Урок літературного читання 3 клас Тема "Кривенька качечка (українська народна казка)"

Про матеріал
Працювати над удосконаленням навичок свідомого виразного читання, формувати вміння характеризувати персонажів; розвивати образне мислення, мовлення, творчу уяву, фантазію, вміння працювати з текстом, збагачувати словниковий запас учнів; виховувати почуття відповідальності за свої вчинки, доброту.
Перегляд файлу

Літературне читання 3 клас

Тема. Кривенька качечка (українська народна казка)

Мета: Працювати над удосконаленням навичок свідомого виразного читання, формувати вміння характеризувати персонажів; розвивати образне мислення, мовлення, творчу уяву, фантазію, вміння працювати з текстом, збагачувати словниковий запас учнів; виховувати почуття відповідальності за свої вчинки, доброту.

Обладнання: ілюстрації до казки, костюми казкових героїв.

Хід уроку

l. Організаційний момент

Продзвенів дзвінок,

Починається урок.

То ж і ви часу не гайте,

Працювати починайте.

ll. Мовленнєва розминка

1.Робота над скоромовкою.

Я по воду до кринички

Поведу малу сестричку.

Хай відеречко бере,

Водички трохи набере.

а) Читання хором.

б) Прийом «Піктограми»(асоціативний малюнок скоромовки).

Screenshot_18

в)Гра «Дощик»

1 рядок – «дощик» (напівголосне хорове читання);

2             «дощ» (голосно, швидко);

3            «злива» (голосно, скоромовкою);

4            – «сонце» (тихо).

  1. Читання вірша з пропущеними буквами. Вправа «Стенографіст»

Ж_в_,  д_бр_   зв_рш_й

Т_    н_г_р-д  з_    ц_   н_    в_м_г_й.

Х_й    _ ж_в__     _ ст._н_     ст_р_:

Л_д_н_   п_ч_ н_т_с_    з    д_б_р _.

(Живи, добро звершай

Та нагород за це не вимагай.

Хай оживає істина стара:

Людина починається з добра.)

lll .Мотивація навчальної діяльності

  1. Вправа «Очікування»

Учні оголошують свої очікування від уроку, починаючи фразою: «Я очікую…»

lV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1.Передбачення теми уроку

а)Відгадування загадки.

У воді купається,

Водою обливається,

Але  вода до неї не чіпляється.

(Качка).

  • Чи знаєте ви казки, у яких зустрічається цей персонаж?
  • Як ви думаєте, на кого може перетворитися качечка?
  1. Цілепокладання.
  • Чи можете передбачити тему уроку?
  • Які завдання ставите собі на урок?
  • Отже, на уроці ми будемо працювати над казкою «Кривенька качечка».

Наше завдання – вчитися виразно читати , аналізувати прочитане, робити висновки.

  1. Складання казки за допомогою ілюстрацій.
  2. Читання казки «стопом».
  • Які перетворення відбулися в казці ?
  • До якого жанру належить казка ?
  • Доведіть.
  1. Словникова робота.

Пояснюють діти – консультанти

Починочок – пряжа , намотана на веретено.

Кужілочка –  частина прядки у вигляді кілка, на який намотують пряжу.

Веретенце –  дерев’яний пристрій для ручного прядіння.

6.Читання казки « ланцюжком».

  1. Бесіда за змістом із елементами вибіркового читання.
  • Розкажіть, із чого дивувались дід із бабою?
  • Що вони згодом з’ясували ?
  • Чому дівчина не схотіла більше в них залишатись?
  • Де в казці зачин, а де кінцівка?
  • Що в казці схвалюється, а що засуджується?
  • Якою ви уявляєте дівчину, бабу, діда?
  • Вправа « Фішбоун»(риб’ячий скелет)

На верхніх кісточках – причина, а на нижніх – певні наслідки.

Завжди : у голові проблемне питання, а на хвості – висновок.

Screenshot_19

   Яке   правильне рішення повинні були прийняти дід з бабою: спалити чи     залишити гніздечко ?

  1. Хвилинка фантазії
  • Як мали б розгортатися події, якби дід та баба не спалили гніздечко?
  1. Фізкультхвилинка

Стало вранці ясне сонце,

Зазирнуло у віконце.

Ми до нього потяглися,

За промінчики взялися.

Будем дружно присідати,

Сонечко розвеселяти.

Встали – сіли, встали– сіли.

Бачте, як розвеселили ?

  1. Технологія «Знайди речення за кінцем».

«…хліб напечений, борщ зварений».

«…тільки трошки кривенька».

«…і полетіла разом із зграйкою».

12.Технологія «Знайди речення за початком»

«Стали її брати…»

«От дід і баба думали…».

«Скинули вони їй по…».

13.Інсценізація казки на новий лад.

Дійові особи: баба, дід, кіт, собака, 1 качка, 2 качка, коза, качечка.
Українське подвір’я. Біля хати сидять дід та баба.
Ведуча.
Жили собі дід та баба в чепурній хатині,
Мали кота, козу й собаку, не мали дитини.
Баба.
Хто нас діду поховає, як ми повмираємо.
Хто нам їсти приготує, як ми захворіємо?
Дід.
Нічого я ще не знаю, бабусю миленька.
Давай підемо по грибки, ти моя старенька.
Бери козуб і корзину, я візьму відерце,
Наберемо ще води ми з чистого джерельця,
Назбираємо грибочків, ягідок нарвемо,
Зваримо юшки із грибами, млинців напечемо.
Баба.
Добре, діду, зараз йдемо, трохи приберуся,
Й що робити отим трудягам я розпоряджуся.
(Іде в хату, потім виходить з відром та корзиною)
Ти, кицюню, сиди тихо, мишей дожидайся,
Як вилізуть вони з нірки, від них не ховайся,
А хватай ти їх, бешкетниць, за хвости тонкі,
Щоб втікали всі з комори, злодійки такі.
А ти, Бобику, гарненько стережи хатину,
Не смій спати ти, песику, ні одну хвилину!
Тобі, кізонько сіренька, дам таку пораду:
Їж травичку, пий водичку, дай за двором раду.
На город ти не ходи, й там не рви капусту,
А то зробиш ти мені у городі пусто.
Ведуча.
Як сказали, так й зробили – до лісу подались,
Дорогою розмовляли і тихо сміялись.
А тим часом в хаті…
Кіт.
Гей, ви друзі, мої вірні, йдіть сюди скоренько,
Поки їх немає вдома поможемо, стареньким!
Іди, козо, на город прополи капусту,
Тільки гляди дивись, щоб не було у городі пусто.
Я в коморі подивлюсь, де там сало, м’ясо,
Може де знайду сметану, дуже вже все ласе!
Собака.
А ну, стійте, зупиніться! Чи ви що здуріли?
Не дозволю це робити, як ви б не хотіли!
Іди, козо, ти на луки: їж траву, пий воду,
Та гляди мені не влізь ти в ніяку шкоду!
А ти, Мурчику, присядь біля мене тихо,
Та й послухай ,що я скажу, щоб не було лиха:
Іди мишей ти лови в хату і в комору,
А я буду прибирати отут біля двору.
Ведуча.
Усі сіли, подумали, та й пішли тихенько –
Хто на луки, хто до клуні, а хто до порога.
Аж тут дивляться, із лісу, баба з дідом вже вертають
Та такі веселі! Бо несуть ще й качку вони до оселі.
Баба.
Буде, діду, ця качечка в нашій хаті жити,
А весною до річечки діточок водити.
Дід.
Будеш, бабо, ти їх пасти, ще й кужеля прясти,
Бобик буде слідкувати, щоб часом лисиця,
Не стягнула каченятко й у ліс не забрала.
Баба.
Посидь, качечко, отут в хаті на гніздечку,
А ми підемо в лісок, отут недалечко,
Треба ще нам ягідок і грибів назбирати.
Щоб було б тепер чим нам тебе годувати,
Дід і баба знов ідуть а ліс.
Ведуча.
Зібралися тай пішли – качка тихо встала,
Пір’ячко з себе зняла тай дівчинкою стала.
Кота, козу і собаку до себе позвала.
Дівчинка — качка.
Зараз всі разом скоренько в хаті приберемо,
Їсти зваримо, спечемо, води принесемо.
Ти, кицюню, мий посуд, підмети хатину,
А коза хай воду носить, на городі політь,
Бобик дрова хай рубає, в дворі підмітає,
Ще й за бабою і дідом добре наглядає!
А я – хліба, налечу, їсти приготую,
Все помию, полатаю, за всім послідкую.
Кіт.
Як сказала – так і зроблю,
Підмету хатину, а тоді ще й подрімаю на сонці годину.
Коза.
Добре, дівчинко пригожа, піду по водичку,
Знаю добре, де тут є хороша криничка.
Собака.
Нумо скоро до роботи, щоб усе зробити
Поки прийдуть вони з лісу треба все    успіти!
Ведуча.
Як взялися до роботи всі отак дружненько:
Той – мете, той – воду носить, все у них ладненьке!
Ще й співають усі дружно, гарно, веселенько!
Співають всі разом пісню “А вже ясне сонечко…”
Дівчинка — качка.
Молодці, усе зробили, тепер відпочиньмо,
Можемо в квача пограти, або казку розказати, ладні й танцювати!
Танцюють всі разом танок — польку.
Ведуча.
Танцювали тай не знали, що вже дід та баба
Давно дивляться на них і всміхаються радо.
Тим часом мимо них пролітають качки.
1 Качка.
Ой, сестричко, що за диво, подивись скоренько,
Хто там ходить на подвір’ї в тих людей гарненьких?
2 Качка.
Ото ж наша діва, ото ж наша мила,
Скиньмо їй по пір’ячку, ото буде диво!
Нехай летить вона з нами, покине цю хату,
Досить їй, рідненький, отут танцювати!
1 Качка.
Лови пір’ячко, сестричко, полетимо з нами!
2 Качка.
Будеш з нами мандрувати, по світу літати.
Дівчинка — качка.
Ой, лишенько, що ж це буде, мені летіть треба
З сестричками в краї теплі…
Баба.
Не треба, не треба,
Тобі, дівчинко, тікати й нас усіх кидати.
Йдемо зараз всі разом до нашої хати!
Дід.
Будеш ти нам за дитину, за доньку рідненьку,
Будемо тебе любить ми, дівчинко гарненька!
Кіт.
Залишайся з нами, мила.
Собака.
Пожалій стареньких.
Коза.
Разом будемо ми жити в хаті всі дружненько!
Дівчинка — качка.
Добре, тату, я залишусь, буду вас любити,
Буду, мамо, разом з вами в цій хатині жити!
Кіт.
От і добре що зосталась, не пішла нікуди,
Будуть тебе тут жаліти і любити люди!
Собака.
Будем жити, працювати, старих поважати
таких пісень будемо співати! .
Всі разом співають, танцюють веселий танок.

-Чому дівчина залишилась у стареньких?

V.Рефлексія

– Чого навчила вас казка?

– Як слід поводитись із близькими тобі людьми?

– Що найбільше вразило на уроці?

  • Продовжіть речення: «Сьогодні на уроці я зрозумів(-ла)…»

Vl. Домашнє завдання

l група – читати  в особах;

ll група – читати, переказувати;

lll група – дібрати прислів’я і приказки про добро

 

docx
Додано
26 квітня 2020
Переглядів
699
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку