Урок малювання з елементами розвитку зв'язного мовлення

Про матеріал
Урок створений для того, щоб збагачувати словниковий запас учнів, розвивати усне мовлення, уяву; удосконалювати навички роботи з фарбами; навчати малювати зимовий пейзаж за допомогою парафінової свічки; розрізняти співвідношення кольорів; виховувати любов до природи, естетичне сприйняття навколишнього світу
Перегляд файлу

 

Урок з використанням  інтерактивних технологій,

групової роботи

 

 

 

Урок малювання з елементами розвитку зв'язного мовлення

1 клас

Тема: Якого кольору сніг?

 

 

                                            Мета: збагачувати словниковий запас

                                            учнів, розвивати усне мовлення, уяву;

                                           удосконалювати навички роботи з

                                            фарбами; навчати малювати зимовий

                                            пейзаж за допомогою парафінової свічки;

                                            формувати вміння сприймати й

                                            розрізняти співвідношення кольорів;

                                                   виховувати любов до природи, естетичне

                                                  сприйняття навколишнього світу

                                                  Обладнання: мультимедійна презентація, запис

                                                   музичного твору, олівці з парафінових свічок,

                                                   акварельні фарби

 

 

 

Вчительки початкових класів Пісківського ліцею

Заводської міської ради

Миргородського району Надії КУЛИК

 

 

 

Хід уроку

І. Організація класу

Ось і продзвенів дзвінок,

Він покликав на урок.

Фарби, пензлі, олівці

Приготовили усі!

Будемо фантазувати

I картини малювати.

 

II. Актуалізація опорних знань.

Вчитель. А як же розпочати наш урок без пензлика,

Пензлик. Я тут.

Вчитель. Ось і пензлик-чарівник. Перед тим як малювати, треба колір вам назвати. Повторіть но кольори!

(Пензлик розповідає вірш В. Тименка, при цьому показує на кольори, які з’являються на екрані, а учні хором називають їх)

Любить пензлик мій до свята

Собі чубчик фарбувати.

Він у райдугу пірнає,

Кожний колір називає:

Це - червоний, жар неначе,

Це - оранжевий, гарячий.

Жовтий - як пшениця в полі,

Мов трава зелений колір,

Голубий - як у краплині,

А наступний колір синій.

Синій колір - ніби річка,

Фіолетовий - як нічка.

Скільки всього кольорів

Назвав пензлик дітворі?

Вчитель. Скільки кольорів назвав пензлик дітворі? (7)

Хто уважний, той помітив, що це кольори чого?(Веселки). А як її ще називають? Веселка мае 7 кольорів, а в природі їх набагато більше.

 1.Хвилинка сприйняття казки

(Розповідь учителем казки)

-Зібралися одного разу Весна, Зима, Літо та Осінь і засперечалися, хто з них фарбами багатший. Найбільше Осінь величалася.

У мене і небо синіше, і ліси та сади в різнокольорові шати вбрані, та й на городі у мене фарб сила-силенна.

А в мене,- хвалилося Літо,- тільки зелених відтінків не перелічити, та небо сине, та хмари білі, море та річки, квіти та метелики!

- І мені є чим пишатися, -не поступилася Весна. -Я квіти на луках перша розсипаю, небо дощами вмиваю, а зелень весняна яскравіша, ніж улітку буде. Засумувала Зима: «Виходить, тільки мені похвалитися нічим. Усе в мене біле та чорне, чорне та біле...»

Вирішили пори року допомогти Зимі. Звернулися вони до Сонечка. Пустило воно свої промінці на землю, і заіскрився сніг на сонці всіма барвами веселки. Зраділа Зима і давай снігом землю прикрашати!

Деревам подарувала... (ідуть розповіді дітей про зимове вбрання дерев)

-А берізкам що дала зима?

-А які стоять ялинки?

-З неба летять сніжинки як... (відповіді дітей: балеринки, білі мухи, білий пух, зірочки, срібні метелики)

 2. Хвилинка сприйняття мистецтва

Вчитель. Діти, послухайте, як В. Сухомлинський описує красу зими у своєму творі "Якого кольору сніг".

Розслабтеся, покладіть свої голівки на парту, заплющіть очі і уявіть картину. …Коли сходить сонце, снігові замети рожеві. Це сонце забарвлює їх своїм

промінням. Сонце піднімається вище й вище, небо стає синіше, а сніг сліпучо-білий. Он зайчик пробіг лісом, сховався під ялинку. Сонечко схилилося до заходу. Сніг стає синюватий, мов небо відбивається у блискучому дзеркалі.

-То якого кольору сніг, коли сходить сонце? (Рожевого)

-А ввечері він забарвлюється у який колір? (Синій). А може бути фіолетовий і навіть сірий.

-Зверніть увагу на картини відомих художників

(Розповідь учителя про різні відтінки снігу по картинах

І. Шишкіна "На півночі дикій", Саврасова "Граки прилетіли", А. Куінджі "Плями місячного світла у лісі» та"Ефект заходу")

Вчитель. Як бачимо, сніг буває не лише білим.

Учень.                               Сніг має безліч кольорів:

Уранці він од сонця весь рожевий,

Удень сіяє білизною

I сипле сріблом навкруги.

А прийде вечір він темніє

І лише стежка на землі

Від місяця жовтіє.

III. Повідомлення теми і мети уроку.

Вчитель. На жаль, у цьому році зима не часто нас радувала снігом. То ж давайте сьогодні на уроці передамо красу зими на папері. Вірніше, спробуємо відобразити різні відтінки снігу. А допоможуть нам у цьому фарби, пензлики і, звичайно, наш гість Парафіні. Він прийшов зі своїми друзями. Погляньте, вони є у кожного на парті.

Парафіні завжди заздрив олівцям, які залишали після себе кольоровий слід, бо скільки б він не мальвав на папері, ніякого сліду після нього не залишалося. І лише, коли він потоваришував із фарбами, стали відбуватися дива.

(Учитель на білому аркуші паперу малює парафіном дерево, кущ, кучугури, сніг, а потім зафарбовує аркуш підібраними за кольором фарбами)

Вчитель. Погляньте, я зараз намалюю дерево, біля нього кущик, кучугури. Намалюю лапатий сніг. Ось так. (Учитель притискає парафін до паперу або постукує ним, роблячи крапки)

Вчитель. Видно, що намалював Парафіні? (Hi)

-Тепер беру фарби, і відповідно до того, який я буду зображувати сніг, замальовую весь аркуш. Але я беру не досить густу фарбу, а водяну. Я хочу показати, який сніг буває вранці. Допоможіть, який? (Рожевий). Це не означає, що весь аркуш я повинна зафарбувати в рожевий колір. Адже я малюю зиму, сніг, тому тільки трішки додаю рожевого кольору до блакитного, синього. (Учитель зафарбовує малюнок)

-Погляньте, малюнок оживає!

Радіє Парафіні! Тепер можна побачити його слід.

А зараз я звертаюся до вас, юні художники. Вас чекають фарби, друзі Парафіні. Спробуйте і ви створити диво.

IV. Фізкультхвилинка.(Під мелодію зими Я.Шевчук-Торіс)

Давайте спочатку намалюємо зимову картину у повітрі.

Намалюю дерево високе-високе,

А від нього гілочки і вправо, і вліво,

Намалюю сонце,

А від нього промінці ось так, ось так!

Намалюю хмарку,

А із неї летять білі сніжинки.

Вони кружляють і тихо падають на землю.

Вчитель. Працювати ви будете у групах.

Перша група зобразить сніг, коли прокидається сонце. Якого кольору ви       додасте до блакитного?

Друга група зобразить зимовий день.

Третя зимовий вечір. Який колір ви додасте до блакитного?(Синій, сірий, фіолетовий)

-Отож, до роботи! Але не забудьте спочатку працювати з парафіном. Творіть чудеса, фантазуйте.

V. Самостійна робота учнів у групах.

VI. Підсумок уроку

Обговорення та показ дитячих робіт.

Вчитель. Робота творчої майстерні підходить до кінця. І я хочу запитати вас, що сьогодні на уроці ви малювали?

-А що вам найбільше сподобалось на уроці?

(Відповіді).

-А зараз я запрошую вас до художньої галереї, де ви зможете розглянути картини юних художників.

(Учитель показує окремі малюнки дітей, виконані на даному уроці, вводячи їх у рамку із білого паперу. Говорить: "Перед вами картина юного художника", називає ім'я та прізвище учня. Іде обговорення малюнка)

Вчитель. Закінчується урок. Творча майстерня закривається на перерву. Наступає санітарна година, під час якої ви повинні привести робочі місця до порядку.

docx
До підручника
Образотворче мистецтво 1 клас (Трач С. К., Резніченко М. І.)
Додано
27 березня 2023
Переглядів
556
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку