Урок образотворчого мистецтва у 1 класі на тему " Ми -українці" Вишиванка, рушник. Зображення козака – хороброго воїна .

Про матеріал
Розробка уроку з образотворчого мистецтва у 1 класі за підручником "Мистецтво" 1 клас автори О.В Калініченко, Л.С. Аристова (Київ. Видавничий Дім "Освіта" 2018р. Урок складено відповідно до Типової освітньої програми нової української школи, розробленої під керівництвом Р. Б. Шияна.
Перегляд файлу

                     Урок образотворчого мистецтва у 1 класі

                                                                                      

Тема: Ми -українці.

ХТД : Вишиванка, рушник. Зображення козака – хороброго воїна

Очікувані результати:

-відтворює прості форми предметів і об’єктів довкілля фарбами (акварель, гуаш) ;

  - розміщує пропорційно зображення, використовуючи всю площину аркуша; компонує (з допомогою учителя) зображення у форматі (вертикальний, горизонтальний);

-змішує та розбавляє водою фарби для отримання різних відтінків кольорів; користується фарбами(акварель, гуаш),  палітрою, пензлями;

- дотримується правил техніки безпеки.

   Мета. Ознайомити учнів із славетною сторінкою історії України – козаччиною. Провести бесіду про хоробрих, мужніх козаків Запорізької Січі, січових стрільців. Розвивати уміння передавати в малюнках образи людей. Вивчити основні закономірності зображення людського тіла, елементарні пропорції, розташування окремих частин. Виховувати інтерес і повагу до  народних звичаїв, обрядів, свят, героїв козаків.

Техніка виконання: акварель

 Обладнання: мультфільм, фарби, склянка, пензлик, папір, підручник «Мистецтво» 1 клас (авт.О.В. Калініченко, Л.С. Аристова

                                                      Хід уроку

   І. Організація класу.

Перевірка підготовки робочого місця

                            Ось і все, дзвенить дзвінок,

                            В гості йде до нас урок.

  • Покажіть свій настрій на початку уроку.
  • Що сприяло вашому гарному настрою?
  • Усміхніться, діти, одне одному,  і давайте побажаємо нам бути веселими і добрими весь урок і цілий день.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Ми — українці. Гордістю України є мальовничі краєвиди, красиві

вишиванки, рушники.

 ІІІ. Робота над новим матеріалом.

Аналіз художнього твору

Робота з підручником  (с. 110).

-Пропоную  вам  роздивитися  картини,  що  розповідають  про Україну,  її традиції. Наведено  Петриківський розпис (розповідь) .

Ви бачите  зображення  дівчат  в українському  національному  одязі,  які  на  вишитих  рушниках  несуть  коровай.  Є  традиційний український краєвид із ставком, соняхами, хатинками, млином. (Розповіді учнів)

Мотивація до виконання художньо-творчого завдання

Гордістю нашого народу є справжні герої, захисники нашої землі — козаки!

-Якими вони були?

                  Було колись, в Україні!

               Ревіли гармати,

               Було колись – запоріжці

               Вміли панувати.

               Панували, добували

               Славу, і волю.

-Діти, а ви знаєте, де і як жили запорізькі козаки?

         Столицею козаків була Запорозька Січ. Знаходилась вона на острові Хортиця на Дніпрі. Січ була оточена ровом і десятиметровим валом, на якому стояв дерев'яний частокіл. Фортеця була міцно укріплена. Всередині фортеці знаходився майдан із церквою. Навколо майдану стояли великі довгі хати-курені. Частина козаків жила за межами Січі. Вони приходили на Січ, коли лунав клич до військового походу. На Січі жили лише козаки,  суворо заборонялося приходити на Січ жінкам. Серед козаків панувала жорстока дисципліна, порушників суворо карали. На Січі козаки займалися веденням господарств, військовою підготовкою. Обиралися ватажки – кошові, гетьмани. Військом керував отаман. Січчю керував гетьман.

-Та хто ж вони ці козаки?

               Козак – герой народу України,

                Козакувати - справа не проста,

                Коли державу відбудуєм незалежну,

                Красою слава запалає золота

- Що означає слово «козак»?

    Деякі вчені стверджують, що слово «козак» походить від слова «коза». Козаки були спритними, витривалими, як кози, вдягалися в козячі кожухи, говорили гучними голосами.

  Ще вважають, що слова «козак» пішло від слова «коса». Люди, які йшли у бій з татарами, були озброєні косами, серпами.

  А ще кажуть, що козаки – від татарського слова «кайзак», що означає «вільний чоловік». А що козаки жили за порогами Дніпра, то їх названо також запорожцями.

-Як одягалися козаки?

    Буденний козацький одяг складався із жупана, черкески, барвистих шароварів, пояса, шапки, вовняної бурки. Заможні козаки, старшини носили сорочки з тонкого полотна, які вишивали шовком, сріблом та золотом. Поверх неї одягали дорогий жупан. Його підперізували золототканим  поясом.

  • Діти, скажіть, а любите мультфільми?

Мені особливо подобаються дотепні козаки Око, Грай і Тур із відомих українських мультфільмів. Ці різні за характером і вдачею кіногерої втілюють кращі якості українців: товариськість, розум, спритність, гумор. Тож давайте подивимось мультфільм «Як козаки наречених визволяли»

           (Перегляд мультфільму).

- Вам сподобався мультфільм? Скажіть, а чим відрізняються козаки один від одного?

- Козаки з мультфільму відрізняються і характером, і зовнішністю. Один з них маленький і гладкенький, другий, навпаки, довгий і худий, а третій – козак-богатир.

Робота з підручником  (с. 111)

- Розгляньте картини, що розповідають про козаків. Одна з них у  стилі самчиківського розпису.

На  даних у підручнику   малюнках  ми бачимо  варіанти  зображення  козака:  з  шаблею  в  руці;  такого,  що сидить; з піднятою рукою. 

-Оберіть на власний розсуд свій сюжет малюнку.

ІV. Виконання роботи.

-Щоб намалювати людину, наприклад, козака, потрібно знати пропорції фігури.

                                                Словникова скринька.

- Давайте заглянемо у словникову скриньку і дізнаємось, що таке пропорції?

 Пропорції – співвідношення розмірів частин художнього твору.

- Тож малюючи людину, ми  завжди пам’ятаємо, що голова дорослої людини складає сьому частину його зросту. Лікоть знаходиться на рівні талії, розмір долоньки дорівнює висоті обличчя. Художники малюють своїх героїв по-різному.

V. Практична робота учнів.

  • А тепер ми з вами перетворимось на художників і намалюємо наших героїв- козаків.

          Послідовність роботи над композицією

       1 Як буде розташовано лист паперу

        2.Визначте, місце козака на вашому малюнку.  Зображення  козака  треба  розмістити посередині аркуша (якщо він буде  один).  Якщо  поруч дерево або кінь, то так, щоб зберегти рівновагу в композиції. Зображення має бути немаленьким і не дуже великим.

3.Зробіть ескіз вашого героя.

4.Продумайте потрібні кольори малюнка.

5.Виконавши малюнок олівцем, надайте кольору своїм героям.

 VІ. Виставка дитячих робіт

 1. Перегляд і аналіз учнівських робіт.

2. Демонстрація найкращих робіт.

3. Самооцінювання роботи

VIІ. Підсумки уроку.

Інтерактивна технологія «Мікрофон»

  • Що нового дізналися на нашому уроці?
  • Що сподобалось?
  • Чого навчилися?
  • Як змінився настрій під час уроку?
  • Ваші пропозиції і побажання щодо наступного уроку мистецтва?
  • Пригадайте пісні і прислівя про козаків.

       Прибирання робочих місць.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 травня 2023
Переглядів
1092
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку