Конспект уроку математики, під час якого учні не лише вчаться лічити сотнями тисяч, знайомляться з новою лічильною одиницею - мільйоном, а й, виконуючи різноманітні завдання, дізнаються про те, що вперше слово "мільйоні" сказав у 1500 році італійський купець Марко Поло про незліченні багатства Індії та Китаю, що в перекладі означало "велика тисяча", тобто "тисяча тисяч".
КОНСПЕКТ
уроку математики
в 4класі на тему
«Читання і запис шестицифрових чисел у межах 200 000. Мільйон. Визначення загальної кількості одиниць певного розряду в числі. Задачі на знаходження числа за значенням його дробу.»
Тема. Читання і запис шестицифрових чисел у межах 200 000. Мільйон. Визначення загальної кількості одиниць певного розряду в числі. Задачі на знаходження числа за значенням його дробу.
Мета. Вчити учнів лічити сотнями тисяч до 10 сотень тисяч; ознайомити їх з новою лічильної одиницею — мільйоном; повторити усні прийоми обчислень множення і ділення; вдосконалювати вміння розв’язувати задачі; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
– Урок сьогодні особливий: у нас гості, привітайтеся до них. Будемо працювати під девізом:
Діяти - активно,
Думати - оперативно,
Сперечатись доказово
Для усіх обов’язково!
ІІ. Повідомлення теми, визначення завдань.
– Тема уроку - із секретом, відгадаєте ребус, зможете прочитати її повністю.
|
|
Визначмо завдання:
- читати шестицифрові числа;
- записувати шестицифрові числа;
- визначати загальну кількість одиниць кожного розряду;
- мільйон;
- задача;
- приклади.
- За кожне виконане завдання будете отримувати підказку - склад, за допомогою якої дізнаєтесь ім’я людини, яка вперше, за легендою, вимовила слово «мільйон».
ІІІ. Усні обчислення.
1. Робота в парах "Учитель - учень".
Учень 48 370 48 307 32 020 32 200 37 480 37 408 23 010 23 100 4040 400 040 70 080 70 008 |
Учитель > < > < < > |
2. Індивідуальна робота на картках.
3. Гра "Влучний стрілець".
350 • 2 400 • 2
150 • 4 + 200 4 • 100 + 300
540 : 60 • 50 200 • 4 + 100
150 • 3 + 450 810 : 90 • 50
ІV. Актуалізація опорних знань (№257).
1. Утворення числа 200000.
2. Читання чисел, визначення найбільшого, найменшого (200000, 59605).
3. Визначення кількості тисяч у кожному із чисел "ланцюжком".
4. Читання чисел: 100 000, ...1 000 000.
V. Вивчення нового матеріалу.
– Мільйон - це тисяча тисяч. Мільйонами рахують населення країн, великих міст, роки утворення планети Земля, відстані у космосі. Це - найменше семицифрове число, перше число третього класу чисел.
4. Робота над задачею 262.
– Прочитайте задачу мовчки, про що в ній розповідається? (Про крупи.)
– Прочитайте задачу вголос, визначте головні слова.
– Поясніть кожне число в задачі.
– Складіть скорочений запис.
Рис - ?кг, 1/3 від 354кг 354кг Решта - ?кг
Пшоно - ?кг, 1/4 від решти |
– Зачитайте за скороченим записом умову задачі, питання.
– Проаналізуйте задачу.
– Складіть план розв’язання задачі.
– Запишіть дії з поясненням, складіть вираз.
1) 354 : 3 = 118 (кг) — рис.
2) 354 – 118 = 236 (кг) — решта.
3) 236 : 4 = 59 (кг)
– Попрацюйте творчо над задачею. Про що треба запитати в задачі, щоб четвертою була дія віднімання? (На скільки кілограмів було більше рису, ніж пшона?)
5. Самостійна робота (№261):
І варіант:
500 : 10 = 720 : 9 • 2 =
280 : 4 • 10 = 972 : 36 =
ІІ варіант:
500 : 2 = 60 • 3 + 7 =
620 + 80 : 8 = 288 : 36 =
VІ. Підсумок уроку, домашнє завдання.
– За легендою, вперше слово "мільйоні" сказав в 1500 році італійський купець Марко Поло про незліченні багатства Індії та Китаю, що означало "велика тисяча", тобто "тисяча тисяч".