Урок математики. Лічба об’єктів навколишнього світу в межах 10. Склад чисел 2-8. Утворення рівностей на основі знань про склад чисел 2-8. Попереднє та наступне число.

Про матеріал
Урок математики у першому класі із використанням інноваційних технологій. Під час уроку передбачена групова робота.
Перегляд файлу

 

Тема. Лічба об’єктів навколишнього світу в межах 10. Склад чисел 2-8. Утворення рівностей на основі знань про склад чисел 2-8. Попереднє та наступне число.

Мета: Удосконалювати вміння учнів виконувати вправи на  засвоєння  і  застосування  складу чисел 2 - 8 та геометричні завдання, формувати обчислювальні навички і вміння; розвивати логічне мислення,  самостійність,   увагу,  пам’ять;   виховувати  акуратність,  старанність,  працьовитість.

 Формування предметних компетентностей:

  •                 уміння учитися - учити визначати мету діяльності, планувати дії, розвивати мислення;
  •                 математичної компетентності - виявлення простих математичних залежностей в навколишньому світі, моделювання ситуацій із застосуванням математичних відношень , усвідомлення ролі математичних знань та вмінь для досягнення успіху в житті;
  •                 інформаційної - учити працювати за інструкцією;
  •                 культурної -  залучення до різних видів мистецької творчості  з метою творчого вираження особистості учня;
  •                 здоров'язберігаючої - формувати навички правильного сидіння під час письма; вчити вміло робити паузи, зберігати зір.
  •                 соціальної –   формування умінь слухати й розуміти іншого, здатність спілкуватися і взаємодіяти з однолітками, співпрацювати та досягати спільних командних цілей у процесі діяльності;
  •                 комунікативної – вироблення вмінь ефективно і творчо застосовувати знання в нових, нестандартних ситуаціях,   збагачення словникового запасу;

Тип уроку:    узагальнюючий урок  з використанням ігрових технологій.

Обладнання: презентація у програмі Power Point (слайди), демонстраційні дубло LEGO, шість цеглинок, блоки Дьенеша, палички Кюїзенера,  ляльковий театр, м’яч, індивідуальні та групові картки, відео – пісні.

 

ХІД УРОКУ:

І. Організація класу

  1. Привітання

Вже дзвінок нам дав сигнал,

Працювати час настав.

Тож і ми марно часу не гаємо,

Працювати починаймо!


  1. Коло (створення емоційного настрою)

  • В цьому класі друзі всі!

Я, і ти, і ми, і ви.

Посміхнись тому, хто зліва,

посміхнись тому, хто справа.

Ми – одна сім'я.

В цьому класі друзі всі!

Я, і ти, і ми, і ви!

Поклонись тому, хто зліва.

Поклонись тому, хто справа.

Ми – одна сім'я!


  • Психоформула

Щоб у космос ракети запускати,

Гроші гарно рахувати,

Математику треба вивчати.

  • Пісенька про цифри (повторення назв цифер)
  • Рахунок в прямому і зворотньому напрямку 1-20, 20-1, передаючи цеглинку.
  • Гра «Попереднє/наступне число»
  • Рефлексія
  • Чи було складно? Покажи жестом.

ІІ. Оголошення теми і мети уроку – повторимо склад числа 8, повправляємося в розв’язанні прикладів і задач, застосовуючи знання складу чисел 2-8.

ІІІ. Мотивація діяльності

  1.             Блоки Дьенеша (діти викладають блоки заданих ознак)
  •                   В країну математику їди,

Доріжку знань ти проклади.

 

 

  1. Лялькова вистава  Л.Пантелєєв «Дві жабки»

(читання з зупинками)

Жили колись дві жабки. Були вони подруги і жили в одній канаві.

Одна з них була справжня лісова жабка – спритна, смілива, весела.

А друга була боягузка і ледарка. Про неї навіть казали, ніби вона народилася не в лісі, а десь у міському парку...

Якось вночі пішли жабки погуляти.

Ідуть лісовою стежкою, як раптом бачать – стоїть хатка. А біля хатки – льох, а з того льоху пахне чимось смачним. Забралися вони до льоху, стали там грати та стрибати. Стрибали, стрибали, аж поки впали у глечик зі сметаною. І почали тонути. Але ж тонути їм, звісно, не хотілося, і тоді стали вони плавати й борсатися.

І зупинка

-Скільки головних героїв?

- Які за характером були жабки?

- Що відбудеться далі?

 У глечика були дуже слизькі й високі стінки, і жабкам було аж ніяк звідти не вибратися. Та жабка, що була ледаркою, думає: "Все одно мені звідси не вилізти, нащо ж мені дарма борсатися, краще вже одразу потонути." Подумала так і потонула.

А друга жабка думає: "Е, ні, потонути я завжди встигну, я краще ще трохи поборюся, поплаваю, хто знає, може воно щось із того й вийде". Тільки – ні, нічого не виходить, як не плавай, далеко не упливеш. Проте не здається жабка. "Нічого! Адже я ще жива – отже, треба жити!" З останніх сил бореться хоробра жабка зі своєю жаб'ячою смертю, дриґає лапками і думає: "Ні, не здамся!" Як раптом – що таке? Під ногами у жабки не сметана, а щось тверде, наче земля. Подивилася вона униз і здивувалася: грудка масла!

 "Адже це я сама, своїми лапками з рідкої сметани тверде масло збила!" – зраділа жабка.

"Отже, добре я зробила, що одразу не потонула!"

Подумала жабка так та й вистрибнула з глечика.

І пострибала жабка додому, у ліс. А друга жабка так і залишилася лежати у глечику. Що ж... Правду кажучи, сама ти, жабко, винна. Не зневірюйся! Не вмирай раніше за смерть.

  • Чи справдилися очікування?
  • Яка жабка до вподоби?
  • Чому лісова жабка врятувалася? (успішна)
  1. Девіз уроку : «Не кажи не можу, а кажи навчуся».
  2. Створення правил уроку (м’яч)
  • Як досягти успіху на нашому уроці?
  • Ви вже знаходитеся на першій сходинці до успіху.

ІV.  Опрацювання матеріалу

  1. Робота з геометричними фігурами

 

  •                   Щоб хмарочоси будувати,геометричні фігури потрібно знати.
  •                   Візьміть свої фігури, утворіть об’єднайтеся в групи. Спікером буде найвищий.
  •                 Групова робота – знайдіть закономірність і домалюйте фігуру, якої не вистачає.
  •                   Яка фігура зайва?
  •                 Рефлексія, перехід на наступну сходинку.

- Чи важко було?

  1. Письмо цифри 8

Два кільця без кінця,

У середині – без цвяха.

Якщо я перегорнусь,

То ніяк я не змінюсь.

- Про що мова?

  •                 Палички Кюїзенера  (склад числа 8)
  •                 Порівняння чисел в межах 8.
  •                 Фізкультхвилинка «Голова, плечі, коліна, пальці»
  •                 Рефлексія, перехід на наступну сходинку.
  1. Робота з LEGO
  •                 Робота із задачами (презентація)
  •                 Гра «Атоми -молекули» - повторення складу чисел 6,7
  •                 Робота з килимками LEGO (презентація)
  •                 Рефлексія, перехід на наступну сходинку.

V. Практична робота – гра «Перегони» (відео)

  •                 Індивідуальна робота учнів на час.
  •                 Рефлексія

VІ. Підсумок уроку

  1. Коло «В цьому класі друзі всі…»
  2. Рефлексія
  3. Настрій уроку

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
15 вересня 2020
Переглядів
1034
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку