння добирати епізоди твору для підтвердження власних думок, збагачувати словниковий запас, розвивати уяву, образне мислення, спостережливість, фантазію, виховувати бережливе ставлення до природи.

Обладнання: картки для розчитування, картина-ілюстрація, роздатковий матеріал.                          

                                       Перебіг  уроку

І.  Організація класу

   1.1. Емоційне налаштування на урок.

 - Доброго дня. Мене звуть Валентина Іванівна. Сьогодні збудеться моя мрія. Я завжди хотіла провести урок в класі, в якому багато учнів, адже живу в селі, і учнів у моєму 3 класі всього 6. Дуже люблю своє село Тарасівку. Краплинку цієї любові хочу передати вам.

Де під стріхою ластівка,

В’є гніздечко своє,

Село рідне -  Тарасівка,

Тут дитинство моє.

       Діти,  давайте  посміхнемося сонечку. А тепер усміхніться один одному. Хай сьогодні в кожне серце наш урок додасть тепла. Я вам теж щиро усміхаюся і бажаю всім добра.

 Наш урок розпочався з усмішки. Тож нехай на ньому запанує атмосфера доброзичливості, щирості, взаєморозуміння.

 Сьогодні на уроці ми будемо відкривати таємницю зоряного неба. Але пам’ятайте: тільки спостережливим і допитливим дітям матінка-природа відкриває свої таємниці.

             (Звучить мінорна класична музика)

      Розповідь учителя.

 Поволі згасає день. Вечірні сутінки спускаються на землю. В глибині небосхилу загоряється безліч зірок.  Вогненно-білі, жовтогарячі,  багряні.  Їх мерехтливе сяйво прорізує темряву ночі.

  • А що ще можна побачити на нічному небі, якщо воно буде чистим, безхмарним?

Так, можна побачити Місяць. Коли за ним спостерігати, то можна побачити, що кожного дня місяць змінюється.

Спочатку на небі зявляється вузька смуга, схожа на дольку апельсина. Такий місяць називають молодий. З кожним днем місяць товстішає, немов його хтось годує, і стає великим, красивим, круглим. Це – повний місяць. Потім приходить небесне зоряне мишеня  і починає відгризати від місяця частинку за частинкою. Місяць худне і знову перетворюється на маленьку ледве видиму смужечку. Такий місяць дістав назву старий. А потім він зовсім зникає з неба. Такий місяць називають молодиком. Проходить декілька днів – і все починається знову.

ІІ. Вивчення нового матеріалу.

    2.1. Передбачення змісту оповідання за прислів’ями і ключовими словами.

  - Сьогодні ми дізнаємося, який місяць побачили на небі головні герої оповідання І.Сенченка «Пастух рогатий». І разом з ними пригадаємо відомі загадки, складемо свої, а також будемо вчитися виразно читати, інсценізувати діалоги.

                   Пропоную вам прочитати назву оповідання, прислів’я і ключові слова та зробити припущення:  про що може розповідатися в тексті, який ми будемо читати?

   2.2. Словникова робота.

  - Чарівне місячне небо надихає людей на створення віршів, загадок і пісень. Щоб гарно заспівати пісню, необхідно розспівватися, щоб правильно і виразно прочитати, необхідно провести розчитування.

      Слова пірамідок прочитайте за мною луною.

       надворі                ясний             червоніший

       взяла                    зірок               розвиднятися

       пара                      тепло              розходиться

       блискотять         затишно         простягають

   2.3. Читання  комбіновано. 

    2.4. Перевірка первинного сприймання.

 -  Назвіть головних персонажів твору.

- Коли і де зустрілися діти?

- Як діти проводили свій вільний час?

- Чи висловив автор своє ставлення до дітей, назвавши їх Катрусею і Юрчиком?

- А як вас пестливо називають батьки?

     2.5. Ланцюжкове читання.

ІІІ. Фізкультхвилинка.

        Бачу, друзі, ви стомилися,

         Адже добре потрудились.

         Раз, два, три, чотири, п’ять –

         Час прийшов нам спочивать.

         Тож піднімем руки вгору,

         Ніби глянемо на зорі.

         В різні боки повернулися

        І до місяця всміхнулися.

        Потягнулися, покрутилися,

        Десять, девять, вісім, сім –

        До роботи час усім.

ІV. Осмислення змісту твору.

4.1.Аналіз змісту з елементами вибіркового читання.

-  В яку пору року  відбуваються події, описані в творі? Доведіть словами з оповідання.

- Чому почервоніли щоки в Катрусі? З чим їх порівняв автор?

-  Яким Катруся побачила небо? Знайдіть і прочитайте уривок, в якому описується небо.

- Яку загадку загадала Катруся?

- Прочитайте уривок, в якому описується, як Юрчик думав над загадкою?

- Яку загадку загадав Юрчик? Прочитайте.

4.2. Читання в особах діалогів.

4.3. Характеристика дійових осіб. / На дошці прикріплені малюнки, на яких зображено хлопчика і дівчинку.  Учням необхідно відібрати аркуші паперу, на яких написані риси характеру, притаманні дійовим особам/ 

V. Творче застосування знань.

    5.1. Складання загадки.

- Для того, щоб зернятко поетичного таланту почало проростати у вашій душі, проовимо магічні слова: « Музи, злітайтеся дружно до нас, буде складати загадку 3 клас».

      - На що схожий місяць, коли пливе по небу?

      - З чим можна порівняти небо?

Отже, золотий човен по синьому морю пливе.

  1.     Складання вірша за запропонованими римами.

Місяць уночі гуляє

І в віконце  (заглядає, поглядає, зазирає).

Зіроньки із ним сіяють

І всіх діток (звеселяють, зігрівають, забавляють).

VІ. Рефлексія.

      Продовжіть речення.

На уроці я дізнався про …

Я навчився …

На уроці я замислився над …

Я був вражений …

Домашнє завдання /диференційоване/

  1. Виразно читати оповідання.
  2. Інсценізувати діалоги.
  3. Скласти чотиривірш про зорі.

Маленькі – дрібненькі

Блистять – миготять

  1. Намалювати зоряний дощ (зорепад)
  2. Знайти в Інтернеті інформацію про сузір’я .

 

 

 

 

 


 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Yriu Doman
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
25 липня 2018
Переглядів
1739
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку