Природні дива України
Тема. Додавання і віднімання складених іменованих чисел, виражених у мірах часу.
Розв'язування задач з іменованими числами на обчислення тривалості подій.
Мета: формувати в учнів вміння письмово додавати і віднімати складені одиниці часу;ознайомити дітей з цікавими природними об'єктами, що знаходяться на території України; розвивати увагу та логічне мислення, допитливість, бережливе ставлення до природи.
Обладнання: ноутбук, мультимедійна презентація, міні – підручники із завданнями для груп; смайлики для визначення настрою.
Тип уроку : урок формування вмінь і навичок.
Форма проведення : урок - подорож
Додавання і віднімання складених іменованих чисел,
виражених у мірах часу.
Розв’язування задач з іменованими числами
на обчисленя тривалості подій
Підготувала
вчитель початкових класів
Криворізької гімназії № 91
Волинець О.В.
Природні дива України
Тема. Додавання і віднімання складених іменованих чисел, виражених у мірах часу.
Розв’язування задач з іменованими числами на обчислення тривалості подій.
Мета: формувати в учнів вміння письмово додавати і віднімати складені одиниці часу;ознайомити дітей з цікавими природними об’єктами, що знаходяться на території України; розвивати увагу та логічне мислення, допитливість, бережливе ставлення до природи.
Обладнання: ноутбук, мультимедійна презентація, міні – підручники із завданнями для груп; смайлики для визначення настрою.
Тип уроку : урок формування вмінь і навичок.
Форма проведення : урок - подорож
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Який урок ми зараз починаємо? Слайд 1.
Будем математику вивчати та рідний край свій пізнавати!
Емоційне налаштування учнів на роботу на уроці
Учитель
Подивились всі на мене, усміхнулися усі.
Хто готовий до роботи? ( Учні підносять руки)
Бачу, всі ви – молодці!
Як ми будем працювати?
Учні . Дружно і активно.
А у зошитах писати ?
Учні . Охайно і красиво.
А як будете відповідати ?
Учні . Швидко, точно, вміло
Тож часу не гаємо.
Учні. Беремось за діло!
Слайд 2.
ІІ. Актуальність опорних знань учнів
-Я дуже хочу, щоб сьогодні ми провели цікавий і незвичайний урок.
Для того щоб дізнатися , про що йтиметься на уроці , вам потрібно виконати вправи та розгадати ключові слова. А працювати ми будемо у групах . Давайте пригадаємо правила роботи у групах.
120 : 10 -4 * 100 – 650 ( 150) Н 24 * 10 :6 *4: 10= ( 16) Р 100: 2* 7- 150 :4 ( 50) Р
25* 4+900:10:5( 20) И 70+80:3*4:100( 2) П 80*4+280:10*3( 180) І
48:4 *3 :9*25 ( 100) Д 50 + 40 : 30 * 100 : 5 ( 60) ( О)
¼ год =… хв ( К) ½ кг = ... г ( Р) 1/3 доби = .. год (Р) 1/10 хв =… с ( И) 1/5 ц =… (Ї)
1 /5 год =… хв (Н) 1/4 т = …кг ( У)
III. Повідомлення теми і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності
А працювати ми будемо над умінням виконувати обчислення над іменованими числами та розв’язуванням задач з іменованими числами.
IV. Розвиток математичних знань і умінь учнів
Слайд 7
Задача. Відстань від міста Львів до міста Київ швидкісний поїзд проїхав за 5 год 48 хв, а від міста Київ до міста Бердянськ – за 3 год 34 хв. Скільки часу поїзд був у дорозі?
Розв’язання Слайд 8.
5 год 48 хв + 3 год 34 хв = 9 год 22 хв (1 год = 60 хв)
5 год 48 хв
+ 3 год 34 хв
8 год 82 хв
9 год 22 хв
А зараз кожна група отримає своє завдання
( Завдання для групи №1).
( Одне з див України – Чорне море. Його площа – приблизно 429 000 км , а Азовського( найменшого моря у світі) ,- 39000 км. На скільки площа Чорного моря більша від площі Азовського моря? ( На 390 000 км) Прокоментуйте , як ви знайшли відповідь . Слайд 9.
( Завдання для групи №2).
Висота найвищої вершини Кримських гір Роман – Кош – 1545 м, а це на 516 м менше, ніж висота найбільшої вершини України гори Говерли. Якою є її висота? Запишіть розв’язок. Прокоментуйте.
( 2016 м )
Слайд 9.
( Завдання для групи №3).
Щоб дістатись озером найближчого населеного пункту, корабель відплив від берега о 8 годині ранку, а дістався місця призначення о 9 вечора. Скільки годин корабель був у дорозі?
( Складання короткого запису.
Початок – 8 год ранку
Тривалість - ?
Кінець – 9 год вечора – 21 год
( Учні розв’язують задачу за допомогою годинникового циферблата, а потім один з представників групи коментує розв’язання 21 год – 8 год = 13 год)
Найбільше озеро в Україні – озеро Ялпуг ( Одеська область), а у Карпатах є ще одна перлина – озеро Синевир ( Карпати), яке ще називають « морським оком» Слайд 10.
(Завдання для групи №4).
Сонце над островом Хортиця зійшло о 7год 55 хв ранку, а зайшло о 4 год 16 хв вечора. Визнач тривалість дня.
Учні складають короткий запис, з’ясувавши, що 4 години 16 хв вечора- це 16 год 16 хв.
Початок – 7 год 55 хв ранку
Тривалість - ? год
Кінець – 4 год 16 хв вечора – 16 год 16 хв
( Презентація розв’язування задачі одним з членів групи.
16 год 16 хв – 7 год 55 хв = 15 год 60 хв+ 16 хв – 7 год 55 хв = 15 год 76 хв -7 год 55 хв = 8 год 21 хв)
Острів Хортиця – заповідник, що знаходиться посеред Дніпра і є найбільшим островом на цій річці ( завдовжки 12 км, завширшки 2, 5 км) На території його діє музей, у якому зібрано близько 30 тис. експонатів, з яких можна дізнатися про героїчне минуле славних козаків)
V. Фізкультхвилинка ( Україна – ти моя надія) Слайд 11 .
VI. Закріплення знань і вмінь учнів.
Слайд 12.
4 р. 9 міс.
+ 2 р. 7 міс.
6 р. 16 міс.
7 р. 4 міс. ( Завдання для групи 1)
Слайд 13. Слайд 14.
(Завдання для групи 2) ( Завдання для групи 3)
Слайд 15 (Завдання для групи 4)
Виконати дії з коментуванням
1год : 2 1добу : 6 1 рік : 12
1год : 2 хв 1 добу : 8 год 1 рік : 12 міс
4. Цікаві вправи на розвиток уваги.Слайд 15
1) Гра «Знайди слово». (Завдання учнів: серед літер знайти математичні терміни, які позначають одиниці часу. Дивиться уважно за рядками.)
*авгкспзрфгодина*свщтрасекунда*рсмцкбгфмнщрік*рививкасондень*трросрозмісяць*снегохвилина*
VI. Підсумок уроку. Коментування результатів роботи учнів. Рефлексія Слайд 15
- Поясніть алгоритм письмового додавання та віднімання складених іменованих чисел – одиниць часу.
- Звісно, за такий короткий час уроку неможливо ознайомитись з усіма дивами України. На наступних уроках ми продовжимо нашу цікаву подорож.
- Чи сподобався вам урок ? Чи змінився ваш настрій?
- Пам’ятайте, краса нашої землі може зникнути , якщо ми не берегтимемо природу і не дбатимемо про неї. Слайд 16
Щоб людям на Землі добре було жити,
Природу треба знати, берегти й любити!
VI. Домашнє завдання. Слайд 17 Виконати завдання № 461, № 462 с. 74