Урок математики "Подорож енциклопедією тварин" 4 клас

Про матеріал

Закріпити навички ділення багатоцифрових чисел на одноцифрове, вміння розв'язувати задачі на рух та на зведення до одиниці; удосконалювати обчислювальні вміння і навички. Розвивати логічне мислення, пам'ять. Виховувати пізнавальний інтерес до вивчення математики.

Перегляд файлу

Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрове. Розв’язування задач.

(Подорож енциклопедією тварин)

 

 

 

Підготувала:                              

 

Нікітенко Інга Владиславівна

 

 вчитель початкових класів

 

Старицької ЗОШ I ступеня

 

Яворівського район

 

 

 

 

 

 

Тема. Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрове. Розв’язування задач. (Подорож енциклопедією тварин)

Мета. Закріпити навички ділення багатоцифрових чисел на одноцифрове, вміння розв’язувати                  задачі на рух та на зведення до одиниці; удосконалювати обчислювальні вміння і навички. Розвивати логічне мислення, пам'ять. Виховувати пізнавальний інтерес до вивчення                  математики.

Обладнання. Енциклопедія тварин, політична карта світу,  комп’ютер , картки з завданнями.

 

 

Хід уроку

 

І. Мотивація навчальної діяльності

 

І сувора, і привітна математика – країна.

Праця тут іде завзята, вмій лиш спритно рахувати.

Вмій ділити, віднімати, множить швидко й додавати.

Вмій кмітливо все збагнути й першим в відповіді бути.

 

- Ось сьогодні ми знову опинились у чудовій країні, яка носить назву Математика.

- Чим, як правило, ми займаємось . мандруючи цією країною?

- А щоб краще справитись із завданнями цього уроку проведемо хвилинку психонастрою:

 

Я міркую, я працюю,

Все обчислюю, мізкую.

Все сьогодні розв’яжу,

Всі задачі порішу.

Розум свій я розвиваю

Й перемог собі бажаю.

 

- Кілька днів тому я отримала листа від Ольги Вікторівни Шаповалової, в якому вона зашифрувала слово, яке стане ключем нашого сьогоднішнього уроку. Розв’язавши ось ці ланцюжки прикладів, ми дізнаємось, що це за слово і хто ця людина, що надіслала мені листа.

12:3  24:3  32-12  57+23  10•10 250:10     65-9

 +87               :2     +20       :4       -30             +11                :7

 -10     •4      :8       -2       :2         :9        +24

   :9     :8      •9        :6      +12      +26         :8

______ ______ ______ ______ ______ ______ ______

   9(р)          2(т)               45(н)             3(в)        47(и)             30(и)              4(а)

 

- А тепер розташуйте відповіді прикладів у порядку зростання й прочитайте за шифром слово, що утворилось.

- Яке слово ви прочитали? (тварини)

- Ось сьогодні на уроці ми будемо не лише рахувати, й ще познайомимося з цікавою книгою «Енциклопедія тварин», автором якої і є О.В. Шаповалові, яка надіслала мені листа. Здавна говорять, що тварини – це наші, так звані, менші брати. Адже кожна тварина – це неповторне творіння природи. І ми повинні стати на захист всього живого на Землі, тому що можна заново побудувати місто, відтворити за записами пам’ятки історії чи мистецтва, але неможливо воскресити тварин, які неупинно зникають. І тому авторка створила цю чудову книгу, щоб ви вчилися берегти тварин, піклувалися про них, любили природу.

 

    http://knygy.com.ua/pix/f4/82/ad/f482ad4f135c83fadf992c7ea3254753.jpghttp://knygy.com.ua/pix/39/a1/5d/39a15db6065a87b074b1cf035b75da8e.jpg

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

 

1. Математичний диктант.

- Ви зрозуміли, що урок у нас сьогодні незвичайний, а урок-подорож сторінками «Енциклопедії тварин». Але розпочати нашу подорож ми зможемо лише розв’язавши усно задачі.

 

* Маса морського котика 150 кг, а моржа – 1500 кг. У скільки разів маса моржа більша за масу морського котика? (10)

* Яка маса блакитного кита, якщо четверта частина його маси становить

40 т?

(160 т)

* Маса найменшого з ведмедів біруанга – 65 кг, а маса найбільшого з ведмедів грізлі – на 435 кг більша. Яка мааса ведмедя грізлі? (500 кг)

* Маса карликового бегемота становить 1/10 частину маси звичайного.

Яка маса карликового бегемота, якщо маса звичайного – 3000 кг? (300 кг)

 

2. Розв’язування задачі на кмітливість.

  • Термометр показує плюс 15 градусів. Скільки градусів покажуть

два таких термометра?(15)

  • Вантажівка їхала в село. По дорозі вона зустріла 4 легкові машини. Скільки машин їхало в село?(Одна)

 

- Отже, розв’язавши ці задачі ми одержуємо квиток на мандрівку «Енциклопедією тварин».

 

ІІІ Повідомлення теми і мети уроку

 

- Подорожуючи цією країною ви дізнаєтесь багато чого нового про тварин. А головне: закріпите навички письмового ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові та вміння розв’язувати ускладнені задачі на зведення до одиниці та на зустрічний рух.

 

ІV. Первинне сприйняття та усвідомлення матеріалу

 

1. Створення проблемної ситуації.

- Знайшовши помилку в обчисленнях, ви дізнаєтесь про одну з тварин, яка

є символом Антарктиди.

1080:9=12   1080:9=120

- У якому прикладі помилка? Чому ви так вважаєте?

- Отже, відкриваємо першу картку з нашої енциклопедії (на ній надруковане число 120, а з іншого боку малюнок тварини). Це у нас імператорський пінгвін. Його висота до 120 см, а вага 40-50 кг. Вони належать до класу птахів, та літати не вміють, проте добре плавають та пірнають.

 

https://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=7431960b2649e48dc6fd42a18252ecdf-l&n=13

 

 

 (Учні показують на карті материк Антарктида)

 

2. Диференційована робота.

 

а) розв’язування прикладів з коментуванням біля дошки

34620:5=(6924)  44268:7=(6324)  57645:9=(6405)

- А тепер від найбільшого результату відніміть найменший. Яке одержали число? (600). Відкриваємо картку з цим числом. Це у нас лось – дуже сильна тварина, самці досягають маси 600кг. Можуть легко перескакувати 4-метрову канаву і 2-метрову огорожу. Живе в помірних широтах.

 

https://im1-tub-ua.yandex.net/i?id=3abb3c3c8927aae2f6241c4d44fd9066-l&n=13

 

3. Парна робота.

- Працюючи в парі і обчисливши письмово приклади, ви дізнаєтесь про найбільшу тварину на Землі.

210140:7 – 22520=(7500)   12030•8 – 88740=(7500)

- Відкриваємо картку з числом 7500. І це африканський слон, маса якого сягає 7500 кг. Він дійсно є найбільшою твариною на Землі, а живе до 30 років.

 

http://myplanet.com.ua/wp-content/uploads/2014/12/slon_3.jpg

 

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

 

V. Закріплення та осмислення знань

 

1. Робота над задачею.

7 ткаль за 5 днів роботи виткали 1470 метрів тканини. За скільки днів одна ткаля витче 378 метрів тканини?

- Якого типу ця задача?

- Про що в ній говориться?

- Чи можна відразу відповісти на питання задачі?

- Що треба для цього знати?

- Складіть план розв’язку цієї задачі.

1). 1470:7=210 (м)

2). 210:5=42 (м)

3). 378:42=9 (м)

- А як можна змінити запитання задачі, щоб остання дія була множення? (Складання і розв’язування оберненої задачі усно).

- Відкриваємо картку з цифрою 9. І це у нас найбільший на Землі орел. Його маса сягає 9 кг. Живе в незайманих лісах Центральної та Південної Америки, має могутні лапи з кігтями як у тигра. Дуже рідкісний птах.

 

http://funlib.ru/cimg/2014/101906/5627027

 

VІІ.  Підсумок уроку

 

- Ось і закінчується наш урок. Усі ці дивовижні тварини, з якими ми сьогодні познайомились, живуть на нашій чудовій планеті далеко від нас, але і поряд з нами живе дуже багато різних тварин, які потребують допомоги. І я переконана, що ви зможете їм чимось допомогти. Чи не так?

 

САМОЦІНКА

 

Таблиця самостійного оцінювання

«Ланцюжки»

2

 

Математичний диктант

1

 

Логічні задачі

1

 

Розв’язування прикладів біля дошки

3

 

Самостійне  розв’язування прикладів

2

 

Розв’язування задачі

3

 

Всього:

12

 

ОЦІНКА

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Копитко Ангеліна Ігорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
3 липня 2018
Переглядів
1891
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку