(слайд 1)
Чернігівський колегіум № 11
Чернігівської міської ради
Перший урок у 1 класі
«Ми – діти європейської родини»
Підготувала вчитель
початкових класів
Кулініч О.В.
Чернігів, 2017 р.
Тема: Ми – діти європейської родини
Мета: познайомитися з учнями, з рівнем сформованості їхнього мовлення; розширити їх знання про школу, шкільні речі; ознайомити з правилами поведінки в школі, поглибити знання учнів про Україну; виховувати любов та повагу до рідного краю.
Обладнання: проектор, мультимедійна дошка, карта Європи, сигнальні фішки, розфарбовки з символами України, презентація.
Хід уроку:
І Організаційний момент.
-
Доброго дня, мої маленькі школярики. Я вітаю вас із першим навчальним днем, із першим шкільним святом, із першим у вашому житті уроком. Цей день буває в житті кожної людини. Сьогодні ви вступили в нашу велику, шкільну родину, ви стали учнями 1 класу. Із сьогоднішнього дня ми будемо мандрувати країною Знань, збираючи все, що вона нам подарує. А дарує вона те, без чого ми не можемо жити, працювати – знання.
ІІ Актуалізація опорних знань учнів.
-
Сьогодні, дітки, у нас буде незвичайний урок, а урок – подорож до країни Знань. І разом із нами буде подорожувати всім вам відома мудра тітонька Сова. Вона приготувала вам різні випробування, які будуть траплятися на нашому шляху. Але я впевнена, що ви з ними впораєтесь і ми швидко потрапимо у країну Знань.
-
Але перш ніж вирушити у нашу мандрівку, мені хотілося б, щоб ви подарували один одному гарний настрій, який супроводжуватиме вас у дорозі.
-
Поверніться, будь ласка, обличчям до сусіда, візьміться за руки й усміхніться один одному.
-
Ну що, готові вирушати? (слайд 2)
ІІІ Основна частина уроку
-
Сідаймо в потяг і рушаймо.
1 зупинка «Загадкова» (слайд 3)
-
На цій зупинці, діти, ми повині швидко і правильно відгадати загадки.
-
Всяк школяр його шанує,
Бо він пише і малює.
Хто ж цей славний молодець?
Це, звичайно…………..(олівець).
(слайд 4)
-
Не сорочка, а зшитий,
Не кущ, а з листочками. (Зошит)
(слайд 5)
-
Виводить букви і слова
Ота цікава штучка,
В руці виблискує здаля
Нова, гарненька……………(ручка).
(слайд 6)
-
Бачити – не бачить,
Чути – не чує,
Мовчки говорить,
Добре мудрує.
Діток навчає, втоми не знає.(Книжка)
(слайд 7)
-
Цю найпершу книжку
Знай будь-чкий школяр.
До всіх книжок доріжку
Прокладає наш ……….(буквар).
-
Дітки, скажіть, як одним словом назвати наші відгадки?
-
Речі, необхідні учням у школі, називаються навчальним приладдям.
-
Зараз ми перевіримо, чи ви вмієте збирати портфелі до школи.
Гра «Збери портфель»
Два учні змагаються між собою у збиранні портфеля. На столі, крім шкільного приладдя лежать іграшки та речі непотрібні в школі. Переможе той, хто швидко і правильно складе портфель.
-
Молодці! Швидко впоралися із завданням.
-
Ви готові рухатися далі? Сідаймо в літак і летимо. (слайд 8)
Зупинка «Правила поведінки в школі» (слайд 9)
-
Для того, щоб у нашому житті не було безладу, люди повинні дотримуватися певних правил поведінки. У школі теж існують свої правила.
Гра «Так чи ні»
-
Нумо перевіримо, чи пам’ятаєте ви їх. (Вчитель зачитує правила, а діти сигналізують картками : зелений колір - згодні, а червоний - ні).
-
Вчасно йди завжди до школи, та не спізнюйся ніколи.
-
Завжди будь охайним.
-
Бігай та галасуй на перервах.
-
В школу з книжкою іди, зайві речі не бери.
-
На уроках грайся іграшками.
-
Своєчасно готуйся до уроку. Навчальне приладдя тримай у чистоті і порядку.
-
Хочеш щось сказати, підніми руку.
-
Ображай однокласників.
-
Гаразд, дітки. Ми з тітонькою Совою побачили, що майже всі учні пам’ятають шкільні правила. Це дуже добре!
(слайд 10)
-
Сідаємо швиденько в автобус і їдемо далі.
Наступна зупинка «Творча» (слайд 11)
-
Мудра Сова дуже полюбляє слухати вірші. Можливо хтось з вас знає віршики про школу?
-
Школа – велика дитяча країна,
В ній відкривається білий наш світ.
Тут пізнає себе кожна дитина,
І відправляється звідси в політ.
***
-
Школа всіх дітей давно чекає,
За ціле літо скучила без вас.
Вона сьогодні любо вас вітає,
Заходьте, діти, вчитись! В добрий час!
***
-
І хай живеться вам у ній щасливо
Хай дружнім і веселим буде клас.
Бо школа і дитинство – справжнє диво.
Заходьте, діти, в школу! В добрий час!
-
Молодці, дуже добре розповіли віршики. Тітонька Сова задоволена.
-
А давайте покажемо лісовій учительці, що наші першокласники вміють не тільки декламувати вірші, а й гарно співати. (слайд 12)
Пісня Н.Май «Я іду до школи»
(Слова пісні роздаю заздалегідь)
-
Продовжуємо нашу мандрівку пароплавом. (слайд 13)
Підпливаємо до берега і нас чекає зупинка «Рідний край» (слайд 14)
-
Діти, як називається країна, в якій ми живемо?
-
Україна розташована в самому центрі Європи, ще кажуть в серці Європі. (Показати на карті). Поряд з нею знаходяться такі країни, як Росія, Білорусь, Польща і т.д.
Наша країна – найбільша країна в Європі.
-
Як, на вашу думку, називають людей, які живіть у Європі? (Європейці)
-
А якщо Україна розташована в Європі, то ми теж хто? (Європейці)
-
Так, дітки, ми українці, належимо до великої європейської родини.
Вірш «Я – українка!»
Я – українка!
Живу в Україні,
на вільній, єдиній
Моїй Батьківщині,
Де все мені в радість:
Ліси і садки,
Озера й річки,
І глибокі ставки.
В душі моїй солодко
Грає сопілка,
Бо я з України,
Бо я – українка.
-
А зараз розгадаємо кросворд. (слайд 14)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
У
|
к
|
р
|
а
|
ї
|
н
|
ц
|
і
|
А
|
з
|
о
|
в
|
с
|
ь
|
к
|
е
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Д
|
н
|
і
|
п
|
р
|
о
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
К
|
а
|
р
|
п
|
а
|
т
|
и
|
|
|
|
|
|
|
|
К
|
и
|
ї
|
в
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ч
|
е
|
р
|
н
|
і
|
г
|
і
|
в
|
|
|
|
|
|
|
Д
|
е
|
с
|
н
|
а
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-
Як називають людей, які живуть в Україні?
-
Море в Україні.
-
Як називається річка, яка протікає в Києві, найбільша річка України?
-
Гори в Україні.
-
Як називається місто, в якому ми живемо?
-
Як називається річка в Чернігові?
-
Молодці, швидко і правильно дали відповіді на запитання і відгадали кросворд.
-
Український народ дуже працьовитий. Але він уміє не тільки трудитися, але й весело відпочивати. Давайте й ми трішки відпочинемо.
Фізкультхвилинка (слайд 15)
-
А чи знаєте ви, які є символи України? (слайд 16)
Давайте їх розфарбуємо в їхні кольори.
Робота в парах. Розфарбування державних символів.
(По закінченню роботи зробити виставку кращих робіт)
(слайд 17)
-
Дітки, подумайте і скажіть, за що ви вдячні Україні? (відповіді учнів)
(слайд 18)
-
Чим ви пишаєтесь в Україні? (Відповіді учнів)
(слайд 19)
-
А що кожен з вас зробить для України? (Відповіді учнів)
-
Так, дітки, ми повинні берегти і примножувати природу нашої країни, її архітектурні та культурні пам’ятки, захищати її, коли виростете. Ви зараз повинні гарно вчитися, щоб вирости і стати відомими лікарями, письменниками, дипломатами, спортсменами, інженерами, щоб могли розбудовувати нашу країну, а також прославляти за її межами.
(слайд 20)
-
Сідаємо на велосипеди і знову в путь, попереду зупинка «Українські народні казки» (слайд 21)
-
Кожен українець повинен знати казки свого народу. Ми з тітонькою Совою зараз перевіримо, чи знають їх наші першокласники?
(На екрані фрагменти відео з мультфільмів українських народних казок. Діти дивляться і кажуть, як називається та чи інша казка)
(слайд 22)
(слайд 23)
(слайд 24)
(слайд 25)
(слайд 26)
-
Молодці! Ви впоралися і з цим завданням.
-
А зараз я з радістю вам повідомляю, що ми нарешті прибули до країни Знань. (слайд 27)
Підсумок уроку.
-
Ви щойно подолали першу свою стежину до країни Знань, упоралися з усіма завданнями. Тепер вас можна називати справжніми першокласниками. Я з радістю поведу вас у світ знань. Хай шкільне життя буде для вас щасливим і цікавим! В добру путь, мої учні!