Урок математики в 3 класі. "Закріплення множення двоцифрового числа на одноцифрове. Розв'язування задач."

Про матеріал
Під час уроку діти закріплюють вміння учнів множити двоцифрове число на одноцифрове; удосконалюють вміння і навички розв’язання задач. Розвивають обчислювальні навички. Виховують любов до природи.
Перегляд файлу

1

 

Відділ освіти Васильківської міської ради

Науково-методичний центр

Васильківська загальноосвітня школа I-III ступенів № 3

 

 

 

 

 

 

 

Урок математики в 3- В класі

 

 

 

 

Підготувала і провела:

Михалевич Валентина Леонідівна,

вчитель початкових класів

Васильківського академічного ліцею «Успіх»

 

 

 

 

 

2022 рік

Тема. Закріплення множення двоцифрового числа на одноцифрове.                              

              Розв'язування задач.

   Мета. Закріплювати вміння учнів множити двоцифрове число на         

  одноцифрове;

 удосконалювати вміння і навички розв’язувати задачі. 

               Розвивати обчислювальні навички.

 Виховувати любов до природи.

 

Тип уроку: інтегрований (математика поєднана з природознавством)

Обладнання: мал.  м’ячів, презентація,

 

Хід уроку.

  1. Організаційна  частина.
  1. Речівка : Лиш дзвінок на урок продзвенить

                Станемо серйозними в ту ж мить.

                Бо роботи багато у нас

                                   І дружно працює наш клас.

  1. Повідомлення  теми та мети уроку.

Девіз уроку: мовою математики про природу.

  1. Актуалізація системи опорних знань та вмінь.

1. Математичний диктант.

                      - Вставити цифру, щоб вийшло слово.

 Ребуси:  ВІ + ? + ЛА      (три)

 ПІ + ? + Л        (два)

 - Записати цифри 3 і 2. Яке число? (32) 

 - Дати характеристику числа (двозначне, для запису використовуємо           

 цифри 3 і 2, містить 3дес. 2 од., сусіди – 31, 33, парне, має  дільники

  1, 32, 2, 8, 4, 16)

 - Переставте цифри. Запишіть. Яке число (23).

 Яке число більше і на скільки?    (32 > 23 на 9 )

 - Записати з цими цифрами (3 і 2) можливі трицифрові числа. ,  

( 223 .  233, 323,   332,  322, 232)

- Підкреслити найменше, найбільше. 

 

 

2. Завдання для опитування.

- Яка пора року?

Сьогодні березень, перший місяць весни. Уже  по весняному світить сонечко.

Хочеться більше часу бути на вулиці. Наші хлопчики уже не можуть

дочекатися    коли ж вийдуть грати у футбол. А ми їм таку можливість

надамо.

      Гра «Забий гол»

32 · 3 = 25 · 3 = 12 · 5 =

42· 2 = 19 · 3 = 21· 4 =

17 · 4 = 23 · 4 = 33 · 3 =

400 : 20 = 900 : 30 = 600 : 20 =

30 · 10 = 800 : 10 = 70 · 10 =

 

( виходять 3 хлопчики)

перевіряють 3 дівчинки

 

3.  Усний рахунок ( колективно)

Вчитель:  Сьогодні ми будемо говорити про весну.

Уже пішли перші дощі, заспівали птахи, оживає все в природі.

1). Гра «Краплі дощу»

       - Діти, цей зошит побував під дощем і крапельки змили цифри. Розв’язати приклади неможливо, але дещо зрозуміти можна.

Назвіть вирази, значення яких більше 100.

25 + 5. 6. + 25

500 – 2.. 4.. - 34

400 – 1. 1000 – 3..

 

2). Вчитель:  Порахувавши цей ланцюжок, ви дізнаєтесь які квіти називають вісниками весни, бо вони найперші розквітають в Україні

Конвалії - 80

Проліски - 100

Кульбаба - 200

 

 : 5       · 100 : 2        :10 : 2 · 5                                            

Розповідь вчителя.  Перше весняне  диво природи – це проліски. Вони є різного кольору: білого. блакитного.

Чому ж такі тендітні, маленькі квіти не бояться морозу?

Існує цікава українська легенда про пролісок. Старі люди розповідали, що в

давнину зима була дуже  люта. Щороку Весна виходила на двобій із  нею, але

 часто Зима перемагала, і тоді панувала увесь рік. І одного разу люта Зима

знову взяла верх над ніжною Весною, закрила її в темниці і сказала: «Ти

вийдеш звідси тільки тоді, коли станеться диво – посеред снігу зацвітуть

квіти» . Засумувала Весна, а ще більше загорювали всі звірі і птахи на землі,

які вже знемагали від холоду і голоду. Аж ось одна ластівка змогла дістатися

до Весни у її в’язниці. Та розказала про нездійсненну вимогу Зими. Тоді

ластівка  прилетіла на землю, припала грудьми до снігу і почала гріти його.

Не витримавши її тепла, сніг почав танути, і з-під ластівчиного крила до

сонця потяглася синьоока відважна квітка.

 Побачила те Зима – і відразу втратила свою силу. Відтоді так і повелося –

тільки но з’являються перші проліски – Зима тікає щодуху до наступного

 року.

 

3). Задачі усно.

  Вчитель.  «Де багато пташок, там немає комашок» - говорить народна мудрість. Птахи приносять користь. Знищують шкідників саду, огороду. Першими з теплих країв додому повертаються  граки, потім жайворонки, шпаки, ластівки, зозулі і т.д.

а)   Синиця за добу з’їдає стільки комах, скільки важить сама. За місяць (30 днів)  вона знищує 600 комах. Яка маса синиці? ( 600 : 30 =20 )

б)  Пара синиць за сезон оберігає від комах 40 плодових дерев. Скільки дерев

збереже 100 синиць?    ( 40 : 2 · 100 = 2000 )

в)  Шпак живе 12 років, а ворон -  у 6 разів більше.

   - Скільки років живе ворон? 

   - На скільки років ворон живе довше?

(12 · 6 = 72 (р.) 72 – 12 = 60 (р.))

г)  Летіли горобці, сіли на стовпці.

Як сядуть по 2 – один стовбець зайвий.

Як сядуть по одному – один горобець зайвий.

Скільки горобців і скільки стовбців?

( 4 горобці і 3 стовбці)

ІІІ. Осмислення зв’язків і взаємовідношень в об’єктах пізнання.

   1) Гра «Шифрувальник» (Самостійна робота із самоперевіркою).

   Вчитель. Птахів існує близько 10500 видів. І всі вони різні, дуже цікаві, неповторні.

    Розв’язавши ці приклади ви дізнаєтесь про яких птахів говорять, що вони пародисти.

 

17  · 4 18  · 5 22  · 4

28  · 3 34 · 2  36  · 2

19  · 4 43 · 2  12  · 5

 

р

ш

а

і

п

о

в

к

84

90

86

72

68

76

60

88

 

 

Вчитель. Шпаки – це перші вісники весни. Уже в березні вони  прилітають додому. І починають боротьбу із шкідниками дерев, рослин: гусеницями, жуками, слимаками, хрущами …

Чому  ж вони пародисти? Тому, що вони в своєму співі відтворюють, імітують різні звуки: передражнюють голоси інших птахів, наслідують квакання жаб, гавкіт собаки, гудок автомобіля. Вони щебечуть, каркають, тріщать, квокчуть як кури.

( Прослуховування пісні шпака )

Фізхвилинка (музика «Весна» )

 

2). Робота з підручником

Задача 809 (с.126).

Аналіз задачі.

- Про що йде мова в задачі? (Для школи – інтернату привезли цибулю і часник.)

- Що сказано  про цибулю?  Про часник?

- Чи можемо відразу дати відповідь на запитання? ( Ні, бо не знаємо, скільки всього кілограмів цибулі і скільки всього кілограмів часнику привезли.)

- Якою дією про це дізнаємось? ( Дією множення.)

- Якою дією знайти, скільки всього овочів привезли? ( Дією додавання.)

 

1)  36 · 3 = 108 (кг) – цибулі привезли;                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                

2) 35 · 2 = 70 (кг) – часнику привезли;

3) 108 + 70 = 178 (кг)

Вираз: 36 · 3 + 35 · 2 = 178 (кг)

Відповідь: привезли 178 кілограмів овочів.

 

ІV. Застосування знань у стандартних умовах з метою формування навичок.

1). Задача №1

    - Майже всі птахи дуже гарні  батьки, які разом піклуються про своїх новонароджених пташенят.

Шпак приносить своїм пташенятам комах 250 разів на добу, а синиця – на 150 разів більше. Ніж шпак. Дятел – на 100 разів менше, ніж синиця. На скільки комах більше знищує дятел, ніж шпак?

Аналіз задачі:

- Про що розповідається в задачі?

- Скільки шпак приносить комашок?

- Скільки синиця приносить?

- Скільки дятел приносить?

- Що запитується в задачі?

- Який це тип задачі?

- Яка остання дія?

( Я на дошці записую умову:

Шпак – 250 комах

Синиця - ?к., на 150 к. >   на ? к. >

Дятел - ?, на 100 <

 

- Ми можемо зразу дізнатися на скільки більше комах знищує дятел? Чому?

( Бо не знаємо скільки комах знищує дятел)

- А можемо зразу дізнатися скільки дятел знищує комах? ( ні , бо не знаємо скільки комах знищує синиця)

- А чи можемо дізнатися скільки комах знищує синиця? (Так) Якою дією? (Додаванням)

- Знаючи про синицю, можемо дізнатися про дятла? (Так) Якою дією? (відніманням)

- Знаючи про дятла і про шпака, ми можемо відповісти на запитання задачі? (Так)  Якою дією? (відніманням)

( 1 учень розв’язує задачу на дошці)

1). 250 + 150 = 400 (к.) – приносить синиця

2). 400 – 100 = 300 (к.) – приносить дятел

3). 400 – 300 = 100 (к.)

Відповідь: на 100 комах більше знищує за добу дятел.

 

Вчитель. Порахуйте усно, скільки за добу знищують комах ці три пташки разом.

( 250 + 400 + 300 = 950 (комах)

 

2. Задача №2

Вчитель. Всі пташки весною гніздяться і з часом відкладають у гніздах  яєчка, з яких і вилуплюються маленькі пташенятка. А як же пташенята  з цих яєчок вибираються?

   Так от. У пташеняти поки воно ще сидить у яйці, є невеличкий зуб на дзьобику. Коли пташеня готове вилупитися, цим зубом  воно пробиває

 шкаралупу  зсередини. Потім ще декілька отворів – пунктирною лінією. «Відбитий» кінчик шкарлупи відламується. Мокре пташеня вибирається з яйця. Невдовзі зуб відпадає – він уже ніколи не знадобиться.

 

Пташки відкладають різну кількість яєць.

Синиці – 8-10

Шпаки – 4-5

Ластівки – 4-7 і т.д.

 

1)Завдання.  Складіть задачу про жайворонків за  коротким записом.

7 гнізд – 35 яєць

3 гнізда - ? яєць

- Розв’язати склавши вираз.

( 35 : 7) · 3 = 15 (яєць)

 

2) Завдання. Складіть обернену задачу.

Учень на дошці:

7 гнізд – 35 яєць

? гнізд – 15 яєць

 

Вчитель. Ми повинні піклуватися  про птахів , оберігати їх, не чіпати їхні гнізда. Бо пернаті мешканці є лікарями наших садів, лісів і полів. А на сьогоднішній день близько 1200 видів птахів під загрозою зникнення через діяльність людини.

5. Розв’язування рівнянь ( По варіантах).

- А зараз, розв’язавши рівняння, ви дізнаєтесь скільки видів пташок живе в Україні і скільки з них занесено до Червоної книги України.

500 – х = 76                       х = 23 = 110

х= 500 - 76 х = 110 - 23

х = 424 (види птахів є в Україні) х = 87 (видів птахів занесено в

 Червону книгу України)

- Отже треба берегти і допомагати пташкам.

V. Підсумок уроку.

- Закінчіть речення.

● Сьогодні на уроці я дізнався …

● Я навчився …

● На уроці найважчим завданням для мене …

● Яке завдання було найцікавішим?

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
15 лютого 2022
Переглядів
423
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку