Урок літературного читання на тему ". Ознайомлення з творчістю сучасного письменника Дмитра Кузьменка (Кузько Кузякін). Дмитро Кузьменко «Чим корова не собака.»

Про матеріал
ознайомити учнів з твором сучасного українського письменника; учити правильно, свідомо, виразно читати текст, аналізувати його; розвивати мислення, кмітливість, увагу до слова, спостережливість, зв’язне мовлення учнів; збагачувати лексичний запас школярів; виховувати інтерес і цікавість до інших предметів;
Перегляд файлу

Тема. Ознайомлення з творчістю сучасного письменника Дмитра Кузьменка (Кузько Кузякін). Дмитро Кузьменко «Чим корова не собака.»

Мета:

формування предметних компетентностей: ознайомити учнів з твором сучасного українського письменника; учити правильно, свідомо, виразно читати текст, аналізувати його; розвивати мислення, кмітливість, увагу до слова, спостережливість, зв’язне мовлення учнів; збагачувати лексичний запас школярів; виховувати інтерес і цікавість до інших предметів;

формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: удосконалювати вміння приймати мету, яку ставить учитель, відповідно до неї планувати і виконувати необхідні дії, контролювати і оцінювати свої результати;

комунікативної: удосконалювати володіння позитивними навичками спілкування;

інформаційної: формувати вміння здобувати з підручника необхідну інформацію;

соціальної: формувати здатність працювати в парі, групі, з усіма членами колективу;

загальнокультурної: учити дотримуватись норм мовленнєвої культури, правил поведінки на уроці.

Тип уроку: урок набуття нових знань.

Основні терміни і поняття: авторські твори, автор.

Міжпредметні зв’язки: образотворче мистецтво, природознавство.

Обладнання: портрет Д. Кузьменка, збірка його творів, малюнки.

 

Хід уроку

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1. Організаційний момент

Встаньте, діти, всі рівненько.

Усміхнулися гарненько.

Настрій на урок взяли,

Працювати почали.

Щоб урок пройшов немарно,

Працювати будем гарно.

На урок ми візьмемо … ( старанність, уважність, творчість).

2. Артикуляційні вправи. Вправи для розвитку дихання.

 «Задуй свічку».

 «Нюхаємо квіточку»

 «Коник».

 «Пий чай з блюдця».

 «Насос».

3. Робота над чистомовкою

На носі у пса – сидить оса.

4. «Кожній букві – своє місце»

Читання анаграм.

 ВАРОКО (корова)                           БАСОКА (собака)

КУКОНРС (конкурс)                        БОТУФЛ (футбол)

НИКДОЖХУ (художник)                ЛАНТТА (талант)

 

5. Розвиток читацьких умінь та навичок

Робота в парах

  • Читання стовпчиків слів на одному подиху.

корова                школа                оголосити

собака                 шпаківня           майструвати

футбол                тато                    малювати

  • Зачитайте слова, які відповідають на питання хто?
  • Зачитайте слова, які відповідають на питання що?
  • Яка це частина мови?
  • На які питання відповідають слова, що залишилися?
  • Яка це частина мови?

 

ІІ. Основна частина

  1. Дотекстова діяльність та підготовка учнів до сприймання змісту тексту

1)Робота над загадками

Взимку на лужку
Їсть сіно, що в стіжку,
І дасть нам у відро
Смачненьке молоко. ( Корова )

В буді живе,
кісточки гризе.
Гавкає, кусається.
Як він називається? (Собака)

 

2)Робота в групах. Вправа «Асоціативний кущ»

 

 

 

 

корова                                                     собака                                                                                                  

 

 

3)Повідомлення теми і мети уроку

Отже, на сьогоднішньому уроці ми прочитаємо твір сучасного українського письменника Дмитра Кузьменка (Кузько Кузякін) «Чим корова не собака», де ви зустрінетесь із своїм ровесником і переконаєтесь, чи варто вірити у свої сили.

4)Відомості про життєвий і творчий шлях Дмитра Кузьменка

Результат пошуку зображень за запитом "Дмитро Кузьменко «Росли груші на вербі», «Це новорічний маскарад – ані руш»"Народився 1984 року в місті Житомирі. Малювати вчився у різних студіях і школах, але розуміти намальоване навчився в майстерні скульптора Леонарда Славова, якого і вважає своїм головним учителем.

       Має педагогічнуосвіти. Навчався також у магістратурі Вроцлавського університету (Польща). Там, на щастя, таки зрозумів, що не зможе все життя присвятити фізиці.

  Лауреат міжнародних і всеукраїнських літературних конкурсів ("Коронація слова", "Белая скрижаль", "Смолоскип", "Витоки", премії імені Олександри Кравченко та інших). Працював редактором дитячих журналів "Пізнайко", "Артек", "Професор Крейд". Книжки з ілюстраціями Дмитра Кузьменка побачили світ у видавництвах України, Польщі, Росії, Білорусі. Проілюстрував 11 книг для українських і зарубіжних видавництв. Автор книг: «Зубасті завдання», «Росли груші на вербі!», «Кожен може стать принцесою», «(Я трамвай + зоопарк) 2», «Купи слона! Або Великі пригоди маленької Софійки»,« Біла трішки чорна-пречорна книжка».

Кандидат у майстри спорту з велосипедного туризму. Одружений. Любить осінь, і коли добре ловиться щука.

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "Дмитро Кузьменко «Росли груші на вербі», «Це новорічний маскарад – ані руш»"Результат пошуку зображень за запитом "Дмитро Кузьменко «Росли груші на вербі», «Це новорічний маскарад – ані руш»"Дмитро Кузьменко

 

 

 

 

5)Вправа «Передбачення»

  • Про кого розповість нам цей текст?
  • Який настрій у вас може виникнути?
  • Чи схочете ви наслідувати поведінку даного героя?
  1. Первинне сприймання змісту тексу учнями

Виразне читання тексту «Чим корова не собака» вчителем.

 

  1. Перевірка первинного сприймання змісту твору
  1. Перевірка емоційного сприймання змісту твору
  • Чи справдились ваші сподівання?
  • Що здивувало вас у цьому творі?
  • Що сподобалось?
  • Який настрій викликав у вас цей твір? Поясніть, чому?
  1. Словникова робота
  • Чи було щось незрозуміле?

Тлумачення слів.

Молочні породи корів – … ( корови, які дають молоко, а не вирощуються для м’яса).

Міськвно – … (державна установа, яка керує школами міста).

Стінгазета – … (саморобна газета, яку розміщують на стіні).

Перформанс – … (вид сучасного мистецтва, дуже коротка і яскрава вистава).

Фізкультхвилинка

А тепер у нас розминка,

А тепер фізкультхвилинка.

Встали рівно біля парт.

Починаємо наш старт.

Руки вгору, руки вниз,

Подивились пильно скрізь.

Головою покрутили,

Потім разом всі присіли.

Піднялись, понахилялись

І здоровими зостались.

  1. Поглиблений смисловий і структурний аналіз тексту
  1. Читання твору учнями вголос. Вправа «Ланцюжок»
  • Що вас здивувало в цьому творі?
  • Коли ви зраділи?
  1. Смисловий аналіз тексту.

а) Бесіда.

- Де навчався хлопчик?

- Як було звати учительку?

- Що він найбільше любив робити?

- На яку тему оголосили конкурс?

- Де оголошували результати конкурсу?

- Який був головний приз?

- Чому хлопчик засмутився?

б) Вибіркове читання. Вправа «Шукачі».

- На яку тему оголосили конкурс малюнків?

- На думку вчительки, яка це була тема?

- Що намалював хлопчик?

- Хто приїхав до школи?

- Що дали школі ще в додачу?

- Ким став хлопчик?

- Що сказала директорка вчительці?

- Чим став займатися хлопчик у вільний час?

в) Читання твору учнями. Вправа «Диктор телебачення»

- Прочитайте твір. Поміркуйте, на які частини його можна поділити.

г) Поділ тексту на частини, складання детального плану.

- Перша частина. ( Вподобання хлопчика).

- Друга частина. (Оголошення конкурсу).

- Третя частина. (Перемога у конкурсі).

- Четверта частина. ( Участь в оформленні стінгазет).

- П’ята частина. ( Слава минула).

ІІІ. Заключна частина.

  1. Вправа « Незакінчене речення».
  • Правда, малювати я ніколи … (не любив).
  • Я більше любив грати … (у футбол).
  • А коли дізналися, що головний приз - …(холодильник).
  • І я став відомим … (художником).
  • А вчителька свого слова … (дотримала).
  • Так і минула моя …(слава).
  1. Рефлексивний аналіз змісту прочитаного.

Інтерактивна вправа «Інтерв’ю»

  • Як називається твір, над яким працювали?
  • Хто його автор?
  • Чи сподобався він вам? Чим?
  • Чи хотіли б ви бути на місці хлопчика?
  1. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання.

Навчитися виразно читати і переказувати зміст прочитаного  за складеним планом.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
12 вересня 2019
Переглядів
3714
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку