«Математичний квест» 2 клас
Мета:
сприяти підвищенню інтересу учнів до вивчення математики та розширення кругозору; поглиблювати знання учнів з математики; удосконалювати навички додавання та віднімання двоцифрових чисел; відпрацювати навички усного рахунку;вчити доводити та пояснювати свою думку;
розвивати логічне мислення, творчу особистість, вміння спостерігати, аналізувати, діяти за алгоритмом, робити висновки;
виховувати самостійність, навички самоконтролю, комунікативні здібності взаєморозуміння через організацію спільної діяльності (робота в групі).
Тип уроку: застосування знань, умінь і навичок.
Обладнання:картки із завданнями, ребуси, плакати, презентація.
Хід уроку
I.Вступна частина.
1.Організаційний момент.
-Розпочинаємо ж урок, часу не гаючи
І радість ми пізнаємо, лиш труднощі долаючи.
-Добрий день. Рада вас вітати на нашому уроці.
-Сьогоднішній день присвячений цариці наук-математиці.
2.Повідомлення теми та мети уроку.
-Діти, сьогодні у нас урок незвичаний, урок – гра, урок –квест, ми будемо подорожувати. Мета цього уроку повторювати все те, що вивчали на протязі останніх місяців на уроці математики.
3.Актуалізація опорних знань учнів.
-А що таке квест? (відповідь дітей).
Розповідь вчителя.
Це змагання, основою якого є послідовне виконання заздалегідь підготовлених завдань командами або окремими гравцями.І звісно команди переміщуються по станціях .У нас вони будуть віртуальними.
- Яким ви хочете, щоб вийшло наше заняття?
(Відповіді дітей)
Це буде залежати від того, як ми будемо працювати, допомагати один одному. Здавна люди називали математику - царицею наук, тому що математика застосовується в різних галузях знань.
Без математики світ був би нецікавим. Не було б наукових відкриттів ні на морі, ні на суші.
Отож, поспішаймо здійснити незвичайну подорож у світ цікавих завдань. А щоб працювати командою,потрібно знати деякі правила:
Давайте їх повторимо:
Правила роботи в групі
1. Працювати дружно, всім разом.
2. Вміти вислухати свого товариша.
3. Не ображати свого товариша, який зробив помилку.
5. Не сміятись над командою,яка програє.
6. Не ображатись, якщо програєте ви.
Скажіть, а яка зараз пора року?
Так вірно –це осінь. А яка вона (щедра, мила, тепла).
-Осінь –це щедра пора року, тому вона і нас не залишила без уваги та передала кошик, але це кошик непростий, а із маршрутом нашого квесту. На листочках написані наші математичні зупинки, де ми будемо виконувати різні завдання.
-Ми заздалегідь продумали назви команд. Тому давайте познайомимося з ними –це команда «Цифри» та команда «Доданки».(Привітання учасників).
Тому перший конкурс –це привітання, оцінюється в 1 бал.
«Привітання команд».
А оцінювати відповіді буде наше шановне журі .
(представлення членів журі)
Команди по черзі вітаються
Команда «Цифри».
Капітан:
-Наш девіз:
( Всі хором):
Ми для всіх стаєм в пригоді,
Скрізь ми зустрічаємся.
І команда дружня наша,
“Цифри” називається.
Команда «Доданок ».
Капітан:
Наш девіз:
(Всі хором)
Шануємо безмірно царицю наук
Для неї не шкода нам розуму й рук.
II.Основна частина.
Перший математичний конкурс
1.«Мозковий штурм»
Повідомлення умов першого конкурсу.
Кожному учаснику команди потрібно швидко та правильно відповісти на запитання, якщо відповідь невірна ваше запитання переходить до іншої команди. Одна правильна відповідь-1 бал.
Завдання для команди «Цифри».
1.Назви числа від 32 до 42.
2.Назви числа 6-го десятка.
3.Назви число, що містить 6 десятків і 8 одиниць.
4.З пари чисел назви найменше (44 і 61)
5.Назви найбільше 2-цифрове число
6.Скільки сантиметрів міститься в 1 метрі?(100см)
Завдання для команди «Доданки»
1.Назви числа від 89 до 99.
2.Назви числа третього десятка.
3.Назви число, що містить 7десятків 5 одиниць.
4.З пари чисел назви найменше 36 і 62.
5.Назви найменше 2-цифрове число
6.Скільки сантиметрів міститься в 10 дм?.
(Оцінювання команди.)
2. «Гра-естафета».
-На дошці записані кругові приклади. Кожний учасник команди по черзі виходить та записує одну відповідь. Оцінюється правильність та швидкість виконання.
I команда
12-6=...+4=...-3=...+2=...-7=...+8=...-5=...5
IІ команда:
9+1=...-6=...+5=...-3=...+2=...-7=...+4=...5
(Журі оцінює команди).
3. «Розв’яжи цікаву задачу».(4 бали).
I команда
1. Дві жінки ішли з села до міста. Назустріч їм ще 5 жінок. Скільки всього жінок ішло до міста?(2)
2. Півень стоїть на одній нозі і важить 4 кг. Скільки кілограмів він буде важити, коли стане на дві ноги?
II команда
1. З-під воріт видно 8 котячих лап. Скільки котів у дворі?
2. Дві дівчинки йшли зі школи додому, а назустріч їм три хлопчики. Скільки всього дітей йшло додому?(2)
Виставлення балів журі.
-А ми рушаємо далі. Наступна наша зупинка це
4.«Граємося з цеглинками Лего».
-Всі ви дуже полюбляєте гратися з цеглинками, вони нам допоможуть виконати наступні завдання. Ви повинні швидко підняти цеглинку, яка відповідає правильній відповіді, за одне виконане завдання ви отримаєте 3 бали.
(Презентація на дошці)
Журі підраховують бали.
5.Конкурс «Ерудит»
Члени команди розгадують ребуси і записують відповіді. (3 бали).
6.Конкурс. «Геометричні фантазії».
У кожної команди на столі знаходиться конверт з геометричними фігурами. Вам потрібно скласти якомога більше предметів з геометричних фігур.
III.Підсумок уроку.
Підбиття підсумків .Нагородження команд. Підсумки квесту.
-Отже, на сьогоднішньому уроці ми зрозуміли, чому нам потрібно вивчати математику. Ознайомилися з математичними знаннями у нових нестандартних ситуаціях. Навчилися працювати у команді задля досягнення спільної мети.
(Протягом змагань підбиваються підсумки, визначається найактивніша команда, оголошуються результати і переможці.)