Тема: Логарифмічні рівняння .
Мета: повторити основні способи розв’язування логарифмічних рівнянь, формувати практичне вміння застосовувати набуті знання з даної теми; розвивати увагу, мислення, пам’ять, практичні уміння, активність, самостійність, колективну діяльність, підвищення зацікавленості до предмету, партнерство.
Формувати групу компетентностей: соціально-трудову, громадську відповідальність, загальнокультурну .
Форма навчання: групова, індивідуальна.
Прийоми навчання: усний рахунок, робота ланцюжком, самостійна робота .
Тип уроку: (урок подорож) урок формування знань, умінь, навичок.
Обладнання: підручник А. Г. Мерзляк «Алгебра і початки аналізу 11 клас», ноутбук, телевізор, навчальний посібник.
Девіз: Думай і обчислюй швидко, відповідай чітко.
Хід уроку.
д) log7 х = 2; є) х = log12 12; і) log3 х = 1; ж) log5 х = 0;
З) log7 log3 х = 0; к) 7log7 x =1.
а) 2 log2 x = 10; б) log3 81 =5x ; в) log 25 x = sin 30;
г) log5 5 + х = 0; д) log26 x + log6 x -9 = 12.
Сподіваюся , що ви відчули свої сили у подоланні атракціонів розважального парку «Логарифмден».
ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку . Шановні учні, ми будемо уявно відвідувати найкращі атракціони парку розваг і одночасно займатися логарифмічними рівняннями .
* Вежа « Хвилинка ерудита». Назвати основні способи рішення логарифмічних рівнянь.
Відповідь: # за означенням логарифма;
# метод заміни змінної;
# переходом до іншої основи;
# за основною логарифмічною тотожністю;
# метод логарифмування;
# метод потенціювання.
* Американські гірки « Проблемна ситуація». Назвати способи рішення логарифмічних рівнянь : а) log4 ( х2 + 3) = 2; б) lg2 x - 4lg x + 3 = 0; в) log3 x2 + logx 3 = 0: г) хlg x = 100; д) 2log7 x = log7 ( х + 2 ); є) 4log4 х = 16.
* Квест - кімната. Команди отримують картки з умовами логарифмічних рівнянь. Закодоване слово - мир .
Б) 8 “М”;
В) 9 “К”;
Г) 23 “Н”;
Б) - 3 “О”;
В) -3;3 “И”;
Г) 9 “Р”;
Б) - 48,5 “Р”
В) 48,5 “ Л”;
Г) 12 “С”.
* Веселі гірки . Фізична хвилинка. Всі добре попрацювали, тому настав час посміхнутися та відпочити . На екрані зображені графіки функцій. За допомогою рук та голови ми їх будемо зображати.
У = 2х; у = - 2х;
У = І х І; у = ;
У = - ; у = х2 ;
У = - х2 ; знак “ (для очей).
* Пригодницький атракціон . Індивідуальна робота . Від кожної команди по одному учню виходить до дошки. Їм необхідно знайти корінь рівняння та вказати якому проміжку належить це значення ( А - Д):
1) log1/7 ( x + 18) = - 1 ; ( - 11 )
2) 8 - 1 log 7 x = 1/8 ; ( 7 )
3) - 8 - 1 log 7 ( x - 18) = - 1/8 . ( 25 )
А. ( -14; -12 )
Б. ( 22; 27 ) №3
В. ( 6 ; 10 ) №2
Г. ( - 13 ; -10 ) №1
Д. ( 34 ; 36 )
* Катапульта «Логарифм навколо нас» . Робота в групах . Розв’язати рівняння та зробити самоперевірку. ( Відповіді на екрані )
Відповідь:
* Дзеркальний лабіринт «Мікрофон». Учні підводять підсумок після самоперевірки. Я надаю рішення з поясненнями тих рівнянь , в яких були помилки . ( Робота над помилками).
I V. Робота за підручником . Виконати: № 6.17 (2 і 4 ), № 6.26 (2), № 6.13 (7).
V. Підсумок уроку. Рефлексія емоційного стану .
« Корзина ідей ». Учні записують на листок свою думку про урок та кладуть їх в корзину . Вибірково зачитується думка .
« Колесо фортуни ». Продовжити фразу:
# Сьогодні я повторив ...
# Було складно ...
# Було цікаво ...
# Урок дав мені для життя ..
# Чи була комфортною праця в групі ?
Визначити рейтинг груп .
Назва атракціона |
Можливі бали |
І група |
ІІ група
|
ІІІ група |
Примітки |
Квест - кімната |
3 |
|
|
|
|
Пригодницький атракціон |
3 |
|
|
|
|
Катапульта |
6 |
|
|
|
|
Всього |
12 |
|
|
|
|
Виставити оцінки за урок. Дякую всім учням за працю на уроці !
V I . Повідомлення домашнього завдання . Надаю стислий інструктаж з домашнього завдання . Виконати № 6.17 (1 і 5), № 6.26 (3 ), № 6.13 (8).