Урок літературного читання. 3 клас. В.Сухомлинський "Красиві слова і красиве діло"

Про матеріал
Урок літературного читання. 3 клас. В.Сухомлинський "Красиві слова і красиве діло" (з додатками)
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок читання

Номер слайду 2

Вміти: Знати: Ввічливі слова. Людські чесноти. Виділяти головну думку. Робити висновки. Давати характеристику. Працювати в групі,в паріаналізувати

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Василь. Олександрович Сухомлинський – видатний педагог сучасності28.09.1918 – 2.09.1970

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Батько – Олександр Омелянович. Мати – Оксана Юдівна з сином Василем

Номер слайду 7

Василь Сухомлинський (ліворуч) з сестрою Меланкою та братом Сергієм

Номер слайду 8

Василь Олександрович – молодий вчитель

Номер слайду 9

У 1941 р. під час Другої світової війни добровольцем пішов на фронт. Та отримавши тяжкі поранення у червні 1942 року Сухомлинський демобілізований.

Номер слайду 10

Понад 35 років працює вчителем та директором школи

Номер слайду 11

Що було найголовні-ше в моєму житті?Без вагань відповідаю: ЛЮБОВ ДО ДІТЕЙ!!!

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Василь Сухомлинський“Красиві слова і красиве діло”

Номер слайду 15

1а 2а 3в 4б 5а 6а 7в. Правильні відповіді

Номер слайду 16

Фізкультхвилинка )))

Номер слайду 17

Робота над текстом

Номер слайду 18

Робота в групах. Гра “Цікавий танграм”

Номер слайду 19

Гра “Інтерв’ю”

Номер слайду 20

Домашнє завдання. Ст. 114-115читати і переказувати

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Перегляд файлу

Урок літературного читання 3 клас

Тема: Вступ до теми «Прозові твори». Василь Сухомлинський «Красиві слова і красиве діло»

Мета:

  • ознайомити учнів з життєвим і творчим шляхом педагога, письменника В.Сухомлинського;
  • формувати навички свідомого читання, вчити давати характеристику головним дійовим особам,
  • порівнювати вчинки і поведінку персонажів;
  • допомогти учням усвідомити головну думку твору;
  • розвивати критичне мислення, вміння робити висновки, висловлювати свої думки в логічній послідовності.

Виховувати доброту, чуйність, бажання стати кращим.

 

Хід уроку

  1. Організація класу.Емоційне налаштування на урок.
  • Любі діти! Давайте привітаємо один одного з любов’ю в очах, з посмішкою на вустах і з добротою в серці.

Вже дзвінок нам дав сигнал.

Працювати час настав.

Попрацюємо старанно,

Щоб урок пройшов не марно.

 

  • Діти, до нас на урок завітали гості. Привітайтеся до них будь-ласка.

Вас вітаєм посмішкою нині

У шкільній нашій родині.

Бо усмішка всіх єднає,

Жити в дружбі помагає!

 

  1. Мотивація навчальної діяльності
  • Увага на екран.
  • Діти, щоб сьогоднішній урок був результативним, ми повинні:

Вміти:     виділяти головну думку  в тексті, робити висновки, давати характеристику, працювати в групі, в парі.

Знати:     ввічливі слова, людські чесноти.

  • Тож бажаю вам наснаги , щоб сказати у кінці

що у  нашім 3 класі діти просто …молодці!

  1. Робота в групах. Гра «Закінчи речення!»
  • Ми з вами читали твори різних жанрів (загадки, вірші, п’єси,казки).

Пригадайте, що таке оповідання?(невеликий за розміром розповідний твір)

  • Поміркуйте, чим оповідання відрізняється від віршів?
  • Дякую. А зараз попрацюємо в групах.
  • Візьміть картки і запишіть хто створює різні жанри української літератури.

Вірші складає - ….(поет)

Створює прозу - …(прозаїк)

Казки вигадує - …(казкар)

Байки каже - …(байкар)

  1. Повідомлення теми уроку
  • Діти, сьогодні для нас відкриває двері  новий розділ читання -  «Прозові твори».  Ми познайомимося із оповіданнями вже відомих нам авторів. Усі твори про ваших ровесників, про їх справи, вчинки добрі  і не дуже.

І саме зараз ми зможемо захопитись дивовижним талантом письменника-прозаїка і побачити у звичайному тексті глибоку мораль. Прочитайте прізвище автора у колограмі.

 

 

 

 

 

Хто такий Сухомлинський?   (вчитель, письменник, директор, педагог, казкар)

  • Діти, 28 вересня 2018 року було 100 років від дня народження Василя Олександровича. Але його твори актуальні і в наш час.

Тому сьогодні ми детальніше познайомимося з біографією і творчістю видатного педагога і письменника.

 

  1. Сприймання  й усвідомлення нового матеріалу
  1. Самостійне ознайомлення з біографією В.Сухомлинського.
  • Прочитайте  мовчки  біографію в підручнику на ст. 114
  • Як зазвичай секундомір починає відлік часу.

 

  1. Бесіда за змістом прочитаного.
  • Кому Василь Олександрович присвятив усе своє життя?
  • В якій школі і ким працював письменник?
  • А зараз уважно послухайте групу дослідників –біографів, аби більше дізнатися про життя письменника.

 

  1. Виступ групи біографів-дослідників.
  1. Народився Василь Олександрович Сухомлинський в селі Василівка на Кіровоградщині в незаможній сім’ї. Батько його був теслярем. Мати працювала в колгоспі.  У сім’ї , крім Василя,було ще троє дітей.Хлопчик ріс жвавим і допитливим. У навчанні був старанним . Мав чудову пам’ять. У школу приходив задовго до початку уроків і займався з учнями, яким важко давалася математика.
  2. Сімнадцятирічним юнаком Сухомлинський – учитель мови і літератури – переступив поріг школи і залишився в ній до кінця свого життя. Війна відірвала його від улюбленого заняття. У бою Василь Олександрович був тяжко поранений. Чотири місяці лікувався в госпіталях. А після перемоги, знову повернувся до школи.
  3. Понад 35 років  Василь Сухомлинський працював вчителем і директором школи.  Весь цей час вів щоденник, в якому записував свої спостереження за поведінкою дітей. А потім його роздуми ставали книгами, статтями. За свою працю отримав  звання – заслужений учитель України.  Сьогодні твори Сухомлинського видані 50-ма (п’ятдесятьма) мовами світу.
  • Дякую нашим дослідникам.

 

  1. Робота над заголовком оповідання. Робота в парах. Технологія «Передбачення».
  • Продовжуємо працювати. Уважно прочитайте назву оповідання.
  • Порадьтеся з сусідом, про що піде мова в тексті?  Запишіть свої думки на стікерах та прикріпіть на дерево передбачень.
  • Діти, після читання оповідання, ми перевіримо чи співпали ваші передбачення зі змістом тексту.

 

  1. Опрацювання оповідання.  Первинне читання вчителем. Тестування.

- А тепер настав час прочитати оповідання. Сядьте зручно і уявіть, що в нас відкривається читальня творів Василя Сухомлинського. 

(читає вчитель)

- Перевіримо як ви зрозуміли прочитане. Відкрийте зошити.   Проведемо тестування.

1.Події, описані в оповіданні, відбулися:

  1. літнього дня           б) осіннього дня        в) весняного дня

2.Маленька хатина стояла:

а) серед поля       б) серед лісу     в) на краю села

3.Хатину побудували, щоб там

                а) жив сторож     б) відпочивали пастухи    в) люди могли сховатися від негоди

4.За чим спостерігали хлопчики з хатини?)

а) як світить сонце     б) як ллє дощ     в) як падає град

5.Незнайомий хлопчик

а) змок і тремтів від холоду     б) упав і плакав     в) заблукав

6.Слова співчуття сказали:

а) два хлопчики     б) три хлопчики     в) один хлопчик

7.Справжню допомогу надав:

а) перший хлопчик     б) другий хлопчик     в) третій хлопчик

Оцінювання:

  • Діти, уважно подивіться на екран. Перед вами правильні відповіді тестування. Перевірте свою роботу.

(1а,2а,3в,4б,5а,6а,7в)

  • Якщо все правильно – візьміть в руки білу пелюстку.
  • Якщо допустили 1 помилочку – візьміть блакитну.
  • А коли маєте 2 і більше помилок – беріть червону.

-  Закріпіть пелюстки на квітці успіху.

- Я рада, вашим досягненням. І впевнена, що ті учні, які помилились з варіантом відповіді, наступного разу будуть уважніші.

-  Діти, погляньте на цю чудову квітку! На наступному уроці ми доповнимо її добрими побажаннями. ……

- А зараз час відпочити.

Дуже гарно ми трудились

І звичайно всі стомились.

Тож часу не гаймо

Фізкультхвилинку починаймо.

 

Музична фізкультхвилинка

  1. Читання вголос. Словникова робота.

УВАГА! Налаштуйтесь на роботу.

  • Діти, перед тим як прочитати оповідання ще раз, подивіться на дошку.
  • Сьогодні до словникової скриньки потрапило одне слово.  Ви мабуть вже здогадалися яке ?
  • Отже запам’ятаємо!  «негода» - це погана, несприятлива погода.
  • Поселилися в скриньці і 2 фразеологізми. Як ви їх розумієте?
  • Мокра як хлющ – дуже мокра, промокла наскрізь.
  • Ллє мов з відра-сильний дощ.

 

  • А тепер прочитаємо оповідання вголос.

 

  1. Вибіркове читання з використанням технології «Кубик Блума».
  • Приготуйтеся до вибіркового читання.
  • Прочитайте, який зовнішній вигляд був в останнього хлопчика?
  • Знайдіть слова, з якими звернувся до нього 1-й хлопчик.
  • Що промовив 2-й?
  • А що зробив 3-й?
  • Поміркуйте, що змоклому хлопчикові було потрібніше: красиві, жалісливі слова чи сухий одяг?
  • Доведіть.
  • Прочитайте абзац з тексту,який відповідає ілюстрації в підручнику.
  • Щоб відповісти на наступне запитання, мені знадобиться крісло автора.

Якщо на питання ти відповідь знаєш,

В крісло автора сідай.

А як думку ти закінчиш,

Естафету передай.

  • Діти, дайте характеристику тому хлопчику, який вам найбільше сподобався.
  • Як ви вважаєте, яка головна думка оповідання?
  • А тепер настав час перевірити ваші передбачення.(зачитує вчитель)
  •  Підсумовуючи все сказане, хочу зробити висновок.

 Запам’ятайте! Кожна людина, яка опинилася в скрутній ситуації, чекає на розуміння і допомогу. Про це ніколи не можна забувати.

 

  1. Вправи на закріплення вивченого матеріалу
  1. Робота в групах. Гра «Цікавий танграм»
  • А тепер попрацюємо в групах.
  • Складіть танграм. Поясніть значення прислів’я яке у вас вийде.

1група:  Не вір словам, а вір ділам.

 

2група:  Друзі пізнаються в біді.

 

3група: У лиху годину пізнаєш вірну людину.

 

4група:  Людина красна не словами, а добрими ділами.

 

  1. Гра «Кореспондент»
  • Я – кореспондент шкільного радіо, хочу взяти у вас інтерв’ю.)
  • Чого нас навчає  оповідання Василя Сухомлинського?
  • Які почуття викликає у вас цей твір?
  • Діти, я теж хочу поділитися своїми почуттями від прочитаного сьогодні твору. Спочатку це були хвилювання та тривога. А потім я відчула захоплення від вчинку 3 хлопчика, повагу до нього. І я б хотіла, бачити вас такими, як 3 хлопчик. Хочу гордитися вами.
  1. Домашнє завдання

Ст.114-115 читати і переказувати

  1. Підсумок уроку
  1. Вправа «Коло єднання»
  • Друзі, дзвіночок нагадує нам про закінчення уроку.

Якщо від сьогоднішньої зустрічі у ваших душах залишиться зернинка добра, я прошу вас приклеяти маленьке сердечко(демонструю) на глобус. Бо світом править любов, доброта.

А якщо ви вважаєте, що добрим бути не обов’язково – тоді нехай воно залишиться у вас на парті.

(звучить пісня«Промінчик доброти» )

  • Мені хочеться побажати всім присутнім на уроці жити так, щоб красиві слова йшли поруч з красивими ділами.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток :

  1. Картки для груп

 

  1. Танграм

F:\відкритий урок\танграм\танграм 1.png

 

  1. Квітка успіху

Безымянный.png

1

 

zip
Додано
25 лютого
Переглядів
234
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку