Математика
Тема: Вправи на застосування таблиці множення та ділення числа 2 і 3. Геометричний матеріал.
Мета: Ознайомити учнів з поняттями коло і круг, навчити креслити коло за допомогою циркуля; закріплювати знання таблиці множення і ділення числа 2 і 3; формувати вміння розв’язувати задачі і приклади на вивчені випадки арифметичних дій; розвивати пам’ять, увагу, логічне мислення; збагачувати мовлення учнів математичними термінами; виховувати охайність, інтерес до знань.
Обладнання: таблиці «хмарки», «сонечко», картки, гра «Намисто», таблиці «Геометричні фігури».
Хід уроку
І. Організація класу до уроку
Привітання: «Добрий день вам, добрий день нам,
Добрий день всім чесним людям!»
Девіз уроку: «Дзвоник всім нам дав наказ:
До роботи швидше в клас!
Біля партии станьте чемно,
Хай мине час недаремно.
Будьте уважні і старанні всі,
Сядьте рівненько на місця свої.»
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
1. Вступне слово вчителя:
– Погляньте, діти, до нас у вікно заглядає сонячний зайчик з проханням допомогти розігнати хмари і звільнити сонце, щоб воно змогло зігріти землю. А щоб хмарки зникли, нам треба виконати їхні завдання.
(План уроку)
2. Каліграфічна хвилинка
– На маркерній дошці і в зошитах зразок : 38 83
20 10
3. Усний рахунок
1) Таблиця множення числа 3 (хором);
2) 1 учень розповідає таблицю множення числа 2;
3) Робота з картками ( учні ланцюжком називають лише пропущене число)
4) Гра «Сонячний зайчик» ( кругові приклади):
2х 3 = ; 6+5=; 21-11=; 10:2=; 5+9=; 14:2=; 7-4=; 3х9=; 27-25=.
Виготовлення дидактичної гри «Сонячний зайчик»
5) Гра «Намисто»:
– Щоб розвеселити сонечко , давайте зберемо для нього намисто (працюють «ланцюжком» – на магнітній дошці діти вставляють пропущені числа)
4.Бесіда
– З яких геометричних фігур ми складали намисто? А сонечко?
– А тепер пригадаємо, які ще геометричні фігури вам відомі : з’єднати фігуру з її назвою ( точка, квадрат, крива, пряма, трикутник, чотирикутник, прямокутник, відрізок, круг)
ІІІ. Повідомлення теми уроку. Мотивація
– А тепер відгадайте, з якою геометричною фігурою ми сьогодні будемо працювати:
Загадка «Без початку, без кінця,
Без кутів фігура ця.
Сонечко їй вірний друг,
А зовуть фігуру – … (круг).
ІV. Розвиток знань по темі
Робота з малюнком
– Розгляньте малюнок, які геометричні фігури ви тут бачите? (точки, відрізок , круг)
(Вчитель пояснює , що таке радіус, центр кола, коло, круг)
Робота з підручником ( практичні вправи)
Алгоритм креслення кола
– Поставте т. О;
– Виміряйте радіус циркулем на лінійці;
– Поставте голку в т. О і обведіть за часовою стрілкою від себе коло.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
V. Закріплення знань учнів
Розв’язування задач за підручником
– Читання задач, складання схем, коментування, колективне розв’язування.
Виконання прикладів з самоперевіркою ( відповіді написані на дошці в іншому порядку)
VІ. Домашнє завдання
VІІ. Підсумок уроку
– Нарешті всі хмаринки звільнили сонечко, ми з вами зробили добру справу для всіх.
– Що ви запам’ятали з уроку?
– Про що розповісте дома батькам?