Урок математики у 2 класі на тему "Додавання і віднімання чисел різними способами"

Про матеріал
Цікавий і сучасний урок, на якому діти разом з Патроном працюють у групах, парах, виконують щоденну діяльність "Математика з другом", аналізують, досліджують, вчаться доводити свою думку. Урок носить виховний характер.
Перегляд файлу

 

Тема уроку: Додавання і віднімання чисел різними способами.

Мета:

Формування предметних компетентностей: продовжувати вчити учнів розв’язувати вправи і задачі на засвоєння таблиць додавання і віднімання;  удосконалювати обчислювальні навички; розвивати критичне мислення, уміння виділяти головне, емоційний інтелект,  математичне мислення, вміння доводити власну думку,працювати в групах, парах, самооцінювати; виховувати почуття патріотизму, бажання допомагати одне одному і ЗСУ.

Обладнання:  презентація, підручник «Математика», зошит в клітинку, лінійка, ручка, ,цеглинки LEGO-6 шт., пес Патрон (іграшка), математична хмара ( в цифрі 3), хмара слів ( в голубі), таблиця «Склад числа», завдання з LEGO ( на листках), конверти із прикладами для двох груп, годинник, пісочний годинник, смайлики, календарики на 2024 рік(із зображенням пса Патрона).

Тип уроку: комбінований.

 

Хід уроку

1.Організація класу.

Слайд 1.Створення позитивного психологічного клімату класу.                                  Математика- цариця всіх наук.

Привітання з гостями.

Гостей дорогих ми вітаємо щиро,                                                                               бажаєм здоров’я, добра всім і миру.                                                                                   Як ваш настрій, діти, перед початком уроку?                                                                       (У школярів на партах декілька смайликів. Діти піднімають той смайлик, який показує їх настрій)

2. Мотивація навчальної діяльності .Створення проблемної ситуації.

   Вчитель:Тільки що мені на телефон прийшло СМС, в якому повідомлялося, що до нас на урок поспішає незнайомець.Щоб ви швидше могли з ним познайомитися,він прислав вам 2 конверти із прикладами. Вам потрібно поділитися на дві групи( за датами народження ).Перша група- це зимові і осінні іменинники, а друга- весняні і літні.Розв’язавши приклади, ви їх маєте розмістити у порядку зростання. Біля кожного прикладу є літера. Якщо ви правильно виконаєте приклади, то зможете прочитати ім’я того, хто зараз з’явиться у нас на уроці математики.

Слайд 2 Робота в групах.Учні : пес Патрон. Вчитель показує іграшку пса Патрона.                                                                                                                     Слово вчителя: Це- Пес Патрон (нар. 2019) — український собака-винюхувач вибухівки, порода джек-рассел-тер'єр, талісман Служби України з надзвичайних ситуацій.
Слайд 3 Оголошення теми і мети уроку.

Слайд 4.      9+7   Як нам краще додати дані числа? На які числа можна розкласти число 7, щоб легше було додати?

Слайд 5 12- 8  (Учні коментують як можна відняти)                                                Слайд 6  Прийом округлення  5 + 8 = 5 + 10 – 2 =

Слайд 7.Математична розминка. Ви знаєте, діти, що Патрон багато тренується, бігає, стрибає, виконує різні команди. Наш урок він теж пропонує почати з математичної розминки.

Слайд 8. Доповни до 10 кожне з чисел.Ще песик любить ганяти м’яча з хлопцями, коли є вільний час. А ви любите футбол? Давайте забивати голи! Доповни до 10 кожне з чисел;

10= 7+        10= 5+          10= 8         10= 9+        10= 1+

 Слайд 9.Математична розминка з LEGO. (Завдання на таблицях)  C:\Users\acer\Desktop\50 -.jpg                          C:\Users\acer\Desktop\19 =.jpg   C:\Users\acer\Desktop\10 пл.jpgC:\Users\acer\Desktop\24.jpg

Повторення складу чисел по таблиці.34   56   78  92  Стільки одиниць у цьому числі? Стільки десятків? Які сусіди даного числа?На стільки в числі 56 більше одиниць, ніж десятків

Слайд 10. Математична хмаринка.                                                        

Одного теплого осіннього дня песик лежав після роботи на траві і дивився у небо, по якому пливли голубі хмаринки. Патрон подумав, чому б не принести математичну хмаринку нам на урок. Адже ви любите працювати з такими хмаринками? Сьогодні числа знаходяться у цифрі 3. А як ви думаєте, чому саме в цифрі 3? Які слова є, де є три?(Тризуб, трикутник, тривога, є три дівчинки і т.д)                                                                                                               Вчитель: А ще листопад це є третій останній місяць осені. А ще пес Патрон народився 2019 року у місяці липні. У нашому класі теж є троє дітей, які народилися у липні 2016 року. На стільки років ви старші за цього героїчного песика?  (На 3 роки)                                                                                                   Яке найменше число у хмаринці? Яке найменше?                                            Слайд 11.Каліграфічна хвилинка.                                                                                    Урок починаємо без зупинки з каліграфічної хвилинки.                                        Запишіть п’ять двоцифрових чисел.(У кожного на парті є математична хмаринка)                                                                                                              Вчитель: Пес Патрон за той час, поки він допомагає розміновувати території, знайшов більше 300 вибухонебезпечних пристроїв. А хто може на дошці записати числа, які більше 300?

 (Один учень пише біля дошки)

Слайд 12.Актуалізація опорних знань .Робота з підручником.         Приклади  1, стор.47    (Записати їх в зошити)   Задача  2, стор.47  Читання одним учнем задачі. Про що дана задача? Скільки хлопчиків займалося у комп. класі? Скільки було дівчаток? Скільки всього дітей було? На скільки менше хлопчиків, ніж дівчаток?

Слайд 13.Повторення правил поведінки в комп’ютерному  класі.  Як себе потрібно поводити у комп.класі? Стільки годин дитина має проводити за гаджетами?  (До 2 годин)                                                                                                 Слайд 14. Фізхвилинка.  Пес Патрон приніс вам нову фізхвилинку, яку буде виконувати разом з вами.

Слайд 15  Математика з другом.Робота в парах.  Пес Патрон уже дуже довго працює у парі з своїм господарем. А чи ви вмієте працювати злагоджено і швидко з своїм другом?(Дитина тижня першою сідає в Крісло автора і вибирає собі друга.)                                                                                Вчитель: Пес Патрон бачив стільки будинків зруйнували росіяни у різних містах та селах України. Але він, як і ми всі, вірить, що Україна обов’язково переможе у цій війні і почнеться відбудова.Відбудова нашої прекрасної і незалежної України. Тому Патрон просить вас із фігурок танграма збудувати гарні будинки для українців. Це потрібно зробити за 1 хвилину (Пісочний годинник)                                                                                                                              Слайд 16   Розв.задачі.  Наш героїчний песик був у 2022 році у нашого президента Володимира Зеленського. Відважного песика президент нагородив медаллю «За віддану службу», а його господаря Михайла Ільєва – орденом «За мужність» ІІІ ступеня.

 

 

C:\Users\acer\Desktop\Зеленн.jpg

Стільки хвилин тривала їхня зустріч? ( Діти беруть годинник і визначають за ним час)                                                                                                                         Слайд 17.  Разом до Перемоги.  Пес Патрон закликає всіх донатити на ЗСУ, вірити у наших захисників і наближати Перемогу. Але як, ви, маленькі другокласники, можете наблизити Перемогу, що ви можете зробити? (Відповіді дітей) Зараз, найголовніше завдання для кожного українця- це чесно і відповідально працювати на своєму фронті. Для вас головне – це вчитися, бути розумними дітьми, бо Україні потрібні розумні, кмітливі і творчі люди! Ваші знання з математики вам обов’язково будуть потрібні у вашому подальшому житті! Не забувайте про це!                                               Слайд 18.Завдання з зірочкою. Це для дуже кмітливих дітей.  Ми, як і всі українці допомагаємо нашим захисникам : ваші батьки плели маскувальні сітки, печуть, готують різні смачні страви, смаколики, донатять на автомобілі для хлопців, які на передовій  і це все передають на фронт. А ще ми  вже два роки поспіль проводимо благодійні ярмарки, де продаємо різні смаколики, а зароблені гроші йдуть на потреби ЗСУ. У 1 класі ми вторгували 1550 грн, а у 2 класі 1410 грн. Коли ми вторгували більше? На стільки більше? Передайте вашим батькам велике спасибі від Патрона і від усіх захисників. Ви – великі молодці! Разом- ми сила!                                                                                        Слайд 19, 20 Випуск марок з псом Патроном. Минулого року Укрпошта випустила перші марки з псом Патроном. Гроші за ці марки йдуть на допомогу ЗСУ, а також на побудову приютів для бездомних тварин.                 

Слайд 21Рефлексія успіху. Підсумок уроку.

Сьогодні ми виконали різні завдання. Повторили те, що вчили раніше. Хто вважає, що треба ще потренуватися в обчисленнях виразів ? Кому потрібна допомога?

 

C:\Users\acer\Desktop\океан.jpg

(Діти відповідають на питання)                                                                                           Слайд 22Кольорове самооцінювання                                                                                 (Діти піднімають ту цеглинку, як вони оцінюють свою роботу)                Домашнє завдання. Приклади 1, завдання 4, стор.47

Слайд 23.Створення марки настрою.   Коли пес Патрон одержував свою нагороду, у нього був відмінний настрій. А який  у вас зараз настрій?( У дітей на партах є декілька смайликів, які показують різні емоції).Учні підходять до дошки і створюють марку настрою.                                                                             Слайд 24  Хмаринка слів.  Так, як сьогодні Всесвітній День дитини, то песик приготував для вас ще хмаринку слів.У якому птахові заховалися слова? А чому саме в голубові? (Бо голуб – символ миру) Що вам хоче побажати песик?

 

C:\Users\acer\Desktop\Word Art 10.jpeg

 Слайд 25.

 

Пес Патрон каже вам: Слава Україні! (Діти відповідають: Героям слава!)

Вручення подарунків гостям і дітям від Патрона (календарики із зображенням пса Патрона на 2024 рік.

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
20 листопада 2023
Переглядів
150
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку