Тема. Лічба об’єктів навколишнього світу в межах 10. Склад чисел 2-8. Утворення рівностей на основі знань про склад чисел 2-8. Попереднє та наступне число.
Мета: Удосконалювати вміння учнів виконувати вправи на засвоєння і застосування складу чисел 2 - 8 та геометричні завдання, формувати обчислювальні навички і вміння; розвивати логічне мислення, самостійність, увагу, пам’ять; виховувати акуратність, старанність, працьовитість.
Формування предметних компетентностей:
Тип уроку: узагальнюючий урок з використанням ігрових технологій.
Обладнання: презентація у програмі Power Point (слайди), демонстраційні дубло LEGO, шість цеглинок, блоки Дьенеша, палички Кюїзенера, ляльковий театр, м’яч, індивідуальні та групові картки, відео – пісні.
ХІД УРОКУ:
І. Організація класу
Вже дзвінок нам дав сигнал,
Працювати час настав.
Тож і ми марно часу не гаємо,
Працювати починаймо!
Я, і ти, і ми, і ви.
Посміхнись тому, хто зліва,
посміхнись тому, хто справа.
Ми – одна сім'я.
В цьому класі друзі всі!
Я, і ти, і ми, і ви!
Поклонись тому, хто зліва.
Поклонись тому, хто справа.
Ми – одна сім'я!
Щоб у космос ракети запускати,
Гроші гарно рахувати,
Математику треба вивчати.
ІІ. Оголошення теми і мети уроку – повторимо склад числа 8, повправляємося в розв’язанні прикладів і задач, застосовуючи знання складу чисел 2-8.
ІІІ. Мотивація діяльності
Доріжку знань ти проклади.
(читання з зупинками)
Жили колись дві жабки. Були вони подруги і жили в одній канаві.
Одна з них була справжня лісова жабка – спритна, смілива, весела.
А друга була боягузка і ледарка. Про неї навіть казали, ніби вона народилася не в лісі, а десь у міському парку...
Якось вночі пішли жабки погуляти.
Ідуть лісовою стежкою, як раптом бачать – стоїть хатка. А біля хатки – льох, а з того льоху пахне чимось смачним. Забралися вони до льоху, стали там грати та стрибати. Стрибали, стрибали, аж поки впали у глечик зі сметаною. І почали тонути. Але ж тонути їм, звісно, не хотілося, і тоді стали вони плавати й борсатися.
І зупинка
-Скільки головних героїв?
- Які за характером були жабки?
- Що відбудеться далі?
У глечика були дуже слизькі й високі стінки, і жабкам було аж ніяк звідти не вибратися. Та жабка, що була ледаркою, думає: "Все одно мені звідси не вилізти, нащо ж мені дарма борсатися, краще вже одразу потонути." Подумала так і потонула.
А друга жабка думає: "Е, ні, потонути я завжди встигну, я краще ще трохи поборюся, поплаваю, хто знає, може воно щось із того й вийде". Тільки – ні, нічого не виходить, як не плавай, далеко не упливеш. Проте не здається жабка. "Нічого! Адже я ще жива – отже, треба жити!" З останніх сил бореться хоробра жабка зі своєю жаб'ячою смертю, дриґає лапками і думає: "Ні, не здамся!" Як раптом – що таке? Під ногами у жабки не сметана, а щось тверде, наче земля. Подивилася вона униз і здивувалася: грудка масла!
"Адже це я сама, своїми лапками з рідкої сметани тверде масло збила!" – зраділа жабка.
"Отже, добре я зробила, що одразу не потонула!"
Подумала жабка так та й вистрибнула з глечика.
І пострибала жабка додому, у ліс. А друга жабка так і залишилася лежати у глечику. Що ж... Правду кажучи, сама ти, жабко, винна. Не зневірюйся! Не вмирай раніше за смерть.
ІV. Опрацювання матеріалу
- Чи важко було?
Два кільця без кінця,
У середині – без цвяха.
Якщо я перегорнусь,
То ніяк я не змінюсь.
- Про що мова?
V. Практична робота – гра «Перегони» (відео)
VІ. Підсумок уроку
1