Урок: «Ми – діти європейської родини»

Про матеріал
Чернігівський колегіум № 11 Чернігівської міської ради Перший урок у 1 класі «Ми – діти європейської родини» Підготувала вчитель початкових класів Кулініч О.В.
Перегляд файлу

(слайд 1)

Чернігівський колегіум № 11

Чернігівської міської ради

 

 

 

 

 

Перший урок у 1 класі

«Ми – діти європейської родини»

 

 

 

 

Підготувала вчитель

початкових класів

Кулініч О.В.

 

 

 

 

 

Чернігів, 2017 р.

Тема:  Ми – діти європейської родини

Мета: познайомитися з учнями, з рівнем сформованості їхнього мовлення; розширити їх знання про школу, шкільні речі; ознайомити з правилами поведінки в школі, поглибити знання учнів про Україну; виховувати любов та повагу до рідного краю.

Обладнання: проектор, мультимедійна дошка, карта Європи, сигнальні фішки, розфарбовки з символами України, презентація.

 

Хід уроку:

 

І Організаційний момент.

  •                   Доброго дня, мої маленькі школярики. Я вітаю вас із першим навчальним днем, із першим шкільним святом, із першим у вашому житті уроком. Цей день буває в житті кожної людини. Сьогодні ви вступили в нашу велику, шкільну родину, ви стали учнями 1 класу. Із сьогоднішнього дня ми будемо мандрувати країною Знань,  збираючи все, що вона нам подарує. А дарує вона те, без чого ми не можемо жити, працювати – знання.

 

ІІ Актуалізація опорних знань учнів.

  •                   Сьогодні, дітки, у нас буде незвичайний урок, а урок – подорож до країни Знань. І разом із нами буде подорожувати всім вам відома мудра тітонька Сова. Вона приготувала вам різні випробування, які будуть траплятися на нашому шляху. Але я впевнена, що ви з ними впораєтесь і ми швидко потрапимо у країну Знань.
  •                   Але перш ніж вирушити у нашу мандрівку, мені хотілося б, щоб ви подарували один одному гарний настрій, який супроводжуватиме вас у дорозі.
  •                   Поверніться, будь ласка, обличчям до сусіда, візьміться за руки й усміхніться один одному.
  •                   Ну що, готові вирушати? (слайд 2)

ІІІ Основна частина уроку

  •                  Сідаймо в потяг і рушаймо.

1 зупинка «Загадкова»  (слайд 3)

  •                   На цій зупинці, діти, ми повині швидко і правильно відгадати загадки.
  1. Всяк школяр його шанує,

Бо він пише і малює.

Хто ж цей славний молодець?

Це, звичайно…………..(олівець).

(слайд 4)

  1. Не сорочка, а зшитий,

               Не кущ, а з листочками.  (Зошит)

(слайд 5)

  1. Виводить букви і слова

Ота цікава штучка,

В руці виблискує здаля

Нова, гарненька……………(ручка).

(слайд 6)

  1. Бачити – не бачить,

Чути – не чує,

Мовчки говорить,

Добре мудрує.

Діток навчає, втоми не знає.(Книжка)

(слайд 7)

  1.     Цю найпершу книжку

Знай будь-чкий школяр.

До всіх книжок доріжку

Прокладає наш ……….(буквар).

  •                   Дітки, скажіть, як одним словом назвати наші відгадки?
  •                   Речі, необхідні учням у школі, називаються навчальним приладдям.
  •                   Зараз ми перевіримо, чи ви вмієте збирати портфелі до школи.

 

Гра «Збери портфель»

Два учні змагаються між собою у збиранні  портфеля. На столі, крім шкільного приладдя лежать іграшки та речі непотрібні в школі. Переможе той, хто швидко і правильно складе портфель.

  •                   Молодці! Швидко впоралися із завданням.
  •                   Ви готові рухатися далі? Сідаймо в літак і летимо.  (слайд 8)

Зупинка «Правила поведінки  в школі» (слайд 9)

  •                   Для того, щоб у нашому житті не було безладу, люди повинні дотримуватися певних правил поведінки. У школі теж існують свої правила.

 

Гра «Так чи ні»

  •                   Нумо перевіримо, чи пам’ятаєте ви їх. (Вчитель зачитує правила, а діти сигналізують картками : зелений колір - згодні, а червоний - ні).
  1.               Вчасно йди завжди до школи, та не спізнюйся ніколи.
  2.               Завжди будь охайним.
  3.               Бігай та галасуй на перервах.
  4.               В школу з книжкою іди, зайві речі не бери.
  5.               На уроках грайся іграшками.
  6.               Своєчасно готуйся до уроку. Навчальне приладдя тримай у чистоті і порядку.
  7.               Хочеш щось сказати, підніми руку.
  8.               Ображай однокласників.
  •                   Гаразд, дітки. Ми з тітонькою Совою побачили, що майже всі учні пам’ятають шкільні правила. Це дуже добре!

(слайд 10)

  •                   Сідаємо швиденько в автобус і їдемо далі.

Наступна зупинка «Творча»  (слайд 11)

  •                   Мудра Сова дуже полюбляє слухати вірші. Можливо хтось з вас знає віршики про школу?
  1. Школа – велика дитяча країна,

В ній відкривається білий наш світ.

Тут пізнає себе кожна дитина,

І відправляється звідси в політ.

***

  1. Школа всіх дітей давно чекає,

За ціле літо скучила без вас.

Вона сьогодні любо вас вітає,

Заходьте, діти, вчитись! В добрий час!

***

  1. І хай живеться вам у ній щасливо

Хай дружнім і веселим буде клас.

Бо школа і дитинство – справжнє диво.

Заходьте, діти, в школу! В добрий час!

  •                   Молодці, дуже добре розповіли віршики. Тітонька Сова задоволена.
  •                   А давайте покажемо лісовій учительці, що наші першокласники вміють не тільки декламувати вірші, а й гарно співати. (слайд 12)

Пісня Н.Май «Я іду до школи»

(Слова пісні роздаю заздалегідь)

  •                   Продовжуємо нашу мандрівку пароплавом. (слайд 13)

Підпливаємо до берега і нас чекає зупинка «Рідний край» (слайд 14)

  •                   Діти, як називається країна, в якій ми живемо?
  •                   Україна розташована в самому центрі Європи, ще кажуть в серці Європі. (Показати на карті). Поряд з нею знаходяться такі країни, як Росія, Білорусь, Польща і т.д.

Наша країна – найбільша країна в Європі.

  •                   Як, на вашу думку, називають людей, які живіть у Європі? (Європейці)
  •                   А якщо Україна розташована в Європі, то ми теж хто? (Європейці)
  •                   Так, дітки, ми  українці, належимо до великої європейської родини.

Вірш «Я – українка!»

Я – українка!

Живу в Україні,

на вільній, єдиній

Моїй Батьківщині,

Де все мені в радість:

Ліси і садки,

Озера й річки,

І глибокі ставки.

В душі моїй солодко

Грає сопілка,

Бо я з України,

Бо я – українка.

 

  •                   А зараз розгадаємо кросворд. (слайд 14)

 

У

к

р

а

ї

н

ц

і

А

з

о

в

с

ь

к

е

Д

н

і

п

р

о

К

а

р

п

а

т

и

К

и

ї

в

Ч

е

р

н

і

г

і

в

Д

е

с

н

а

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.               Як називають людей, які живуть в Україні?
  2.               Море в Україні.
  3.               Як називається річка, яка протікає в Києві, найбільша річка України?
  4.               Гори в Україні.
  5.               Як називається місто, в якому ми живемо?
  6.               Як називається річка в Чернігові?
  •                   Молодці, швидко і правильно дали відповіді на запитання і відгадали кросворд.
  •                   Український народ дуже працьовитий. Але він уміє не тільки трудитися, але й весело відпочивати. Давайте й ми трішки відпочинемо.

Фізкультхвилинка (слайд 15)

  •                   А чи знаєте ви, які є символи України? (слайд 16)

Давайте їх розфарбуємо в їхні кольори.

Робота в парах. Розфарбування державних символів.

(По закінченню роботи зробити виставку кращих робіт)

(слайд 17)

  •                   Дітки, подумайте і скажіть, за що ви вдячні Україні? (відповіді учнів)

(слайд 18)

  •                   Чим ви пишаєтесь в Україні? (Відповіді учнів)

(слайд 19)

  •                   А що кожен з вас зробить для України? (Відповіді учнів)
  •                   Так, дітки, ми повинні берегти і примножувати природу нашої країни, її архітектурні та культурні пам’ятки, захищати її, коли виростете. Ви зараз повинні гарно вчитися, щоб вирости і стати відомими лікарями, письменниками, дипломатами, спортсменами, інженерами, щоб могли розбудовувати нашу країну, а також прославляти за її межами.

(слайд 20)

  •                   Сідаємо на велосипеди і знову в путь, попереду зупинка «Українські народні казки» (слайд 21)
  •                   Кожен українець повинен знати казки свого народу. Ми з тітонькою Совою зараз перевіримо, чи знають їх наші першокласники?

(На екрані фрагменти відео з мультфільмів українських народних казок. Діти дивляться і кажуть, як називається та чи інша казка)

(слайд 22)

(слайд 23)

(слайд 24)

(слайд 25)

(слайд 26)

  •                   Молодці! Ви впоралися і з цим завданням.
  •                   А зараз я з радістю вам повідомляю, що ми нарешті прибули до країни Знань. (слайд 27)

 

Підсумок уроку.

  •                   Ви щойно подолали першу свою стежину до країни Знань, упоралися з усіма завданнями. Тепер вас можна називати справжніми першокласниками. Я з радістю поведу вас у світ знань. Хай шкільне життя буде для вас щасливим і цікавим! В добру путь, мої учні!
docx
Додав(-ла)
Кулініч Оксана
Додано
18 серпня 2019
Переглядів
520
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку