Урок. Утворення чисел від 90 до 100. Лічба в межах 100. Складання виразів на дві дії. Творча робота над задачею.

Про матеріал

Ознайомити учнів з утворенням і назвою чисел від 90 до 100. Формувати навички і вміння складати вирази на дві дії. Навчати творчо працювати над задачею.

Перегляд файлу

Тема: Утворення чисел від 90 до 100. Лічба в межах 100. Складання виразів на дві дії. Творча робота над задачею.

Мета: Ознайомити учнів з утворенням і назвою чисел від 90  до 100. Формувати навички і вміння складати вирази на дві дії. Навчати творчо працювати над задачею.

Обладнання: Таблиця для усної лічби, лічильний матеріал, таблиця з коротким записом умови задачі.

Хід уроку:

І. Перевірка знань учнів.

1.Перевірка домашнього завдання.

2.Завдання для опитування.

Назвати число, у якому 5 десятків і 2 одиниці; 6 десятків і 3 одиниці, 8 десятків і 7 одиниць.

Назвати числа, у яких стільки десятків, скільки одиниць.

Назвати порядок виконання дій у виразах : 12 – 5 + 3; 13 – ( 2 + 4).

Записати у зошит тільки ті приклади,  в яких у віконце потрібно вписати число 6.

+ 4  - 5 = 5              ( 12 + 7 ) - = 3             17 – ( + 1) = 10

 

ІІ. Усна лічба.

 

 

 

        

 

 

 


 

 

 

 

( додати 5 )

ІІІ. Утворення і назва чисел від 90 до 100. Лічба в межах 100.

  1. Виконання вправ за підручником ( закріплення вивченого на минулих уроках).
  2. Підготовча робота.

Назвати число, яке має 5 десятків і 2 одиниці; 3 десятки і 8 одиниць. Скільки десятків ц одиниць у числах 26, 72, 80?

  1. Пояснення нового матеріалу. ( Використовуємо лічильні палички).
  2. Закріплення нового матеріалу за підручником.

ІV. Складання виразів на дві дії.

  1. Користуючись дужками, запишіть вирази та обчисліть їх.

18 зменшити на суму чисел 5 і 2.

9 збільшити на різницю чисел 12 і 3.

До різниці чисел 24 і 9  додати число 10.

Від суми чисел 9 і 3 відняти 7.

  1. Самостійне обчислення виразів записаних на дошці

10  -  ( 5 + 2 ) =
 8 + (  9 – 3 )  =
 

12 – (6+3) =

 ( 15 – 8 ) + 4 =
 


Фізкультхвилинка

Буратіно потягнувся,
Раз — нагнувся, два — нагнувся,
Руки в сторону розвів —
Мабуть, ключик загубив.
А щоб ключик той дістати,
Треба нам навшпиньки встати.

 

V. Творча робота над задачею.

У Тетянки було 15 яблук. Вона дала своїй подружці 6 яблук. Скільки яблучок залишилося у Тетянки?

Учні  самостійно записують умову.  Після самостійної роботи над умовою на дошці з’являється таблиця з коротким записом задачі.

 Було – 15 ябл.

Віддала – 6 ябл.

Залишилося - ? ябл.

Розв’язок записують у зошит. Після цього учитель ставить запитання.

  • Які числа можна поставити в умові  замість числа 15, щоб у відповіді одержати більше число?
  • Якщо в умові поставити замість 15 число 17, то відповідь зменшиться чи збільшиться?
  • Які числа можна поставити в умові задачі, щоб відповідь збільшилась?

 

   Далі проводиться робота

 з аналогічними задачами, але диференційовано. Сильніші учні працюють самостійно, а слабшим допомагає вчитель. Задачі заздалегідь надруковані.

 

Олесь знайшов 4 грибочка, а  Степанко – 6 грибочків. Скільки грибочків знайшли хлопчики?

Бабуся спекла 6 пиріжків з сиром , а з капустою – на 7 більше.  Скільки всього пиріжків спекла бабуся?

 

VІ. Домашнє завдання.

( за підручником)

VІІ. Підсумок уроку

  • Скільки одиниць і десятків у числах 92, 96, 99?
  • Скільки десятків у числі 100?
  • Назвати сусідів числа 89, 94, 98, 99.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
24 липня 2018
Переглядів
1758
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку