Урок математики " Дія ділення" 4 клас

Про матеріал

Закріпити навички ділення багатоцифрових чисел на одноцифрове, вміння розв'язувати задачі на рух та на зведення до одиниці; удосконалювати обчислювальні вміння і навички. Розвивати логічне мислення, пам'ять. Виховувати пізнавальний інтерес до вивчення математики.

Перегляд файлу

Тема:Дія ділення. Властивості частки. Задачі на рух і на обчислення площі.

Мета. Закріпити навички ділення багатоцифрових чисел на одноцифрове, вміння розв’язувати                  задачі на рух та на зведення до одиниці; удосконалювати обчислювальні вміння і навички. Розвивати логічне мислення, пам'ять. Виховувати пізнавальний інтерес до вивчення                  математики.

Обладнання. Картки, гра «Ніч – день».

                                                       Хід уроку

І. Організаційний момент.

Добрий день, діти!

Любі друзі, погляньте в вікно:

За вікном ще зима владарює!

Стрімко їде вона на санчатах

По країні до хлопців й дівчаток.

  •   Красуня Зима вже побувала  в Математичній країні, а сьогодні завітала в   наш клас, щоб перевірити, які ви розумні.
  • -Ви знаєте, що математика має велике значення в житті кожної людини.
  • Великі вчені говорили: „ Математика- це гімнастика розуму”,     

 „ Математика- цариця наук”.

  • Отже будемо працювати так, щоб сподобатись нашій гості Зимі, бо ж у

     неї є багато сюрпризів для вас. Поперше це чудові сніжиночки, які  

     покажуть Зимі, як ви вмієте усно рахувати і самостійно працювати.

 

ІІ. Контроль, корекція та закріплення знань.

1.Усні обчислення.

1) Гра «День – ніч» ( на сніжинках, у групах, диктує спікер)

На слово «Ніч» учні  кладуть голови  на парту і заплющують очі. Спікер диктує «ланцюжок» виразів, діти знаходять їх значення.

Коли спікер промовляє слово «День», учні піднімають голови і дають відповідь. Спікер називає остаточну відповідь. Так гра повторюється декілька разів.

45 : 5             60 : 12          

   +57             *18                

    : 3                - 46                                                                               

   -7                  : 4                 

   : 3                 ( 11 )             

  ( 5 )                                     

   2)  На карточках, для кожної групи.

      1 год 45 хв + 15 хв ( 2 год )

       2 доби : 6  ( 8 год )

       3 роки 4 міс. : 4   (10 міс. )

3) Яку відстань подолав автомобіль, якщо 3 год він їхав зі швидкістю 60 км/год, а 4 год – зі швидкістю 50 км/год. ( 380км )

ІІ. Вивчення нового матеріалу.

-Ви всі знаєте, що Зима багата на свята.

-Які зимові свята ви знаєте?

    ( Свято Святого Миколая, Новий рік,  Різдво, Водохреща...)

  • Кожне свято не схоже на інше, але ж кожне веселе і радісне, бо несе дітворі безліч утіх-веселощів, забав, подарунків. Сьогодні приготувала вам завдання на чарівних кульках.   
  • Сьогодні на уроці ви отримаєте поняття про дію ділення як дію, обернену до множення. Ми розкриємо властивості частки, будемо розвʼязувати задачі, які містять дію ділення, згадаємо , як обчислити периметр прямокутника. Отже не будемо гаяти часу.

 

Одного разу прийшла Дія Ділення додому після складного робочого дня дуже втомлена. Умостилася зручно на дивані перед телевізором і зітхнула: «Я, звичайно, дуже пишаюся тим, що працюю в такому важливому офісі «Математика», але ж роботи настільки багато, що й вгору нема коли глянути. Кожнісіньку секунду потрібно працювати з числами, а це ж якої точності потребує! Добре було б якби я лише математичну дію виконувала та знаходила у скільки разів одне число більше або менше другого, так ще й величини-відвідувачі постійно в прийомній товпляться. Ось, наприклад, учора 1 метр півгодини спокою не давав: «А скажіть у скільки разів я більший від 1 сантиметра? А від 1 дециметра? А від кілометра я менший? У скільки разів?» навіть голова від нього розболілася. А сьогодні, коли в 6 класі учні розв’язували задачу на рух, то виявилося, що коли поділити відстань на час, то взагалі нова величина виходить – швидкість. Ні, самій в усьому розібратися – це занадто багато роботи. Самій і не впоратися. Найму я, мабуть, собі помічника. І нехай він відповідає за відношення чисел  і величин, тобто частка . Так і назву його – частка.

- Як називаються числа при діленні?

 

1. Пояснення вчителя.

 

1 кулька

-Діленням називається дія, за допомогою якої за добутком та одним із множників     знаходять другий множник.

6•4=24                    24:4=6

 Число 24 називається діленим, 4- дільником, 6- часткою.

 У множині натуральних чисел дія ділення не завжди виконується.

 Наприклад, щоб поділити 50 на 6, треба знайти таке число х, для якого

 6•х=50.   Такого натурального числа не існує, бо 6•8=48, а 6•9=54.

 У множині натуральних чисел завжди можливе ділення з остачею:

 50:6=8(ост. 2).

      -Наведіть приклади на ділення без остачі  та з остачею.

2.Закріплення вивченого матеріалу.                                                                                                              

                                                        2 кулька

                                                                                                                                                                          Пояснення вчителем - властивості частки.

                     1)120:(2•3)=120:2:3=60:3=20

     -Щоб поділити число на добуток двох чисел, достатньо поділити це число   

     на  один з множників, а потім результати поділити на другий множник.

                           2) ( 48+ 36):6=48:6+36:6=8+6=14

- Щоб поділити суму чисел на дане число, достатньо поділити кожний доданок на це число і додати здобуті частки.

                            3) (90-21):3=90:3-21:3=30-7=23

-Щоб поділити різницю чисел на дане число, достатньо поділити на це число  зменшуване і від ємник, а потім від першої здобутої частки відняти другу.

           Ці властивості частки застосовуються при виконанні обчислень.

 

 

3 кулька

               144:6=144(2•3)=144:2:3=72:3=24

                216:4=(200+16):4=200:4+16:4=50+4=54

                196:4=(200-4):4=200:4-4:4=50-1=49

  • Хто з вас хоче пояснити обислення?

 

№ 636 ( під шторкою – 1 журналіст від кожної групи)

846 : 2 = (800 + 40 +6) :2=400+20+3=423

450:6=(420+30):6=70+5=75

693:3= ( 600+90+3):3= 200+30+1= 231

3.Задачі, які розв’язуються дією ділення.

№637 виконати фронтально.

4.№641 виконати усно.

5. №5639 пояснити розв’язання кожного прикладу.

 

ІІІ. Фізкультхвилинка.

 

ІV. Розвиток математичних знань.

1.Задачу № 642 розв’язати колективно.

-З яких двох частин складається уся відстань?

-З яких двох частин складається шуканий час?

- Які величини треба мати, щоб знайти цей час?

- Як можна знайти другу частину відстані?

- Чи відома нам перша частина відстані?

- Про що дізнаємося у першій дії?

- У другій? У третій? У четвертій?

Учні з достатнім рівнем розв’язують задачу діями, з високим рівнем знань – виразом. Учні із середнім і початковим рівнем знань записують розв’язання під керівництвом учителя.

V. Підсумок уроку.

-Що цікавого ви дізналися на уроці?

Виконайте ділення, застосувавши властивість частки: 224 : 4; 936 : 3; 570 : 6.

VІ. Домашнє завдання.

Виконати завдання № 643,644.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Frantsuh Nataliya
    Дякую за урок!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
3 липня 2018
Переглядів
5991
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку