Урок математики на тему: "Координата площина"

Про матеріал
Розробка уроку з математики 6 клас. Тема " Координатна площина". Навчити вільно орієнтуватися на координатній площині, будувати точки за заданими її координатами та визначати координати точки, відміченій на координатній площині.
Перегляд файлу

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ЗЛАТОУСТІВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ ВОЛНОВАСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

 

 

 

 

 

 

ПРОЕКТНА ДІЯЛЬНІСТЬ 6 КЛАС

 

Тема уроку: «Координатна площина»

 

 

 

 

 

 

 

2020 р.

 

ЗМІСТ

 

ВСТУП

6 КЛАС МАТЕМАТИКА

Тема: «Координатна площина»

Мета уроку

Обладнання

Тип уроку

Очікувані результати

І. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ...................5

IV. ВИЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛ

Система координат: означення, будова

Координати точки ..............................................6

Властивості координат точки залежно від її розташування в системі координат....6

V. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА......................................6

VI. МІНІ-ПРАКТИКУМ.......................................6

Побудова малюнку за допомогою кооддинатної площини.................6-9

1. Закріплення знань учнів.....................................9

2. Рефлексія...............................................9

3. Обговорення та оцінювання практичних робіт......................9

VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ....................................9

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

ДОДАТКИ

ВСТУП

     Пошук нових форм і прийомів вивчення математики в наш час - явище не тільки закономірне, але й необхідне. І це зрозуміло: у вільній школі, до якої ми йдемо, кожен не тільки може, а й повинен працювати так, щоб використовувати всі можливості особистості. В умовах гуманізації освіти реальна теорія і технологія масового навчання повинна бути направлена на формування сильної особистості, здатної жити й працювати у світі, що безперервно зазнає змін, здатної сміливо розробляти власну стратегію поведінки, здійснювати моральний вибір і нести за нього відповідальність, - тобто такої особистості, яка спроможна само розвиватися і само реалізуватися.

      Особливо потрібно виділити наступне: крім звичайної мети уроку, урок з комп'ютерною підтримкою має технологічну мету: навчання новому методу навчальної діяльності, використанню конкретної навчальної комп'ютерної програми. Головною особливістю такого уроку є те, що пере визначаються потоки інформації на уроці - діалог викладача з учнем відбувається через комп'ютер, який виступає в ролі третього компоненту навчання, індивідуального для кожного учня.

      Комп'ютер допомагає розвивати розумові здібності: швидкість мислення, пам'ять, уміння переключати увагу. Використання комп'ютерних технологій: комп'ютерні презентації, комп'ютерне тестування. Програмні засоби використовуються у трьох напрямах: ілюстративному, схематичному та інтерактивному. Схематичний метод дозволяє скористатися можливостями комп'ютерних програм для побудови структурно - логічних схем та опорних конспектів. Після комп'ютерної обробки опорні конспекти стають більш наочними, цікавими.

       Програма для створення презентацій Microsoft Power Point є універсальним видом наочності і може бути застосованою у будь-якому класі на уроці будь-якого типу. Та найефективнішим є підготовка та використання презентацій на таких етапах вивчення математики:

- на уроках вивчення нового матеріалу у вигляді комп'ютерного діафільму з використанням елементів анімації;

- на уроках узагальнення і систематизації знань з теми - у вигляді шаблону «навчальний посібник».

6 КЛАС МАТЕМАТИКА

Тема: «Координатна площина»

Мета уроку

         навчити вільно орієнтуватися на координатній площині, будувати точки за заданими її  координатами та визначати координати точки, відміченій на координатній площині; 

 Розвиваючі: 

          - розвивати пізнавальну активність, творчі здібності, увагу, графічні навички;

 - вчити чітко і акуратно виконувати геометричні побудови; 

 - розвивати творчі здібності школярів; 

виховувати наполегливість в досягненні мети, охайність, точність, інтерес до математики.

Обладнання

Мультимедійний проектор, комп’ютер, інструкційні картки.

Тип уроку

Комбінований

Очікувані результати

   Навчити учнів вільно орієнтуватися на координатній площині, будувати точки за заданими її  координатами та визначати координати точки, відміченій на координатній площині, будувати малюнки за допомогою комп’ютера за заданими точками.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА

Дорогі діти сьогодні ми поринемо у чудовий, незвичайний світ науки, яка зачаровує, дивує, манить. Науки, яка оточена містикою, магією. Звичайно, це математика.

             Девіз нашого  уроку :    «Недостатньо  лише  мати  добрий  розум ,

                                                 головне  це – раціонально з застосовувати  його»

Рене Декарт.

     Додатковий матеріал:

   Учень 1: Гіппарх. Більш ніж за 100 років до н.е грецький вчений Гіппарх запропонував опоясати на карті земну кулю паралелями и меридіанами та ввести зараз добре відомі географічні координати: широту та довготу і позначити їх числами.

Учень 2: Клавдій Птоломей .У II віці н.е. відомий древньогрецький астроном Клавдій Птоломей вже користувався довготою і широтою в якості географічних координат.

Учень 3: Рене Декарт (1596-1650) французький філософ і математик, ввів поняття  координатної площини, тому її часто називають декартовою системою координат.

Учень 4: Готфрід  Вільгельм Лейбніц .Терміни «абсциса» , «ордината»,      «координати» першим почав використовувати в кінці 17 століття Готфрід  Вільгельм Лейбніц.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

(Бесіда)

Усні вправи

1.   Назвіть координати точок, що зображені на рисунку:

https://3.bp.blogspot.com/-4ndCKh89gv4/WiLrQfcxWuI/AAAAAAAAAA8/kMgT3XMD-X4Q4Y6eL3GTE_ZzLFW23iZBwCLcBGAs/s320/1.jpg

 

Які лежать ліворуч від початку відліку? праворуч від початку відліку?

Які з них мають додатні, від'ємні, протилежні координати?

Чому дорівнюють модулі координат названих точок?

2.   Дано т. А, що не належить прямим а і с (прямі а  с і перетинаються в т. О).

Як провести перпендикуляри з т. А на прямі а та с?

https://3.bp.blogspot.com/-tgosqGJ2uNE/WiLrVPnATnI/AAAAAAAAABA/vzc-AnA4JTQr_H2IVeeZWv1WrAAnolLzgCLcBGAs/s1600/2.jpg

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

  Сьогодні ми будемо доводити, що математика – це не суха наука, що з  її допомогою можна створити дещо прекрасне.

IV. ВИЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Теоретичні відомості:

1.   Система координат: означення, будова. 

  Формування уявлення про систему координат і означення — відносно матеріалу підручника, а саме: прямокутною системою координат називаються дві взаємно перпендикулярні координатні прямі, що перетинаються в початку відліку (т. О). При цьому прямі називаються координатними осями (Ох — горизонтальна, Оу — вертикальна), т. О — початок координат. Площина, на якій задано систему координат, називається координатною. В результаті пояснень виконуємо рисунок. Варто зауважити, що стрілка координатної прямої вказує додатний напрямок.

2.   Координати точки. 

     Визначення координат точки на координатній площині показуємо на прикладі. Важливо, щоб учні запам'ятати алгоритм: для визначення абсциси точки проводять перпендикуляр до осі абсцис, для визначення ординати точки — перпендикуляр до осі ординат.

3.   Властивості координат точки залежно від її розташування в системі координат.

   Після вивчення понять «абсциса» та «ордината» точки  необхідно, щоб учні запам'ятали, що в запису А(х; у) х — це завжди абсциса, у — це завжди ордината. Можна вказати на певну закономірність: перші літери назв координат «абсциса» та «ордината» в абетці йдуть у такому ж порядку, як і в символічному запису координат точки х та у.)

Також вводяться поняття координатних чвертей і знаки координат точки залежно від координатної чверті, в якій вона розташована , та властивості точок, що лежать на координатних осях та в півплощинах  відносно кожної осі.

V.            ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

[Додаток 1]

VI.            МІНІ-ПРАКТИКУМ

1) Виконання усних вправ.

  Вправа «Ланцюжок».  Учні з місця по одному називають координати точок, зображених на проекторі.

                                

Відповіді:   А(4;2); В (-2;-2); С (5;2); D (-1; -3); E (-5;5);F(3;1); H (-2;5); G (-1;2);       K (-1;1);M (7;-5); R (11;-1); S (8;0); Q(-1;-6)

2)Вправа «Наша країна - Україна». Учні працюють на шаблонах, позначають точки на координатній  площині, послідовно (так як вони записані) іісполучають їх між собою.

Картка (10;0); (11;1); (10;2); (11;3); (7;4); (6;5); (4;4); (3;6); (2;6); (2;7); (0;8);     (-1;8);(-3;7); (-4;5); (-6;6); (-11;6); (-13:5); (-13;2); (-14;0); (-16;2); (-14;-3);         (-11;-3); (-10;-4); (-7;-2); (-5;-3); (-5;-4); (-3;-5); (-5;-5); (-5;-7); (-6; -8); (-5;-9);  (-3;-8); (-2;-6); (0;-5); (1;-6);(2;-6); (1;-7); (2;-8); (3;-8); (3;-10); (4;-10); (5;-8); (6;-8); (7;-7); (5;-7); (3;-6); (5;-5);  (9;-2); (9;-1); (10;0).

                                C:\Documents and Settings\User\Рабочий стол\Україна.BMP

Перед вами накреслена за допомогою координат карта. Це карта  України.  Це  - наша рідна земля. А земля кожної  держави — її недоторкана власність, яку вона готова обороняти від посягань ворогів.  Україна - наша Батьківщина,  вона  має свою землю, свою мову, культуру, історію,  власні звичаї і традиції . І від нас залежить, якою вона буде в майбутньому. Серце кожної країни –це ії столиця. Як називається наша столиця? (Відповідь учнів). Давайте на карті позначмо  буквою К  столицю України . Назвіть координати точці К. К(-4;3).   В якій області  ми живемо? (Відповідь учнів).  Позначмо точкою D місто Донецьк, запишіть  її  координати . D (5;-1) А де ж на карті  розташовано село, в якому ми живемо? Позначимо буквою  Z (4;-2) Златоустівка.

   Техніка безпеки при роботі за комп’ютером.

3) Самостійна робота. Вправа  «Намалюй малюнок» . На координатній площині за даними точками  побудувати малюнки на комп’ютері за картками.

   Картка № 1:Страус

 1) (0; 0), (- 1; 1), (- 3; 1), (- 2; 3), (- 3; 3), (- 4; 6), (0; 8), (2; 5), (2; 11), (6; 10), (3; 9), (4; 5), (3; 0),(2; 0), (1; – 7), (3; – 8), (0; – 8), (0; 0).

                                          страус

Картка № 2: Зайчик

(5;1), (6;2), (6;3), (5;6), (4;7), (5;8), (6;8), (8;9), (9;9), (7;8), (9;8), (6;7), (7;6), (9;6), (11;5), (12;3), (12;2), (13;3), (12;1), (7;1), (8;2), (9;2), (8;3), (6;1), (5;1) і (5;7).
                                                   https://urok-ua.com/wp-content/uploads/2016/08/18.jpg

  Картка № 3: Лис

 1) (- 8; – 9), (- 6; – 7), (- 3; – 7), (1; 1), (1; 3), (4; 7), (4; 4), (7; 2,5),(4; 1), (6; – 8),  (7; – 8), (7; – 9), (5; – 9), (3; – 3), (1,5; – 6), (3; – 8), (3; – 9), (- 8; – 9).                

                                            https://urok-ua.com/wp-content/uploads/2016/08/9-1.jpg

Картка № 4: Ластівка

(-5; 4), (-7; 4), (-9; 6), (-11; 6), (-12; 5), (-14; 5), (-12; 4), (-14; 3), (-12; 3), (-11; 2), (-10; 2),  (-9; 1), (-9; 0), (-8; -2), (0; -3), (3; -2), (19; -2), (4; 0), (19; 4), (4; 2), (2; 3), (6; 9), (10; 11),  (3; 11),

                                         ластівка

Картка № 5: Качка

(3; 0), (1; 2), (-1; 2), (3; 5), (1; 8), (-3; 7), (-5; 8), (-3; 4), (-6; 3), (-3; 3), (-5; 2),(-5; -2),          (-2; -3), (-4; -4), (1; -4), (3; -3), (6; 1), (3; 0) и (-1; 5).

                                           https://urok-ua.com/wp-content/uploads/2016/08/13.jpg

Картка № 6: Рибка

(-4;2), (-3;4), (2;4), (3;3), (5;2), (7;0), (5;-2), (3;-2), (2;-4), (0;-4), (-1;-2), (-5;0), (-7;-2),         (-8;-1), (-7;1),(-8;3), (-7;4), (-5;2), (-2;2), (0;3), (3;3)

             https://urok-ua.com/wp-content/uploads/2016/08/32.jpg

VII.            ПІДСУМОК УРОКУ

  • Яку тему  ми вивчали сьогодні?

  У математиці є своя краса, за допомогою координатних точок ми побудували карту України, різноманітні малюнки передаючи їх неповторність.

1.     Рефлексія.

  • Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці?
  • Чого навчились?
  • Що сподобалось?
  • Що було цікавого?
  • Де можна використати набуті знання?

2.     Обговорення та оцінювання практичних робіт.

  • За допомогою смайликів показуємо свій настрій від пройденого уроку.

VIII.            ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

   Картка  

 (-6;-1), (-5;-4), (-2;-6), (-1;-4), (0;-5), (1;-5), (3;-7), (2;-8), (0;-8), (0;-9), (3;-9), (4;-8), (4;-4),  (5;-6), (8;-4), (8;0), (6;2), (4;1), (0;1), (-2;2), (-6;-1),

(-10;-2), (-13;-4), (-14;-7), (-16;-9),(-13;-7),

 (-12;-10), (-13;-14),(-10;-14), (-10;-13),

 (-9;-13), (-10;-9), (-5;-9), (-5;-15), (-2;-15),

(-2;-13). (-2;-10), (-1;-10), (-1;-11), (-2;-13),

(0;-15), (2;-11), (2;-9).

                                                   

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. О.С. Істер Математика. Підручник для 6 класу. – : Підручники і посібники. 2014. – с.

 

 

 

ДОДАТКИ

[Додаток 1]

Фізкультхвилинка доступна за посиланням:

 

[Додаток 2]

Відео інструкція доступна за посиланням:

https://youtu.be/BViTbpLrYGU

[Додаток 3]

Гра «Блеф-клуб» - застосунок

Застосунок доступний за посиланням:

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
2 листопада 2020
Переглядів
1063
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку