УРОК ЛІТЕРАТУРНОГО ЧИТАННЯ " ГОЛОВНИЙ ГЕРОЙ. УКРАЇНСЬКА НАРОДНА КАЗКА "ВЕЧІРНИК, ПОЛУНОЧНИК,СВІТАНОК" "

Про матеріал
Тема дня. Головний герой. Українська народна казка «Вечірник, Полуночник, Світанок». Мета: ознайомити учнів з усною народною творчістю, навчати учнів розуміти прочитаний текст, виділяти головне; аналізувати, правильно оцінювати вчинки дійових осіб; виховувати почуття гідності, вміння постояти за себе і товаришів.
Перегляд файлу

Дата __________      Номер  уроку ___________                              Читання 3 клас

 

Тема місяця.

Тема дня. Головний герой. Українська народна казка «Вечірник, Полуночник,

Світанок».

Мета: ознайомити учнів з усною народною творчістю,  навчати учнів розуміти

прочитаний текст, виділяти головне; аналізувати, правильно оцінювати вчинки дійових осіб; виховувати почуття гідності, вміння постояти за себе і товаришів.

Формувати групу компетентностей:

-Компетентність спілкування державною мовою для прагнення відроджувати й вивчати оригінальну творчість народу, розуміння україномовних текстів різних жанрів;

- Ціннісно-смислову компетентність шляхом аналізу сюжету прослуханих творів засвоювати правила поведінки в суспільстві;

-Здоровязбережувальну компетентність шляхом гармонійного існування в суспільстві.

Очікувані результати:

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось /кимось/ ) для відповіді на запропоновані запитання

Користується прийомами уточнення значення окремих слів, виразів у сприйнятих на слух текстах

Ставить запитання за змістом прослуханого фрагменту казки чи оповідання для отримання додаткової інформації (наприклад, стосовно того, що передувало подіям або чим все закінчилося)

Обирає тему з декількох запропонованих і формулює 3 – 4 питання до свого потенційного співбесідника

Обговорює в групі проблемне питання за темою тижня

Уживає форму кличного відмінка іменника для звертання по імені до іншої особи, уживає ввічливі слова

Вибирає з-поміж 4-5 слів те, якому відповідає тлумачення, пропоноване вчителем

Зв’язно переказує події прочитаної казки чи оповідання

Вибирає з декількох запропонованих книжок ту, яка викликала цікавість, розглядає і розповідає про неї (чи є ілюстрації, як називається, прізвище автора)

Висловлює припущення на основі ілюстрацій та заголовку, про що може розповісти ця книжка

Читає виразно вголос тексти (логічний наголос, інтонація).

Читає виразно репліки в діалозі (читання по ролях)

Створює в групі прості медіапродукти (стіннівка, колаж тощо) з допомогою вчителя/ вчительки, враховує мету й аудиторію

Пояснює вибір букв на позначення голосних та приголосних звуків (позиція голосного звука після твердого приголосного; позиція голосного звука після м’якого приголосного; позиція приголосного перед голосним;

Створює, розгадує (з допомогою вчителя) анаграми

Бере на себе роль у рухливих іграх або сюжетно-рольових іграх; використовує специфічні для ролі жести, рухи

Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,

відеоматеріали,  кольорові олівці та фломастери.

Тип уроку: урок формування компетентностей.

 

Зміст заняття:

І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності

Вправа «Місячний настрій»

567d94303a940151da8adc70moon-34603_960_7201357a42847841e9

 

ІІ. Етап цілепокладання

Робота з картинками

Розгляньте картинки і вкажіть час доби.

G:\Початкові класи\3 клас НУШ\Читання Савченко\Урок №27\77c708ef703e43668f06e6d4ad169581.jpg

  • Чи чули ви такі чоловічі імена як Вечірник, Полуночник та Світанок?
  • Як ви вважаєте чому дитину могли так назвати?

Оголошення теми та мети уроку

Сьогодні ми з вами розпочнемо роботу над українською народною казкою «Вечірник, Полуночник та Світанок» і потворимо поняття «головний герой».

 

ІІІ. Етап цілереалізації

Щоденні 5. Робота зі словами

Головні герої - це головні персонажі з твору, про яких розповідається, ідеться у творі, а другорядні це ті, що просто присутні у історії. Так само і у фільмах є головні герої, що виконують ролі тих персонажів, про яких ідеться, а другорядні - це як масовка...)

Щоденні 5. Читання для себе

Учні читають першу частину твору

Щоденні 5. Читання разом з другом

Учні парами читають другу частину твору

Фізкультхвилинка

Виразне читання вчителем

Вчитель читає третю частину твору

Вправа «Місяць є – читаєш ти!»

Кому вчитель покладе на парту місяць, той учень і читає четверту частину.

Аналіз прочитаного твору

  • Про кого розповідається у казці?
  • Хто головні герої?  Чому?
  • Чому діти отримали такі імена?
  • Що сталося у царстві?
  • Як ви вважаєте, чому хлопці вирішили шукати царівну?
  • Кого зустрів Світанок у печері?
  • Як Світанок допоміг бабі з дідом? Як вони йому віддячили?
  • Чи вдалося хлопцеві знайти царівну?
  • Чому брати залишили брата?

Щоденні 5. Слухання

Перегляньте відеоматеріал про час доби.

Спробуйте пригадати в яку пору доби хто і що робив у віршах.

Метод «Критичне мислення» за Т-схемою

Фантастичне у казці

Реальне у казці

Семиголовий змій

Русалки

Жива вода

Польоти на орлові

Сова хотіла поїти орленят

Життя сімї

Народження дітей

Зникнення царівни

Пошуки царівни

Робота з ілюстраціями

Розгляньте ілюстрації і вкажіть, яка найбільше підходить до прочитаної казки. Чому?

G:\Початкові класи\3 клас НУШ\Читання Савченко\Урок №27\3 (1).jpgG:\Початкові класи\3 клас НУШ\Читання Савченко\Урок №27\3.jpgG:\Початкові класи\3 клас НУШ\Читання Савченко\Урок №27\Три-брати-Брати-Ґрімм.gif

G:\Початкові класи\3 клас НУШ\Читання Савченко\Урок №27\c6643e815eefd3e37b80471bc8f11fda-quality_70Xresize_crop_1Xallow_enlarge_0Xw_698Xh_465.jpgG:\Початкові класи\3 клас НУШ\Читання Савченко\Урок №27\maxresdefault.jpgG:\Початкові класи\3 клас НУШ\Читання Савченко\Урок №27\загружено.jpg

G:\Початкові класи\3 клас НУШ\Читання Савченко\Урок №27\3cc3957334abe51efcd1a9337b0d7e2dc593cedb_hq.jpgG:\Початкові класи\3 клас НУШ\Читання Савченко\Урок №27\Три-брати-українська-народна-казка.jpg

Онлайн-тестування

https://naurok.com.ua/test/ukra-nska-narodna-kazka-vechirnik-polunochnik-i-svitanok-574415.html

https://naurok.com.ua/test/ukra-nska-narodna-kazka-vechirnik-polunochnik-i-svitanok-ii-chastina-575429.html

Щоденні 5. Письмо для себе

Учні виконують записи в Щоденниках вражень

З трьох братів мені найбільше сподобався …

Творча хвилинка.

Намалюйте трьох братів. Якими ви їх уявляєте. Які між ними можуть бути особливості?

 

ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий

Метод «Шість капелюхів». Критичне мислення

 

Білий. Про що дізналися на уроці? Яка нова інформація була для вас?

Червоний. Які почуття у вас викликав наш сьогоднішній урок?

Чорний. Що не сподобалося на уроці? Що ви не змогли або не зрозуміли як робити?

Жовтий. Що сподобалося на уроці? Що зробили найкраще, найшвидше?

Зелений. Що на уроці ви б змінили? Чого не вистачило вам на уроці?

Синій. Які знання ви візьме надалі у своє життя з нашого уроку?

 

  • Чи сподобався сьогоднішній урок?
  • Чого ви навчилися?
  • З чим виникли проблеми?

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Чайдак Дарья
    Валентино Василівно, щиро дякую Вам за цей чудовий урок. Креативний, містить безліч видів роботи НУШ.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
19 жовтня 2020
Переглядів
7982
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку