Урок літературного читання. О. Іваненко " Синичка"

Про матеріал
Розробка містить матеріали до уроку літературного читання з теми " О.Іваненко " Синички"
Перегляд файлу

ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ

 

Тема:Оксана Іваненко «Синичка»

Мета: продовжити опрацювання казки Оксани Іваненко «Синичка»;

формувати навички свідомого читання; розвивати зв'язне мовлення,

 уміння висловлювати свої думки, розширювати словниковий запас

учнів; розвивати увагу, спостережливість, фантазію; виховувати

позитивне ставлення до літературних творів, бажання читати; любов і

дбайливе ставлення до братів наших менших - птахів.

Обладнання: підручник, роздавальний матеріал, презентація, ілюстрації

птахів, маски.

Хід уроку

  1. Організація класу до уроку.

 

  • Психологічна настанова.

Щойно дзвоник пролунав,

 На урок всіх нас позвав.

Будемпраювать старанно,

 Щоб почути у кінці,

Що ми просто молодці!!!

 

  1.                Актуалізація опорних знань учнів.

 

а) Відкритий мікрофон.

 

  •   Назвіть автора казки, яку ми почали читати на попередньому уроці?
  •   Скільки книжок написала Оксана Іваненко?
  •   Коли вона почала працювати?
  • Де вона розпочала свою трудову діяльність?
  • Як називається збірка, що стала найулюбленішою для всіх?
  • Як називається казка?
  •   Про що в ній розповідається?
  •   Чого вона нас навчає?

   б) Вибіркове читання.

  •   Прочитайте рядки, у яких розповідається про те, як інші птахи хвилювалися

 за синичку.

  •   Про що розповіли синичці граки?
  •   Про що говорила яблунька?
  •   Що на те відповіла синичка?
  • Як на це відреагувала зима?
  •   Що на ранок побачила синичка?
  •   Розгляньте малюнок на сторінці 78.
  •   Кого ви на ньому бачите?

- Прочитайте уривок казки, що відповідає малюнку.

 

в) Гра « Хто що сказав»

Установіть відповідність між тим, хто і що говорив синичці.

Солов'ї - Ти вмреш з голоду,під снігом нічого не знайти

Журавлі - Може,й тобі хочеться летіти? Як сумно,коли всі відлітають...

Яблунька - Ти замерзнеш тут,чепурушко.

г) Читання в особах.

 

 

  1.      Повідомлення теми уроку.

Сьогодні на уроці ми дочитаємо казку та дізнаємося про те, як перезимувала синичка.

  1.     Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу.

а) Робота з підручником.

Опрацювання казки Оксани Іваненко «Синичка»(сторінка 79-81).

Читання казки вчителем.

 - Що допомогло синичці перезимувати?

 

б) Словникова робота.

 

З'явилися Манісінька

                            Дзюрчали                      Чеберяє

                            Відбивалися                  Бурмотів

                            Затрималось                  Зацвірінчала

                            Прокидалися                 Найрозкошніших


 


в) Фізхвилинка «Синичка».

 

Що ж, мабуть, прийшла пора

Трохи відпочити

Хочу я на фізхвилинку

Всіх вас запросити.

Скачуть, граються синички,

В них сидіть немає звички.

Плиг-скік, плиг-скік.

Закрутилися як дзиги,

Плиг-скік, плиг-скік.

Ось постояли хвилинку,

Причесали дзьобом спинку,

На гіллячку сіли, в тінь

Знов урок розпочали.

 

г) Робота з підручником.

 

- Читання «ланцюжком»

- Вибіркове читання.

- Про що запитало сонечко у хмар?

- Що побачило сонце?

- Як синичка поводила себе, незважаючи на те, що їй було холодно і голодно?

 


  • Що відбувається, коли сонечко посміхається?
  • Чому синичці стало весело?
  • Прочитайте пісеньку синички.
  • Чи сподобалась сонечку пісенька синички?
  • Як природа себе повела?
  • Яка пора року настала?
  • Які зміни в живій і неживій природі відбулися?
  • Коли прилетіли солов'ї?
  • Про що була його пісенька?
  • Над чим замислилася синичка?
  • Що їй зауважив старий дуб?
  • Як змінилася пісня солов'я?
  • Про що цвірінчали синички?

-Знайдіть і прочитайте лагідні слова, якими називали синичку.

 

д) Робота над образними висловами.

- Поясніть значення речень.

* Зима виробляє.

*Сонечко засміялось.

*Вітри од рук відбивалися.

*Струмки гомоніли.

 

е) Робота з підручником.

 

Гра «Продовж речення»

  •      Бачить...
  •      По снігу...
  •     А коли у...
  •      І друга його пісня...
  •      Вони цвірінчали...
  •      Махнула...
  •     Замість...
  •      Перша його пісня...
  •     Ліс увесь...

  - Які звуки природи тобі вдалося почути читаючи казку?

 

ж) Визначення головної думки.

 

  • Які пори року описані в казці?
  • На що автор звертає нашу увагу?
  • Яка головна думка казки?
  • Якими вона учить нас бути?

 

з) Гра « Дешифрувальник»

- Утворіть і прочитайте твердження.

 


( ПТАХИ В ЗИМКУ БОЯТЬСЯ НЕ ХОЛОДУ, А  ГОЛОДУ)

  •       Що ми маємо робити, аби допомогти птахам- братам нашим меншим?

 

  1.     Домашнє завдання.

Дати відповіді на запитання (сторінка 81 підручника)

 

  1.      Підсумок уроку.

 

Гра «Відкритий мікрофон»

 

  • Про кого розповідається в казці?
  • Чого вона нас навчає?
  • Чи сподобалась вона вам?
  • Чим саме?
  • Уявіть, що синичка усім дарує весняну пісню.
  • Про що вона заспівала б ?

 

 


Змайстрував я годівничку

Для горобчика й синички.

Прилітайте! Прилітайте!

Крихти хлібні виїдайте.

Ще насиплю я зерняток,

Буде добре зимувати!

Олена Савчук

 

Я ладнаю годівнички

Для горобчика й синички,

Для малого снігурця

Крихт насиплю і пшонця.

Прилітайте, друзі милі,

Не лякайтесь заметілі!

Анатолій Камінчук

doc
Додано
25 квітня 2023
Переглядів
418
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку